Alternatieve operatoren beter niet afhankelijk van Belgacom

Nieuws omtrent telecommunicatie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Consumentenorganisatie Test-Aankoop wil dat alternatieve operatoren voor de aanbieding van hun diensten niet langer afhankelijk zijn van Belgacom. De alternatieve operatoren beschikken immers maar voor een gedeelte over een eigen netwerk voor het transport van hun spraak- en dataverkeer. Voor het laatste stuk netwerk naar de particuliere woning zijn ze afhankelijk van het netwerk van Belgacom.

Daar moet volgens Test-Aankoop verandering in komen. "Test-Aankoop eist dat het beheer van de netwerken volledig wordt losgekoppeld van de dienstenaanbieders en dat ze worden ondergebracht bij volledig onafhankelijke netwerkbeheerders zodat alle dienstenaanbieders op gelijke voet staan", klinkt het vrijdag in een persmededeling van de consumentenorganisatie.

Lees hierover meer

Bron: GVA.be van 14 april 2006
Lion
Pro Member
Pro Member

Belgacom laat nog anderen toe op hun netwerk
Telenet heeft echt een monopolie en laat niemand toe op hun kabelnetwerk
Waarom heeft daarover Test-Aankoop nog niks openbaar gemaakt of aangeklaagd?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Bij mijn weten heeft Telenet geen koperparen welke de laatste kilometers tot bij de klant in de woning komen.
Dus eigenlijk een beetje naast de kwestie.
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Inderdaad Blue-Sky.
Bovendien betreft het koper dat er meestal al vele tientallen jaren ligt, door ons 'Staatsbedrijf' Belgacom daar gelegd en dus door ons allen betaald.
Gast

Limburg schreef:Inderdaad Blue-Sky.
Bovendien betreft het koper dat er meestal al vele tientallen jaren ligt, door ons 'Staatsbedrijf' Belgacom daar gelegd en dus door ons allen betaald.
Maar al vele malen terugbetaald, dus ook geen argument.
Je moet je dan weer afvragen hoe je de kabels enz. kan beheren als er veel minder mee te verdienen valt.
Ofwel de prijzen verhogen ofwel opnieuw een staatsbedrijf.
Lion
Pro Member
Pro Member

Blijkbaar is men hier weer nie neutraal de zaken aan t bekijken
De distributiekabels die door telenet gebruikt worden zijn ook betaald door de belastingbetaler
Telenet is geen echt privebedrijf maar ook een bedrijf dat recht wordt gehouden door de steun van de vlaamse overheid met andere woorden geld van de belastingbetaler
Wil hier geen van beide maatschappijen goe praten maar wil dat beiden hun monopolie moeten opgeven
Dat is wat eigelijk Test-aankoop moet aanvechten
Praetorian
Premium Member
Premium Member

feitelijk moet er mogelijkheid zijn op:
-de koperparen van belgacow te gebruiken voor iedereen, en dus wat test aankoop zegt = de local loop die vrijgemaakt wordt, wat al lang gevraagd wordt

-de kabelmarkt vrijgemaakt wordt, zoals in nl het geval is geloof ik. Als ik me niet vergis zijn die lijnen niet eens van telenet maar waren die in handen van de intercommunales... tot die grotendeels overgenomen zijn door telenet waardoor die vrijmaking iets moeilijker wordt. maar als ik me niet vergis heeft electrabel toch ook een aandeel in die bekabeling of heb ik het zo mis op? (kan ook een ander bedrijf zijn, het is al een paar jaar geleden)
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer

Inderdaad, zowel de kabel als telefoondraden moeten beiden vrijgegeven worden.Iets wat praktisch ook zeer realiseerbaar is.
In Nederland wordt de kabel beheerd door een derde firma, gelijk hier in belgie we Indexis hebben (of hoe noemen ze , weer al van naam veranderd tegenwoordig). Dat moeten ze hier ook doen voor beide.
Zoals de gasmarkt ook geopend is, en je betaalt aan je verdeler, fluxys, distrigas etc.... in 1 factuur.
Maar de gas is niet echt een voorbeeld omdat de regering bij de opening daar 7 ofzo extra taksen heeft aan toegevoegd, zodanig dat de prijzen gestegen zijn, maar da's offtopic i guess.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik kan maar één ding zeggen:
EINDELIJK :lol:
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

