Mij blijft het verbazen dat een discovery line 6,5€ per maand kost en een raw copper paar 12€...
Wie er de jaarcijfers van Belgacom eens op naslaat moet vaststellen dat in deze "hyperconcurrentiële omgeving" ze een EBIT van 25% draaien. EBIT hé! Da's verdorie hetzelfde als een bank die u 25% interest geeft op uw spaargeld. Vanwaar komt dat geld in deze markt die zo onder prijsdruk staat...
Mij lijkt het eerder dat al die kabels allang zijn afgeschreven en elke € die er op verdiend wordt dus netto kassa kassa is. En dus zal het onderhoud van de lijnen blijkbaar toch niet evenredig zijn met de huidige inkomsten, dus ze kunnen ofwel veel meer werk leveren op de lijnen of ze goedkoper aanleveren aan... erm... de concurrentie... dedju. Dan toch maar niet .
Om goed te zijn moet Belgacom Skynet van de hand doen. Als ze zelf geen ISP meer spelen dan is er geen belangenvermenging meer. 't Alternatief is de lijnen uit handen geven... Van mij mogen ze nog kiezen .
Deej_1977 schreef:Mij blijft het verbazen dat een discovery line 6,5€ per maand kost en een raw copper paar 12€...
Misschien omdat ze het verschil compenseren met de extra inkomsten die men heeft wanneer jij een telefoonlijn hebt (daarom moet je zelf nog niets eens bellen... ook opgebeld kunnen worden zijn potentiele inkomsten).
Blijkbaar heeft hier niemand enig idee wat kabelonderhoud kost
Zorg dat je nooit een grondkabel beschadiging moet betalen dan zal je wel anders piepen
Da s tegenwoordig de reden als aannemers een telefoonkabel beschadigingen proberen dat niemand dat te weten komt omdat de kosten voor herstelling heel hoog kunnen liggen
Een barstje of scheurtje in de kabelmantel kan op termijn tot problemen door vocht indringing leiden zoals bvb overspraak
Zoals ik hier vroeger al aanhaalde velen hier kletsen hier zomaar op zonder echt te weten waar ze overpraten
Lion schreef:Blijkbaar heeft hier niemand enig idee wat kabelonderhoud kost
Zorg dat je nooit een grondkabel beschadiging moet betalen dan zal je wel anders piepen
Da s tegenwoordig de reden als aannemers een telefoonkabel beschadigingen proberen dat niemand dat te weten komt omdat de kosten voor herstelling heel hoog kunnen liggen
Een barstje of scheurtje in de kabelmantel kan op termijn tot problemen door vocht indringing leiden zoals bvb overspraak
Zoals ik hier vroeger al aanhaalde velen hier kletsen hier zomaar op zonder echt te weten waar ze overpraten
zeg het ons dan nog eens .... hoeveel dat kabelonderhoud kost ...
Lion schreef:Blijkbaar heeft hier niemand enig idee wat kabelonderhoud kost
Best wel... maar nu gaat het erover dat een koperpaar+telefoonummer goedkoper is dan louter een koperpaar op zich. Tenzij men hierin potentiele inkomsten verwerkt kan je dit nooit verklaren.
Lion schreef:Blijkbaar heeft hier niemand enig idee wat kabelonderhoud kost
Best wel... maar nu gaat het erover dat een koperpaar+telefoonummer goedkoper is dan louter een koperpaar op zich. Tenzij men hierin potentiele inkomsten verwerkt kan je dit nooit verklaren.
Idd, ofwel verkopen ze discovery line met verlies (wat niet mag) ofwel wordt raw copper met zware marges verkocht...
Deej_1977 schreef:Mij blijft het verbazen dat een discovery line 6,5€ per maand kost en een raw copper paar 12€...
Wie er de jaarcijfers van Belgacom eens op naslaat moet vaststellen dat in deze "hyperconcurrentiële omgeving" ze een EBIT van 25% draaien. EBIT hé! Da's verdorie hetzelfde als een bank die u 25% interest geeft op uw spaargeld. Vanwaar komt dat geld in deze markt die zo onder prijsdruk staat...
