mtu/poorten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bart111
Starter
Starter

hallo,

ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag: ik heb xbox live. ik wil dus verbinding maken der middel van een internetsnoer in mijn xbox 360 te stoppen, dat snoer gaat naar mijn router en die gaat weer naar mijn modem.

het probleem is nu dat als ik verbinding wil gaan maken dat hij het ip adres niet kan vinden.

ik heb toen contact opgenomen met iemand van xbox 360 helpdesk ofzo en die zei: logisch dat je geen verbinding krijgt! je moet gewoon even deze poorten openen: UDP 88 UDP 3074 TCP 3074 en je moet even je MTU waarde veranderen. hij moet hoger zijn dan 1364.

ik heb dus echt geen idee hoe ik dit moet veranderen... dit zijn mijn instellingen:

adsl
router: d-link di-604
besturingssysteem: maakt niet uit omdat hij rechtsreeks naar mijn router gaat.
firewall: norman
niks is draadloos.

ik heb wel wat op het internet gelezen maar alles wat ze daar zeggen gaat ook over de di-614 dus ik raak dan al snel de draad kwijt!

ik hoop dat jullie weten hoe dit allemaal moet en ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven want ik wil weer graag online gamen tongue.gif

alvast bedankt, bart
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

bart111 schreef:hallo,

je MTU waarde veranderen. hij moet hoger zijn dan 1364.
ik heb dus echt geen idee hoe ik dit moet veranderen...
Download het tooltje Dr.TCP KLIK HIER
start het op en vul dan rechts onderaan MTU waarde in 1492 (dit heeft alleen betrekking op de netwerk kaart) en in de router moet je naar WAN --> ATM PVC --> dan op VC1 en krijg je de eigenschappen van uw verbinding te zien ... waaronder de MTU waarde (bij mij is het wel de Philips modem/router)
of gebruik TCP optimizer Klik Hier
groeten :wink:
Laatst gewijzigd door Patje 26 jun 2006, 17:35, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Heh, je MTU waarde veranderen van je Windows machine zodat je Xbox360 op internet kan? Strange shit. En als je PC niet aanstaat? Wie zijn MTU waarde moet je dan aanpassen?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

'k Heb die DSL-G604T ook, dus ff een paar printscreentjes nemen zi :-)

* MTU aanpassen
* Poorten toevoegen (& op de onderste add klikken)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
X-2datop
Pro Member
Pro Member

Robbe schreef:'k Heb die DSL-G604T ook, dus ff een paar printscreentjes nemen zi :-)

* MTU aanpassen
* Poorten toevoegen (& op de onderste add klikken)
Hij heeft de Di-604, da's een klein 5-poort bakske dat enkel router/firewall is. Ideaal voor Telenet bvb.

Wat de topicstarter dus best kan doen om de minste zever op de veiligste manier te hebben, is het volgende:

1. Geef de XBOX360 een vast IP adres in de range van het huidige netwerk, maar buiten de scope van de DHCP server op de Di-604
2. Configureer de Di-604 om de gevraagde poorten te forwarden naar het vaste IP adres dat je hebt ingesteld op de XBOX360.

Voila, dat is't,

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Robbe
El Robre
El Robre

bart111 schreef:ik heb dus echt geen idee hoe ik dit moet veranderen...
k, blijkbaar had'k het idd mislezen en was het idd de DI-604
maar de 192.168.1.1 config schermen hebben bij dezelfde producent meestal dezelfde lay-out, dus waarschijnlijk zal 'em er wel iets mee zijn
het beter verwoorden van zijn opsomming is ni echt nen uitleg te noemen eh

How do I open ports on my DI-604 or DI-614+ router?
Manual

bart111
Starter
Starter

ik ga de helpdesk wel even bellen, dus zullen mij er wel doorheen slepen. het probleem is dus dat ik niet weet hoe ik die poorten moet openen, en hoe ik mijn mtu moet veranderen.

ik ga mijn xbox hier op mijn kamer zetten en dan haal ik het internetstekkertje van de computer (die hier ook op mijn kamer staat) er telkens uit als ik op xbox live ga, en dan stop ik dat stekkertje in mijn xbox.
zo wil ik dat dus gaan aanpakken.
Robbe
El Robre
El Robre

Als je de kabel van je router naar je PC pakt of een andere kabel die van je router vertrekt, maakt niet echt uit. Het probleem ligt hem aan je instellingen van je router & niet je kabel.

bart111, ben je ondertussen al eens gaan kijken naar de overzichtspagina van je toestel ?
http://192.168.1.1/

zo ja, ken je de login/paswoord van het toestel (als het er ééntje heeft) ?
als je dat niet zou kennen, kun het best opzoeken, want dat zal je nodig hebben.

bart111
Starter
Starter

ja, ik weet dat het niet aan het draadje ligt maar het probleem is dat alle gaten in mijn router al bezet zijn vandaar :-)

ik moet in mijn browser intypen: 192.168.0.1

als ik dat heb ingetypt, typ ik admin in bij username en niks bij password. op deze manier kom ik op de overzichtspagina. maar daar kan ik niks vinden over udp en tcp poorten/MTU...

heb gister de helpdesk gebeld maar het enige wat ik te horen kreeg was: hou uw serial nummer bij de hand, toets hem na het muziekje in. toen kreeg ik dus een muziekje en daarna weer: hou uw serial nummer bij de hand, toets hem na het muziekje in. toen kwam er weer een muziekje dus toen hing ik maar op!

dus daar ben ik ook niet achter gekomen :-(
Lukse
Premium Member
Premium Member

De optie om poorten te forwarden naar een PC kan verschillende benamingen hebben, bv. port forwarding, virtual servers, NAT, ...
Afbeelding
Robbe
El Robre
El Robre

bart111 schreef:als ik dat heb ingetypt, typ ik admin in bij username en niks bij password. op deze manier kom ik op de overzichtspagina. maar daar kan ik niks vinden over udp en tcp poorten/MTU...
& zoals lukske het al aanhaalde ziede daar niks staan qua link dat ook iets ofwa weg heeft van een verbinding/PPoe/setup ?

bart111
Starter
Starter

nee totaal niet maar ik probeerde net print screens te nemen maar dat lukte niet echt. ik zal er even een ander toetsenbord aan hangen wie weet dat dat dan lukt... als ik die screens heb kunne jullie mij wel verder helpen (hoop ik)...
Robbe
El Robre
El Robre

het geeft idd al een beter beeld

Afbeelding

Afbeelding

Robbe
El Robre
El Robre

en deel 2 :

Afbeelding

Afbeelding

bart111
Starter
Starter

het is gelukt!

ik heb ik bij tools-->misc, de optie xbox support enabled. en ik heb bij home-->LAN, de DHCP server enabled. nu doet hij het dus!

bedankt voor alle reacties etc.!

groeten bart
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”