Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
FredericV
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
- Recent bedankt: 1 keer
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/07/10 ... et-belgie/
De function creep van de ANPR camera's.
Ze gaan deze nu ook gebruiken om te achterhalen of je weldra een wegenvignet hebt gekocht. Gaat de rijtaks nu omlaag omdat buitenlanders gaan moeten meebetalen voor onze wegen? Of gaan onze wegen beter onderhouden worden? En voor eigenaars van een 2e auto die er enkel in het weekend mee rijden, gaat de taks dalen?
De function creep van de ANPR camera's.
Ze gaan deze nu ook gebruiken om te achterhalen of je weldra een wegenvignet hebt gekocht. Gaat de rijtaks nu omlaag omdat buitenlanders gaan moeten meebetalen voor onze wegen? Of gaan onze wegen beter onderhouden worden? En voor eigenaars van een 2e auto die er enkel in het weekend mee rijden, gaat de taks dalen?
-
novie
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 21 keer
Eind Januari nieuwe leasewagen besteld: Bmw ix3 xdrive 50. Toen was de levertermijn al een probleem (ruim een jaar) maar de garage bevestigde me per mail dat de wagen ten laatste eind Oktober geleverd zou worden.
Enkele dagen terug mailtje van de garage: wagen kan niet geleverd worden tot zomer 2027, zo is het interieur dat ik bestelde plots "niet meer op voorraad" (een ander interieur zie ik niet zitten gezien de combinatie met de buitenkleur).
Dan zou je denken annuleer de order maar, maar de garage wilt in dat geval 20% compensatie.
Lever dus ofwel je wagen op tijd volgens de afspraak of annuleer de order zonder kosten.
Zo jaag je een nieuwe klant al in 't gordijn.
Ondertussen druk aan 't uitoefenen via de leaser en werkgever (hebben zo'n 5000 leasewagens bij de leaser).
To be continued...
Enkele dagen terug mailtje van de garage: wagen kan niet geleverd worden tot zomer 2027, zo is het interieur dat ik bestelde plots "niet meer op voorraad" (een ander interieur zie ik niet zitten gezien de combinatie met de buitenkleur).
Dan zou je denken annuleer de order maar, maar de garage wilt in dat geval 20% compensatie.
Lever dus ofwel je wagen op tijd volgens de afspraak of annuleer de order zonder kosten.
Zo jaag je een nieuwe klant al in 't gordijn.
Ondertussen druk aan 't uitoefenen via de leaser en werkgever (hebben zo'n 5000 leasewagens bij de leaser).
To be continued...
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Nee,
De totale prijs, wegenvignet + hervormde wegentaks > huidige taks.
Beter onderhouden wegen? Nee.
Aangezien je ook niet minder andere taksen en kosten betaald om "alleen in het weekend" te rijden zal er niets dalen..
Lost het files op, nee, lost het uitstootproblemen op, nee, lost het het begrotingsprobleem op, nee, hoe meer men bespaart hoe meer er tekort is.
Wat wel gaat gebeuren: een volledig IT systeem opzetten om de vignetten aan te kopen, het systeem te koppelen aan het ANPR netwerk en een manier uitwerken om niet betalende buitenlanders alsnog een rekening te sturen (en te hopen dat die dan alsnog betalen).
De totale prijs, wegenvignet + hervormde wegentaks > huidige taks.
Beter onderhouden wegen? Nee.
Aangezien je ook niet minder andere taksen en kosten betaald om "alleen in het weekend" te rijden zal er niets dalen..
Lost het files op, nee, lost het uitstootproblemen op, nee, lost het het begrotingsprobleem op, nee, hoe meer men bespaart hoe meer er tekort is.
