Infomaniak Zwitserse privacyvriendelijke cloudgigant

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 720 keer
Bedankt: 440 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Na jaren op zoek te zijn om google te verlaten. En mijn opslag ook vol raakt....

Alle privacyvriendelijke emailproviders hadden voor mij beperkingen. Deze niet.

- KDrive 1TB (meer kan ook) + 1 miljoen gebruikers https://news.infomaniak.com/kdrive-un-m ... lisateurs/
- Kmeet
- Kcalender (nog geen app)
- kchat (app)
- Kmail (wel app) ONBEPERKTE OPSLAG!
- chk (verkorten url)
- Swiss Transfer https://www.swisstransfer.com/nl
- EURIA AI https://www.infomaniak.com/en/euria https://news.infomaniak.com/euria-assis ... -souverain

https://www.infomaniak.com/en
https://www.infomaniak.com/nl/ksuite
https://www.infomaniak.com/nl/ksuite/mail-service
https://www.startupticker.ch/en/news/in ... go-public De veilige Mail Service
Beheer uw e-mails, contacten en agenda's in Zwitserland met een ethische Mail Service.

Ik zou 19 €/jaar betalen- een promocode die ik vond LEO80, dan komt het op 3.84 € eerste jaar!!!
Schermafbeelding 2026-08-14 174416.png
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 95 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

En nu nog gebruiken. Succes.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1175 keer
Bedankt: 759 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb het bekeken als mail alternatief. Werkt wel behoorlijk maar de management interface is niet super gebruiksvriendelijk.
De andere dingen heb ik zelf niet getest. Zeer betaalbaar, al stel ik mij vragen bij hoe unlimited hun unlimited is ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

9livesuni schreef: 2 weken geleden En nu nog gebruiken. Succes.
Heb je er zelf negatieve ervaring mee, of versta ik bovenstaande verkeerd ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 258 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Kan die kSuite dan een Sharepoint-omgeving vervangen?
Ik ben toevallig op zoek naar een wolk om bestanden in beperkte, maar duidelijk afgelijnde, groep te delen/bewerken.
Ik oriënteer me nu richting vDSM op een eigen Synology, maar zou mijn huidige hiervoor moeten vervangen (te oud en hierdoor te beperkt).
Computer(k)nul
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Euria AI:

"kSuite kan voor veel organisaties een functioneel alternatief zijn voor SharePoint, vooral als het gaat om basisbehoeften op het gebied van bestandsopslag, samenwerking en communicatie, maar er zijn belangrijke verschillen in scope en diepgang.

Waar kSuite een goed alternatief is:
  • Bestandsbeheer en Delen: Met kDrive kunt u bestanden opslaan, synchroniseren op meerdere apparaten en veilig delen met interne of externe partners, vergelijkbaar met de documentbibliotheken in SharePoint.
  • Communicatie: De suite bevat kMail (e-mail), kChat (instant messaging) en kMeet (videoconferenties), waardoor u een geïntegreerde communicatieomgeving heeft zonder extra tools.
  • Privacy en Soevereiniteit: In tegenstelling tot Microsoft 365 worden uw gegevens 100% in Zwitserland gehost, onder streng Zwitsers privacyrecht, en wordt er geen gebruik gemaakt van uw data voor trainingsdoeleinden van AI.
Waar SharePoint uniek blijft:
  • Geavanceerde Workflow & Automatisering: SharePoint is vaak diep verweven met Power Automate en Power Apps voor complexe bedrijfsprocessen, wat kSuite op dit moment niet in dezelfde mate biedt.
  • Intranet & Sitebouw: SharePoint stelt organisaties in staat om uitgebreide interne portals, intranetsites en gepersonaliseerde dashboards te bouwen. kSuite richt zich meer op individuele productiviteit en teamcollaboratie dan op het bouwen van complexe webportals.
  • Enterprise Integratie: Voor organisaties die volledig afhankelijk zijn van het Microsoft-ecosysteem (Teams, Active Directory, Azure), biedt SharePoint een naadloze integratie die een overstap complex kan maken.
Kortom, als u op zoek bent naar een soevereine, privacy-vriendelijke oplossing voor e-mail, chat, video en bestandsdeling, is kSuite een uitstekend alternatief. Zoekt u echter een platform voor complexe intranetbouw, geavanceerde workflow-automatisering of diepe integratie met Microsoft-diensten, dan blijft SharePoint specifieker ingericht op die doeleinden."

Toegevoegd na 8 minuten 58 seconden:
devilkin schreef: 2 weken geleden Zeer betaalbaar, al stel ik mij vragen bij hoe unlimited hun unlimited is ;)
Zeer betaalbaar? da's als understatement bedoeld? Ga eens alle andere privacyvriendelijke alternatieven in EU aflopen (wat ik laatste jaren deed)....Het goedkoopste is 4 €/maand met enkel een emailaccount en beperkte opslag.