_rEuTeL_ schreef:ik kan maar één ding zeggen:
EINDELIJK :lol:
Eindelijk ? We zijn er bijlange nog nie zenne...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Vergeet niet dat het kabelnet vroeger van de intercomunales was , en ook door de ons betaald .
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer

MacE501 schreef: Eindelijk ? We zijn er bijlange nog nie zenne...
het werd stilaan tijd dat er eindelijk iets aan het machtsmisbruik van bgc op adsl-gebied gedaan werd.. dit is de eerste stap
killer
Pro Member
Pro Member

/me vraagt zich af waar het probleem dan momenteel zou zitten.

Belgacom beheert het netwerk en biedt diensten aan. Andere bedrijven bieden diensten aan. Ik vraag me af wat er zoveel beter zou worden indien Belgacom zich in 2 zou splitsen en 1 het netwerk zou beheren en 2 diensten aan zou bieden (en dit echt als 2 aparte bedrijven)
_rEuTeL_ schreef:het werd stilaan tijd dat er eindelijk iets aan het machtsmisbruik van bgc op adsl-gebied gedaan werd.. dit is de eerste stap
Ook hier weer, over welk machtsmisbruik hebben we het dan ? Elke operator kan toch zijn adsl product aanbieden evenals belgacom aan de potentiële klant.

Overigens lijkt het me dat velen vergeten dat er ook wel heel wat onderhoudswerk komt kijken aan de kabels die in de grond liggen. Het is dus niet zo dat de kabels die er nu liggen, die dan misschien wel door de belastingbetaler zijn betaald, ook helemaal niets meer kosten en alleen nog maar opbrengen. kabels raken beschadigd en moeten ook hersteld worden en desnoods vervangen.

Nuja, iedereen die momenteel (grotendeels dan toch) reageerde lijkt me een belgacom tegenstander, dus ik ben maar eens benieuwd naar de reacties weer.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

killer schreef:/me vraagt zich af waar het probleem dan momenteel zou zitten.

Belgacom beheert het netwerk en biedt diensten aan. Andere bedrijven bieden diensten aan. Ik vraag me af wat er zoveel beter zou worden indien Belgacom zich in 2 zou splitsen en 1 het netwerk zou beheren en 2 diensten aan zou bieden (en dit echt als 2 aparte bedrijven)
_rEuTeL_ schreef:het werd stilaan tijd dat er eindelijk iets aan het machtsmisbruik van bgc op adsl-gebied gedaan werd.. dit is de eerste stap
Ook hier weer, over welk machtsmisbruik hebben we het dan ? Elke operator kan toch zijn adsl product aanbieden evenals belgacom aan de potentiële klant.

Overigens lijkt het me dat velen vergeten dat er ook wel heel wat onderhoudswerk komt kijken aan de kabels die in de grond liggen. Het is dus niet zo dat de kabels die er nu liggen, die dan misschien wel door de belastingbetaler zijn betaald, ook helemaal niets meer kosten en alleen nog maar opbrengen. kabels raken beschadigd en moeten ook hersteld worden en desnoods vervangen.

Nuja, iedereen die momenteel (grotendeels dan toch) reageerde lijkt me een belgacom tegenstander, dus ik ben maar eens benieuwd naar de reacties weer.
ze moeten het huren aan belgacom met alle gevolgen...
Gast

ze zijn op test aankoop blijkbaar eens gaan lezen op www.geendatalimiet.be

Want ze zeggen juist hetzelfde ... als hun.

Ze kunnen lezen en copieren !!! :lol:
wem
Premium Member
Premium Member

dopke schreef:Vergeet niet dat het kabelnet vroeger van de intercomunales was , en ook door de ons betaald .
En Telenet heeft het overgekocht, en de intercomunales hebben met dat geld dus andere dingen kunnen doen. Dus waarom moet dat zomaar voor iedereen opengegooid worden?

