Google pay beschikbaar bij keytrade

Plaats reactie
blatruwe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Google pay is nu ook beschikbaar bij Keytrade:

https://www.keytradebank.be/nl/hulp/google-pay
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 715 keer
Bedankt: 795 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Dacht dat dat al langer kon, gebruik zelf Apple pay bij Keytrade.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
blatruwe
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Apple Pay was inderdaad al een tijdje, maar Google pay pas recent
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Straks is Argenta de laatste bank die deze functionaliteit zal aanbieden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
beont
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 15 keer
Recent bedankt: 2 keer

Misschien niet het juiste topic, maar bij crelan is nu ook eindelijk Apple pay mogelijk sinds vorige week. (en sinds vorig jaar ook google pay)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ze zijn inderdaad bij de laatste in de rij

Grote Belgische banken met Apple Pay:
Belfius
Beobank
BNP Paribas Fortis
Crelan
Fintro
Hello bank!
ING België
KBC
Keytrade Bank
MeDirect

Banken zonder Apple Pay
Argenta
VDK
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 1 keer

beont schreef: 6 dagen geleden Misschien niet het juiste topic, maar bij crelan is nu ook eindelijk Apple pay mogelijk sinds vorige week. (en sinds vorig jaar ook google pay)
Met een credit card was dit al langer beschikbaar bij Crelan. Op debit kaarten is het inderdaad onlangs beschikbaar gekomen, maar het unieke is dat die ook werkt met Bancontact ipv Visa debit bij Keytrade. Sommige winkels accepteren nl geen Visa/Mastercard Debit en blijkbaar zijn Crelan en Belfius de enigen die Bancontact ondersteunen.

Hoe zit dit eigenlijk met Google Pay? Is dit enkel via Visa Debit bij Keytrade?
blatruwe
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Het lijkt er inderdaad op dat het enkel visa debit/credit is, maar geen bancontact in de google pay app. Het aantal bancontact only winkels is wel beperkt.
Ratface
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 80 keer

Bestaan er dan bancontact-only kaarten in België? Ik snap de link van lithion niet goed.
lithion
Elite Poster
Elite Poster

De meeste kaarten zijn zowel Bancontact als Visa Debit of Mastercard Debit. De integraties van de banken met Apple Pay ondersteunden tot voor kort enkel Visa Debit en Mastercard Debit. Bij Belfius en Crelan ondersteunen ze dus ook Bancontact via Apple Pay (naast Visa Debit).
Ratface
Elite Poster
Elite Poster

Volgens mij niet 'de meeste' maar wel alle. Waarom zou men specifiek bancontact willen gebruiken via apple pay? Wat is de toegevoegde waarde?
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Werd reeds eerder vermeld in dit topic: niet alle winkels accepteren Visa Debit of Mastercard Debit.....
stefan1234
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 39 keer

Noem eens een winkel die wel fysieke betalingen aanvaardt via Bancontact (geen QR- of P2P-gedoe), maar niet via Debit Mastercard of Visa Debit.
Ratface
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef: 5 dagen geleden Werd reeds eerder vermeld in dit topic: niet alle winkels accepteren Visa Debit of Mastercard Debit.....
Maar ze zijn dan wel 'uitgerust' om betalingen te ontvangen via apple pay?
blatruwe
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

stefan1234 schreef: 5 dagen geleden Noem eens een winkel die wel fysieke betalingen aanvaardt via Bancontact (geen QR- of P2P-gedoe), maar niet via Debit Mastercard of Visa Debit.
Stock americain in Brugge

Als je voor het betalen op de gele knop drukt en dan je kaart aanbiedt, krijg je alle opties. Daar bijvoorbeeld toont hij 3x bancontact. Bij andere winkels zit daar dan visa debit bij.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

blatruwe schreef:
stefan1234 schreef: 5 dagen geleden Noem eens een winkel die wel fysieke betalingen aanvaardt via Bancontact (geen QR- of P2P-gedoe), maar niet via Debit Mastercard of Visa Debit.
Stock americain in Brugge

Als je voor het betalen op de gele knop drukt en dan je kaart aanbiedt, krijg je alle opties. Daar bijvoorbeeld toont hij 3x bancontact. Bij andere winkels zit daar dan visa debit bij.
Sommige winkels denken inderdaad nog dat ze minder kosten hebben met bancontact dan met visa debit. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat die transactiekosten gelijk getrokken waren.