Wat wel gaat gebeuren: een volledig IT systeem opzetten om de vignetten aan te kopen, het systeem te koppelen aan het ANPR netwerk en een manier uitwerken om niet betalende buitenlanders alsnog een rekening te sturen (en te hopen dat die dan alsnog betalen).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 651 keer
- Recent bedankt: 2 keer
het is de eerste keer, maar het was te verwachten: postnl heeft een pakket gewoon niet aangeboden maar naar een of ander afhaalpunt gestuurd.
ik vermoed omdat het teveel moeite was voor die chauffeur om uberhaupt te willen aanbieden (pakket zijn 2 rechthoekige driehoeken van 75x75, niet het leukste formaat om mee rond te wandelen)....
heb vandaag zelfs geen enkel postnl camionette door onze straat zien rijden, terwijl dat eigenlijk quasi dagelijks is (en nee, niet altijd voor mij
)
een paar jaar geleden was dat een vaste chauffeur en dat ging supervlot, maar tegenwoordig zijn het random chauffeurs waarbij het lijkt dat ze er altijd maar een maand of 2 werken en dus totaal geen motivatie hebben, en dat merk je.
dus dan wil je bellen: natuurlijk gesloten, dus dan ga je via die k*tchatbot waardoor je gelijk een hekel krijgt aan het gehele bedrijf, om dan verbonden te worden met "mohamed ali" die prompt het gesprek afsluit nog voor er iets kan gezegd worden...
laat het duidelijk wezen dat postnl van de "meest voorkomende" misschien de minst erge is, maar het zeker niet mijn keuze is als er een keuze was.
on the bright side: morgen komt een pakketje met UPS, en ik ben er vrij zeker van dat het dezelfde chauffeur is als altijd, supertoffe kerel!
edit: eindelijk wel iemand op de chat kunnen vastkrijgen (die niet gelijk de chat afsloot, en toevallig een iets meer nederlandse naam heeft), en blijkt dat er ergens wat niet klopt met de track&trace zelf... maar dat lijkt ze niet helemaal te snappen (op de track&trace pagina staat dat het vandaag geleverd zou worden, op haar track&trace staat dat het nog in NL zit en nog maar pas opgehaald is door postnl)
ik vermoed omdat het teveel moeite was voor die chauffeur om uberhaupt te willen aanbieden (pakket zijn 2 rechthoekige driehoeken van 75x75, niet het leukste formaat om mee rond te wandelen)....
heb vandaag zelfs geen enkel postnl camionette door onze straat zien rijden, terwijl dat eigenlijk quasi dagelijks is (en nee, niet altijd voor mij
een paar jaar geleden was dat een vaste chauffeur en dat ging supervlot, maar tegenwoordig zijn het random chauffeurs waarbij het lijkt dat ze er altijd maar een maand of 2 werken en dus totaal geen motivatie hebben, en dat merk je.
dus dan wil je bellen: natuurlijk gesloten, dus dan ga je via die k*tchatbot waardoor je gelijk een hekel krijgt aan het gehele bedrijf, om dan verbonden te worden met "mohamed ali" die prompt het gesprek afsluit nog voor er iets kan gezegd worden...
laat het duidelijk wezen dat postnl van de "meest voorkomende" misschien de minst erge is, maar het zeker niet mijn keuze is als er een keuze was.
on the bright side: morgen komt een pakketje met UPS, en ik ben er vrij zeker van dat het dezelfde chauffeur is als altijd, supertoffe kerel!
edit: eindelijk wel iemand op de chat kunnen vastkrijgen (die niet gelijk de chat afsloot, en toevallig een iets meer nederlandse naam heeft), en blijkt dat er ergens wat niet klopt met de track&trace zelf... maar dat lijkt ze niet helemaal te snappen (op de track&trace pagina staat dat het vandaag geleverd zou worden, op haar track&trace staat dat het nog in NL zit en nog maar pas opgehaald is door postnl)
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
- Bedankt: 807 keer
WTF is dat met onedrive????
Iemand probeert een hele mappenstructuur te uploaden en moet dat constant opnieuw doen wegens ontbrekende bestanden. Van sommige mappen zijn de submappen mee, maar de bestanden niet.
