strife schreef:Kaween, zoals je eerder al zei hebben de ISP's liever mensen die weinig bandbreedte verbruiken.
Maar, meestal zijn het mensen die veel met computers bezig zijn die juist veel bandbreedte gebruiken. Heel mijn familie en vriendenkring komt bij mij om raad vragen. Ik neem aan dat ik niet de enige IT'er ben met dit "probleem."  

Als ze willen weten welke ISP ze best nemen is mijn antwoord tegenwoordig => DOMMEL !  

Dus ... laat Tele2 maar doen, ze zullen wel wat kunnen besparen, maar ze zullen het uiteindelijk ook voelen. Ik zorg gewoon dat er heel want mensen samen met mij overstappen  

Goh, ik heb op menig thread al duidelijk gemaakt dat ik "in geval van" ook wel naar Dommel overga. De enige reden waarom ik dat nog niet gedaan had, was omdat NET op het moment dat ik kotsbeu was geworden, ik plots terug een goed verbinding kreeg met deftige snelheden, met (helaas) nog steeds een dip van formaat tussen 19:00 en 21:00 uur.
De vraag is echter in hoeverre Dommel een grote influx van powerusers kan slikken. Dit soort strategieën is in het verleden al meerdere malen de ondergang van een kleinere ISP'er gebleken, en laten we wel zijn, Dommel is _geen_ grote speler. De eerste kritischere tonen zijn inmiddels ook wel op het Dommel forum te horen; het siert Dommel dat ze deze problemen ernstig nemen en kort op de bal spelen, maar hoe ziet dat uit als hun cliënteel hoofdzakelijk veranderen zou ? Afwachten en het beste hopen, zeg ik dan.
Neen, zonder toestemming van de klant heeft Tele2 GEEN recht om je andere abovoorwaarden op te dringen. Je MOET de mogelijkheid krijgen om je niet-akoord te stellen, net zoals in het verleden ook al gebeurde bij pakweg Telenet, Easynet en ga zo maar door....