Goed, ik heb het volgende wireless probleem:
Mijn configuratie:
-Speedtouch 716 (van Tele2) staat op hun config (kanaal1)
-netwerkkaartje Dlink Airplus 520G mét laatste drivers 6.0.0.18 en extra lange antenne
-Heb Win XP met SP2 (dus aut. Wan verbinding met Zero config van Win)
-Heb ook Dlink util voor wireless setup (maar die start pas op als ik Zero config disable)
-ik gebruik uiteraard overal mijn WEP key
-De buren zitten allemaal op kanaal 6
Meestal kan mijn PC geen verbinding maken met mijne router, nochtans is mijn signaal duidelijk opgevangen (via Zero config of Netstumbler) en is het sterk genoeg (-60dB of minder). Ik heb meestal hetzelfde resultaat met de Dlink utility (als ik Zero config afzet)
Ik heb eerst met een ander netwerkkaartje geprobeerd en dat gaf hetzelfde.
Iemand een idee? Zou dat aan Servicepack 2 kunnen liggen? Ik verdenk ook mijn router eigenlijk...
Thx!
WAN maakt geen verbinding
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Die DLink tools kan je uit je startup halen en vanaf dan gewoon werken met de Zero Wireless config (is eigenlijk net hetzelfde als bij US Robotics) wat prima moet werken. (als je SP2 hebt)
Als je onderaan in je icon tray ziet dat hij het netwerk vindt, klik er dan op en gooi je bestaande definitie weg en start je laptop opnieuw op. Daarna maak je hem gewoon terug aan via de icon-tray.
Als je echt voldoende signaal hebt (test anders dicht bij je router) zou alles prima moeten werken.
Als je onderaan in je icon tray ziet dat hij het netwerk vindt, klik er dan op en gooi je bestaande definitie weg en start je laptop opnieuw op. Daarna maak je hem gewoon terug aan via de icon-tray.
Als je echt voldoende signaal hebt (test anders dicht bij je router) zou alles prima moeten werken.