Wat gebeurt er als je Telenet TV+internet opzegt, en de telefoonlijn houdt bij Telenet?
probeer nu gepensioneerde ex-collega te laten overstappen. Maar de telefoonkabel zit in de modem/router van Telenet?!
Dat gaat bij Base natuurlijk niet werken.
Gaat TN dan terug activeringskosten vragen?
Wat met telefonie die blijft na Telenet TV+internet op te zeggen en naar Base over te stappen
-
satsurfer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 724 keer
- Bedankt: 441 keer
- Recent bedankt: 9 keer
het zou geïnstalleerd worden door Base. Telenet zal toch verwachten dat de router/modem binnengebracht wordt? Dan kan de telefoonkabel moeilijk in die modem gestopt worden...
Ik wacht nog op een reactie van telecompaus@philippe_d
Ik wacht nog op een reactie van telecompaus@philippe_d
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
- Bedankt: 3928 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Dan zal Telenet het internet op de modem deactiveren, alsook jouw digibox of digicorder.satsurfer schreef: 1 dag geleden Wat gebeurt er als je Telenet TV+internet opzegt, en de telefoonlijn houdt bij Telenet?
Wel bij de opzeg expliciet vermelden dat je telefoon wilt houden...
waarom activering? Telefonie is al actief
De Telenet modem blijft hangen voor telefonie, BASE technieker hangt er de BASE modem naast, en plaatst in principe een NIU met 2 CM aansluitingen.satsurfer schreef: 21 uren geleden het zou geïnstalleerd worden door Base. Telenet zal toch verwachten dat de router/modem binnengebracht wordt
PS
Technisch gezien zou Telenet perfect telefonie kunnen activeren op de BASE modem (ze hebben gewoon de "MTA MAC nodig, maar zoiets zou administratief in de soep draaien.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
satsurfer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 724 keer
- Bedankt: 441 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Bedankt @philippe_d
Je kan nergens aanduiden bij Base, dat je uw oude telefoonnummer wilt behouden. (aangezien ze geen telefonie aanbieden)
De digicorder kocht ik 7 jaar terug voor een 100 € +/- voor haar, die is dus allang afbetaald.
idd. Kafka, dat ze uit protectionisme, de modem van Base niet willen gebruiken voor voip.
Met easyswitch ga ik ervanuit, dat TN enkel de diensten stopzet, die je bij Base aanvroeg? Denk dat ik ze beter in de Base/TN winkel laat vragen, i.p.v. online te bestellen (en vangt ze nog 25 € cashback)
Want als het verkeerd loopt, ben ik de pineut. iemand die niets snapt van die zaken, en dan kan ze de schuld geven aan de winkelbediende...
Dus als ik voor mezelf of mijn vriendin telenet zou aanvragen, wordt dan zo'n router van Telenet geïnstalleerd, enkel voor de telefonie?
Da's al een reden voor het niet te doen.
Je kan nergens aanduiden bij Base, dat je uw oude telefoonnummer wilt behouden. (aangezien ze geen telefonie aanbieden)
De digicorder kocht ik 7 jaar terug voor een 100 € +/- voor haar, die is dus allang afbetaald.
idd. Kafka, dat ze uit protectionisme, de modem van Base niet willen gebruiken voor voip.
Met easyswitch ga ik ervanuit, dat TN enkel de diensten stopzet, die je bij Base aanvroeg? Denk dat ik ze beter in de Base/TN winkel laat vragen, i.p.v. online te bestellen (en vangt ze nog 25 € cashback)
Want als het verkeerd loopt, ben ik de pineut. iemand die niets snapt van die zaken, en dan kan ze de schuld geven aan de winkelbediende...
Dus als ik voor mezelf of mijn vriendin telenet zou aanvragen, wordt dan zo'n router van Telenet geïnstalleerd, enkel voor de telefonie?
Da's al een reden voor het niet te doen.
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
- Bedankt: 3928 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Mijn advies:satsurfer schreef: 1 dag geleden probeer nu gepensioneerde ex-collega te laten overstappen. ...
Denk dat ik ze beter in de Base/TN winkel laat vragen, i.p.v. online te bestellen (en vangt ze nog 25 € cashback)
Want als het verkeerd loopt, ben ik de pineut. iemand die niets snapt van die zaken, en dan kan ze de schuld geven aan de winkelbediende...![]()
Als je al op voorhand denkt dat het misschien verkeerd gaat aflopen, dan beter niet doen.
Waarom zou je een gepensioneerde ex-collega willen laten overstappen? Die is perfect tevreden met wat ze/hij nu heeft ...
En als het verkeerd afloopt men je toch de pineut.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.