Als ze dan eindelijk online staan probeer ik alles te downloaden en op mijn HDD te zetten. Dat moet ook in verschillende pogingen want de zip is 3 van de 4 keer corrupt.
Man toch, wat een gesukkel! In 't vervolg huur ik een duif om een USB stick te versturen.
Iemand probeert een hele mappenstructuur te uploaden en moet dat constant opnieuw doen wegens ontbrekende bestanden. Van sommige mappen zijn de submappen mee, maar de bestanden niet.
Als ze dan eindelijk online staan probeer ik alles te downloaden en op mijn HDD te zetten. Dat moet ook in verschillende pogingen want de zip is 3 van de 4 keer corrupt.
Man toch, wat een gesukkel! In 't vervolg huur ik een duif om een USB stick te versturen.
-
FredericV
- Pro Member

Wat een geluk dat het systeem van Satellic niet uitgerold is voor alle automobilisten, dus waarbij in elke auto tracking gebeurt van de gereden km's, op basis van een app of een OBU. Met die ANPR's zullen ze wel weten of je op N wegen rijdt, of autostrades, zonder vignet.on4bam schreef: 3 weken geleden Wat wel gaat gebeuren: een volledig IT systeem opzetten om de vignetten aan te kopen, het systeem te koppelen aan het ANPR netwerk en een manier uitwerken om niet betalende buitenlanders alsnog een rekening te sturen (en te hopen dat die dan alsnog betalen).
Benieuwd wat ze met het extra geld van buitenlanders gaan doen, die door België rijden.
- MaT
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 325 keer
En de buurlanden zullen wel met een vergelijkbaar vignet afkomen waardoor dit gewoon een belastingverhoging is voor iedereen die de grens eens oversteekt, maar dan niet rechtstreeks geïnd door je eigen overheid maar door de buurlanden.on4bam schreef: 3 weken geleden Wat wel gaat gebeuren: een volledig IT systeem opzetten om de vignetten aan te kopen, het systeem te koppelen aan het ANPR netwerk en een manier uitwerken om niet betalende buitenlanders alsnog een rekening te sturen (en te hopen dat die dan alsnog betalen).
Ikzelf mag dan 4x langs de kassa passeren want zowel Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk worden hier regelmatig aangedaan.
En dan word elektrisch/hybride/benzine rijden duurder en diesel goedkoper? Terwijl we net van vooral van diesel af willen en elektrisch/hybride stimuleren? Wie bedenkt die dingen?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
FredericV
- Pro Member

Recente EURO6 diesels met ad-blue zijn extreem clean, tenzij je ermee rond de kerk rijdt, waarvoor ze niet bedoeld zijn.MaT schreef: 3 weken geleden En dan word elektrisch/hybride/benzine rijden duurder en diesel goedkoper?
https://www.google.com/search?q=euro6+d ... han+petrol
-
BasicQ
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Smartphone verkocht via 2dehands.be. De koper maakt en betaald een verzendticket via 2dehands zelf (7.10€). Heel handig, geprint, pakje verzonden en klaar. Je gaat ervan uit dat het goed geregeld is.
Het pakje wil maar niet aankomen, de post maakt een 'dossier' aan. Twee weken later, bericht dat het verloren is, en ze storten de 7.10 terug...
Blijkt dus dat dat geen verzekerde verzending is. Via bpost kost verzekerde verzending 6.95€ (!). Koper stelt mij verantwoordelijk. Ik ben ondertussen op reis, dus dan maar de koper terug betaald om gedoe te vermijden.
Dat niet verzekerd zijn staat natuurlijk in de kleine lettertjes van 2dehands...
Zware misleiding als je het mij vraagt.
Les geleerd, u bent gewaarschuwd...
Verstuurd vanaf mijn XQ-DQ54 met Tapatalk
Het pakje wil maar niet aankomen, de post maakt een 'dossier' aan. Twee weken later, bericht dat het verloren is, en ze storten de 7.10 terug...