Maar dus over Google pay, on topic, daar is er geen enkele aanbieder van bancontact veronderstel ik? Het lijkt me ook raar. Google pay maakt een soort eigen virtuele kaart aan met eigen nr en biedt dat via NFC aan aan de terminal van de winkel. Google doet dat volgens mij altijd met een virtuele visa MasterCard debit.

Laatst gewijzigd door liegebeestig 5 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
misterv82
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

De pita hier bij het werk. Ik ben één van de weinige klanten daar die met Apple pay kan betalen. Bij andere kleine handelaren kan je het sporadisch ook eens voorhebben.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 263 keer
Provider

Wel een noot: niet bij alle banken is Apple Pay voor elk type rekening toegelaten. Zo weet ik bv dat je bij Belfius een betalende rekening moet hebben. Heb je daar de gratis Pulse rekening, dan kan je geen Apple Pay gebruiken.

Bovendien blijft het feit dat 99,9% van de mensen niet weten dat Visa en Mastercard ook debit variant hebben. Ze denken altijd dat het een kredietkaart is. Mogelijks hadden ze toch Elks een andere naam moeten geven ipv enkel debit en credit toe te voegen...
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB

 iPhone 17 256GB|  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  MacBook Air M4 13" (2025) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
Bedankt: 1273 keer

Bizar dat velen zo zitten te wachten op nog meer verstrengeling met Amerikaanse Big Tech.
Er wordt net overal meer Wero uitgerold (meer landen, meer banken, meer functionaliteiten, meer winkels, ....), zodat Donald niet plots het betaalverkeer kan beïnvloeden.
beont
Pro Member
Pro Member

Vanaf het moment dat je met Wero via NFC/contactless kan betalen op een betaalterminal gebruik ik met veel plezier wero ipv. amerikaanse afhankelijkheid. (release 2027)
Als ik bijv. met mijn fiets ga rijden, laat ik mijn portefuille thuis en wil ik 100% zeker zijn dat ik mobiel kan betalen. Via payconiq of wero heb ik die zekerheid momenteel niet.
Nu nog de passport op de telefoon...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ben bij Keytrade gegaan voor de Apple pay functionaliteit. Ondertussen hebben ze ook een spaarrekening waarbij de rente onlangs verhoogd werd naar 2% (High fidelity). Dat is nog altijd minder dan inflatie maar wel meer dan veel anderen bieden. Medirect gaat nog iets hoger.

Wero zou een goede zaak zijn als je ook met NFC via gsm kan betalen. Argenta zal ook daar weer de laatste zijn waarschijnlijk.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
Bedankt: 1273 keer

Dizzy schreef: 5 dagen geleden Wero zou een goede zaak zijn als je ook met NFC via gsm kan betalen.
Ik denk niet dat dat op de roadmap van WERO staat.
beont
Pro Member
Pro Member

Staat wel op de roadmap
Bied je klanten snellere en eenvoudigere betalingen met Wero. Toon gewoon een statische of dynamische QR-code en ze kunnen eenvoudig en veilig betalen – net zo makkelijk als een foto nemen met hun telefoon. Wero-betalingen komen binnenkort ook naar Frankrijk en Duitsland. Nederland sluit zich in 2027 aan en andere landen volgen. QR-codes zijn nog maar het begin. NFC-betalingen komen daarna, zonder aanpassingen aan je terminals. Meer functies staan gepland voor de toekomst.
bron: https://wero-wallet.eu/be-nl/betalingen-in-de-winkel
stefan1234
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 39 keer

