Esim voor Mexico - ervaringen

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
Bedankt: 111 keer

Op vakantie in Mexico en een paar esims uitgeprobeerd.
Reis was in Mexico City en dan een rondreis door Yucatan/Quintana Roo/Campeche).

Mijn hoofdsim is Vodafone Travel (20,40 euro voor 20gb + 20gb gratis - was in de aanbieding). Enige netwerk mogelijk met die esim is Telcel 4G / 3G, wat beste dekking biedt in het land. Vodafone Travel biedt enkel 4G/3G/Edge aan, dus geen 5G.

In Mexico city had Telcel bijna geen dekking in hotel, daar kon ik Roamless (van Proximus) gebruiken die enkel roamt op Movistar.
Daarnaast nog 1GB aangekocht via Red Bull (van A1 Oostenrijk) en die esim kan roamen op AT&T, Movistar en Telcel en biedt ook 5G aan.

Bevindingen:
In Mexico city maakt het niet veel uit welke esim je neemt, op de meeste plekken hebben de operatoren wel dekking. Kan altijd dat er eentje iets minder interne dekking heeft.

In Yukatan, Quintana Roo en Campeche is Telcel overduidelijk de winnaar. Bijna geen dekking van Movistar en AT&T (behalve in grote steden). Bij het kiezen van de esim is het dus belangrijk dat die op Telcel kan. 3G is nog altijd bruikbaar hier, maar 4G gaat uiteraard iets sneller.

Vodafone travel was geen slechte keuze dus. 20,40 euro voor 20Gb en 20gb gratis (promotie) zorgt ervoor dat ik niet op mijn dataverbruik moest letten. Alleen jammer dat de dekking zelfs van Telcel wat minder is (en dus sommige gebieden hebben zelfs 0 dekking van geen enkel netwerk).

Bijkomende gouden tip: in Google maps best een offline map vooraf downloaden. Zo kan je die gebruiken zonder gsm netwerk.
Tip 2: bij Vodafone travel (en bij gebrek aan Telcel netwerk) wil die soms eens op Movistar roamen. Maar daar bieden ze geen data op aan. Dus ik heb die handmatig moeten vastzetten op Telcel.
Tip 3: niet getest, maar blijkbaar biedt Orange Travel 4G aan op Telcel, Movistar en AT&T. Mocht Vodafone die aanbieding niet gehad hebben, dan was het Orange Travel geworden.
Tip 4: bij Roamless kan je nu ook je eigen gsm nummer nu koppelen bij uitgaande gesprekken, je nummer wordt dan getoond bij de ontvanger. (je kan bellen via hun app via de data verbinding of wifi). Goedkopere tarieven dan MV roaming 😉
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”