Van Skynet naar Telenet
Ik ben eventueel van plan om mijn abonnement bij Skynet op te zeggen (ADSL GO - 4 mbps - 10 GB/maand) en naar een "Office Access
20 Mbps / 384 Kbps | € 70/maand | 40 GB" over te stappen.
Kan dit gebeuren zonder veel problemen?
Wat ivm de installatie? Moeten er nieuwe dingen bijgekocht worden? (Heb nu een wireless D-Link router en een alcatel 1000 modem)
Hoelang duurt het vooraleer ik aangesloten ben.
Is het een goeie keuze om over te stappen?
Is het een goed abonnement? (Ik doe het voor de 20 mbps en de 40 GB)
Zal Belgacom ook op de proppen komen met dergelijk iets?
etc.
Bedankt om te antwoorden!
Wat ivm de installatie? Moeten er nieuwe dingen bijgekocht worden? (Heb nu een wireless D-Link router en een alcatel 1000 modem)
etc.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 7 keer
Welke D-Link router heb je?Termino schreef:Ik ben eventueel van plan om mijn abonnement bij Skynet op te zeggen (ADSL GO - 4 mbps - 10 GB/maand) en naar een "Office Access
etc.
Ik had een DI-704P (niet wireless). Deze heeft aan WAN-zijde 10Mbps. Hiermee haal je in het beste geval maar 5 Mbps.
Nope, die alcatel is mode. Die router moet je wel de gegevens invullen om te connecteren natuurlijk. Maar die modem hangt het eerst achter de inkomende lijn. Ben er 100% zeker van.meon schreef:Die Alcatel 1000 ADSL is volgens mij geen modem, maar je Full-rate splitter. Is je D-Link niet modem en router-in-1?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Als het bij jou er ook uitziet zoals op deze foto, dan is die Alcatel 1000 ADSL wel degelijk enkel een filter!Termino schreef:Nope, die alcatel is mode. Die router moet je wel de gegevens invullen om te connecteren natuurlijk. Maar die modem hangt het eerst achter de inkomende lijn. Ben er 100% zeker van.meon schreef:Die Alcatel 1000 ADSL is volgens mij geen modem, maar je Full-rate splitter. Is je D-Link niet modem en router-in-1?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Ik haal in leuven centrum de volle 10 mbit op mijn Telenet Expressnet. Dat vind ik al meer dan voldoende !Vieten schreef:Is die 20 Mb/s bij telenet echt haalbaar?
Op drukke plaatsen is het soms zelfs geen 4Mb/s.
VDSL nog niet beschikbaar ?
Kan je hier testen:
http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... vision=RES
Als VDSL beschikbaar is zou ik niet twijfelen. Snelheid: 17Mbit en geen nieuwe kabels nodig door uw huis als de tv kabel niet in de buurt van computer ligt.
http://pub.telenet.be/forum hier kan je eens alle problemen met Telenet bekijken.
Kan je hier testen:
Als VDSL beschikbaar is zou ik niet twijfelen. Snelheid: 17Mbit en geen nieuwe kabels nodig door uw huis als de tv kabel niet in de buurt van computer ligt.
http://pub.telenet.be/forum hier kan je eens alle problemen met Telenet bekijken.
VDSL is nog niet beschikbaar. :/ Hoeveel zou dit kosten denk je? Is er nog een limiet? (zoja, hoeveel?) Wanneer zou VDSL hier beschikbaar zijn? (050 zone nummer / Brugge-Damme-Moerkerke)StB schreef:VDSL nog niet beschikbaar ?
Kan je hier testen:
En neen, de TV kabel ligt niet in de buurt van de computer, maar wel in de buurt van de modem/router. Juist eronder.
Nja, dus nog niet beschikbaar.StB schreef:17Mbit en 30GB per maand.
€ 59.95 /maand
Wat zou ik nu doen? Me pakket upgraden naar ADSL plus (heb GO). Wanneer komt die VDSL, denk je, beschikbaar op mijn lijn hier? (050 zone nummer).
Is die extra snelheid zo belangrijk of is het vooral het extra volume per maand ?
Indien vooral volume kan je gewoon overschakelen naar PLUS. Er zullen wel promoties zijn deze maand dus kan je mss nog wat uitsparen.
Voor VDSL moet men glasvezel en extra kasten plaatsen op straat. Hebben ze nog geen werken uitgevoerd ?
Indien vooral volume kan je gewoon overschakelen naar PLUS. Er zullen wel promoties zijn deze maand dus kan je mss nog wat uitsparen.