Verder is het een goede zaak dat 1 bedrijf verantwoordelijk is voor de koperdraad in de grond, dan moet die er ook voor blijven zorgen dat deze kwalitatief in orde is.
Of deze daarbij dan ook nog eens service provider erover mag spelen, en wat de tarieven zijn die deze vraagt aan andere spelers, dat lijkt me een gezondere discussie.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als consument intreseert me vooral de prijs , opengooien die handel , dan hebben we mss het prijsniveau van nederland , duitsland, finland , ...... een faire prijs dus.

Al de rest intreseert me als consument hoegenaamd niet !!!!.
Gast

wem schreef:
Verder is het een goede zaak dat 1 bedrijf verantwoordelijk is voor de koperdraad in de grond, dan moet die er ook voor blijven zorgen dat deze kwalitatief in orde is.
Of deze daarbij dan ook nog eens service provider erover mag spelen, en wat de tarieven zijn die deze vraagt aan andere spelers, dat lijkt me een gezondere discussie.
1 bedrijf dat verantwoordelijk is, en zelf geen internet aanbied .... dat zou goed zijn.

Maar 1 bedrijf dat verantwoordelijk is, en zelf ook nog aanbied, dat werkt geboycot in de hand ....

dat lijkt mij het gezondste
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

killer schreef:
Ze zouden inderdaad beschadigde kabels moeten vervangen maar dat doen ze pas als ze er genoeg aan kunnen verdienen. Sinds een jaar of 2 is de kwaliteit van de ADSL verbinding bij mijn vader sterk gedaald (ADSL van Tiscali en Academic Broadband). Nu de buren Skynet hebben genomen komt het uit dat de kabel slecht is en dat deze niet vervangen wordt omdat er niet genoeg mensen op deze lijn zitten met ADSL (Dat vertelde iemand van Belgacom aan hun). Moest de nu een onafhankelijk bedrijf zijn zouden de providers die klanten via deze lijn klanten bedienen, dat bedrijf gemakkelijker kunnen verplichten om dit op te lossen.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

killer schreef: Nu de buren Skynet hebben genomen komt het uit dat de kabel slecht is en dat deze niet vervangen wordt omdat er niet genoeg mensen op deze lijn zitten met ADSL (Dat vertelde iemand van Belgacom aan hun). Moest de nu een onafhankelijk bedrijf zijn zouden de providers die klanten via deze lijn klanten bedienen, dat bedrijf gemakkelijker kunnen verplichten om dit op te lossen.
Allicht zal de afstand van de centrale te ver zijn voor die bepaalde kabel, voor Skynet wordt het tenminste nog onderzocht, logisch dat Belgacom daar het werk niet insteekt voor een andere operator, zelf doen die operatoren al helemaal de moeite niet. Daar hebben ze soms de instelling 'werkt het niet meer goed, dan bol je het maar af want als we dat moeten uitzoeken dan begin je voor ons te veel te kosten'.
Als Belgacom dan ook een 'andere operator' is wordt het mogelijk voor hen ook niet meer onderzocht, dus een slechtere dienstverlening.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

dopke schreef:Als consument intreseert me vooral de prijs , opengooien die handel , dan hebben we mss het prijsniveau van nederland , duitsland, finland , ...... een faire prijs dus.
Net zoals men met de elektriciteitsmarkt heeft gedaan... en uiteindelijk betalen we meer als vroeger. Extra bedrijven zijn extra kosten die uiteindelijk iemand moet betalen.

Ik sta volledig achter de stelling, maar hopelijk doet men het dan niet op de typische Belgische manier :roll:
Praetorian
Premium Member
Premium Member

wem schreef:
dopke schreef:Vergeet niet dat het kabelnet vroeger van de intercomunales was , en ook door de ons betaald .
En Telenet heeft het overgekocht, en de intercomunales hebben met dat geld dus andere dingen kunnen doen. Dus waarom moet dat zomaar voor iedereen opengegooid worden?

