Bijlage bijvoegen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Zondagsdrinkertje2
Starter
Starter

Hallo allemaal,

Het bijvoegen van een bestand aan een mail is op zichzelf geen enkel probleem. Invoegen--> Bestand, of op de paperclip drukken en er verschijnt een venster waar ik mijn bestand kan zoeken en selecteren.

Omdat ik vrij veel bestanden van uit éénzelfde map moet bijvoegen, wil ik graag weten of het mogelijk is windows op zo'n manier in te stellen dat het venster dat opent, niet naar de map Mijn documenten springt, maar naar een zelf op te gegeven map die in detail weergave opent, zodat ik niet tekens opnieuw vanuit de map Mijn documenten naar de map moet navigeren waar mijn bij te voegen documenten staan.

In Verkenner staan al mijn mappen al geselecteerd in detail-weergave.

Alvast bedankt. :roll:
Zondagsdrinkertje2
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Tip:
Open je verkenner en je mail-bericht samen op je scherm en sleep simpelweg al de nodige bestanden in je mail-venster!
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

meon schreef:Tip:
Open je verkenner en je mail-bericht samen op je scherm en sleep simpelweg al de nodige bestanden in je mail-venster!
idd, das het gemakkelijkste, ook volges deze mensen ...
avidian.com schreef:Outlook Tip 14: Create Attachments in Outlook via Drag & Drop

Usually, when you want to create an email with an attachment, you'd start with the email in Outlook and then add the attachment. But the other way works, too.

To create an attachment via drag-and-drop in Outlook:

Open the folder containing the file you want to attach in Windows Explorer.
Make sure your Inbox is open in Outlook.
Grab the file from Windows Explorer with your mouse and drop it on your open Inbox.
Microsoft Outlook automatically starts a new email message with the file attached
Klik op de link voor nog meer tips :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Zondagsdrinkertje2
Starter
Starter

Hei,

Bedankt voor jullie antwoorden, maar dat is nu net wat ik niet wil.
Om naar de betreffende map te gaan in mijn verkenner, moet ik zowat 6 of 7 muisklikken maken vooralleer ik daar ben, en juist dat wil ik telkens vermijden.

Deze structuur kan ik echter niet veranderen, anders had ik het al lang gedaan.

Ik denk dat het toch ergens mogelijk moet zijn om de verkenner via het mail programma te openen, zodat men direct in de betreffende map in detail aanzicht komt.

Trouwens, bij de verkenner zelf is dit toch ook mogelijk!
vb: C:\WINDOWS\explorer.exe /n,/e,c:\Benny\ --> hier opent direct de map C:\Benny

Ik vermoed dat het ergens in windows moet in te stellen zijn, welke map juist geopend wordt, en niet in het mailprogramma.

Alvast bedankt. :wink:
Zondagsdrinkertje2
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hoe vaak wil je dit doen, dat het 1x openen van een map van 7 niveau's diep een probleem vormt ...
Zoals we hierboven zeggen: op deze manier kan je bij wijze van spreken 2000 afbeeldingen met 1 beweging in een mail plaatsen. Een mappenstructuur zal evenwel nooit kunnen; daarvoor zal je moeten gaan zippen.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

je kan ook de shortcuts veranderen die links verschijnen in het open/save as dialog scherm

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\comdlg32

en daar wat in prutsen, meer info hier
http://www.windowsitpro.com/Article/Art ... 24828.html

en de microsoft uitleg
http://support.microsoft.com/?kbid=282087
d-fens
Plus Member
Plus Member

De map "Mijn Documenten" verplaatsen naar gewenste map via Eigenschappen > Verplaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”