Blijkt dus dat dat geen verzekerde verzending is. Via bpost kost verzekerde verzending 6.95€ (!). Koper stelt mij verantwoordelijk. Ik ben ondertussen op reis, dus dan maar de koper terug betaald om gedoe te vermijden.
Dat niet verzekerd zijn staat natuurlijk in de kleine lettertjes van 2dehands...
Zware misleiding als je het mij vraagt.
Les geleerd, u bent gewaarschuwd...
Verstuurd vanaf mijn XQ-DQ54 met Tapatalk
-
FredericV
- Pro Member

Ik ga hierin nog verder.
Als ik verzekering 1:1 doorreken, dan zet ik in mijn voorwaarden dat de aangegeven waarde niet noodzakelijk de waarde is die de verzekering zal willen uitbetalen, en dat het risico op een devaluatie of andere taxatie voor de klant is. Dit is dan vooral een risico blij klanten die iets terugsturen ter herstel, en wat al een soort 2dehands status heeft. Een bekend probleem zijn SSD's: vroeger kocht je 2 TB voor 100 a 150, nu is het x3. Je gaat nooit 400+ euro van de verzekering terugkrijgen voor diezelfde SSD aan de oude voorwaarden ingekocht.
-
THeoMj
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Dat ik mag betalen voor een 33 cl pintje 4 € en een 30 cl in mijn glas vind.
Het excuus het zijn jobstudenten die tappen.
En dan maar gaan klagen mensen gaan niet meer op cafe.
Hallo horeca Vlaanderen.
Hebben we het recht om minder te betalen.
Het excuus het zijn jobstudenten die tappen.
En dan maar gaan klagen mensen gaan niet meer op cafe.
Hallo horeca Vlaanderen.
Hebben we het recht om minder te betalen.
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 211 keer
Pakjes met sommige voorverpakte (ga het merk nu niet noemen) cakes erin verkleinen ook. Aan de buitenkant valt het niet op, zelfde prijs.
Maar veel mensen kijken niet naar het gewicht op de achterzijde.
Same story zeker ?
Maar veel mensen kijken niet naar het gewicht op de achterzijde.
Same story zeker ?
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
tom35
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 73 keer
de schorre is idd al langer open maar verre wat het vandaag was, het waren gewoon dorre wandelpaden tussen de putten, niks te zien buiten enkele bomen en wat water, geen barsserie, geen kajakken, geen waterpedalo's of minigolf, niks nul nada... ik woon er 50j vlakbij dus zal het wel weten.heist_175 schreef: 1 maand geledenDe start dit jaar was maandag 25 mei, dat is niet "begin juni".Wat een onzin.
DeSchorre is een natuurdomein, in handen van de provincie Antwerpen sinds 1986. Na grondige herschikkingen (en opkuis) stelde de provincie het open als provinciaal domein.
Tomorrowland streek er bijna 20 jaar later pas neer.
Voordien was er ook bijna 20 jaar lang Mano Mundo.
DeSchorre bestond al veel langer dan het festival en werd ook al eerder gebruikt door (veel kleinschaligere en familievriendelijkere) evenementen.
Dan zou ik eerder naar "een bos" gaan, niet?devilkin schreef: 1 maand geleden 't is warm. Dus wij dachten - we gaan eens naar De Schorre (nog nooit geweest), wat rondwandelen in de schaduw.
Het is tomorrowland dat de schorre als provinciaal domein verder ontwikkelt heeft tot wat het vandaag is, het trollenbos, die trap, die houten bruggen van oa arne quinze, de cafetaria, de speeltuin, allemaal gesponsord door tomorrowland.
Om nog maar te zwijgen van de schulden van Boom die het afbetaald heeft...
