Mijn kleine frustratie van de dag ...
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 712 keer
- Bedankt: 793 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Nope, misschien in chrome op andere account van browser.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Sinna
- Elite Poster

- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
- Bedankt: 258 keer
- Contacteer:
Yep, in regel ingelogd op mijn smartphone, regelmatig (maar na elke sessie terug opgekuist) op andere toestellen. Ik moet daarna vaak (maar ik heb er nog geen bepaalde regelmaat in kunnen ontdekken) terug inloggen op mijn smartphone.
Computer(k)nul
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 730 keer
- Recent bedankt: 6 keer
2 frustraties:
Sinds een week krijg ik SMS-en met verificatiecodes van Joybuy. Ik had er nooit van gehoord en mijn nummer wordt nooit ingevuld op websites. Foutje van iemand die zijn nummer foutief ingaf of zit er meer achter...
De laatste 2 weken regelmatig mensen gezien die voor een "point of interest" gaan staan om een foto of selfie te maken (OK, dat kan nog hoewel ik niet snap waarom iemand op zowat al zijn vakantiefoto's wil staan en een deel van het zicht wil blokkeren) om dan te blijven staan om de gemaakte foto's rustig te bekijken en zo het zicht van anderen te verpesten. Je even bewust zijn dat er nog mensen zijn die foto's willen maken zonder dat zij er ook op zijn is blijkbaar te veel gevraagd.
Sinds een week krijg ik SMS-en met verificatiecodes van Joybuy. Ik had er nooit van gehoord en mijn nummer wordt nooit ingevuld op websites. Foutje van iemand die zijn nummer foutief ingaf of zit er meer achter...
De laatste 2 weken regelmatig mensen gezien die voor een "point of interest" gaan staan om een foto of selfie te maken (OK, dat kan nog hoewel ik niet snap waarom iemand op zowat al zijn vakantiefoto's wil staan en een deel van het zicht wil blokkeren) om dan te blijven staan om de gemaakte foto's rustig te bekijken en zo het zicht van anderen te verpesten. Je even bewust zijn dat er nog mensen zijn die foto's willen maken zonder dat zij er ook op zijn is blijkbaar te veel gevraagd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster

Soms is dat best grappig. Ze zien dat je een foto gaat nemen en ipv uit de weg te gaan beginnen ze net wat te dralen in de waan dat ze er op staan. Vaak zijn ze zelfs niet eens in de compositie
De ijdelheid van mensen vind ik altijd amusant.
Tegenwoordig is dat het zelfs geen probleem meer, ook niet met bewuste photobombers. PS lost dat makkelijk op: "Find distrations", delete distractions, klaar
Vroeger kon je het fixen met langere exposure, alles wat beweegt is onzichtbaar op finaal beeld maar dan heb je wel een statief of vaste ondergrond nodig.
Tegenwoordig is dat het zelfs geen probleem meer, ook niet met bewuste photobombers. PS lost dat makkelijk op: "Find distrations", delete distractions, klaar
Vroeger kon je het fixen met langere exposure, alles wat beweegt is onzichtbaar op finaal beeld maar dan heb je wel een statief of vaste ondergrond nodig.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- on4bam
- Moderator

Ik snap de fixatie niet van er "bij te staan", naast een standbeeld, voor een fontein, voor het uitzicht over een vallei... Zouden mensen anders niet geloven dat ze er echt naartoe geweest zijn? Het moet was zijn als ze de foto's later aan anderen tonen... Dit ben ik bij de Sagdrada Familia, dat ben ik bij de Eifeltoren, dat ben ik bij de Acropolis....

Bye, Maurice
- Dizzy
- Elite Poster

Je bent nog positief met "erbij" staan, meestal staan ze gewoon knal voor wat u eventueel wel zou kunnen interesseren 
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 813 keer
Ik heb 4 jaar geleden airpods pro gewonnen.
Tot een paar weken geleden was ik daar heel blij mee, maar nu is 't om zeep.
In plaats van ANC is het ANP...
Het rechteroor produceert ruis op random momenten ipv het te cancelen. Allerhande handleidingen gevolgd, maar niets dat helpt. Het ergste is, dit moet wel softwarematig zijn, want soms werkt het wel zoals het hoort.
Tot een paar weken geleden was ik daar heel blij mee, maar nu is 't om zeep.
In plaats van ANC is het ANP...
Het rechteroor produceert ruis op random momenten ipv het te cancelen. Allerhande handleidingen gevolgd, maar niets dat helpt. Het ergste is, dit moet wel softwarematig zijn, want soms werkt het wel zoals het hoort.
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1175 keer
- Bedankt: 759 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Wat voor een rommel Gmail geworden is. Ik gebruik het zelf niet, maar m'n partner wel, en de hoeveelheid spam dat gewoon los door de spamfilter komt is ... indrukwekkend?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
- devilkin
- Administrator

