Sinds een dag of 10 ervaren we problemen met streaming apps op onze Chromecast met Google TV.
VRTMAX: app start op, menus werken, maar streams starten niet dadelijk. Zwart beeld gedurende minuten lang om dan (soms) toch de stream te starten
PLAY: enkel de korte introanimatie die eindigt op het logo. Geen menus, niets.
RTBF Auvio: start niet meer op.
VTM Go werkt schijnbaar normaal
YouTube werkt normaal
Voordien werkten alle apps zonder probleem.
Alle apps zijn up to date. De probleemapps heb ik al meer dan één keer opnieuw geïnstalleerd.
Op mijn iPhone en laptop werkt wel alles OK.
De Chromecast zit via wifi op mijn Telenet abonnement.
Als ik die op de hotspot van mijn telefoon zet (EDPnet), dan werken de apps zonder probleem.
Mag ik daaruit opmamken dat het ergens misloopt bij Telenet. Iets met poorten, firewall, weet ik veel?
Graag jullie visie,ervaringen en eventuele oplossing.
edit: AUVIO aangevuld
Google TV vs. Telenet?
-
-etienne-
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 14 keer
Lijkt me toch straf... zeker dat wifi tot aan uw chromecast geraakt? Misschien was het signaal daarvoor al zwak maar hangt de chromecast nu nét anders achter de TV waardoor het zwakke signaal nu wordt gestoord en de apps bijgevolg niet meer kunnen laden? Met uw hotspot sta je waarschijnlijk dichterbij en daardoor sterker wifi signaal.
En desnoods is de typische zaken doen zoals VRT Max app verwijderen en opnieuw installeren?
En desnoods is de typische zaken doen zoals VRT Max app verwijderen en opnieuw installeren?
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 236 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De wifi router staat op 50 cm van de chromecast. Afstand en signaalniveau kunnen echt het probleem niet zijn. Trouwens, andere apps werken perfect. En zoals gezegd heb ik de probleemapps al meer dan eens opnieuw geïnstalleerd.
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Al bekabeld getest?
Hier is de Google Streamer bekabeld aangesloten, de TV hangt niet aan het netwerk (un-smart
). Geen enkel probleem met VRTmax, Netflix, AppleTV en F1. Pay en VTMgo al lang niet meer gebruikt.
Apps worden om de paar weken manueel geüpdatet dus waarschijnlijk niet de laatste versies momenteel.
Hier is de Google Streamer bekabeld aangesloten, de TV hangt niet aan het netwerk (un-smart
Apps worden om de paar weken manueel geüpdatet dus waarschijnlijk niet de laatste versies momenteel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 2036 keer
- Recent bedankt: 13 keer
De oorzaak is een bug in de IPv6-stack van de Liberty Global-firmware van de Sagemcom F@ST3896LG. De router stuurt niet-compatibele IPv6 RA's waarop Android soms vastloopt, de terugval naar IPv4 werkt mogelijks niet vlot of betrouwbaar in sommige apps.
Het forum van zusterbedrijf Vodafone/Ziggo staat al jarenlang vol met verhalen over falende Android-apps in combinatie met de Sagemcom F@ST3896LG: https://community.vodafoneziggo.nl/t5/f ... %20android
De Sagemcom F@ST3896LG in bridge modus zetten en een eigen router gebruiken is 100% zeker een oplossing. Een eigen Fritz!Box Cable gebruiken, lost het probleem ook op.
Het forum van zusterbedrijf Vodafone/Ziggo staat al jarenlang vol met verhalen over falende Android-apps in combinatie met de Sagemcom F@ST3896LG: https://community.vodafoneziggo.nl/t5/f ... %20android
De Sagemcom F@ST3896LG in bridge modus zetten en een eigen router gebruiken is 100% zeker een oplossing. Een eigen Fritz!Box Cable gebruiken, lost het probleem ook op.
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Als je een probleem wil oplossen dan probeer je toch eerst dingen uit te sluiten?Ratface schreef: 5 dagen geleden TS meldt dat het wel perfect werkt via een hotspot op zijn telefoon, dat is toch ook draadloos?
Bye, Maurice
-
R2D2
- Elite Poster

De "Chromecast met Google TV" heeft geen ethernetaanluiting zoals de Streamer dat wel heeft.
De updates stonden hier op automatisch en door de apps nu opnieuw te installeren zijn ze zeker up to date.
Maar aangezien het over meer dan 1 app gaat zou het mij verbazen dat elk van die apps plots een wijziging ondergaan heeft (tenzij ze ergens een gemeenschappelijke engine of zoiets zouden gebruiken).
Aangezien het via mijn hotspot wel werkt zoek ik de oorzaak dus eerder in de richting van modem - internetprovider.
Heeft Telenet iets veranderd? (want voordien werkte het dus wel zonder problemen).
Op deze manier gaat het mij dus nooit lukken om Telenet TV hier buiten te gooien en is mijn inhuiscampagne tot cordcutting volledig mislukt. Of is dat net de bedoeling van Telenet?
Ik zie er tegenop om Telenet te bellen hierover omdat de kans dat je daar iemand aan de lijn krijgt die ook maar de vraag begrijpt nihil is.