telenet heeft die intercommunales eigenlijk overgekocht en geintegreerd in haar eigen bedrijf mixt-icts ( of hoe dat ook noemt) en nu is dat weer versmolten met telenet--> inetrcommunales konden er niets mee doen, wel de eigenaars van de intercommunales, maw. de gemeentes
Vieten schreef:
killer schreef: Nu de buren Skynet hebben genomen komt het uit dat de kabel slecht is en dat deze niet vervangen wordt omdat er niet genoeg mensen op deze lijn zitten met ADSL (Dat vertelde iemand van Belgacom aan hun). Moest de nu een onafhankelijk bedrijf zijn zouden de providers die klanten via deze lijn klanten bedienen, dat bedrijf gemakkelijker kunnen verplichten om dit op te lossen.
Allicht zal de afstand van de centrale te ver zijn voor die bepaalde kabel, voor Skynet wordt het tenminste nog onderzocht, logisch dat Belgacom daar het werk niet insteekt voor een andere operator, zelf doen die operatoren al helemaal de moeite niet. Daar hebben ze soms de instelling 'werkt het niet meer goed, dan bol je het maar af want als we dat moeten uitzoeken dan begin je voor ons te veel te kosten'.
Als Belgacom dan ook een 'andere operator' is wordt het mogelijk voor hen ook niet meer onderzocht, dus een slechtere dienstverlening.
dit is net een voorbeeld waaruit blijkt dat het net beter is om dat te splitsen. namelijk: ik had hier ook: line sync, kan inloggen, maar probleem op de lijn: 100% packet loss. zowel bgc als de provider staken de schuld op de ander... => klant de dupe door de concurrentie door bgc (met skynet) en de andere providers, iemand van bgc zei me letterlijk toen hij de lijn kwam checken: ik kan en mag enkel helpen als je skynet neemt... dat is boycotten van andere providers vanuit mijn optiek
=> wat is beter dan een onaphankelijk bedrijf dat geen banden heeft met de monopolist bgc? en die daardoor alle klanten gelijk probeert te helpen? als dit goed gedaan wordt heeft dit enkel maar voordelen voor de klant
killer
Pro Member
Pro Member

ZMD schreef:Nu de buren Skynet hebben genomen komt het uit dat de kabel slecht is en dat deze niet vervangen wordt omdat er niet genoeg mensen op deze lijn zitten met ADSL (Dat vertelde iemand van Belgacom aan hun). Moest de nu een onafhankelijk bedrijf zijn zouden de providers die klanten via deze lijn klanten bedienen, dat bedrijf gemakkelijker kunnen verplichten om dit op te lossen.
Tuurlijk kan een operator ze dat verplichten, maar overal hangt een kostenplaatje aan, en geen enkele operator betaald dit dus.
Praetorian schreef:dit is net een voorbeeld waaruit blijkt dat het net beter is om dat te splitsen. namelijk: ik had hier ook: line sync, kan inloggen, maar probleem op de lijn: 100% packet loss. zowel bgc als de provider staken de schuld op de ander... => klant de dupe door de concurrentie door bgc (met skynet) en de andere providers, iemand van bgc zei me letterlijk toen hij de lijn kwam checken: ik kan en mag enkel helpen als je skynet neemt... dat is boycotten van andere providers vanuit mijn optiek
Mijns insziens niet, Belgacom moet er enkel voor zorgen dat de infrastructuur die zij leveren voor een andere operator in orde is. Als een technieker van Belgacom vaststelt dat het gedeeldte dat Belgacom contractueel moet verzorgen in orde is, ligt de fout niet bij hen en moet een technieker van de operator het probleem behandelen. Als deze technieker vaststelt dat het probleem niet bij hen ligt maar bij Belgacom moeten er 2 techniekers ter plaatse om dit uit te zoeken in principe.