Voor VDSL moet men glasvezel en extra kasten plaatsen op straat. Hebben ze nog geen werken uitgevoerd ?
Ze zijn hier een beetje verder, wel de straat aan het openleggen. En het duurt al een hele tijd dat ze er mee bezig zijn zenne. In sint Kruis leggen ze ook een heel stuk open.
Wilt dat zeggen dat als ze hier verder (ik schat een goeie kilometer), dat vanaf dat die werken gedaan zijn ik ook op VDSL kan zitten?
Ze stoppen precies nieuwe buizen in de grond. Niet zo grote ronde betonnen buizen maar kleinere.
Wilt dat zeggen dat als ze hier verder (ik schat een goeie kilometer), dat vanaf dat die werken gedaan zijn ik ook op VDSL kan zitten?
Ze stoppen precies nieuwe buizen in de grond. Niet zo grote ronde betonnen buizen maar kleinere.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
De glasvezel-buizen van Belgacom zijn normaal oranje van kleur en ik schat zo'n 7 cm doorsnede.Termino schreef:Ze zijn hier een beetje verder, wel de straat aan het openleggen. En het duurt al een hele tijd dat ze er mee bezig zijn zenne. In sint Kruis leggen ze ook een heel stuk open.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Glasvezelbuis is geen kabel hé, da's gewoon een buis waar nadien een glasvezelkabel wordt ingeblazen.
Normaal wordt dan enkel een buis tussen de centrale en de verdeelkast gelegd, van daaruit gaat het weer verder op koper.
Normaal wordt dan enkel een buis tussen de centrale en de verdeelkast gelegd, van daaruit gaat het weer verder op koper.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
VDSL voor jou nog niet beschikbaar ?Termino schreef:Mja. Maar zal ik er ook van kunnen genieten? Of moeten ze heel belgië openbreken en overal oranje buizen in leggen?(Niet dus)
Ook iemand een idee wnnr VDSL hier beschikbaar wordt?
Kan je hier testen:
Doe de test en kijk es welke datum ze vooropstellen?
of mss es een belgacom winkel binnen gaan in uw buurt en vraag het daar eens wat ze daar uitspoken in die straat.
Moest het binnenkort voor jou beschikbaar zijn dan geef ik de voorkeur aan Vdsl , boven telenet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
ze moeten buizen leggen indien de buizen die er al lagen onbruikbaar worden (andere maatschappijen hebben schijnbaar ook buizen doorgezagen, zand in buizen, etc.), maar tot elke kabelverdeler (kasten op straat) moet glasvezel gelegd worden.Termino schreef:Mja. Maar zal ik er ook van kunnen genieten? Of moeten ze heel belgië openbreken en overal oranje buizen in leggen?(Niet dus)
Ook iemand een idee wnnr VDSL hier beschikbaar wordt?
#1: Ik heb mijn nummer erop gezet. En ik vind nergens een datum die ze voorop stellen.
#2: Je zegt dat er ook koper zal zijn. Zal die koper dan 17 MBPS aankunnen?
#3: In een boeregat als hier, is er geen verdeler van Belgacom hoor.
Ik zal wel eens ten rade gaan zie.
#3: In een boeregat als hier, is er geen verdeler van Belgacom hoor.

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Voor mij geeft de test eind 2006 aan... ondertussen heeft men hier een maand of twee geleden alles opgebroken en volgezet met "mini VDSL centrales" (ROP's).Termino schreef:#1: Ik heb mijn nummer erop gezet. En ik vind nergens een datum die ze voorop stellen.
Over dat koper gaat VDSL... en gezien de centrales op veel kleinere afstanden worden geplaatst (als nu bij ADSL) zal daar waarschijnlijk 17 Mbps over geraken.Termino schreef:#2: Je zegt dat er ook koper zal zijn. Zal die koper dan 17 MBPS aankunnen?
Belangrijk om rekening mee te houden: Die 70 euro is excl BTW.Termino schreef:Ik ben eventueel van plan om mijn abonnement bij Skynet op te zeggen (ADSL GO - 4 mbps - 10 GB/maand) en naar een "Office Access
Dus incl wordt dat: 84,7 euro
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Overal staat een verdeler in de buurt, anders had je ook geen telefoonlijn,Termino schreef:#1: Ik heb mijn nummer erop gezet. En ik vind nergens een datum die ze voorop stellen.
#3: In een boeregat als hier, is er geen verdeler van Belgacom hoor.Ik zal wel eens ten rade gaan zie.
die kabelverdelers, dat zijn maar van die kleine witte kasten naast het straat.
Ja, dat koper zal die snelheid aankunnen.