25 mei was de schorre nog helemaal open, en je kan leuteren over 5 dagen omdat ik begin juni zei maar de schorre is geen 6 maanden dicht vanwege tomorrowland zoals origineel gepost is, misschien daar is beter op reageren dan..
Die eerste 2 tot 3 weken was de schorre trouwens nog volledig open, alleen de ingang vd dirkeputstraat, het mountainbikeparcours en de visvijver waren niet toegankelijk...
Soit, de waarheid past weer niet in een aantal hun kraam hier blijkbaar en dan ben je een dommerik of moeial....
Dan schrikken dat fora verzanden in praatbarakken en verzuring als enkele verhevenen bepalen wat er wel of niet mag geschreven worden en de waarheid er niet meer toe doet....
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
- Bedankt: 718 keer
Als je gelijk hebt, waarom hang je dan de calimero uit ?

Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
tom35
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 73 keer
Thx om nog even mijn punt te bevestigen se.
Leugens mogen dus vollop geschreven worden blijkbaar, als je dat recht zet ben je een calimero..
Doet me zowat denken aan die oranje clown uit de vs die hier terecht verguisd wordt, alleen jullie tappen wel uit hetzelfd vaatje... Alleen jullie "waarheid" is van tel
Leugens mogen dus vollop geschreven worden blijkbaar, als je dat recht zet ben je een calimero..
Doet me zowat denken aan die oranje clown uit de vs die hier terecht verguisd wordt, alleen jullie tappen wel uit hetzelfd vaatje... Alleen jullie "waarheid" is van tel
- Splitter
- Elite Poster

sja, als je denkt dat 1 (weliswaar groot) commercieel event verantwoordelijk is voor het hele provinciale domein.... dan is dat je recht, i guess.tom35 schreef: 3 weken geleden de schorre is idd al langer open maar verre wat het vandaag was, het waren gewoon dorre wandelpaden tussen de putten, niks te zien buiten enkele bomen en wat water, geen barsserie, geen kajakken, geen waterpedalo's of minigolf, niks nul nada... ik woon er 50j vlakbij dus zal het wel weten.
Het is tomorrowland dat de schorre als provinciaal domein verder ontwikkelt heeft tot wat het vandaag is
maar je kan misschien ook wel eens overwegen dat er een verschil is tussen 50j geleden en de "he we hebben iets waar we toch niks mee zijn" mmentaliteit,
vs de meer tegenwoordige "we hebben groen en ontspanningsgebieden nodig" en die dan vervolgens ontwikkeld worden en waarbij een (in uitbating) brasserie ook al vaak erbij komt omdat dat ineens opbrengt (want mensen gaan nu veel sneller zo'n domeinen opzoeken omdat er veel minder groen bij hen is)
of ga je nu echt ook beweren dat elk provinciaal domein dat tegenwoordig doorontwikkeld is en waar je wat meer activiteit/brasserie/... hebt,
dankzij tomorrowland is?
het zal antwerpen zeker geen windeieren gelegd hebben, that's for sure, maar om nu te zeggen dat het dankzij tomorrowland is dat er daar een recreatiegebied is,
dat is toch wat vergezocht
- cadsite
- userbase crew

"vrijwillig outplacement"
Man man man...
25 jaar onafgebroken gewerkt, werkgever gaat failliet en dan staan ze daar hoor. Onmiddellijk in uw nek blazen met allerhande heel interessante opdrachten want ja, je hebt 25 jaar gewerkt, maar je bent te dom om een sollicitatiebrief op te maken.
Oh, maar je moet niet aan die outplacement mee doen hoor, je mag er ook voor kiezen om je te laten opjagen door de vdab.
Mag ik misschien efkes eerst een paar weken zelf mijn agenda bepalen voordat jullie er allerhande "heel interessante momenten" in gaan plannen?

Man man man...
25 jaar onafgebroken gewerkt, werkgever gaat failliet en dan staan ze daar hoor. Onmiddellijk in uw nek blazen met allerhande heel interessante opdrachten want ja, je hebt 25 jaar gewerkt, maar je bent te dom om een sollicitatiebrief op te maken.