Het gaat uiteindelijk altijd om het kostenplaatje, en dan vooral wie dit moet betalen, de operator, of Belgacom.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

killer schreef:
ZMD schreef:Nu de buren Skynet hebben genomen komt het uit dat de kabel slecht is en dat deze niet vervangen wordt omdat er niet genoeg mensen op deze lijn zitten met ADSL (Dat vertelde iemand van Belgacom aan hun). Moest de nu een onafhankelijk bedrijf zijn zouden de providers die klanten via deze lijn klanten bedienen, dat bedrijf gemakkelijker kunnen verplichten om dit op te lossen.
Tuurlijk kan een operator ze dat verplichten, maar overal hangt een kostenplaatje aan, en geen enkele operator betaald dit dus.
Praetorian schreef:dit is net een voorbeeld waaruit blijkt dat het net beter is om dat te splitsen. namelijk: ik had hier ook: line sync, kan inloggen, maar probleem op de lijn: 100% packet loss. zowel bgc als de provider staken de schuld op de ander... => klant de dupe door de concurrentie door bgc (met skynet) en de andere providers, iemand van bgc zei me letterlijk toen hij de lijn kwam checken: ik kan en mag enkel helpen als je skynet neemt... dat is boycotten van andere providers vanuit mijn optiek
Mijns insziens niet, Belgacom moet er enkel voor zorgen dat de infrastructuur die zij leveren voor een andere operator in orde is. Als een technieker van Belgacom vaststelt dat het gedeeldte dat Belgacom contractueel moet verzorgen in orde is, ligt de fout niet bij hen en moet een technieker van de operator het probleem behandelen. Als deze technieker vaststelt dat het probleem niet bij hen ligt maar bij Belgacom moeten er 2 techniekers ter plaatse om dit uit te zoeken in principe.

Het gaat uiteindelijk altijd om het kostenplaatje, en dan vooral wie dit moet betalen, de operator, of Belgacom.
Aangezien ik aan Belgacom betaal voor mijn lijn tot in de centrale, zijn zij diegenen die die lijn moeten ondehouden en dus ook voor de kosten moeten opdraaien. En dus niet ik of mijn Internet provider.
Vieten schreef:
ZMD schreef: Nu de buren Skynet hebben genomen komt het uit dat de kabel slecht is en dat deze niet vervangen wordt omdat er niet genoeg mensen op deze lijn zitten met ADSL (Dat vertelde iemand van Belgacom aan hun). Moest de nu een onafhankelijk bedrijf zijn zouden de providers die klanten via deze lijn klanten bedienen, dat bedrijf gemakkelijker kunnen verplichten om dit op te lossen.
Zoals er te lezen staat was dit probleem er vroeger niet en is de afstand het probleem niet, want vroeger ging alles perfect.
Eigenlijk moeten ze zelf niks voor de provider doen, maar voor mij. Het is de lijn tot in de centrale die versleten is, en daarvoor huur ik een lijn (die discovery line) bij Belgacom dus zouden zij dit moeten onderhouden. Waarom betaal ik anders huur? Juist, het onderhoud van de lijnen.

Conclusie:
Als ik 5€ (wat ik nu betaal voor discovery) of minder betaal per voor mijn lijn tot in de centrale, rechtstreeks of vie de provider, waarop ik dan extra diensten zoals ADSL of telefonie kan laten gaan, aan een onfhankelijke provider zou men iedereen gelijk moeten behandelen en elke lijn onderhouden.
Belgacom kan dan bijvoorbeeld zijn discovery lijn om toch nog gebeld te kunnen worden aanbieden voor 1,5€ en hun gewone abbo voor 12€ ofzo. En ADSL provdier gaan dan ook over die lijn, ik spaar nu maar 1,5€ uit in dit voorbeeld maar dit is ook maar een voorbeeld.
Ik bedoel gewoon dat ik dan niet meer voor een dienst hoef te betalen die ik toch niet gebruik (telefonie) en dat de service zou verbeteren voor iedereen.
Laatst gewijzigd door MRC101 16 apr 2006, 20:22, in totaal 1 gewijzigd.
Lion
Pro Member
Pro Member