Mij lijkt het eerder dat al die kabels allang zijn afgeschreven en elke € die er op verdiend wordt dus netto kassa kassa is. En dus zal het onderhoud van de lijnen blijkbaar toch niet evenredig zijn met de huidige inkomsten, dus ze kunnen ofwel veel meer werk leveren op de lijnen of ze goedkoper aanleveren aan... erm... de concurrentie... dedju. Dan toch maar niet .
Om goed te zijn moet Belgacom Skynet van de hand doen. Als ze zelf geen ISP meer spelen dan is er geen belangenvermenging meer. 't Alternatief is de lijnen uit handen geven... Van mij mogen ze nog kiezen .
Dit is misschien belachelijk maar ik heb dus nog nooit geweten dat kabels onderhouden worden ! wat doen ze dan zo speciaal aan opgraven en afwassen ?
Buiten een verbinding verleggen wat dan in een centrale gebeurt of een las bij opleggen of een kabel bijleggen gebeurd er praktisch geen onderhoud ! toch niet aan de kabels zelf.
Of moet men huur betalen aan de staat om die kabels in de grond te mogen houden? Dat zou eventueel nog kunnen maar daar heb ik toch mijn twijfels over ze..
Lion schreef:Blijkbaar heeft hier niemand enig idee wat kabelonderhoud kost
Best wel... maar nu gaat het erover dat een koperpaar+telefoonummer goedkoper is dan louter een koperpaar op zich. Tenzij men hierin potentiele inkomsten verwerkt kan je dit nooit verklaren.
Zeg gewoon zoals het is ze hebben gewoon graag een lijn bij de mensen thuis omdat men dan denkt waarom nog telenet nemen als ik toch al belgacom heb en dat is dé enige rede.
t'Zou trouwens nooit meer dan een euro of 2 kosten mogen zijn per maand om uw lijn te onderhouden.. buiten misschien wat administratief werk.. wat dan kan verwerkt worden in een setup fee. Aangezien dit toch maar eenmalig is..
Lion schreef:Blijkbaar heeft hier niemand enig idee wat kabelonderhoud kost
Zorg dat je nooit een grondkabel beschadiging moet betalen dan zal je wel anders piepen
Da s tegenwoordig de reden als aannemers een telefoonkabel beschadigingen proberen dat niemand dat te weten komt omdat de kosten voor herstelling heel hoog kunnen liggen
Een barstje of scheurtje in de kabelmantel kan op termijn tot problemen door vocht indringing leiden zoals bvb overspraak
Zoals ik hier vroeger al aanhaalde velen hier kletsen hier zomaar op zonder echt te weten waar ze overpraten
Wat je daar allemaal zegt kan wel zijn maar word toch terug betaald door verzekerings maatschappijen..
En inderdaad er worden er meer beschadigd dan men denkt.. en je kan pech hebben dat men het gat gewoon terug dichtgooit maar wees gerust dat men weet wie der gegraven heeft ! ooit gehoord van een clic aanvraag dus m'n weet exact wie waar gegraven heeft, anders mag je nog niet eens beginnen graven!
Sorry ze ene beschadigen probeer maar eens met u spade.. der door te gaan blijkt dat jij precies niet weet waar je het over hebt.. zelfs een 1x4 is serieus gepansered.. zeker als je weet dat er maar 4 kabelstjes door lopen.
witte! schreef:Ik vind gewoon dat de lijnen die uberhaupt met ons geld gelegd zijn eindelijk eens vrij moeten gegeven worden zodat er eindelijk eens echte concurrentie kan losbarsten.
Moet de NMBS nu ook zijn spoorwegen en treinen afgeven dan ?
Ik begrijp je stelling ergens, maar ze is een beetje kort door de bocht vrees ik.
de nmbs moet zijn sppornet inderdad vrij stellen zodat anderen er ook op kunnen rijden (zoals thalys, NS..)
net zoals hier:
de lijnen voor iedreen zodat iedereen er op kan sporen/inetten
de dienst is iets anders: daar heb je de operator(isp)/spoorbedrijf voor
vergete niet dat de nmbs ook gesplitst is in een deel met rijdend materieel en een deel dat enkel maar infrastructuur aanbiedt (infrabel)
Deej_1977 schreef:Mij blijft het verbazen dat een discovery line 6,5€ per maand kost en een raw copper paar 12€...