De updates stonden hier op automatisch en door de apps nu opnieuw te installeren zijn ze zeker up to date.
Maar aangezien het over meer dan 1 app gaat zou het mij verbazen dat elk van die apps plots een wijziging ondergaan heeft (tenzij ze ergens een gemeenschappelijke engine of zoiets zouden gebruiken).
Aangezien het via mijn hotspot wel werkt zoek ik de oorzaak dus eerder in de richting van modem - internetprovider.
Heeft Telenet iets veranderd? (want voordien werkte het dus wel zonder problemen).
Op deze manier gaat het mij dus nooit lukken om Telenet TV hier buiten te gooien en is mijn inhuiscampagne tot cordcutting volledig mislukt. Of is dat net de bedoeling van Telenet?
Ik zie er tegenop om Telenet te bellen hierover omdat de kans dat je daar iemand aan de lijn krijgt die ook maar de vraag begrijpt nihil is.
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 3910 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Om een "Chromecast met Google TV" te verbinden met ethernet, moet je een USB voeding met ethernet gebruiken.R2D2 schreef: 5 dagen geleden De "Chromecast met Google TV" heeft geen ethernetaanluiting zoals de Streamer dat wel heeft.
Dan wordt het LAN signaal via de USB kabel naar de Chromecast gestuurd.
voorbeeld: https://www.reway.nl/products/google-us ... -apparaten
Net zoals de huidige Telenet TV-Box ook op je LAN aangesloten wordt (er zit ook geen aparte ethernet aansluiting op de TV-Box IP.
Hiermee sluit je (Telenet) WiFi uit als mogelijke oorzaak?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 203 keer
Was misschien een DNS issue?
Maar normaal gezien gaat die Google rechtstreeks met 8.8.8.8 praten
Maar normaal gezien gaat die Google rechtstreeks met 8.8.8.8 praten
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 704 keer
- Bedankt: 789 keer
Gebruik den draad zoals Vermaelens Projects altijd al wist.
Je kan TVV overwegen als overstap/middenweg tussen klassieke TV en volledige cordcutting/apps.
Je kan TVV overwegen als overstap/middenweg tussen klassieke TV en volledige cordcutting/apps.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
R2D2
- Elite Poster

TVV al getest en ik was daar zeer enthousiast over. Partner iets minder.
Het internet moet natuurlijk betrouwbaar zijn. Dat is de Telenetkabel hier momenteel niet. Enkele keren per week uitval, terwijl de kabelTV wel blijft werken. Ik zoek nog een manier om de uitvalmomenten te loggen. Zal hiervoor andere draad starten.
Als het DVBC aanbod definitief stopt vliegt Telenet hier sowieso buiten. In afwachting hoop ik dat DIGI hier voorbijkomt. Proximus fiber ligt hier al op de gevel, maar dat wil ik liefst vermijden. (om historische redenen) .
Het internet moet natuurlijk betrouwbaar zijn. Dat is de Telenetkabel hier momenteel niet. Enkele keren per week uitval, terwijl de kabelTV wel blijft werken. Ik zoek nog een manier om de uitvalmomenten te loggen. Zal hiervoor andere draad starten.
Als het DVBC aanbod definitief stopt vliegt Telenet hier sowieso buiten. In afwachting hoop ik dat DIGI hier voorbijkomt. Proximus fiber ligt hier al op de gevel, maar dat wil ik liefst vermijden. (om historische redenen) .
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 704 keer
- Bedankt: 789 keer
Je kan nog altijd MV nemen als je PX niet wil al is dat gewoon een ander etiket. Ben er wel tevreden van, zelfde als PX en een stuk goedkoper. Heb PX gratis laten aansluiten en nadien overgestapt naar MV. Werkt al jaren goed. Gebruik AppleTV4K als "mediakaske".
TVV zal het meest klassieke gebruik benaderen (zappen).
Uw probleem is vooral uw verbinding, ongeacht wat je gebruikt voor TV die miserie zal blijven.
TVV zal het meest klassieke gebruik benaderen (zappen).
Uw probleem is vooral uw verbinding, ongeacht wat je gebruikt voor TV die miserie zal blijven.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
streulma
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 87 keer
Heb je de witte rechthoekige modem met witte ring?
Wij hebben ook problemen met Android.
Zowel bij ons als bij een vriend.
Je gsm en laptop zijn van Apple? Want dat geeft inderdaad geen problemen.
Mijn oplossing was cloudflare app installeren en warp op de gsm aanzetten.
Voor de wifi heb ik de Tplink Deco als routermodus gezet, ipv6 uit en dns 8.8.8.8 en 1.1.1.1.
Wij hebben ook problemen met Android.
Zowel bij ons als bij een vriend.
Je gsm en laptop zijn van Apple? Want dat geeft inderdaad geen problemen.
Mijn oplossing was cloudflare app installeren en warp op de gsm aanzetten.
Voor de wifi heb ik de Tplink Deco als routermodus gezet, ipv6 uit en dns 8.8.8.8 en 1.1.1.1.