heist_175 schreef: 5 dagen geleden Bizar dat velen zo zitten te wachten op nog meer verstrengeling met Amerikaanse Big Tech.
Er wordt net overal meer Wero uitgerold (meer landen, meer banken, meer functionaliteiten, meer winkels, ....), zodat Donald niet plots het betaalverkeer kan beïnvloeden.
Iets dat het hebben van een Alphabet- of Apple-account veronderstelt (al is het maar voor installeren en updaten) is nog steeds iets waarover je de Verenigde Staten (en dus en passant Israël) een veto geeft.

En van die clevere trucjes à la alternatieve proxy-stores voor Google Play moet je er van uit gaan dat Alphabet dat op termijn steeds agressiever saboteert.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

beont schreef: 5 dagen geleden
Als ik bijv. met mijn fiets ga rijden, laat ik mijn portefuille thuis en wil ik 100% zeker zijn dat ik mobiel kan betalen. Via payconiq of wero heb ik die zekerheid momenteel niet.
Nu nog de passport op de telefoon...
Met de mygov app kan je toch een geldige identiteitskaart en rijbewijs laten zien. Gebruik ik al geruime tijd.
Ben ook blij met keytrade op gpay. Heb nu geen enkele kaart meer nodig !
beont
Pro Member
Pro Member

lucdec schreef: 4 dagen geleden Met de mygov app kan je toch een geldige identiteitskaart en rijbewijs laten zien. Gebruik ik al geruime tijd.
Ben ook blij met keytrade op gpay. Heb nu geen enkele kaart meer nodig !
Ja, maar dit is nog niet rechtsgeldig. Je moet nog altijd een fysieke ID/rijbwijs bij je hebben bij politiecontroles ed.
Er moet nog ergens een wet ofzo goedgekeurd en gepubliceerd worden.
Of dat de politie zelf iets kan schelen is een andere vraag :-)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 724 keer
Bedankt: 441 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

beont schreef: 5 dagen geleden Nu nog de passport op de telefoon...
Dit ga je niet op een gsm krijgen (via My Gov)
Afbeelding
https://www.brussel.be/paspoort

Betaal via Curve app op een Chinese telefoon (OxygenOS), google pay werkt daar niet op. In de ene AH werkt het probleemloos, in de andere niet....

Toegevoegd na 5 minuten 3 seconden:
lucdec schreef: 4 dagen geleden Met de mygov app kan je toch een geldige identiteitskaart en rijbewijs laten zien.
Soloslim spelen :-D :-D Dat kennen we van vroeger.... :wink:

Dat heeft dezelfde geldigheid van een foto van uw identiteitskaart tonen op uw gsm aan de politieman/ambtenaar waar u uw nieuwe ID aanvraagt/ophaalt: 0.0 dus.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12/06 ... talleerd/
Let op: de gegevens van je identiteitskaart en rijbewijs die in de app zitten, zijn nog geen rechtsgeldige versie. Je moet met andere woorden nog altijd de fysieke versie van die documenten op zak hebben. Maar daar zal dus verandering in komen.

Een idkaart in een plastiek hoesje stoppen in uw achterzak, dat kost veel energie op de fiets hé.... :-D
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1178 keer
Bedankt: 760 keer
Provider
Te Koop forum

Ik hoop op een Garmin Pay integratie - nul gedoe met gsm.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 724 keer
Bedankt: 441 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ik heb een Chinese telefoon (Oppo), daar werkt geen google pay op. Dus nog een huawei watch mogen kopen (waar ik heel blij mee ben).
Curve Pay op geïnstalleerd (waar je verschillende kaarten kan kiezen). En eigenlijk maakt het niet veel meer uit, want bijna alle winkels laten mastercard toe nu.

Wel werkt het in ene AH wel, en andere niet (curve pay). Een kaart werkt toch altijd sneller vind ik.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”