Heb een draadloze adsl modemrouter van d-link en de laatste dagen kan men modem met moeite syncen.

Men SNR margin varieert rond de 6 7 8 db
line attenuation is 48db
Men snr margin is zo laag...kan ik daar iets aan doen??? vroeger had ik daar geen last van maar sinds verlede week

Het ligt al zeker niet aan de pc want hij doet het ook als de pc uitstaat, de modem heeft de laatste nieuwe firmware en deed het daarvoor ook goed. heb hem eens in de kelder aangesloten en het probleem blijft
 daarmee dat ik denk dat het ni aan de binnebekabeling ligt maar aan de lijn zelf.
 daarmee dat ik denk dat het ni aan de binnebekabeling ligt maar aan de lijn zelf. login is fa529119
Edit by Weetgraag:
Dubbele post verwijderd

hij staat nu op 3dB (soms zelf 2):eek: ierdoor synct hem lager dan 4640 en staat hij nu op 4224kbps
 hij staat nu op 3dB (soms zelf 2):eek: ierdoor synct hem lager dan 4640 en staat hij nu op 4224kbps 

, hoe kan ik dit controleren trouwens?
 , hoe kan ik dit controleren trouwens? 

hij heeft zijn modem eraan gehangen en die syncte wel.
 hij heeft zijn modem eraan gehangen en die syncte wel. 

alles onder de 10 is sobiezo slecht. vanaf 6 is het problematisch en kan je disconnects verwachten. persoonlijk stond het bij mij altijd op 6 of 7 en had ik toch géén disconnects - plots is mijn situatie echter gebeterd en staat hij nu op 14 - hij synct nu ook hoger, 's avonds rond een uur of 9-10 durft hij nog eens naar 10 zakken. je hebt wel een goeie modem, zolang je geen disconnects ervaart zou ik me geen zorgen maken. als je ze wel krijgt moet je bekabeling etc eens nakijken, maar waarschijnlijk zal er dan niets anders opzitten dan van profiel te verlagen....
 alles onder de 10 is sobiezo slecht. vanaf 6 is het problematisch en kan je disconnects verwachten. persoonlijk stond het bij mij altijd op 6 of 7 en had ik toch géén disconnects - plots is mijn situatie echter gebeterd en staat hij nu op 14 - hij synct nu ook hoger, 's avonds rond een uur of 9-10 durft hij nog eens naar 10 zakken. je hebt wel een goeie modem, zolang je geen disconnects ervaart zou ik me geen zorgen maken. als je ze wel krijgt moet je bekabeling etc eens nakijken, maar waarschijnlijk zal er dan niets anders opzitten dan van profiel te verlagen....