devilkin schreef: 1 week geleden
Ondertussen deze Magic Earth eens een week uitgetest ipv Waze - elke dag gebruikt.
.../... Verder nog wat problemen met rare routing... er is toch nog wat werk aan de winkel.
Goed begin maar moet stabiel zijn.
Ik ben de Magic Earth hier dus ook aan het testen als bèta tester en eigenlijk hier ook voor de moment nog geen al te beste ervaringen:
- de helft van de traject controles worden tout court niet eens gemeld !
- veel instellingen worden na een nieuwe start niet of nooit onthouden: bijvoorbeeld het geluid staat altijd af, ik moet dat steeds opnieuw instellen
- traject controles die wél gespot worden, worden als gewone camera gemeld...
- wegenwerken: dat is ook een punt dat ik al aangekaart heb dat eigenlijk helemaal "niet op punt staat"
-
blijkbaar vissen ze toch nog niet in dezelfde vijver wat het kaartmateriaal betreft als Waze en Tom Tom
Ik had gehoopt dat ze het beste van de 3 werelden (Waze, Tomtom, Sygic,...) zouden implementeren, maar voorlopig is dat zeker nog niet het geval:
bijvoorbeeld: bij Waze worden snelheidscamera's (niet roodlicht camera's) enkel aangegeven als je sneller dan de toegestane snelheid rijdt op je route - ik vind dat je als gebruiker ten allen tijde zelf moet kunnen kiezen of deze gemeld worden of niet
Ook de gemiddelde snelheid bij traject controles is handig (enkel tomtom duidt dat aan bij bepaalde versies dan nog wel), ook dat missen ze bij Magic Earth: zelfs de helft van de traject controles op gewestwegen worden niet eens herkend of gemeld...
Dus ja, er is volgens mij toch nog nog veel werk aan de winkel om het zo goed te maken als Waze en Tom Tom en hiervoor moet je 15 euro betalen als gewone gebruiker: hopelijk lost men de gemelde miserie (ja ik noem dat miserie) vlug op, anders is dat geen € 15 waard.
Zijn er hier nog bèta gebruikers die er zo over denken?
Dank voor de input!
Dit is hier een heel recente mail van Magic Earth die bevestigt ermee bezig te zijn:
1. GPS op Android Auto
Bedankt om de optie "Use car's GPS on Android Auto" te testen en de werking te bevestigen. Dat helpt ons enorm!
2. Wegafsluitingen en gemelde wegenwerken
Dit is een punt waar we actief mee bezig zijn. We werken momenteel aan alternatieve oplossingen waarmee we deze data zouden kunnen aanvullen of overschrijven, en we bekijken daarnaast bijkomende databronnen waar die voor ons beschikbaar zijn. Helaas is daar op dit moment nog niets van operationeel, dus een verbetering op korte termijn kan ik u voorlopig niet beloven.
3. Trajectcontroles (gemiddelde snelheid)
U hebt volkomen gelijk dat de onderliggende data niet nieuw is. De reden waarom u ze op uw route niet te zien kreeg, is eenvoudigweg dat de functie zelf nog niet in de app geïmplementeerd was; het gaat dus niet om ontbrekende data aan onze kant. We verwachten deze deze maand toe te voegen, tenzij er intussen iets dringenders voorrang krijgt.
4. Instellingen voor snelheidscameramelding
Uw suggestie is toegevoegd aan de suggestielijst voor het team. Het scenario dat u beschrijft, waarbij een bestuurder kort voor een camera versnelt op een onbekende weg, vormt volgens mij een sterk argument daarvoor, en die redenering heb ik samen met de suggestie doorgegeven.
Hartelijk dank om de app zo grondig te testen en uw bevindingen zo uitvoerig neer te schrijven. Feedback van dit niveau is voor ons bijzonder waardevol, en u hebt gelijk dat heel wat gebruikers vooral uitkijken naar de ondersteuning van trajectcontroles.