Jan28 schreef:
Ik had nog een vraagje over die beveiliging van de fotopagina.
Ik begrijp nog niet goed hoe die "toegang" weet welke pagina er geopend moet worden. Ik vind nergens een verwijzing naar elkaar, dus niet op de toegangscontrole en niet op de pagina waar je terecht komt als je dat goed ingevuld hebt. Bij mij (enkel op mijn PC getest) werkt het niet.
Kan je misschien even kort het principe verduidelijken?
Jan, die pagina weet niet welke pagina er moet geopend worden. De gebruiker die een beveiligde pagina wenst te bekijken zegt gewoon welke pagina hij wil bekijken. Je kan dus bvb meerdere beveiligde pagina's bekijken eh
Je gaat gewoon een combinatie in het loginen pwd field ingeven zodat als je deze aan elkaar plakt de naam van de file krijgt. Dit wordt gedaan door het js-script dat geactiveerd wordt door op submit te klikken. Dit script plakt ze aan elkaar en op het einde van het script opent het de nieuwe gevormde url: maw de combinatie van login+pwd+.html
stel alles zit in een map /login
index.htm is de pagina die de toegang controleert.
verder heb je nog 2 beveiligde files:
protected_file1.html
protected_file2.html
maw op de index.html zal je een form moeten invullen om aan de secured files te komen: voor file 1: login: protected en pwd: file1
het jscript haalt de waarde uit de velden en plakt die aan elkaar en zet er een underscore tussen. vervolgens plakt het ook ".html" aan die string.
Eens dit allemaal gedaan is opent de jscript de file met filename:"login_pwd.html"
Je moet wel zien dat je extensie html is en niet htm.. kan problemen geven. Je moet dus ook de exacte file-name ingeven. Case sensitive.
Voila dit zou het moeten doen. Gooi anders eens een versie van je werk online en testen we het even en kunnen we maybe zeggen waar de fout zit
Maw je moet de gebruikers die de beveiligde files op de hoogte brengen van de login en pwd...