Ik heb al heel wat speedtests van EDPnet zien passeren hier op het forum, maar wat ik mij afvroeg is of dat die snelheid ook constant is? Vooral dan bij de mensen die ruim 600 K/sec halen, is dat altijd zo of valt de snelheid tijdens een download vaak terug op een veel lagere snelheid?
En hoe zit het met deconnecties? Komt het vaak voor dat de verbinding wegvalt of slechts af en toe?
Snelheid constant?
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
"Constant" is relatief hé, je snelheid wordt ook bepaald door factoren buiten je ISP om (snelheid server aan de "overkant" bijv.). Na anderhalve maand klant te zijn bij EDPnet, ervaar ik toch een zeer stabiele verbinding. De éénmalige problemen werden reeds binnen de twee dagen aangepakt door EDPnet. Verbinding is nog geen enkele keer (voor zover ik weet natuurlijk), weggevallen.
Kortom: niet twijfelen, EDPnet is the way to go!
Kortom: niet twijfelen, EDPnet is the way to go!

Inderdaad, constant is relatief, maar ik bedoelde gewoon of dat je altijd een mooie snelheid krijgt bij bv. dezelfde site of dat dat echt fluctueert. Bij de provider waar ik nu zit zijn er bv. dagen dat het echt goed gaat en dan weer dagen dat het niet vooruit te branden is.
Dus het valt goed mee?
Dus het valt goed mee?
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Spink schreef:Inderdaad, constant is relatief, maar ik bedoelde gewoon of dat je altijd een mooie snelheid krijgt bij bv. dezelfde site of dat dat echt fluctueert. Bij de provider waar ik nu zit zijn er bv. dagen dat het echt goed gaat en dan weer dagen dat het niet vooruit te branden is.
Dus het valt goed mee?
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ja, het valt heel goed mee. Na 4 jaar bij Telenet, is dit een ware verademing zeg maar. Zeker op gebied van de limieten...
Ik haal hier (op 730 meter van de centrale) zo'n dikke 614 KB/s. Verbinding is zeer stabiel te noemen, de ganse dag door.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb nu bijna 1 maand een EDPnet verbinding tijdens de dag tot ca. 19 u heb ik een stabiele verbinding van Down 613 KB / 5021 Kb vanaf 19 u zakt deze wat weg naar Down 580 KB / 4750 Kb na 23 u stijgt het terug naar 613 KB en blijft daar dan weer lekker stabiel.
De Up blijst steeds 66 KB / 527 Kb.
Dit is zowat hetzelfde beeld dat ik vroeger had bij skynet, enkel is bij EDPnet de snelheid hoger.
De Up blijst steeds 66 KB / 527 Kb.
Dit is zowat hetzelfde beeld dat ik vroeger had bij skynet, enkel is bij EDPnet de snelheid hoger.