Iedereen wilt altijd max uit zijn verbinding halen wat normaal is
Maar weet iemand wat de minimale normen zijn die zij afgesproken waaraan een lijn moet voldoen tussen Belgacom en de andere providers?
Misschien valt die zogezegde slechte lijn wel binnen die normen
Bij geen enkele provider vind men voor de home adsl ergens wat men minimaal als snelheid moeten halen
Misschien is dat even een punt om over na te denken in plaats van altijd maar den boel af te breken want velen redeneren hier vanuit een standpunt ik betaal dus ik moet max hebben ongeacht waar ik woon
Personen met jaren ervaring op gebied van dataverbindingen zullen dit anders bekijken en weet ook Belgacom zijn personeel af en toe die jaren ervaring mist
Fieldwerk ervaringen geeft in probleem gevallen een snellere oplossing dan theoretisch geschoolden wat velen hier op dit forum vergeten
Een kabelhersteller kan soms sneller een oplossing vinden tenvelde dan een universitair geschoolde
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Lion schreef:Iedereen wilt altijd max uit zijn verbinding halen wat normaal is
Maar weet iemand wat de minimale normen zijn die zij afgesproken waaraan een lijn moet voldoen tussen Belgacom en de andere providers?
Misschien valt die zogezegde slechte lijn wel binnen die normen
Bij geen enkele provider vind men voor de home adsl ergens wat men minimaal als snelheid moeten halen
Misschien is dat even een punt om over na te denken in plaats van altijd maar den boel af te breken want velen redeneren hier vanuit een standpunt ik betaal dus ik moet max hebben ongeacht waar ik woon
Personen met jaren ervaring op gebied van dataverbindingen zullen dit anders bekijken en weet ook Belgacom zijn personeel af en toe die jaren ervaring mist
Fieldwerk ervaringen geeft in probleem gevallen een snellere oplossing dan theoretisch geschoolden wat velen hier op dit forum vergeten
Een kabelhersteller kan soms sneller een oplossing vinden tenvelde dan een universitair geschoolde
Ik ga ervanuit dat ik gewoon de snelheid kan halen die onder normale omstandigheden mogelijk is. Vroeger haalde ik op de lijn bij mijn vader een stabiele .3Mbit en toen 4Mbit ingevoer werd heeft dit ook nog even gewerkt, daarna is het bergaf beginnen gaan en nu is dit opeens 2Mbit. Dus lijkt het mij normaal dat ik ervan uit ga de belgacom dit oplost aangiezien ik toch niet voor niks voor hun lijn betaal!? Mijn vader betaald zelf nog voor een gewone lijn (17,15€) die hij nauwelijks of misschien zelf nooit gebruikt, behalve dan voor ADSL waarvoor een telefoonlijn nodig is.
Lion
Pro Member
Pro Member

Wie zegt dat het probleem bij Belgacom zit
Een slechte verbindingsdoos bij u thuis kan ook de oorzaak zijn
Een slecht jumper in de centrale op gedeelte alternatieve provider kan ook de oorzaak zijn
Maar blijkbaar is tegenwoordig altijd belgacom de schuldige
Als er echt een probleem aan hun kabel is zullen ze da zeker aanpakken want dan gaan ook hun eigen klanten last krijgen

Dit is op dit onderwerp mijn laatste tussenkomst want blijkbaar zoekt men gewoon wanneer het misloopt een schuldige en da is Belgacom dan maar
killer
Pro Member
Pro Member

ZMD schreef:Ik ga ervanuit dat ik gewoon de snelheid kan halen die onder normale omstandigheden mogelijk is. Vroeger haalde ik op de lijn bij mijn vader een stabiele .3Mbit en toen 4Mbit ingevoer werd heeft dit ook nog even gewerkt, daarna is het bergaf beginnen gaan en nu is dit opeens 2Mbit. Dus lijkt het mij normaal dat ik ervan uit ga de belgacom dit oplost aangiezien ik toch niet voor niks voor hun lijn betaal!? Mijn vader betaald zelf nog voor een gewone lijn (17,15€) die hij nauwelijks of misschien zelf nooit gebruikt, behalve dan voor ADSL waarvoor een telefoonlijn nodig is.
Belgacom is maar verplicht om je een 1.1mbit lijn aan te leveren. (in overeenkomst met het BIPT)
Dus lijkt het me logisch dat als de 1.1mbit geleverd is, er geen onnodige kosten in het netwerk gaan om toch een hogere snelheid te leveren (daarvoor krijgen we uberhaupt ook VDSL als optie he)