Hier betaal je 1.58 €/maand met 1 TB opslag, en onbeperkte mail en andere...en het is zeer betaalbaar.... :-D

Zou je graag een limiet hebben dan op de émail? Bij gmail loop ik er tegenaan.... 't zal altijd beter zijn dan hun limiet. En je kan ook Proton en andere nemen met een belachelijk lage limiet, waar je automatisch gepusht wordt naar duurdere abbo's.

Waar ik regelmatig tegenaanloop, is dat bedrijven het emailadres als wegwerpmail beschouwen!
DPGMedia/Pluxee/DeTijd....
*@ik.me geen probleem *@ikmail.com is wegwerpmail. Dan moet je ze manueel gaan inlichten...

het domein ikmail.com lijkt ten onrechte geblokkeerd te worden door hun systeem voor e-mailvalidatie. Dit bevestigt dat het probleem niet bij jouw adres ligt, maar bij een verouderde of te strenge "blacklist" die door deze bedrijven wordt gebruikt. Verschillende organisaties kopen soms lijsten aan van derden die legitieme domeinen zoals die van Infomaniak nog steeds als "tijdelijk" of "wegwerp" markeren.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Beetje irritant hoe je direct (weer) de weg opgaat van "oei, die durft mijn huidige favoriete ding te bekritiseren! Sterf, ketter!"

Ja, betaalbaar. Goedkoop zelfs. Misschien net iets te goedkoop, om langdurig rendabel te blijven. Gewoon stellen dat je mail gebruik maakt van dezelfde storage (zijnde 1tb) zou in mijn ogen normaal zijn.

Ongelimiteerd bestaat niet.

Voor je wegwerpmail probleem: eigen domein gebruiken met aliassen of catch-all, probleem opgelost.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Voor mij is dit niet goedkoop, maar eigenlijk 'gratis' voor hetgeen je krijgt. Soit, smaken verschillen.

Irritant als mensen iets -ongefundeerd- afzeiken (elke morgen fles azijn op), terwijl het bedrijf toch meer dan 1 miljoen gebruikers heeft (waarvan 300.000 betalende). Voor veel mensen zou deze post heel handig kunnen zijn. Alleen niet in sommige hun eigen kleine 'nichehoofdje'. En vooral: ze ook geen beter alternatief aanreiken, die liefst nog iets betaalbaarder is. (binnen EU hé)
Idem de Aliasvault, dat toch niet gratis zou blijven en geen o, o, o security check had gekregen.

Nee, betalende versie kan, maar kan evengoed niet. En de oprichter zag me er een oplichter uit, die net uit de bak komt.

"eigen domein gebruiken " En als ik daar nu te gierig voor ben? Hoeveel particulieren hebben eigen domeinnaam? Terug in uw nichehoofdje, geen empatisch vermogen naar wat Jan Modaal wilt.

Maar mss. is het glas halfleeg bij jou i.p.v. halfvol.

Waarom denk je dat dit forum de weg opgaat als spaargids? Bijna geen posts meer, weinig of geen reacties, en elke post wordt afgebroken. Flink voor een admin. Beter gewoon niets posten. Gelukkig op bel-com veel constructiever.

BTW. Alsof ik ook maar wakker lig, als jij dit goed vindt of niet. Ik gebruik het allebei met veel plezier. Geen probleem. Ik vind het constructiever voor mezelf om zoiets niet meer te posten.

En blokkeer me nu maar...
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Sure, terechte opmerkingen (niet dat van admin - dat heeft hier nu ab-so-luut niks mee te maken - da's gewoon flauw natrappen.)

Ik stel gewoon dat ik al teveel producten heb zien enshittifyen wegens niet langer houdbaar businessmodel, producten die niet worden afgewerkt, etc. Ik merk zaken op die ik al teveel heb zien misgaan, en wens ook mensen daarvoor te waarschuwen. Hoe je dat binnenpakt laat ik aan jou over.

Nee, ik zal je niet blokkeren. En ik verwacht ook niet dat je hier wakker van ligt :)
nerph
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 62 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

man man man...

devilkin zijn opmerking (rond hoe unlimited het echt zal zijn) was toch niets abnormaal? Echte unlimited bestaat toch niet, er zijn toch altijd grenzen?

Het is precies of jij absoluut niet aankan als iemand iet of wat mogelijks negatief zegt over iets dat jij graag hebt. Jij schiet al direct in verdediging, terwijl niemand jou aanvalt?

Zelfde met jou thread over AliasVault. De opmerking van "geen security audit" was toch niks abnormaal? Zeker als het over wachtwoorden en andere gevoelige data gaat?