A rato van 60 spam mails per dag die gewoon vrolijk in de inbox belanden naast de hoop effectief in spam is top notch niet wat in me opkomt.
Ze heeft het nadeel dat haar naam zeer vaak voorkomt, en gezien gmail de puntjes in een mail adres gewoon negeert (https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=en), ze bakken spam krijgt.
Ze heeft het nadeel dat haar naam zeer vaak voorkomt, en gezien gmail de puntjes in een mail adres gewoon negeert (https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=en), ze bakken spam krijgt.
- cptKangaroo
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 811 keer
- Bedankt: 277 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zie vrijwel nooit spam in gmail. Misschien het email adres eens checken op https://haveibeenpwned.com/
- devilkin
- Administrator

Ongeveer elk email adres dat je ergens gebruikt zal wel al door een of andere breach in die db zitten...
- on4bam
- Moderator

Niet alleen dat, ik krijg enorm veel spam (niet in de mailbox, wel in quarantaine) op een aantal niet bestaande adressen. Het zijn zelfs al jaren dezelfde. bv. herringboneszg4@domein... nooit gebruikt, nooit aangemaakt maar wel in spamlijsten blijkbaar.
Bye, Maurice
- keerekeerweere
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 32 keer
https://www.nieuwsblad.be/onderwijs/ka ... 9553.html
Ik schrik wel even van de laptop prijzen die hier worden aangehaald. Ik vond 700 eur al aan de hoge kant voor een Lenovo ding.
Ons refurbished toestel zal voor een jaar of 2-3 nog wel goed genoeg zijn.
Ik schrik wel even van de laptop prijzen die hier worden aangehaald. Ik vond 700 eur al aan de hoge kant voor een Lenovo ding.
Ons refurbished toestel zal voor een jaar of 2-3 nog wel goed genoeg zijn.
Proximus Internet giga fiber 2000/200 - (1874 Down/395 Up) - Digi 4G+ backup - OPNSense
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 658 keer
- Recent bedankt: 7 keer
ik vind sowieso eigenlijk dat een laptop verplichten op school niet ok is.... op zich niets mis met een "computerlab" en ouderwetse taken op papier.
dat ze wel een computer in huis moeten hebben en internet, dat wel - maar dat kan dan de gezinscomputer zijn, bv.
en het "je moet onze laptops gebruiken, want dat zijn de enige dat wij weten hoe die werken" is ook een dooddoener, een eigen laptop is evenzeer geschikt,
maar dan moet de kennis van de gebruiker wat hoger liggen.
.... en daar is niets mis mee, als je laptops en internet gaat verplichten, moet je ook maar als school zijnde zorgen dat zowel de leerkracht als de student ook weet hoe die computer werkt en te troubleshooten valt.
maarja, ik zal wel gewoon "oud en niet mee met de tijd zijn"
(en, in mijn tijd, toen je optioneel een laptop via school kon kopen, waren dat echt gedrochten van toestellen)
dat ze wel een computer in huis moeten hebben en internet, dat wel - maar dat kan dan de gezinscomputer zijn, bv.
en het "je moet onze laptops gebruiken, want dat zijn de enige dat wij weten hoe die werken" is ook een dooddoener, een eigen laptop is evenzeer geschikt,
maar dan moet de kennis van de gebruiker wat hoger liggen.
.... en daar is niets mis mee, als je laptops en internet gaat verplichten, moet je ook maar als school zijnde zorgen dat zowel de leerkracht als de student ook weet hoe die computer werkt en te troubleshooten valt.
maarja, ik zal wel gewoon "oud en niet mee met de tijd zijn"
(en, in mijn tijd, toen je optioneel een laptop via school kon kopen, waren dat echt gedrochten van toestellen)
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1273 keer
Je koopt dan ook geen laptop, wel een dienst: laptop + software + zoveel jaar garantie.keerekeerweere schreef: 5 dagen geleden Ik schrik wel even van de laptop prijzen die hier worden aangehaald.
Check ook eens hoeveel een nieuwe laptop kost, door de boom in AI-datacentra is alles qua IT belachelijk duur geworden (check voor de lol eens de prijs van een RPI).
Dat is ook zo: er is een IT-afdeling op elke school, net zoals elke bedrijf een IT-afdeling heeft.Splitter schreef: 5 dagen geleden en daar is niets mis mee, als je laptops en internet gaat verplichten, moet je ook maar als school zijnde zorgen dat zowel de leerkracht als de student ook weet hoe die computer werkt en te troubleshooten valt.
Ik gebruik privé laptops die 2dehands (voor de AI-prijzen) €150 kostten en daar kan je dan nog 5-6 jaar mee verder.
Maar dat is geen strategie die je kan uitrollen in een school met >1000 leerlingen.
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 155 keer
- Bedankt: 240 keer
Daarom nogmaals mijn vraag: welke kritische applicaties moeten die scholieren draaien die niet op een simpele laptop van enkele jaren oud zouden kunnen draaien? Het merendeel zal toch webbased zijn (mag ik hopen)?
- Sinna
- Elite Poster

- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
- Bedankt: 258 keer
- Contacteer:
Bij de secundaire school van mijn twee jongens werken ze met Chromebooks: €100 per jaar (per scholier), maar verder geen omkijken naar. €100 is niet weinig, maar ook niet exuberant veel + als er iets mee scheelt, kunnen ze eenvoudig inwisselen (tenzij het moedwillig veroorzaakt is).
Computer(k)nul
- Splitter
- Elite Poster

en why not? BYOD bestaat voor een reden, toch ?heist_175 schreef: 5 dagen geleden Ik gebruik privé laptops die 2dehands (voor de AI-prijzen) €150 kostten en daar kan je dan nog 5-6 jaar mee verder.
Maar dat is geen strategie die je kan uitrollen in een school met >1000 leerlingen.
of anders kunnen ze als school laptops aanschaffen en in bruikleen geven, die dan op het einde van het schooljaar in goede staat moeten ingeleverd worden.
we moesten vroeger toch ook niet voor die computers in het computerlab betalen, dus waarom zou je nu verplicht van de school een laptop moeten nemen ?
de school wil met laptops werken - prima.
maar dat is niet hetzelfde als een verplichte laptop door je strot rammen, toch ? gewoon omdat de school dan wss een bulkkorting krijgt en er zelf voordeel mee doet....
en ik heb het ook niet over de "it afdeling van de school" (die vaak te weinig kennis en nog vaker onderstaffed is), maar over het feit dat als je laptops verplicht,
je ook moet zorgen dat de leerkrachten en de leerlingen ZELF er voldoende kennis van hebben.
vervang mij part godsdienst of geschiedenis dan bv door "hoe werk ik met een computer buiten facebook/insta/.... om" als het toch allemaal zo technologisch moet zijn.
trouwens: grotere bedrijven (telenet, proximus) zorgen ook voor hun medewerkers voor een laptop, en dat rekenen ze ook niet door,
want "dat is nodig voor je job te doen, en moet dus bezorgd worden door de werkgever".
datzelfde gaat dus imho op voor school: als je dat als school verplicht, moet je dat als school ook bekostigen, simple as that.
(en ja, scholen krijgen te weinig geld, maar dan kan je dus evenzeer terug naar een computerlab & papier gaan - dat zal evengoed werken)
edit: en op coolblue is er een samsung aan 649 met een 15 inch scherm, 8gb ram, een 13th gen i5, windows 11, 512gb ssd.... meer als genoeg voor school me dunkt,
en dat op coolblue (niet de goedkoopste) en per stuk (dus zonder bulkkorting)
scholen zijn gewoon niet geschikt voor zulke aankopen, period. (en demir niet als minister van onderwijs, maar dat is weer een andere frustratie
Laatst gewijzigd door Splitter 5 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
- Bedankt: 719 keer
Die vergelijking gaat niet echt op vrees ik.
Vroeger moesten we boeken 'kopen' op school en op het einde van het jaar werden ze terug ingekocht door de school. Ik herinner me nog levendig voorvallen waar ze ons verplicht bepaalde boeken deden kopen om ze dan niet te gebruiken en op het einde van het jaar doodleuk te zeggen: die kopen we niet terug want die gebruiken we niet meer.
J.
Vroeger moesten we boeken 'kopen' op school en op het einde van het jaar werden ze terug ingekocht door de school. Ik herinner me nog levendig voorvallen waar ze ons verplicht bepaalde boeken deden kopen om ze dan niet te gebruiken en op het einde van het jaar doodleuk te zeggen: die kopen we niet terug want die gebruiken we niet meer.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster

Geschiedenis vervangen??? Zo'n idee kan enkel komen van iemand die al te weinig geschiedenis gehad heeft 
Niets mis met PC-klassen op school. Zelfde toestellen die ook performant en up to date kunnen gehouden worden. Thuis kan men met eigen huiscomputer werken. Die laptops overal meesleuren brengt toch ook een hoop stukken en dus kosten mee?
Vreemd dat niemand kan zeggen welke programma's nodig zijn op school. Als ik zie met welke kennis afgestudeerden hier arriveren dan zal het niet te veel zijn
Niets mis met PC-klassen op school. Zelfde toestellen die ook performant en up to date kunnen gehouden worden. Thuis kan men met eigen huiscomputer werken. Die laptops overal meesleuren brengt toch ook een hoop stukken en dus kosten mee?
Vreemd dat niemand kan zeggen welke programma's nodig zijn op school. Als ik zie met welke kennis afgestudeerden hier arriveren dan zal het niet te veel zijn
- Splitter
- Elite Poster

geschiedenis vervangen is half serieus (want leren over de middeleeuwen brengt weinig praktisch nut met zich mee), en halve knipoog naar de huidige -spijtige- realiteit (waarin de films tegenwoordig toch inclusief moeten zijn, en je daardoor films krijgt zoals de kleine zeemeermin, dewelke ipv de klassieke redhead nu een zwarte actrice -die niet kan zwemmen- als casting krijgt)
en de uitspraak van "Those who do not learn from history are doomed to repeat it", sja.... de halve wereld is nu al achterlijk genoeg om blijkbaar tiktok filmpjes na te doen waarbij je aan de verkeerde kant van de straat moet racen.... dus heb je geschiedenis al niet meer nodig om te zorgen dat je niet lang leeft
en de uitspraak van "Those who do not learn from history are doomed to repeat it", sja.... de halve wereld is nu al achterlijk genoeg om blijkbaar tiktok filmpjes na te doen waarbij je aan de verkeerde kant van de straat moet racen.... dus heb je geschiedenis al niet meer nodig om te zorgen dat je niet lang leeft
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 212 keer
In mijne schooltijd kreeg men de handboeken in bruikleen, en er werd niet geklaagd als je bij het terug inleveren deze er wat gebruikt uitzagen. Daar dienden ze toch voor.
Maar tijden veranderen ... en toch vind ik dat de school je geen verplichte laptop moet verkopen. Een BYOD moet enkel een min. aan specs. hebben en de (webgebaseerde) applicatie kunnen draaien.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- Dizzy
- Elite Poster

Je bewijst meteen mijn punt want de middeleeuwen zijn wel degelijk een interessante periode waarin ook wel wat te leren valt. Maar ik snap/geloof wel dat je het niet zo ernstig bedoelde.Splitter schreef: 5 dagen geleden geschiedenis vervangen is half serieus (want leren over de middeleeuwen brengt weinig praktisch nut met zich mee), en halve knipoog naar de huidige -spijtige- realiteit (waarin de films tegenwoordig toch inclusief moeten zijn, en je daardoor films krijgt zoals de kleine zeemeermin, dewelke ipv de klassieke redhead nu een zwarte actrice -die niet kan zwemmen- als casting krijgt)
en de uitspraak van "Those who do not learn from history are doomed to repeat it", sja.... de halve wereld is nu al achterlijk genoeg om blijkbaar tiktok filmpjes na te doen waarbij je aan de verkeerde kant van de straat moet racen.... dus heb je geschiedenis al niet meer nodig om te zorgen dat je niet lang leeft![]()
Mensen hebben altijd anderen geïmiteerd en dat waren niet altijd de verstandigsten, zowel de originelen als de imitators. Het beperkt zich ook niet tot Tiktok, internet of sociale media. Half de bevolking laat zich ondertussen volkladderen met de grootste onzin die nadien niet meer te verwijderen is. Maar laat ons geschiedenis bewaren want over 20 jaar of langer kunnen kinderen zich dan afvragen hoe we in godsnaam zo achterlijk waren om onszelf vol onzin te laten pennen of pakweg onze eigen leefomgeving onleefbaar te maken. Dat soort vragen stelde ik me immers ook vaak tijdens de geschiedenislessen. Hoe kan men zo ver komen dat men ganse bevolkingsgroepen wil uitmoorden, ondertussen is dat al makkelijker te snappen. De geschiedenis herhaalt zich inderdaad TOT men snapt dat het toch niet zo'n geweldig idee is. Eén keer vergissen is voor de mens zelden genoeg, er zijn herinneringen nodig. Ondertussen zijn we bezig met ons verstand uit te schakelen en grotendeels toe te vertrouwen aan een halucinerende gokmachine waarvan we de werking niet snappen en mogen kennen. Als dat maar goed afloopt
- Splitter
- Elite Poster

