problemen met router
het telenet thuis en het werkt perfect allen ik wil er een router tussen plaatsen om dan op te splitsen naar 2 computers maar dit lukt niet, heb gehoord dat telenet dit probeert te blokeren, moet ik nu gewoon wachten tot ik een nieuw ipt adres krijg voor mijn router dit kan opspisten naar twee afzonderlijke itp adressen of hoe los ik dit het beste op
Heb het geprobeerd maar zonder resultaat of duurt het lang heb een 20min gewacht en kon nog altijd niet op één van bij computer op internet, dus heb ik de router en tussen uitgehaald en toen duurde het nog een tien tal minuten tot ik terug op internet kon, weet iemand wat ik nog verkeert heb gedaan of moet doen, groetenZMD schreef:Probeer eens eerst "ipconfig /release" te typen in command prompt voordat je de netwerkkabel uit de pc haalt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Of IPCONFIG /RELEASE werkt is afhankelijk van het model van modem (werkt alléén bij de oude CDLP modems), bij de andere is het voldoende van je modem 10 seconden zonder spanning te zetten.
Als je dus een oude modem hebt, doe je die IPCONFIG /RELEASE, sluit je alles af, zet je de modem zonder spanning, sluit je de router aan, zet je de modem terug aan... en dan hang je je PC's achter de router.
Dit moet prima werken, en TN doet niets om dat te voorkomen.
Als je dus een oude modem hebt, doe je die IPCONFIG /RELEASE, sluit je alles af, zet je de modem zonder spanning, sluit je de router aan, zet je de modem terug aan... en dan hang je je PC's achter de router.
Dit moet prima werken, en TN doet niets om dat te voorkomen.