draadloos met alleen pci netwerk adapters???

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
elrocco
Plus Member
Plus Member

Ik heb hier nu twee pc's staan.Zal in de toekomst wel nog drie worden...
Kan ik die twee pc's in een netwerkje hangen, met alleen met in elk een pci netwerk adapter te plaatsen?In de toekomst zou ik wel gaan gebruik maken van een router (met adsl modem), maar voor den ogenblik zou ik het zo willen proberen.
Indien zo opgesteld, zal m'n hoofdpc (met internetaansluiting) als server dienen voor de andere pc.En zo zou ik op de tweede pc ook op het internet kunnen, als de hoofdpc aanstaat.
Zijn deze stellingen juist???
Let me know!
Andere(betere)voorstellen zijn altijd welkom! :roll:
Thanks

Elrocco 8-)

PS : ik heb al wat opzoeking gedaan op het net (gegoogled), maar zie door de bomen het bos niet meer.Vandaar m'n vraagjes hier.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

dat gaat met 2 pc's (dus server + 1 pc) als je server + 2 pc's wil moet je een access point plaatsen, voor linux is er software die van een gewone wireless card een ap maakt, dus als je nog een ouse pc hebt staan kun je deze mss gebuiken als ap+router en moet je geen router & ap kopen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
elrocco
Plus Member
Plus Member

En in mijn geval zou dat access point zo'n router( met modem eventueel) worden, als ik het goed begrijp?Een router met meerdere poorten, zodat ik verschillende pc's kan aansluiten(of een router met een hub om meerdere poorten te creëren).
Je moet weten dat dit m'n eerste netwerk experiment gaat worden.Ik weet dus nog niet goed waar ik aan toe ben.Ik ben me eerst zo goed mogelijk aan het informeren naar wat wel en niet kan.Hoe ik dat nu zou oplossen, maar onmiddellijk in het gedacht houden dat ik in de toekomst zal willen uitbreiden(de kindjes worden groter en willen ook op het net :wink: ).
Dus als er iets als volledige onzin hier op de posts wordt gezet, don't shoot!I want to learn it!
Thanks !

Elrocco 8-)
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je koopt dan best een wireless router+ap in 1
het eerste all in one toestel dat ik vond staat op deze site: http://www.netgear.com/products/routers ... rewall.asp

wireless netwerken ken ik niet zo heel veel van, maar als je nog met problemen zou zitten, laat dan maar iets weten, iedereeen zal je zoe goed mogelijk helpen

Afbeelding
elrocco
Plus Member
Plus Member

Als ik al zo'n router in m'n netwerk plaats, waar is zo'n access point nog voor nodig?Waar dient dat eigenlijk voor, zo'n access point?Is dat echt nodig in een netwerk?

Elrocco
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

die router heeft een ingebouwd acces point, dit dient zodat meerdere pc's met elkaar verbinding kunnen maken, dit is te vergelijken met een hub/switch voor een 'gewoon' netwerk

Afbeelding
elrocco
Plus Member
Plus Member

En mag ik vragen wat het verschil is tussen hetgeen ik graag zou samensteken en een 'gewoon' netwerk?
Ok, ik wil eerst graag (alleen)de twee pc's met elkaar laten communiceren.En dan pas(later dus, bij het installeren van een derde pc) een modem-router plaatsen, zodat die draadloze pci-kaarten(die nu al geïnstalleerd zitten) met die modem-router kunnen communiceren.Of is dit laatste niet mogelijk?Moet ik dan iets anders installeren(qua adapters of kaarten) om bijvoorbeeld de modem-router te installeren die BGC voor de moment aanprijst voor z'n draadloos ADSL'en?Zal die er dan niet voor zorgen dat ik ook tussen de verschillende pc's bestanden kan uitwisselen, enzo...Die router is dan toch zo een soort hub/switch waar je het over hebt.
Wat ik dus zeker wil weten is, of dat die pci-adapters dan ook met diene modem-router kunnen "babbelen", of alleen met hun equivalenten?

Ik mix allicht het een met het ander... :roll: .'t Is maar dat ik het voor de moment nog zo duidelijk nie zie.Nog efkes,zenne :wink: ...

Elrocco 8-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Met een 'gewoon' netwerk bedoelt Sensei Ze0n waarschijnlijk een netwerk met draden.

Wat je PCI-kaarten betreft, je kan deze achteraf nog altijd gebruiken. Als je maar 2 PC's hebt, dan kunnen die gewoon onderling communiceren. Als je er een Access Point bijplaatst dan gaat alles via het AP. Je kaarten zullen dan verbinding leggen met het AP ipv met elkaar. Je kan dus je kaarten behouden.

Als je je draadloze kaarten hebt (met of zonder router) zal je bestanden kunnen uitwisselen zoals bij een gewoon 'draadvol' netwerk. Enkel dat het medium veranderd is van koper naar radiogolven.

Normaal zouden je Insteekkaartjes moeten kunnen babbelen met je AP/router. Je bent best dat je alles in elkaar koopt : AP, router en modem, alles in elkaar (ze verkopen deze in de BGC-winkels).

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

elrocco schreef:En mag ik vragen wat het verschil is tussen hetgeen ik graag zou samensteken en een 'gewoon' netwerk?
met een gewoon netwerk bedoel ik inderdaad een netwerk met draad srry voor de onduidelijkheid :)

ik was vergeten dat bgc zelf ook wireless routers te koop aanbied, als je er niet echt veel van afweet, is het mss handig om zo een te nemen want deze wordt ondersteund door bgc zelf.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”