Hoi,
Onlangs heb ik me een mini-pc aangekocht die enerzijds als mediacenter en anderzijds als extra pc moet dienen.
Omdat ik voor beide doeleinden een configuratie wil hebben die optimaal is dacht ik eraan om evt 2x windows te installeren.
Momenteel heb ik 2 profielen maar dan nog zit je met alle software voor beide omgevingen.
Nu heb ik dat mediacenter profiel als standaard profiel geconfigureerd met automatisch logon maar voor het gebruik als pc moet ik dan telkens eerst afmelden.
Het lukt me ook nog wel om via de startup functie bepaalde onderdelen automatisch te laden - media portal, infra rood voor afstandsbediening, nero drivespeed - maar bv het geluid, instellingen voor beeldscherm zijn voor alle profielen.
Mijn vraag: is het mogelijk om 2x Xp op 1 partitie te installeren en wat is het gevolg voor de 'program files' en dan meer specifiek voor de standaard/algemene onderdelen?
Op die manier dacht ik dat probleem te omzeilen, niet te hoeven herpartitioneren/installeren en niet 2 logische schijven met elk hun vrije ruimte te moeten hebben.
Iemand een idee/ervaring hierin?
Alvast bedankt!
P.
2x Windows xp op 1 partitie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
het is mogelijk om 2 wins te installeren (maar wel in verschillende directory
bv: c:/win1 en c:/win2)
dan krijg je bij het opstarten een keuze uit 2 windows
elke windows werkt apart dus alle drivers enzo moet je apart configureren
bv: c:/win1 en c:/win2)
dan krijg je bij het opstarten een keuze uit 2 windows
elke windows werkt apart dus alle drivers enzo moet je apart configureren
@ LoSeR: ik vermoedde dat zoiets wel mogelijk is maar vraag me toch af wat er gebeurt met de 'gemeenschappelijke' mappen/bestanden.
Het mediacenter hoeft volgens mij niet gepatcht te zijn en ik heb ondervonden dat sp2 de boel vertraagd terwijl ik dat natuurlijk wel doe voor de andere installatie.
@ NickG: als mediacenter is er geen toetsenbord/muis op aangesloten zodat de mogelijkheden beperkt zijn om instellingen te veranderen. Misschien dat het toch mogelijk is om die bepaalde dingen te doen in windows met de afstandsbediening maar dat weet ik nog niet.
Om die reden had ik al 2 verschillende profielen waarvan dat als mediacenter als default opstart tegelijk met een aantal programma's.
Toch is het nogal onpraktisch om telkens als pc-gebruik te moeten afmelden of instellingen te veranderen vooraleer ik hem als mediacenter gebruik
Met een dual boot waarbij na een paar seconden het mediacenter start en bij manuele keuze de andere configuratie is alles veel eenvoudiger.
Alleszins bedankt.
P-ken
Het mediacenter hoeft volgens mij niet gepatcht te zijn en ik heb ondervonden dat sp2 de boel vertraagd terwijl ik dat natuurlijk wel doe voor de andere installatie.
@ NickG: als mediacenter is er geen toetsenbord/muis op aangesloten zodat de mogelijkheden beperkt zijn om instellingen te veranderen. Misschien dat het toch mogelijk is om die bepaalde dingen te doen in windows met de afstandsbediening maar dat weet ik nog niet.
Om die reden had ik al 2 verschillende profielen waarvan dat als mediacenter als default opstart tegelijk met een aantal programma's.
Toch is het nogal onpraktisch om telkens als pc-gebruik te moeten afmelden of instellingen te veranderen vooraleer ik hem als mediacenter gebruik
Met een dual boot waarbij na een paar seconden het mediacenter start en bij manuele keuze de andere configuratie is alles veel eenvoudiger.
Alleszins bedankt.
P-ken
Het lijkt mij dat je het behoorlijk moeilijk maakt voor jezelf. Maar dat is enkel mijn mening.manuele keuze de andere configuratie is alles veel eenvoudiger.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik had hetzelfde probleem. Oplossing: MCE default laten opstarten. Als ik hem wil gebruiken als office PC dan zet ik de MCE schil met de remote uit, en haal ik mijn draadloos keyboard & muis uit de rek en begin te doen wat ik wil vanuit mijn luie zetelPeterken schreef:@ LoSeR: ik vermoedde dat zoiets wel mogelijk is maar vraag me toch af wat er gebeurt met de 'gemeenschappelijke' mappen/bestanden.
Alleszins bedankt.
P-ken

Je moet dus gewoon een draadloos keyb en muis aanschaffen, de receiver sluit je aan en laat je aangesloten, de muis en het keyboard zelf haal je pas uit de kast als je het nodig hebt!
@ The_Borg: het eenvoudigste is natuurlijk om een toestel te hebben dat enkel als mediacenter dient maar soms is moeilijk ook een beetje leerrijk.
@ NickG: ik ben een beetje tegen draadloze toetsenborden/muizen omdat een kabel 'altijd' werkt terwijl ik toch al meer dan eens problemen heb gezien met die draadloze toestanden.
Daarnaast zou ik in mediacenter mode zo dicht mogelijk bij de bediening zoals met een videorecorder/muziekinstallatie wil blijven, maw met de afstandsbediening en niet eerst nog eens een toetsenbord moet nemen dat onhandig te bedienen is vanaf uw schoot. (is ook nog eens extra rommel terwijl dat 1 van de redenen is om een alles-in-een te hebben)
Enfin, ik wil maar zeggen dat ik het liefst op die manier alles bedien en toch opensta voor ervaringen.

@ NickG: ik ben een beetje tegen draadloze toetsenborden/muizen omdat een kabel 'altijd' werkt terwijl ik toch al meer dan eens problemen heb gezien met die draadloze toestanden.
Daarnaast zou ik in mediacenter mode zo dicht mogelijk bij de bediening zoals met een videorecorder/muziekinstallatie wil blijven, maw met de afstandsbediening en niet eerst nog eens een toetsenbord moet nemen dat onhandig te bedienen is vanaf uw schoot. (is ook nog eens extra rommel terwijl dat 1 van de redenen is om een alles-in-een te hebben)
Enfin, ik wil maar zeggen dat ik het liefst op die manier alles bedien en toch opensta voor ervaringen.