in elke periode valt wat te leren (los van dat de winnaar de geschiedenis schrijft bij conflicten), maar ik kan me niet dadelijk iets bedenken dat voor de meeste jobs of in het dagelijks leven van toepassing is uit bv de middeleeuwen of pakweg het mesozoïcum tijdperk.
interessant, sure (voor sommigen).... nuttig voor een bakker, een kassierster, een ITer, een vuilnisophaler, of een presentatrice ? not so much, toch?
(laten we wel duidelijk zijn: lager & middelbaar, eens je naar hogere opleidingen gaat kan het prima in de richting passen natuurlijk)
je vraag "hoe men zo ver kan komen ganse bevolkingsgroepen te willen uitmoorden" past trouwens meer in een levensbeschouwende of sociale richting, niet zozeer in een geschiedenisles imho.
en de afloop van AI? die kennen we toch al? noet zoals jules verne zijn science fiction boeken uitkwamen over de jaren heen, zullen wargames & terminator straks vast ook wel van science fiction naar documentaire verhuizen
interessant, sure (voor sommigen).... nuttig voor een bakker, een kassierster, een ITer, een vuilnisophaler, of een presentatrice ? not so much, toch?
(laten we wel duidelijk zijn: lager & middelbaar, eens je naar hogere opleidingen gaat kan het prima in de richting passen natuurlijk)
je vraag "hoe men zo ver kan komen ganse bevolkingsgroepen te willen uitmoorden" past trouwens meer in een levensbeschouwende of sociale richting, niet zozeer in een geschiedenisles imho.
en de afloop van AI? die kennen we toch al? noet zoals jules verne zijn science fiction boeken uitkwamen over de jaren heen, zullen wargames & terminator straks vast ook wel van science fiction naar documentaire verhuizen
- Dizzy
- Elite Poster

Gelukkig zijn we niet allemaal bakker of kassierster en geschiedenis heeft wel degelijk lessen die toepasbaar zijn in het dagelijkse leven. Als ik vaak zie hoe mensen die het zogenaamd gemaakt hebben nog de meest dwaze fouten maken dan is leren niet beperkt tot een bepaald niveau of tijdperk. Wie slim is, beseft dat hij nog veel kan/moet leren, is een wijs gezegde uit een andere cultuur en tijd maar het klopt nog altijd 
Helaas zijn de genocides ook deel van de geschiedenis en hun mechanisme te hard negeren kan inderdaad nefast zijn. Bekijk hoe bvb de Israëli omgaan met hun geschiedenis, ze hebben toch nog wat te leren precies.
Inderdaad, de mens is zelfdestructief en daardoor zowat het domste wezen op aarde. Veel potentieel maar het totaal verprutsen om uiteindelijk het verstand te gebruiken voor zaken waar je totaal geen verstand voor nodig hebt. Soit, ik ben al lang blij dat ik geen kinderen heb, ze moeten dus niets leren en binnen enkele jaren moet ik mij er niets meer van aantrekken.
Helaas zijn de genocides ook deel van de geschiedenis en hun mechanisme te hard negeren kan inderdaad nefast zijn. Bekijk hoe bvb de Israëli omgaan met hun geschiedenis, ze hebben toch nog wat te leren precies.
Inderdaad, de mens is zelfdestructief en daardoor zowat het domste wezen op aarde. Veel potentieel maar het totaal verprutsen om uiteindelijk het verstand te gebruiken voor zaken waar je totaal geen verstand voor nodig hebt. Soit, ik ben al lang blij dat ik geen kinderen heb, ze moeten dus niets leren en binnen enkele jaren moet ik mij er niets meer van aantrekken.
- keerekeerweere
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 32 keer
Ja maar dat zit dan maar onder het schaalvoordeel…Je koopt dan ook geen laptop, wel een dienst: laptop + software + zoveel jaar garantie.
Software ? Office 365 is er sowieso, net gebruiker geactiveerd en office 365 apps gedownload. Studenten mogen die op 5 toestellen installeren. Windows pro zit al op de laptop.
Software tja… ben ook benieuwd wat er dan zo speciaal is aan de software die er dan op moet kunnen draaien. De vorige jaren stond er niets anders op dan Windows en Office, en een dichtgetimmerde account waar je met moeite printer drivers kon installeren.
Ergens is het een keuze, en die maken we liever zelf dan een opgelegde.
Ik mag niet veralgemenen, maar in ons voorstel was het 700 eur voor een brakke Lenovo, nee bedankt.
Proximus Internet giga fiber 2000/200 - (1874 Down/395 Up) - Digi 4G+ backup - OPNSense
- heist_175
- Moderator

