tv Vlaanderen tv gids

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
bliman001
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo iedereen,
Wij hebben edpnet voor internet en vaste telefoon. We gebruiken Telenet voor tv via een oude digicorder. Nu gaat er in oktober veel veranderen bij Telenet waardoor we niet meer kunnen terugkijken. Ik vind dat ze het letterlijk door onze strot rammen.
Nu zijn we onze opties aan het bekijken.
Mijn moeder is zeer verknocht aan de tv gids van Telenet die op de tv verschijnt en ook terugkijken.
Mijn vraag is of tv Vlaanderen ook zoiets heeft en ik bedoel een tv gids op tv met decoder?
Ik zie dat ze een decoder hebben maar blijkbaar geldt dit alleen voor de schotel. Ik zie nergens waar het ook voor het internet abonnement geldt. Het is het gebruiksgemak waar we naar zoeken. We hebben nog een oude smart tv dus apps kan ik niet echt installeren. Aan de andere kant van de tv staat de computer verbonden via telefoon kabel aan een router voor edpnet. Dan zouden we ook nog een lange kabel moeten trekken naar de modem/ router van Telenet. Wat ik niet zie zitten.
Kan iemand mij helpen aub
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 237 keer
Provider
Te Koop forum

De tv vlaanderen app heeft gewoon een tvgids, en kun je standaard de meeste programma's tot 7 dagen terugkijken.
bliman001
Starter
Starter

Ja maar ik heb het hier over een tv gids op tv met afstandsbediening net zoals Telenet. Dus niet met telefoon of tablet. Ik weet niet of dit gaat en hoe.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 795 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Ik gebruik de app tv van TVV dus zonder decoder. De Tv-gids vind ik enorm goed en handig maar is enkel met gsm/tablet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hier heel tevreden over de base app op een chromecast. Zelfde interface als de box van telenet..
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 82 keer
Te Koop forum

Wij gebruiken een google TV- chromecast waarop we TV Vlaanderen (de app) gebruiken. Is dus met een afstandsbediening. Tvgids werkt. Ik vind hem niet handig, mijn vrouw wél ...
x0f
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 56 keer

bliman001 schreef: 1 dag geleden Mijn vraag is of tv Vlaanderen ook zoiets heeft en ik bedoel een tv gids op tv met decoder?
Ik zie dat TV vlaanderen een google TV app heeft. Je kan dus een google tv streamer (https://store.google.com/nl/product/goo ... l=nl&pli=1) of andere goedkopere android based tv box gebruiken. Dit zou min of meer gelijkaardig aan een TV decoder moeten/kunnen werken maar je moeder zal zich wel een beetje moeten aanpassen.
Laatst gewijzigd door x0f 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 237 keer
Provider
Te Koop forum

Idd, zo gebruik ik het ook. Enkele androidtv Tv's (dus ingebouwd) en enkele keer op een xiaomi mi-box.
bliman001
Starter
Starter

Dank u allemaal voor het advies. Als ik met de Google streamer werk dan kan ik daar dus de tv Vlaanderen app op installeren en bedienen met de afstandsbediening? Ik veronderstel dat de interface hetzelfde is als op de smartphone?
x0f
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 56 keer

Ja en ja (of heel gelijkaardig)
Pico
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 34 keer

Ik zou ook opteren voor een Google TV Streamer. (Deze verbindt je met uw TV via een HDMI kabel, de streamer verbindt je met internet via wifi of ethernetkabel)

Eens je het toestel hebt, kan je vooraleer je een abonnement afsluit eens de App's van zowel TV Vlaanderen alsook Base TV op het toestel downloaden.
Je kan zo al eens in beide App's de tv gids bekijken. (Deze van Base is redelijk gelijkend op deze van Telenet (en ook Tadaam) maar meer Basic met minder zenders)

https://www.base.be/nl/tv.html?intcmp=TopNav

https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-internet/
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1733 keer
Bedankt: 1677 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Ook hier werken we met de base tv app en de afstandsbediening, wel op een smart TV met Google TV erop. Maar als je een Google tv streamer neemt dan kan het waarschijnlijk ook. De vrouw is er content mee.
ToMiKoN
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Ik ben hier zeer tevreden van de BASE TV app. Dit is gewoon de Telenet TV app in een ander kleurtje. Zelfde tv gids, zelfde streams.

Om het gebruiksgemak te verbeteren raad ik een Google TV box aan met:
- cijfers om klassiek te kunnen zappen.
- tv knop waaraan je de Base TV of TV Vlaanderen app kan koppelen.
Mijn kueze viel toen op de Strong Leap S3 v2
https://www.electrodepot.be/nl/androidt ... v2-nl.html

Houd er wel rekening mee dat je apps soms moet inloggen via QR code. Dit kan extra moeilijk stap zijn voor oudere generaties.
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement + DIGI kids e-SIM
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: BASE Internet Unlimited + App TV via GoogleTV box
bliman001
Starter
Starter

Hallo allemaal,
Bedankt voor de hulp. Het ziet ernaar uit dat de base app wel populair is. Voor mij is de website verwarrend.
Voor mijn moeder is terugkijken belangrijk. Klopt het dat je met de app 4 dagen kan terugkijken?
Ook zie ik dat je de regionale zender Rob kan krijgen maar op de app site staat hij er precies niet tussen. Mis ik iets?
Het is wel belangrijk dat het de app alleen is aangezien als je de tv box neemt je ook base internet moet nemen.
levi1700
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

4 dagen terugkijk TV klopt, is recentelijk van 36h naar 4 dagen gegaan. Dit samen met de beschikbaarheid van regionale tv zenders mits een kleine prijsverhoging destijds.
Weet niet of dit belangrijk is, maar Base heeft Eurosport en tv Vlaanderen niet.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”