LCD pc scherm

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Frigobox
Pro Member
Pro Member

Ik overweeg om een LCD scherm te kopen voor op mijn PC. Ik heb hier nog een klassiek 17" scherm van toen ik mijn Dell PC kocht

Ik zou nu dus graag een 19" LCD willen kopen. Maar waar moet ik op letten? Was vandaag in de Mediamarkt en zag er daar een paar met mooie schermen van Acer en Samsung. Wat is het verschil tussen 2 en 8ms snelheid (weet nemeer wa de naam van die snelheid was :lol: ) Waar moet je verder nog naar kijken?

De prijzen die ik zag schommelden tussen de 299 en 429€

Op de site van Dell staat er nu ene in promotie voor 289€ in 19"

http://accessories.euro.dell.com/sna/Pr ... &sku=50805 (de 19" zou goedkoper zijn dan de 17" ...)

Welke zouden jullie mij aanraden?
Laatst gewijzigd door Frigobox 20 apr 2006, 19:36, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

ALtijd heel tevreden geweest van BenQ !
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Wat is het verschil tussen 2 en 8ms snelheid (weet nemeer wa de naam van die snelheid was )
Marketing, niet op letten.

Ik vind persoonlijk dat je vooral op het contrast en de helderheid moet letten. Kijken wat de grenzen zijn en of je je hier tevreden met stelt. Ik heb zelf een 19" van de "witte" producten. Een neoxeo uit Frankrijk, maar ik vind het scherm er mooier uitzien dan de samsung apparaten van gelijkaardige prijs.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Frigobox
Pro Member
Pro Member

In de mediamarkt stonder een een 20 tal bij elkaar. Eigenlijk vond ik ni da er zo een denderend verschil was ... het beeld van die Samsung van 298€ was wel dik in orde. Heb getwijfeld of ik het ni direct zou meenemen ma heb het toch ni gedaan :lol:

Interessante promoties op dit moment?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Waar je zeker op moet letten: gelijkmatige verlichting over het scherm. M'n dell-laptop heeft bijvoorbeeld heel erg veel last van een donkere vlek onderaan het scherm.
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey, ik ben ook van plan om een nieuw scherm aan te kopen. Ik had gedacht aan deze :

http://www.lingiercomputers.be/artikels ... lt2=&alt3=

Maar dan de 20.1"" ervan. Omdat je daar een resolutie hebt van 1400x1050.

Zou het voornamlijk gebruiken voor 3D-applicaties (ACAD, Viz 2005, 3ds Max) en om te surfen en af en toe eens om te gamen.
Wat zouden jullie mij aanraden? Zo'n widescreen of het meer klassieke vierkante scherm (19"). Heb wat schrik dat het te "breed" zou uitvallen, dus dat je met grote letters zit enzo.

Heeft wel geen DVI-aansluiting, maar dit speelt niet zo'n grote rol vind ik. Heb ook iets gelezen van een TN-paneel ofzo, en dat dit niet zo goed zou zijn.
Greetz Bossie
Weetgraag
Erelid
Erelid

Ik ben tevreden over mijn Samsung 19" 930BF

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Hier niets anders dan lof over mijn Yakumo 19DXJ met 8ms.
Resolutie: 1280*1024 @75Hz
http://www.yakumo.com/produkte/index.ph ... ys#1038112
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Ik ben ook tevreden over mijn scherm 19" van Packard Bell .. standaard bij mijn pc'ke, heel zuiver beeld als een foto :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb ook pas de overstap gedaan van crt naar lcd en ik ben heel tevreden. Ik ben wel een gamer dus voor mij was de responstijd heel belangrijk, heb dan ook de samsung 940BF met 2ms gekocht, zie bij games geen verschil met crt, maar ik raad het wel af als je geen gamer bent want daarvoor is dit scherm te duur, als je je pc alleen maar gebruikt voor windows, internet, email....... dan zou ik gewoon de goedkoopste kopen, de evolutie van lcd gaat toch zo snel dat je scherm al na een jaar of zo al maar de helft meer waard is. En als je toch wil gaan vergelijken, let dan vooral op het contrast, helderheid en kijkhoek.
Frigobox
Pro Member
Pro Member