Echt jammer dat het telkens zo moet uitdraaien.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Dit gaat gewoon zoals Proton eindigen, prijzen moeten verhoogen. Proton is daarbij niet slecht gewoon te duur aan het worden voor wat het ondertussen is. Ik ben zelf nu iCloud+ gebruiker en voor 0.99 EUR mag ik niet klagen.
:beerchug:

Internet: edpnet VDSL (86 Down / 27 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nerph schreef: 1 week geleden devilkin zijn opmerking (rond hoe unlimited het echt zal zijn) was toch niets abnormaal? Echte unlimited bestaat toch niet, er zijn toch altijd grenzen?
Let me google that for you. Ik wist dit ook niet. Het is nieuw voor mij. En dan nog vind ik het topdeal. :-)

Gedeelde Opslag: De opslagruimte voor e-mail is niet per e-mailadres beperkt tot een vast getal (zoals 15 GB of 50 GB), maar maakt gebruik van de totale opslagruimte van uw kSuite-abonnement.
Afhankelijk van Abonnement: De hoeveelheid ruimte die u beschikbaar heeft, hangt af van het specifieke kSuite-pakket dat u heeft gekozen (bijv. Standard, Pro, Enterprise). Deze pakketten komen met een bepaalde hoeveelheid totale opslag (voor e-mail én kDrive-bestanden samen). Zolang uw totale gebruik binnen de limiet van uw abonnement valt, kunt u e-mails ontvangen zonder dat een individueel postvak vol raakt.
Geen Kunstmatige Per-User Limiet: Infomaniak legt geen kunstmatige plafond op aan één specifiek e-mailadres (bijv. "max 20 GB per user"). Als uw abonnement 500 GB totale ruimte heeft, kan één e-mailadres theoretisch bijna al die ruimte gebruiken als dat nodig is.
Kortom: Er is geen vast "GB-plafond" voor onbeperkt; het is beperkt door de totale capaciteit van uw betaalde kSuite-abonnement. Als u die totale ruimte dreigt te overschrijden, kunt u uw abonnement opschalen naar een pakket met meer opslag.
nerph schreef: 1 week geleden Echt jammer dat het telkens zo moet uitdraaien.
Ja, hé...daarom vraag ik mijn nutteloze posts te verwijderen. Blijven jullie lekker in jullie niche nerdbubbel discuteren...
Jagen jullie maar iedereen weg.

Userbase = Titanic 2026

Toegevoegd na 8 minuten 15 seconden:
neils1108 schreef: 1 week geleden Dit gaat gewoon zoals Proton eindigen, prijzen moeten verhoogen. Proton is daarbij niet slecht gewoon te duur aan het worden voor wat het ondertussen is. Ik ben zelf nu iCloud+ gebruiker en voor 0.99 EUR mag ik niet klagen.
Oei, nogal profetische woorden. OVHcloud deed het ook zonet. Je krijgt sowieso al 50GB bij de gratis versie.

0.99 € voor 50 GB. Ik betaal 0.32 € eerste jaar en 1.6 €/maand 2de jaar. (wel 20x meer data dan Aicloud+ :-D )
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 1 keer

Infomaniak is alles behalve privacy vriendelijk, ze staan in tegenstelling tot Proton in favor voor een encryptie backdoor door Zwitserse overheid: https://discuss.privacyguides.net/t/inf ... -law/28065
x0f
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 55 keer

satsurfer schreef: 1 week geleden
nerph schreef: 1 week geleden Echt jammer dat het telkens zo moet uitdraaien.
Ja, hé...daarom vraag ik mijn nutteloze posts te verwijderen. Blijven jullie lekker in jullie niche nerdbubbel discuteren...
Jagen jullie maar iedereen weg.
Userbase = Titanic 2026
pilleke tegen je anger issues vergeten te nemen gisteren?

Je maakt vrijwel altijd valabele punten (niet steeds de juiste maar dat doet niet terzake) om een mooie discussie op te zetten maar dan verpak je die op een manier die eerder thuishoort in de instelling van Kortenberg dan in een beschaafde maatschappij.

Samen met enkele andere atypische leden hier, geef je wel kleur aan dit forum. :banana:
(en dat mag wel want de het huidige zwart, grijs, wit en many shades of blue vind ik maar triestig om naar te kijken)
neils1108
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Heb toch het gevoel dat dit gewoon de Zwitserse versie van Google is. Waarbij Proton dreigt Zwitserland te verlaten met de nieuwe surveillancewetgeving, en capaciteit verplaatst naar Noorwegen en Duitsland, supportert Infomaniak deels deze wet. Dus ik stel toch vragen bij wat voor data ze collecten en of voor deze prijs het gewoon niet een ‘too good to be true’ verhaal is.
:beerchug:

Internet: edpnet VDSL (86 Down / 27 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”