Telenet opzeg binnen 1e jaar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
TheGabeMan
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi

Wordt gek van de lage limieten en de poort blokkades en wil dus naar een ADSL provider toe die dit niet heeft. Nu heb ik pas sinds 1 okt een telenet aansluiting. Als ik deze nu dus op zou zeggen, zou ik volgens de voorwaarden nog tot 1 okt het lopende contract moeten betalen.

Weet iemand of ze dat ook zo strikt hanteren? (Verwacht van wel eigenlijk en vind dat niet eens gek).

Stel nu dat ik verhuis naar het buitenland, dan wordt het contract wel direct beeindigd. Wat voor bewijs verlangt telenet daarvoor? Heeft dit dan ook invloed op andere diensten (TV ???).

Is het anders het verstandigst om eerst mijn abo terug te zetten naar meest simpele abo van 16 euro?

Gabe
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Hou er rekening mee als je van abonnement wijzigt bij Telenet ( bv. van Expressnet naar Comfortnet of omgekerd) dat je terug een OYO aan gaat ( One Year Obligation ).
TheGabeMan
Member
Member

ditCh schreef:Hou er rekening mee als je van abonnement wijzigt bij Telenet ( bv. van Expressnet naar Comfortnet of omgekerd) dat je terug een OYO aan gaat ( One Year Obligation ).

Wat???? Dat meen je niet????

Effe telenet voorwaarden opzoeken.... :-(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Misschien dat dit zo is als je naar ComfortNet gaat (dan moet je trouwens ook administratie kosten betalen), maar in alle andere gevallen (upgrades dus) heb ik daar sterk m'n twijfels over.
TheGabeMan
Member
Member

Heb net gebeld met telenet. Wanneer ik van ExpressNet zou downgraden naar FreePhone (??? weet de naam niet meer) dan ga ik in abo terug van 42,95 naar 16,95. Ik betaal dan wel 25 Euro admin kosten.

Ik krijg GEEN nieuw jaar contract volgens hun.

Dus voor mij om zo goedkoop mogelijk over te stappen en vooral NU over te stappen:
- per 1 mei terug zetten van Express naar FreePhone
- 25 euro betalen
- dan per direct opzeggen: 1mei t/m 1 okt "boete abo" betalen = 5x 16,95
- besparing tov contract uitzitten: 5x 42,95 min 5x 16,95 min 25 euro = 214,75 - 84,75 - 25 = 105 Euro besparing.

Moet dan wel een nieuw contract bij andere provider nemen. Dus dat gaat weer van die besparing af.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

TheGabeMan schreef:105 Euro besparing.

Moet dan wel een nieuw contract bij andere provider nemen. Dus dat gaat weer van die besparing af.
Inderdaad... 105 euro minder kosten. Je kan ook altijd zeggen dat je weggaat bij TN, zo krijg je vaak voor enkele maanden een korting (waarmee je desnoods blokjes kan kopen). Op die manier heb je je resterende tijd toch nog meer volume... en kan je normaal opzeggen nadien.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Bedankt: 8 keer

r2504 schreef:
TheGabeMan schreef:105 Euro besparing.

Inderdaad... 105 euro minder kosten. Je kan ook altijd zeggen dat je weggaat bij TN, zo krijg je vaak voor enkele maanden een korting (waarmee je desnoods blokjes kan kopen). Op die manier heb je je resterende tijd toch nog meer volume... en kan je normaal opzeggen nadien.
Je kan het nog harder spelen en zeggen dat ze die 25€ admin kosten ook mogen laten vallen. bij mij hebben ze dat ook gedaan !
Had ook wel gedreigt om direct op te zeggen indien ik die 25€ moest betalen.
mss een tip
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”