Wie er de jaarcijfers van Belgacom eens op naslaat moet vaststellen dat in deze "hyperconcurrentiële omgeving" ze een EBIT van 25% draaien. EBIT hé! Da's verdorie hetzelfde als een bank die u 25% interest geeft op uw spaargeld. Vanwaar komt dat geld in deze markt die zo onder prijsdruk staat...
Mij lijkt het eerder dat al die kabels allang zijn afgeschreven en elke € die er op verdiend wordt dus netto kassa kassa is. En dus zal het onderhoud van de lijnen blijkbaar toch niet evenredig zijn met de huidige inkomsten, dus ze kunnen ofwel veel meer werk leveren op de lijnen of ze goedkoper aanleveren aan... erm... de concurrentie... dedju. Dan toch maar niet .
Om goed te zijn moet Belgacom Skynet van de hand doen. Als ze zelf geen ISP meer spelen dan is er geen belangenvermenging meer. 't Alternatief is de lijnen uit handen geven... Van mij mogen ze nog kiezen .
Dit is misschien belachelijk maar ik heb dus nog nooit geweten dat kabels onderhouden worden ! wat doen ze dan zo speciaal aan opgraven en afwassen ?
Buiten een verbinding verleggen wat dan in een centrale gebeurt of een las bij opleggen of een kabel bijleggen gebeurd er praktisch geen onderhoud ! toch niet aan de kabels zelf.
Of moet men huur betalen aan de staat om die kabels in de grond te mogen houden? Dat zou eventueel nog kunnen maar daar heb ik toch mijn twijfels over ze..
het is wel vrij duur om nieuwe kabels te leggen, zoals als er id straat wordt herlegd leggen ze nieuwe kabels en die kosten wel veel geld.
Ofloo schreef:
Sorry ze ene beschadigen probeer maar eens met u spade.. der door te gaan blijkt dat jij precies niet weet waar je het over hebt.. zelfs een 1x4 is serieus gepansered.. zeker als je weet dat er maar 4 kabelstjes door lopen.
Het is daarom zeker ook dat er in de lente als mensen boompjes gaan lopen planten in de voortuin er plotseling zoveel kabelbeschadigingen zijn doordat mensen er met hun spade doorgestoken hebben. Een 2-paarskabel heeft enkel wat rubber te bescherming, de oude kabels hadden er ook nog lood rondzitten, maar dat is al lang verleden tijd.
Lion schreef:Blijkbaar heeft hier niemand enig idee wat kabelonderhoud kost
Zorg dat je nooit een grondkabel beschadiging moet betalen dan zal je wel anders piepen
Da s tegenwoordig de reden als aannemers een telefoonkabel beschadigingen proberen dat niemand dat te weten komt omdat de kosten voor herstelling heel hoog kunnen liggen
Een barstje of scheurtje in de kabelmantel kan op termijn tot problemen door vocht indringing leiden zoals bvb overspraak
Zoals ik hier vroeger al aanhaalde velen hier kletsen hier zomaar op zonder echt te weten waar ze overpraten
Wat je daar allemaal zegt kan wel zijn maar word toch terug betaald door verzekerings maatschappijen..
En inderdaad er worden er meer beschadigd dan men denkt.. en je kan pech hebben dat men het gat gewoon terug dichtgooit maar wees gerust dat men weet wie der gegraven heeft ! ooit gehoord van een clic aanvraag dus m'n weet exact wie waar gegraven heeft, anders mag je nog niet eens beginnen graven!
Sorry ze ene beschadigen probeer maar eens met u spade.. der door te gaan blijkt dat jij precies niet weet waar je het over hebt.. zelfs een 1x4 is serieus gepansered.. zeker als je weet dat er maar 4 kabelstjes door lopen.