Het prijsverschil tussen 2 ms en 8ms in Samsung was bij Mediamarkt 100€. Eigenlijk niet de moeite. ik heb nu geleerd dat als je iets koopt, je niet altijd het goedkoopste moet nemen :lol:

Maar idd, voor gewoon internet heb je meer dan genoeg met 8 denkik
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Als er iemand interesse heeft, ik heb hier een 20.1" Dell TFT scherm (2001FP) met een resolutie van 1600x1200 dat weg mag. Het scherm heeft nog 1 jaar en 9 maand garantie. Prijs: 450€!
Mag weg wegens aankoop 24" scherm.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Maar idd, voor gewoon internet heb je meer dan genoeg met 8 denkik
Zoals ik al zei, voor eens en altijd: die milliseconden zijn marketing, dit zijn theoretische zwart-wit cijfers (letterlijk en figuurlijk) die op niks duiden. Tenzij je een tft-scherm van 3 jaar oud koopt, heb je geen ghostingeffect en je zal dit ook nooit hebben.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bij films en games heb ik het verschil toch al gezien, vooral met snelle beelden.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Is die ms nie belangrijk voor het gamen? Broer heeft 17" 10ms scherm en een 19" 8ms scherm (beide van medion) en ik merk wel een licht verschil tijdens het gamen.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik had er mss nog "deftig" scherm aan moeten toevoegen. De medionschermen die ik al gezien heb, zijn meestal niet bijster goed. Bij een iet of wat merk à la viewsonic, samsung, sony, (ja zelfs acer) heb je deze problemen echt wel niet.
Frigobox
Pro Member
Pro Member

Sparky schreef:Is die ms nie belangrijk voor het gamen? Broer heeft 17" 10ms scherm en een 19" 8ms scherm (beide van medion) en ik merk wel een licht verschil tijdens het gamen.
Al de schermen die ik in de winkel zag waren bijna allemaal 8ms behalve 1 van Samsung waarbij het er in koeien van letters opstond dat het 2ms is :lol:

Nu weet ik het nog altijd ni. Zijn er nergens reviews te vinden?
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Frigobox schreef:
Sparky schreef:Is die ms nie belangrijk voor het gamen? Broer heeft 17" 10ms scherm en een 19" 8ms scherm (beide van medion) en ik merk wel een licht verschil tijdens het gamen.
Al de schermen die ik in de winkel zag waren bijna allemaal 8ms behalve 1 van Samsung waarbij het er in koeien van letters opstond dat het 2ms is :lol:

Hier => http://www.tomshardware.com/2006/03/27/ ... ollection/
Ik hoop dat je goed engels kan.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

BenQ is zowat het beste datge kunt krijgen, maar alsge iets minder duur zoekt & da qua prijs/kwaliteit ook nog redelijk is, kunde ni misgaan me ne LG

Letten op :
* x ms refresh rate van de pixels
* dat alsge een 19" neemt, het geen uitgestrekte 17" inch is
* welke uw garantie is bij dode pixels
* actieve matrix

Geek.com mening
csf.org.co.uk Display Technology information
Kelkoo.be prijsoverzicht
ahinc.com aandachtspunten

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

http://tweakers.net/productsurvey

Ik vind de meeste surveys behoorlijk nauwkeurig. Ik heb al vaak gekocht vertrouwend op die informatie en ben nog nooit bedrogen uitgekomen.
Frigobox
Pro Member
Pro Member

Als ik zo naar de pricewatch kijk op tweakers, dan zijn de Synchmasters van Samsung toch de meeste gewilde toestellen precies :-)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”