Opbouw armatuur WC sensor mmWave

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
beont
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 15 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zit momenteel in onze WC's met enkele opbouw led armaturen met een gewone IR/PIR sensor (geen idee wat het juist was) maar de presence detectie is vooral goed in de omgeving van de WC, maar niet als je op de WC zit, met als gevolg dat de lamp regelmatig uitvalt. (weinig beweging)

Tot zover ik weet zijn er tegenwoordig betere technologieën om dit voor elkaar te krijgen, zoals mmWave sensoren.
Maar tot zover ik zie zijn er bijna geen armaturen met mmWave sensoren geintegreerd.
Iemand suggesties ? Of andere alternatieven? (ik ben enkel op zoek met armatuur + sensor erin) De huidige ombouwen is niet mogelijk omwille van de weinige ruimte binnenin.

Bedankt
Laatst gewijzigd door beont 6 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 719 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
beont
Pro Member
Pro Member

bedankt, maar de sensoren had ik zelf ook al gevonden, maar ik zoek specifiek een led armatuur met een sensor erin. (liefst iets in de genre met mmWave)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

oh, het LED stuk had ik overgelezen, sorry.
Ik weet niet of dit bestaat, het is nog niet wijdverspreid, eerder in de aangehaalde sensor en andere nerdy dingen, huis-tuin-en-keuken zal nog even duren denk ik.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

https://apolloautomation.com/products/r-pro-1

Als je een 3D-printer hebt moet je maar eens achter de mounts zoeken die ervoor bestaan.
Is het zoiets dat je zoekt?

op https://www.domadoo.fr/fr/recherche?s=precence vind je ook wel wat verschillende modellen.
wil je in NL kopen is slimhuisje.nl wel een referentie.
beont
Pro Member
Pro Member

Merci, maar ik zoek gewoon een opbouwlamp (armatuur) met een sensor erin. Ik heb geen nood aan slimme sturing of netwerk in een toilet. De lamp moet gewoon aangaan als iemand op de WC zit 8) (en vooral aanblijven zolang je er bent)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zoals gezegd vrees ik dat je dat niet gaat vinden, alternatief is zoiets :
https://moeshouse.com/products/tuya-zig ... Vo_GScr1wD

edit: blijkbaar bestaat het wel bvb RS16 S van Steinel
of de BSE241936 van BESLED

J.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 119 keer
Provider
Te Koop forum

Volgens mij heb je een "druk"-sensor nodig in je wc bril :-) (pun intended)

Een armatuur zoeken dat je kan aanpassen ? (en waarachter je dus je mmWave sensor kan verstoppen ?)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 715 keer
Bedankt: 795 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Het probleem dat het licht uitgaat door een timer bestaat al langer. Dat is eenvoudiger op te lossen door de timer ruimer in te stellen of om gewoon te bewegen, even met je arm zwaaien is weer goed voor een nieuwe periode. Geen nieuwe armatuur of sensoren nodig in dat geval.

Tenzij bij medische problemen, is een lang bezoek in het kleinste kamertje ook niet aangewezen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
beont
Pro Member
Pro Member

@Joe de Mannen
Tot zover ik weet zijn dit lampen met microwave sensoren en geen mmWave sensor, ik had er daarvan ook al een paar tegen gekomen.
Mogelijks zijn die sowieso wel beter dan de PIR sensoren. Ik ga dit even verder bekijken. bedankt voor de suggesties.

Ivm de andere reacties.
Momenteel is het zo:
- je loop in de gang, de WC deur is toe, en die lamp gaat aan terwijl het niet nodig is (Timer verhogen doe ik dus liever niet)
- Zit je op de WC, dan gaat die lamp uit.

Ik wil gewoon iets die werkt 8) Misschien moet ik inderdaad zelf iets in elkaar knutselen.

Maar in ieder geval bedankt iedereen voor de reacties.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 715 keer
Bedankt: 795 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Dus het gaat om een lamp in de gang en niet in de WC ruimte zelf. Zwaaien zal dan inderdaad niet helpen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

mmwave en microwave zijn in deze hetzelfde.

Maar waar staat de sensor en waar hangt de lamp ? als je PIR sensor activeert door een gesloten deur dan is er toch iets niet in orde denk ik...

J.
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”