Ik kan zonder enig probleem met VNC-viewer iemand hulp op afstand bieden die Telenet klant is en NIET achter een router of zoiets dergelijk zit.
M.a.w. als een Telenet klant met een router tussen mij en zijn PC zit dan geraak ik bij hem niet binnen.
Omgekeerd is blijkbaar ook het geval;
Een collega wou mij helpen,.. ook via VNC,.... hij is Telenet klant,.. ik zit bij Belgacom ADSL. Hij raakte bij mij niet geconnecteerd,... ik zit achter zo'n Thompson Combi-modem Speedtouch530.
Als je achter een ADSL-modem zit is er dus blijkbaar ook een probleem.
Ik weet hoe ik het IP-adres van mijn modem kan te weten komen, via mijn browser,.. maar als ik hem dat IP-adres geef dan wil het maar niet lukken om geconnecteerd te raken,.. hij als viewer,.. ik als server.
Het IP-adres van mijn PC naar de modem toe is ook helemaal anders en vast dan dat variabel adres dat mijn modem heeft wat wel normaal zal zijn zeker.
Hoe los ik dit alles op

Ik weet dat het iets is met een bepaalde port activeren of te forwarden,... moet er eventueel ook nog eerst dingen ingesteld worden in de modem ofzo

Ik ben nogal een beetje een leek in netwerkdingen,.. graag dus een duidelijke uitleg a.u.b.