Onterecht afgesloten ondanks tijdige betaling

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Dit is echt ongelooflijk frustrerend. Ik ben vanochtend afgesloten en ben nog steeds afgesloten omdat ik zogezegd “niet op tijd betaald heb”. Ik heb absoluut wél op tijd betaald. Sterker nog: ik heb alle openstaande facturen betaald, zoals ik altijd doe, enkele weken geleden. Ik betaal die via mijn.telenet.be en Bancontact. Toch worden ze op mijn.telenet.be niet als betaald weergegeven.

Ik heb de helpdesk gebeld, maar blijkbaar is er een technisch probleem. Ze kunnen niet veel doen, de backoffice heeft het blijkbaar heel druk en neemt de telefoon niet op. Ze konden de betalingen naar eigen zeggen wel zien.

Ondertussen heb ik drie dochters die in het buitenland op vakantie zijn en nu geen werkende mobiele telefoon hebben. Dat is echt een groot probleem.

Dit komt boven op wat er vorige week is gebeurd: tijdens het instellen van een nieuwe eSIM heeft een medewerker van de helpdesk mij per ongeluk verwijderd als contracthouder van mijn eigen account. Ook dat dossier loopt nog altijd en is nog niet opgelost.

Ter info: ik gebruik geen domiciliëring, omdat Telenet dat een paar jaar geleden ook al grondig heeft verknoeid. Toen werden er zonder mijn toestemming extra nummers aan mijn account toegevoegd door een telecomwinkel in Anderlecht die niet eens meer bestond. Vervolgens werd er een zeer groot bedrag van mijn rekening afgeschreven. Het heeft maanden geduurd voordat ik dat geld terugkreeg.

:bang: :bang: :bang: :bang:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 115 keer

En je wil klant blijven bij Telenet?
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus

Geen keus. Ik werk thuis en heb het snelste internet nodig. Ik heb al EDPnet (DSL) en Proximus (5G) als backup internet.

Ik zou voor mobiel kunnen overstappen, maar moet het goed uitzoeken. We hebben 10 eSims (telefoons, smartwatches, iPad). Niet zo eenvoudig.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Als fiber (nog) geen optie is, biedt Orange ook 1 Gbps aan over coax. Geen idee welk abonnement je nu "het snelste internet" biedt, als je effectief meer dan 1 Gbps is en je interne netwerk laat je toe dat te gebruiken fair enough.
For reference: 150 Mbps down hier (Hey), werk ook thuis en trek er elke maand vlotjes 1-2 TB door. "thuiswerken" hangt er natuurlijk vanaf wat voor werk je doet, maar over het algemeen liggen de vereisten van wat je echt nodig hebt toch wat lager dan wat de providers je willen doen geloven.
De zwaarste 4K Netflix stream heeft minder dan 20 Mbps nodig, een Teams call 1,5-4 Mbps.
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb een 2.5g bit intern netwerk. Ik gebruik zeer veel data. Ik host een aantal SaaS services die ik gebouwd heb bij verschillende Europese cloud providers en heb een server rack op mijn kantoor dat daar mee communiceert. Daarnaast heb ik verschillende VPN's naar klanten over de hele wereld.

Als ik zeg dat ik thuis werk, ik heb eigenlijk een IT bedrijf aan huis . Eén van mijn kids is een werknemer.
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja Telenet.
Die hebben me ooit zonder bericht of herinnering op de zwarte telecom lijst gezet (bestaat die nog?) omdat ik de cijfers na de komma had omgewisseld. Ik had xx,28 betaald ipv xx,82.
Alles bleef werken en ik kreeg de maanden erna gewoon facturen. Toen ik een nieuw product wou bestellen in de Telenetwinkel, kreeg ik te horen dat ze me niets meer mochten verkopen.
Het is toen snel opgelost geraakt met de klantendienst maar ik ben kort erna gaan lopen natuurlijk. Sindsdien geen Telenet product meer gehad.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Fair enough, da's zeker een valide use case en verklaart ook de dubbele backuplijn. Cool!

Exact dit soort praktijken en het verhaal van x0f blijft wel keer op keer terugkomen. Hoe dit monopolie in godsnaam kan blijven bestaan...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 786 keer
Te Koop forum

littlebighuman schreef: 1 week geleden Ik heb een 2.5g bit intern netwerk. Ik gebruik zeer veel data. Ik host een aantal SaaS services die ik gebouwd heb bij verschillende Europese cloud providers en heb een server rack op mijn kantoor dat daar mee communiceert. Daarnaast heb ik verschillende VPN's naar klanten over de hele wereld.