Denk dat jij in sprookjes geloofd ik weet uit jaren ondervinding (28 jaar bij een telecombedrijf gewerkt en was niet belgacom) dat de verzekeringsmaatschappijen niet staan te springen om dit te betalen
Vele aannemers mogen zelf opdraaien voor betalen van de kosten en wat er hier geschreven wordt dat men direkt kan achterhalen wie er gewerkt heeft is ook zever hoor
Grote telefoonkabels zijn zelden direkt onderbroken bij beschadiging maar na maanden komen de problemen en wie was de schuldige zeker als er op die plaats dan verschillende aannemers hebben gewerkt
En ja met een spade kan men zo'n kabel beschadiging nl een scheurtje in de mantel en het lood of bewapening is voldoende om op termijn grote problemen te veroorzaken
Telefoonkabels niet vergelijken met elektriciteitskabels aub
Wat dan te denken van het volgende. Klant heeft verbinding bij euphony en heeft snelheid van 3.3 Mbit/sec. Klant wil pc in extra kamer en vraagt aan belgacom om een lijn bij te trekken op hetzelfde telefoonnummer opdat hij daar kan internetten.
Resultaat: forf. verplaatsingskosten en 1 uur werk kost klant zowat 100 euro en internet gaat nu tegen 1.1 Mbit/sec.
Volgens belgacom scheelt er iets bij euphony. Bij euphony wordt lijntest gedaan en zegt men dat het bij belgacom ligt.
Blijkt dat in de kamer waar de ADSL initieel aangekoppeld was dat het wel tegen 3.3 werkt. Probleem lag dus bij belgacom-technieker die zijn werk niet goed gedaan had. Na 3 weigeringen weet een 4de belgacom-medewerker dan toch te zeggen dat ze de man zullen terugsturen.
Man komt terug, herstelt zijn fout en probleem opgelost.
Ondertussen werd wel 4 keer gevraagd waarom de klant zijn adsl niet bij belgacom heeft genomen en hoeveel beter dat wel zou zijn.
Conclusie: mocht degene aan wie de klant bijna 200 euro per maand betaalt simpelweg om geholpen te worden bij problemen als deze onafhankelijk zijn dan had de klant deze praktijken niet voorgehad.
Steven7 schreef:Wat dan te denken van het volgende. Klant heeft verbinding bij euphony en heeft snelheid van 3.3 Mbit/sec. Klant wil pc in extra kamer en vraagt aan belgacom om een lijn bij te trekken op hetzelfde telefoonnummer opdat hij daar kan internetten.
Resultaat: forf. verplaatsingskosten en 1 uur werk kost klant zowat 100 euro en internet gaat nu tegen 1.1 Mbit/sec.
Volgens belgacom scheelt er iets bij euphony. Bij euphony wordt lijntest gedaan en zegt men dat het bij belgacom ligt.
Blijkt dat in de kamer waar de ADSL initieel aangekoppeld was dat het wel tegen 3.3 werkt. Probleem lag dus bij belgacom-technieker die zijn werk niet goed gedaan had. Na 3 weigeringen weet een 4de belgacom-medewerker dan toch te zeggen dat ze de man zullen terugsturen.
Man komt terug, herstelt zijn fout en probleem opgelost.
Ondertussen werd wel 4 keer gevraagd waarom de klant zijn adsl niet bij belgacom heeft genomen en hoeveel beter dat wel zou zijn.
Conclusie: mocht degene aan wie de klant bijna 200 euro per maand betaalt simpelweg om geholpen te worden bij problemen als deze onafhankelijk zijn dan had de klant deze praktijken niet voorgehad.
Vraag me af of dit geen onderaannemer is geweest
Maar wie vraagt nu belgacom om zijn aansluiting uit te breiden daar ga je gewoon toch naar een installateur die zijn goedkoper hoor
Vieten schreef:
Allicht zal de afstand van de centrale te ver zijn voor die bepaalde kabel, voor Skynet wordt het tenminste nog onderzocht, logisch dat Belgacom daar het werk niet insteekt voor een andere operator, zelf doen die operatoren al helemaal de moeite niet. Daar hebben ze soms de instelling 'werkt het niet meer goed, dan bol je het maar af want als we dat moeten uitzoeken dan begin je voor ons te veel te kosten'.
Als Belgacom dan ook een 'andere operator' is wordt het mogelijk voor hen ook niet meer onderzocht, dus een slechtere dienstverlening.
die andere operatoren moeten per maand meer dan genoeg aan belgacom betalen, daar mogen die dan toch wel al eens wat service voor leveren zeker?
Het is trouwens gewoon aan belgacom om die dingen te onderzoeken