Hallo,
Mijn zus heeft een laptop gekocht bij aldi onlangs en nu verstuur ik haar e-mails met een pps bestand en die kan ze niet openen.
Er verschijnt een bericht"er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm" Nu heb ik er powerpoint viewer opgezet en het werkt nog niet ook vind ik het onderdeel mapopties in configuratiescherm niet OS is windows xp media center 2005
Wat kan ik doen?
pps
Dan zou het eigenlijk ook moeten lukken.
Je moet in je e-mail een bijlage aanduiden, en die zo doorsturen dan kan de ontvanger die bijlage openen
Erratum:
Je moet in je e-mail een bijlage aanduiden, en die zo doorsturen dan kan de ontvanger die bijlage openen
Erratum:
- Bijlagen
-
- bijlage.jpg
- (39.7 KiB) 752 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 18 mei 2006, 20:02, in totaal 1 gewijzigd.
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
CueBoy bedoelt dat er ingesteld moet zijn dat de powerpoint viewer automatisch bestanden opent met de .pps extensie. En als de powerpoint viewer correct geïnstalleerd is, dan is dit blijkbaar niet het geval.
De gemakkelijkste manier om dit te veranderen is het volgende :
- Laat haar het bestand opslaan ergens op de HD waar ze het gemakkelijk kan vinden (bv het bureaublad)
- Met de rechtermuisknop klikken op het bestandje waardoor er een dialoogvenstertje verschijnt, kies hieruit "eigenschappen" (helemaal onderaan)
- In het venstertje dat dan verschijnt komt er te staan :
Bestandstype : .....
Openen met : .....
En dan de knop "wijzigen..."
Als ze hierop klikt komt er een nieuw venstertje met "aanbevolen programma's" en "Andere programma's"
Kijk of de powerpoint viewer hier tussen staat, selecteer het en plaats dan een vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen"
En klik dan op de 2 "ok" knoppen.
Indien je de powerpoint viewer niet vind in de lijst, dan zal je via de knop "bladeren" moeten opgeven waar dit programma zich bevind (het .exe bestand van dat programma)
De gemakkelijkste manier om dit te veranderen is het volgende :
- Laat haar het bestand opslaan ergens op de HD waar ze het gemakkelijk kan vinden (bv het bureaublad)
- Met de rechtermuisknop klikken op het bestandje waardoor er een dialoogvenstertje verschijnt, kies hieruit "eigenschappen" (helemaal onderaan)
- In het venstertje dat dan verschijnt komt er te staan :
Bestandstype : .....
Openen met : .....
En dan de knop "wijzigen..."
Als ze hierop klikt komt er een nieuw venstertje met "aanbevolen programma's" en "Andere programma's"
Kijk of de powerpoint viewer hier tussen staat, selecteer het en plaats dan een vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen"
En klik dan op de 2 "ok" knoppen.
Indien je de powerpoint viewer niet vind in de lijst, dan zal je via de knop "bladeren" moeten opgeven waar dit programma zich bevind (het .exe bestand van dat programma)