Als ik zeg dat ik thuis werk, ik heb eigenlijk een IT bedrijf aan huis . Eén van mijn kids is een werknemer.
Als je werkelijk bedrijfskritische diensten host en klanten over de hele wereld bedient, neem ik aan dat je daarvoor een professioneel Telenet-contract met SLA en accountmanager hebt? In dat geval moet je niet bij de gewone klantendienst zijn, maar bij je zakelijke aanspreekpunt.

Je zegt dat je al een DSL backuplijn hebt. Als de diensten die je aanbiedt niet via die backuplijn blijft werken, wat is dan precies het nut ervan? Een backuplijn die je bedrijfskritische dienstverlening niet kan overnemen, is geen volwaardige failover.

De fout van Telenet blijft uiteraard onaanvaardbaar, maar als één uitgevallen verbinding je hele werking raakt ondanks backuplijnen, dan zit er ook een fundamenteel probleem in je eigen opzet. (afin, heel duidelijk is je setup niet met je rack thuis en de SaaS services..., als dat in het datacenter draait, waarom worden die diensten dan onderbroken als je thuis geen internet hebt?)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 2036 keer
Recent bedankt: 13 keer

De snelste weg naar een werkende mobiele telefoon voor je dochters op vakantie is ter plaatse een andere eSIM aanschaffen.

En na de vakantie eens goed bezinnen of je na drie grove fouten en veel miserie werkelijk nog al je diensten in een bundel bij Telenet moet steken.
Want deze verhalen over onbegrijpelijke "fouten" blijven komen en het is steeds Telenet: Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Als het een troost mag zijn, professioneel op ons werk loopt het ook continue in het honderd met Telenet.
Privé heb ik ze volledig buiten gegooid, maar professioneel krijg ik er nog grijze haren van.
Door al de miserie daar krijg ik standaard jaarlijks met bpost een pakket pralines opgestuurd ter verontschuldiging.
Maar ze krijgen het altijd voor mekaar om dat in de zomer te doen tijdens een hittegolf zodat ze gesmolten aankomen :lol:
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus

selder schreef: 1 week geleden
littlebighuman schreef: 1 week geleden Ik heb een 2.5g bit intern netwerk. Ik gebruik zeer veel data. Ik host een aantal SaaS services die ik gebouwd heb bij verschillende Europese cloud providers en heb een server rack op mijn kantoor dat daar mee communiceert. Daarnaast heb ik verschillende VPN's naar klanten over de hele wereld.

Als je werkelijk bedrijfskritische diensten host en klanten over de hele wereld bedient, neem ik aan dat je daarvoor een professioneel Telenet-contract met SLA en accountmanager hebt? In dat geval moet je niet bij de gewone klantendienst zijn, maar bij je zakelijke aanspreekpunt.

Je zegt dat je al een DSL backuplijn hebt. Als de diensten die je aanbiedt niet via die backuplijn blijft werken, wat is dan precies het nut ervan? Een backuplijn die je bedrijfskritische dienstverlening niet kan overnemen, is geen volwaardige failover.

De fout van Telenet blijft uiteraard onaanvaardbaar, maar als één uitgevallen verbinding je hele werking raakt ondanks backuplijnen, dan zit er ook een fundamenteel probleem in je eigen opzet. (afin, heel duidelijk is je setup niet met je rack thuis en de SaaS services..., als dat in het datacenter draait, waarom worden die diensten dan onderbroken als je thuis geen internet hebt?)
Als ik afgesloten word is het niet mijn internet, maar mijn mobiel netwerk. Internet blijft werken. Ik heb Telenet business overigens.

Mobiel zit ik aan Telenet vast omdat ik Apple watches heb en Telenet de enige is die esim supporteert in België. Ik schrijf o.a. ook software voor IOS and WatchOS.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1729 keer
Bedankt: 1654 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Ik begrijp je frustratie. De enige nuttige tip die ik je kan geven is om je privé lijnen zoveel mogelijk te scheiden van je professionele gebeuren. Dus de gsm's van je dochters, je vrouw en je eigen privé gsm elders onder te brengen. Dan moet je in geval van miserie privé en pro niet samen regelen. Je kan elke nummer individueel porteren als je dat wil.
het lijkt me best dat te doen eens je probleem bij telenet is opgelost om te vermijden dat je ergens op een zwarte lijst zou staan bij portering.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”