https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... allet.html
Blijkbaar een combinatie van Google/Apple Wallet voor je (KBC)-betaalkaarten om contactless te betalen plus een alternatief voor Klarna om je klantenkaarten onder te brengen.
KBC start met Kate Wallet
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 717 keer
- Bedankt: 797 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Wat is het verschil met de wallet die al in je telefoon zit? Waarom zou je die Kate wallet dan gebruiken?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 248 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Niet dat ik de KBC hier moet verdedigen, maar ik vermoed dat er percenten blijven hangen bij Google/Apple die KBC liever in huis wil houden. Ook in het kader van de Europese (on)afhankelijkheid van de USA en van de techgiganten lijkt dat verdedigbaar.
Want zowat iedereen is het erover eens dat we niet zo afhankelijk mogen zijn van de Amerikanen, maar we willen wel contactloos blijven betalen. Ieder Europees/Belgisch alternatief is dus welkom.
Ook wat de lock-in-opmerking betreft, is dit net een extra optie om uit de walled gardens van de techgiganten te geraken.
Want zowat iedereen is het erover eens dat we niet zo afhankelijk mogen zijn van de Amerikanen, maar we willen wel contactloos blijven betalen. Ieder Europees/Belgisch alternatief is dus welkom.
Ook wat de lock-in-opmerking betreft, is dit net een extra optie om uit de walled gardens van de techgiganten te geraken.
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 535 keer
- Bedankt: 1277 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Daar hebben we toch al "tools" voor? Bankkaarten, Wero?R2D2 schreef: 4 dagen geleden maar ik vermoed dat er percenten blijven hangen bij Google/Apple die KBC liever in huis wil houden
Ik heb geen kaarten bij techgiganten staan, noch gebruik ik "Techgigant-Pay" of "Techgigant-wallet".R2D2 schreef: 4 dagen geleden Ook wat de lock-in-opmerking betreft, is dit net een extra optie om uit de walled gardens van de techgiganten te geraken.
Ik heb ook helemaal niets tegen banken, zonder zou er veel plots niet meer kunnen.
Maar om nu mijn hebben en houden bij een techgigant of bank te parkeren, nou...
Bankieren in een bank-app.
Muziek in een muziek-app.
etc...
Waarom zou mijn bank dure dev'ers betalen om in "mijn" bankapp ook muziek en andere sh*t aan te bieden?
Er zijn andere teams beter in het bouwen van een muziek app
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1185 keer
- Bedankt: 762 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Gezien het success van betalen met smartphone is dit geen onlogische zet, toch?
(zelf heb ik er geen nood aan)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
-
Stroper
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 176 keer
Het grote voordeel van apple Pay(en Google Pay) is als je bij meerder banken zit, dan kunnen al die kaarten in 1 wallet zitten. Hier zijn het enkel de KBC-kaarten.
Ik blijf dus mooi bij Apple Pay.
Wero(dat niet via NFC-werkt) heeft trouwens hetzelfde probleem, gaat er ook van uit dat je maar 1 bank hebt.
Ik blijf dus mooi bij Apple Pay.
Wero(dat niet via NFC-werkt) heeft trouwens hetzelfde probleem, gaat er ook van uit dat je maar 1 bank hebt.
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 717 keer
- Bedankt: 797 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Klopt, heb ondertussen meerdere kaarten bij meerdere banken oa net omdat Argenta geen Apple pay biedt. Door de lage rentes die ze bieden gaan mensen inderdaad elders shoppen met bijhorende kaarten. Een overzicht op je GSM (wallet) is vandaag de dag niet meer dan logisch dus. Het is goed dat de EU in een alternatief voorziet als ze niet van anderen wil afhangen. Dit is dan best een Europees initiatief en niet eentje van één bank.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.