Is het mogelijk om deze in te stellen voor gebruik op telenet modem.
Ik heb nu adsl en ga overschakelen naar telenet.
Welke instellingen moet wijzigen om mijn SMC moden/router te gebruiken als router.
SMC-7804 wbr adls modem router
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
ik kan mis zijn, ben geen expert terzake, maar je moet gewoon je modem functie afzetten en de router puur als router gebruiken... WAN ip is dus je telenetmodem, voor de rest laat je alle clients een IP krijgen van je router met router als gateway...
Zet je router op Dynamic IP en je router zal het IP aannemen van je telenet modem om je verbinding dor te laten.
Ik heb er laatst een geinstalleerd edaar hoefde ik niks te doen, de route nam gewoon de verbinding aan van Telenet.
Greetz
Weetgraag
Ik heb er laatst een geinstalleerd edaar hoefde ik niks te doen, de route nam gewoon de verbinding aan van Telenet.
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik kan het model niet direct vinden bij SMC, dus ik kan mis zijn... maar als het effectief een ADSL modem is dan heb je geen WAN ethernet port (enkel een WAN ADSL aansluiting).
Het ding kan bijgevolg ook niet meer "routen" tussen WAN en LAN... met andere woorden, je kan hem nog alléén als domme switch gebruiken door TN in een LAN poort te steken.
Je moet dan ook de DHCP server van je SMC afzetten, want de PC's op je LAN moeten een TN IP-adres krijgen, en geen lokaal (want dat wordt dus niet ge-route).
Het ding kan bijgevolg ook niet meer "routen" tussen WAN en LAN... met andere woorden, je kan hem nog alléén als domme switch gebruiken door TN in een LAN poort te steken.
Je moet dan ook de DHCP server van je SMC afzetten, want de PC's op je LAN moeten een TN IP-adres krijgen, en geen lokaal (want dat wordt dus niet ge-route).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zie mijn vorige post... alhoewel het dan nog niet zeker is dat je wireless gedeelte wel werkt. TN dus in de LAN poort, en DHCP af... give it a try.