BYOD is toch voor uw eigen spullen, bv een smartphone?
Ik ken geen bedrijven die toegang geven tot hun systemen (dus niet de "gasten-wifi") met een eigen device?
Het is net andersom: BYOD wordt op een aparte SSID, VLAN, security, ... gezet om te vermijden dat een niet -geverifieerd device op het "geverifieerde" netwerk komt.
Ik ben geen uitgesproken fan van dure laptops op school, maar ik zie weinig alternatieven.
Hoe ga je als school BYOD uitleggen aan ouders? Nu is de laptop- of IT-afdeling van de school verantwoordelijk voor alles: login, software, hardware, ...
De school zal de huurprijs gewoon doorrekenen, het budget voor IT/laptops vanuit de Vlaamse overheid is fors gereduceerd.Splitter schreef: 5 dagen geleden gewoon omdat de school dan wss een bulkkorting krijgt en er zelf voordeel mee doet....
En geschiedenis opgeven om bij te leren over de onzin van TikTok en Meta/Facebook?
Laat de ouders maar kiezen hoeveel van die brol ze hun kinderen willen laten consumeren en hoe ze hun kinderen daar wegwijs in maken.
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1733 keer
- Bedankt: 1675 keer
- Recent bedankt: 24 keer
Overschrijving ingepland 2 weken op voorhand. Op die moment staat er op de zichtrekening onvoldoende geld. Overschrijving kan niet doorgaan, crelan rekent 7 euro kosten voor niet uitgevoerde overschrijving. Wtf? Dat op een betalende zichtrekening! Zodra mijn lening afbetaald is, ben ik er weg.
- heist_175
- Moderator

Dat is wel met de haren getrokken.
Het staat wel in hun tarievenlijst: https://www.crelan.be/sites/default/fil ... %C3%A9.pdf

Het kan ook anders, zo regelt Belfius het: https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... ik-dit-op/
(dat heet "payment recycling")
Het staat wel in hun tarievenlijst: https://www.crelan.be/sites/default/fil ... %C3%A9.pdf

Het kan ook anders, zo regelt Belfius het: https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... ik-dit-op/
(dat heet "payment recycling")
- Dizzy
- Elite Poster

Dat zal u leren, betalen aan een bank 
- Goztow
- Administrator

Ik heb mijn gal hierover gespuit bij mijn bankfiliaal, die het ging doorgeven aan het hoofdkantoor... dus ik vermoed dat er niks mee gaat gebeuren maar het lucht wel op.
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 813 keer
Niemand verplicht jou om die rekening actief te gebruiken.Goztow schreef: 3 dagen geleden Overschrijving ingepland 2 weken op voorhand. Op die moment staat er op de zichtrekening onvoldoende geld. Overschrijving kan niet doorgaan, crelan rekent 7 euro kosten voor niet uitgevoerde overschrijving. Wtf? Dat op een betalende zichtrekening! Zodra mijn lening afbetaald is, ben ik er weg.
Je kan die rekening naar een gratis overzetten en telkens als jouw loon toekomt (alles-hypotheeksom) overzetten naar een andere rekening.
- Goztow
- Administrator

Dank voor de suggestie, je hebt gelijk. Ik zal dit overwegen. Ik heb al het gros van de spaarmiddelen naar een andere bank gebracht. Ik had al gevraagd om over te zetten naar een gratis rekening, dit werd geweigerd: gratis rekeningen waren enkel voor online aangemaakte nieuwe rekeningen...