Overigens kan belgacom je lijn uitmeten, als de lijn dan slecht is kan het nog steeds bij jezelf thuis liggen of in de kabels, maar die storingen worden wel degelijk behandeld.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Lion schreef:Wie zegt dat het probleem bij Belgacom zit
Een slechte verbindingsdoos bij u thuis kan ook de oorzaak zijn
Een slecht jumper in de centrale op gedeelte alternatieve provider kan ook de oorzaak zijn
Maar blijkbaar is tegenwoordig altijd belgacom de schuldige
Als er echt een probleem aan hun kabel is zullen ze da zeker aanpakken want dan gaan ook hun eigen klanten last krijgen

Dit is op dit onderwerp mijn laatste tussenkomst want blijkbaar zoekt men gewoon wanneer het misloopt een schuldige en da is Belgacom dan maar
Het probleem is er ook bij de buren die sinds kort ADSL van Skynet hebben, hij kreeg ook te horen van een Belgacom medewerker dat er een probleem was met de lijnen, maar dat er te weinig klanten zijn die daarop aangeloten zitten om het probleem op te lossen (en landelijk gebied, er zijn slechts vijf huizen in die straat van 1km). Belgacom heeft nog niet zo lang geleden nogthans nieuwe bakjes geplaatst niet zo ver van 'ons' huis, waar die bakjes voor dienen weet ik eerlijk gezegd wel niet.

Het probleem ligt dus wel overduidelijk bij belgacom aangezien 3.3Mbps hier vroeger perfect werkte en nu niet meer, en dit is niet enkel bij ons maar ook bij de buren dus de binnenbekabeling is de oorzaak niet. En zoals ik al zij, een Belgacom medewerker heeft die zelf toegegeven bij de aansluiting van het internet bij de buren!
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Anonymous schreef:
Maar al vele malen terugbetaald, dus ook geen argument.
Je moet je dan weer afvragen hoe je de kabels enz. kan beheren als er veel minder mee te verdienen valt.
Ofwel de prijzen verhogen ofwel opnieuw een staatsbedrijf.
Het is daarom dat belgacom winst maakt omdat de koperdraad die zo hebben gekregen niks oplevert..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ZMD schreef:(een landelijk gebied, er zijn slechts vijf huizen in die straat van 1km). Belgacom heeft nog niet zo lang geleden nogthans nieuwe bakjes geplaatst niet zo ver van 'ons' huis, waar die bakjes voor dienen weet ik eerlijk gezegd wel niet.
Die nieuwe "bakjes"... zo'n kast met twee soorten deurtjes ? Dit zijn VDSL ROP's... BGC is gans Belgie aan het volproppen met die dingen.
witte!
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
ZMD schreef:(een landelijk gebied, er zijn slechts vijf huizen in die straat van 1km). Belgacom heeft nog niet zo lang geleden nogthans nieuwe bakjes geplaatst niet zo ver van 'ons' huis, waar die bakjes voor dienen weet ik eerlijk gezegd wel niet.
Die nieuwe "bakjes"... zo'n kast met twee soorten deurtjes ? Dit zijn VDSL ROP's... BGC is gans Belgie aan het volproppen met die dingen.
Heb ze ook al gezien in Brussel en Antwerpen maar in Limburg nog nergens.
Ben eens benieuwd hoelang dat gaat duren...

Ik vind gewoon dat de lijnen die uberhaupt met ons geld gelegd zijn eindelijk eens vrij moeten gegeven worden zodat er eindelijk eens echte concurrentie kan losbarsten.

Ze kunne nog niet eens ADSL aan hoge snelheid aanbieden laatstaan VDSL komop zeg.
België is echt een derdewereldland op vlak van Telecom.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

witte! schreef:Ik vind gewoon dat de lijnen die uberhaupt met ons geld gelegd zijn eindelijk eens vrij moeten gegeven worden zodat er eindelijk eens echte concurrentie kan losbarsten.
Moet de NMBS nu ook zijn spoorwegen en treinen afgeven dan ?

