Te ver voor 6Mbit

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Mucha
Starter
Starter

EDP heeft me een mail gestuurd (test werkte niet) dat ik op 3,071km van de centrale bevindt en dus in aanmerking kom voor een 4Mbit aansluiting. Wel jammer mits ik wou overschakelen voor de 6Mbit...

Wat ik wel vreemd vind is dat Ik bij skynet gegarandeerd altijd de volle 4,6Mbit bereikte... Wat toch aanwijst op een goede verbinding?
Zou de test misschien niet kunnen kloppen?

Groetjes,
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Dat is omdat EDPnet enkel:

1/2/3.3/4/6 Mbits profielen heeft. Er bestaat een 4.6Mbits/256Kbits profiel maar dat is voor Belgacom only.

Men heeft me hier ook maar omgeschakeld naar 4Mbits/512Kbits profiel. Op gebied van upload verlies je niet veel. En met download, well, ik doe 450Kbits zonder problemen, zodus ik klaag niet ;)
Mucha
Starter
Starter

Arqentus schreef:En met download, well, ik doe 450Kbits zonder problemen, zodus ik klaag niet ;)
Je bedoellt 450 Kbytes/sec of wat?
Als je dat bedoelt, is dat wel voldoende...
Ik bedoel:
maar 0.6Mbit trager als mn skynet, dubbel traffic, en €10 goedkoper.
En ik kan mn adsl modem ook voor EDP gebruiken en maar 25€ activatie.

Ik ben overtuigd 8)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Trouwens, Belgacom syncht misschien wel aan 4,6 mbit, op papier is dit ook slechts 4 mbit!
(ik haal alvast niet meer dan die 4 mbit hoor)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Ik zit op 2,854 Km en haal 590-605 Kb/s Dus het klopt wel dat je maar deze snelheid kan halen. En het blijft goedkoper en je hebt een mooiere limiet :)
zogro
Member
Member

ik zit op 5km van centrale es gebeld en ze gingen mij op een 2Mbit lijn steken. Is dit nog de moeite om over te schakelen? IK zit momenteel met telenet turbo maar snelheid speelt niet zo'n grote rol voor mij wel de limiet.

Maar als ik onder de 200kb/s kom hoeft het voor mij niet echt.
Iemand met ervaring die rond de 5km van centrale zit?

K zou overschakelen maar k wil niet voor een teleurstelling staan ben ook niet tevreden met telenet maar k zie dit ook niet echt als de ideale vervanger momenteel.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Dan zou je beter naar Dommel overschakelen.
Waarschijnlijk zit je dan nog op 2 of 3.3Mbps, maar dan betaal je toch iets minder voor 50GB...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

zogro schreef:Maar als ik onder de 200kb/s kom hoeft het voor mij niet echt.
2 Mbit is in theorie 250 KB/s, maar mits wat overhead zou dit wel eens rond de 200 KB/s kunnen liggen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

zogro schreef:ik zit op 5km van centrale es gebeld en ze gingen mij op een 2Mbit lijn steken. Is dit nog de moeite om over te schakelen? IK zit momenteel met telenet turbo maar snelheid speelt niet zo'n grote rol voor mij wel de limiet.

Maar als ik onder de 200kb/s kom hoeft het voor mij niet echt.
Iemand met ervaring die rond de 5km van centrale zit?

K zou overschakelen maar k wil niet voor een teleurstelling staan ben ook niet tevreden met telenet maar k zie dit ook niet echt als de ideale vervanger momenteel.
Ben ook overgeshakeld van telenet naar dommel en zit ws ietsken verder dan 5 km (4,9 volggens dommel/5,5 v edpnet)
Zit op een 3.3 mbit profiel en haal een constante 320 kbyte maar veel crc/hec errors welliswaar geen disconnects.povere sn marge waarden 6.0/5.5/5.0 dB maar allé alles komt binnen zonder probs :wink:
mediumband is ietsken pover 90-95 kbyte/ps

ff wat info
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 3.296
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 28,0 / 55,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 21,0 / 5,0 (schommelt 6.5/6.0/5.5..welke de banbr is want die schommelt eigenaardig ook iets)
zogro
Member
Member

bon telenet opzegging verstuurd en dommel online aanvraag gedaan :-)
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

Arqentus schreef:Dat is omdat EDPnet enkel:

1/2/3.3/4/6 Mbits profielen heeft. Er bestaat een 4.6Mbits/256Kbits profiel maar dat is voor Belgacom only.

Men heeft me hier ook maar omgeschakeld naar 4Mbits/512Kbits profiel. Op gebied van upload verlies je niet veel. En met download, well, ik doe 450Kbits zonder problemen, zodus ik klaag niet ;)
Skynetters hebben geen broba maar een turboline profiel. Dit zijn idd profielen die oplopen tot 4.6 MBit. EDPnet maakt gebruik van het BROBAII netwerk en hebben dit 4.6 MBit profiel niet. beroepshalve weet ik dat men de opleveringscurve (de curve die de snelheid/afstandsverhouding) voor BROBA heeft verlaagd.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”