Ik begrijp je stelling ergens, maar ze is een beetje kort door de bocht vrees ik.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

r2504 schreef: Moet de NMBS nu ook zijn spoorwegen en treinen afgeven dan ?
.
ja graag ... zodat ik ipv elk half jaar meer betaal voor mijn gopass, minder ga betalen !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ditCh schreef:
r2504 schreef: Moet de NMBS nu ook zijn spoorwegen en treinen afgeven dan ?
.
ja graag ... zodat ik ipv elk half jaar meer betaal voor mijn gopass, minder ga betalen !
Misschien is het station waar je opstapt, of de lijn waarop je zit dan niet meer economisch interessant en schaft men die gewoon af. Zomaar denken dat privatiseren een oplossing is voor alles is wederom een beetje kortzichtig.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

r2504 schreef: Misschien is het station waar je opstapt, of de lijn waarop je zit dan niet meer economisch interessant en schaft men die gewoon af. Zomaar denken dat privatiseren een oplossing is voor alles is wederom een beetje kortzichtig.
Dat zal in Leuven heus niet het geval zijn !

Zomaar denken dat privatiseren de consument niet positief ten goede komt is ook een beetje kortzichtig niet ?
Lion
Pro Member
Pro Member

Nog even reageren want men begint hier te zeveren en men zou beter dit onderwerp afsluiten
Men brengt hier de NMBS en privatiseren tersprake
Dit heeft hier niks te zoeken alleen kan ik u verzekeren en ga gewoon eens naar Engeland daar is het spoor gedeeltelijk in private handen en je zal heel anders piepen
Wat internet betreft is concurrentie oke maar de overheid moet ook er nog deel van maken om alles wat in goeie banen te leiden want anders draait alles en alleen om zoveel mogelijk winst te maken op de kap van de gebruiker en lukt het nie meer dan verkoopt men maar het bedrijf of laat men het gewoon over kop gaan
Da s tegenwoordig de manier van werken die men iedereen aanleert op den unief volgens amerikaans idee
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Lion schreef:Dit heeft hier niks te zoeken alleen kan ik u verzekeren en ga gewoon eens naar Engeland daar is het spoor gedeeltelijk in private handen en je zal heel anders piepen
Nu je het zegt... blijken heel wat ernstige ongelukken te zijn sinds de privatisering. De staat van het spoorwegennet blijkt er ook alles behalve te zijn...

Serieus nu, men (BIPT ?) zou beter eens beginnen met strenger toe te kijken op de prijzen die BGC vraagt voor het resellen van ADSL. Ik denk dat dat al heel wat betere concurrentie toelaat... je moet ergens beginnen.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 156 keer

ZMD schreef:
Het probleem is er ook bij de buren die sinds kort ADSL van Skynet hebben, hij kreeg ook te horen van een Belgacom medewerker dat er een probleem was met de lijnen, maar dat er te weinig klanten zijn die daarop aangeloten zitten om het probleem op te lossen (en landelijk gebied, er zijn slechts vijf huizen in die straat van 1km). Belgacom heeft nog niet zo lang geleden nogthans nieuwe bakjes geplaatst niet zo ver van 'ons' huis, waar die bakjes voor dienen weet ik eerlijk gezegd wel niet.

Het probleem ligt dus wel overduidelijk bij belgacom aangezien 3.3Mbps hier vroeger perfect werkte en nu niet meer, en dit is niet enkel bij ons maar ook bij de buren dus de binnenbekabeling is de oorzaak niet. En zoals ik al zij, een Belgacom medewerker heeft die zelf toegegeven bij de aansluiting van het internet bij de buren!
Er zal in dit geval sprake zijn van overspraak op de lijnen. Belgacom kan op lange lengtes daar niet veel aan doen (behalve sync omlaag zetten naar 3.3 of 2.2 of zelfs 1.1 Mbps)

Je hebt in iedergeval nog internet, bij een maat van mij is het nu helemaal afgelopen. Commentaar van de ADSL leverancier "Teveel aansluitingen op de centrale, uw signaal wordt weggedrukt". Nu zit die wel op 7 km van de centrale...
killer
Pro Member
Pro Member

afstand is wel ok voor 4.6 daar, enkel der is wat mis, dus best uit laten zoeken door een technieker.

iig der is wat aan de hand
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”