Oh, maar je moet niet aan die outplacement mee doen hoor, je mag er ook voor kiezen om je te laten opjagen door de vdab.
Mag ik misschien efkes eerst een paar weken zelf mijn agenda bepalen voordat jullie er allerhande "heel interessante momenten" in gaan plannen?
-
9livesuni
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 94 keer
Vooral de dreigementen met sancties zijn er wat over.
Ik vind het gewoon schandalig hoeveel geld men schept aan slachtoffers die net hun werk zijn verloren ( en sommigen mogen die grap ook nog eens uit eigen zak betalen)
Ik vind het gewoon schandalig hoeveel geld men schept aan slachtoffers die net hun werk zijn verloren ( en sommigen mogen die grap ook nog eens uit eigen zak betalen)
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 704 keer
- Bedankt: 789 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Onrechtstreeks ook meegemaakt. De bedoeling is goed maar je merkt wel erg hoe men naar mensen kijkt die niet werken en het maakt dan geen bal uit of je je hele leven wel gewerkt hebt. Werken of profiteur, iets anders is er blijkbaar niet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Splitter
- Elite Poster

ik ben er vrij zeker van dat ze er wel naar kijken.... en degene die het meest gewerkt hebben, staan ze het eerst bij om lastig te vallen -degene met "pijn aan de goesting" en co laten ze meestal een stuk langer met rust
- cadsite
- userbase crew

Ik vind het vooral degoutant dat je onmiddellijk moet gaan naar afspraken bij hen. Bij mij is dat een last, ik ben volop aan het solliciteren. Als die domme afspraken daar nog eens tussen komen is het alleen maar lastiger.
Dat is gewoon compleet tijdverlies waar dat soort van kantoren goed aan verdient.
Het dreigen met sancties slaat ook nergens op. Ze dreigen dan iemand te schorsen van 'den dop', maar ik kom uit een failliesement. Ik moet dus een schuldvordering doen naar de curator en dan moet die uit de 'kas' komen, want de firma is leeg. Ik zal dus sowieso de dagen stempelgeld die ik zal krijgen 100% moeten terugbetalen. Dus ze staan daar te zwaaien met "past maar op of ik neem uw geld af, geld dat we straks sowieso gaan afnemen'.
En dan versteld staan dat er zo'n groot overheidsbeslag nodig is om al die zotternijen te betalen.
Nu goed, als alles loopt zoals ik denk dat het zal lopen kan ik woensdag mijn contract gaan tekenen voor een nieuwe job en kan ik die aasgieren afzeggen.
Collega met 44(!) jaar dienst mocht normaal in december '26 op pensioen. Ze vallen diene mens dus ook lastig hé!
Dat is gewoon compleet tijdverlies waar dat soort van kantoren goed aan verdient.
Het dreigen met sancties slaat ook nergens op. Ze dreigen dan iemand te schorsen van 'den dop', maar ik kom uit een failliesement. Ik moet dus een schuldvordering doen naar de curator en dan moet die uit de 'kas' komen, want de firma is leeg. Ik zal dus sowieso de dagen stempelgeld die ik zal krijgen 100% moeten terugbetalen. Dus ze staan daar te zwaaien met "past maar op of ik neem uw geld af, geld dat we straks sowieso gaan afnemen'.
En dan versteld staan dat er zo'n groot overheidsbeslag nodig is om al die zotternijen te betalen.
Nu goed, als alles loopt zoals ik denk dat het zal lopen kan ik woensdag mijn contract gaan tekenen voor een nieuwe job en kan ik die aasgieren afzeggen.
Collega met 44(!) jaar dienst mocht normaal in december '26 op pensioen. Ze vallen diene mens dus ook lastig hé!
-
9livesuni
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 94 keer
Voor de overheid kuch.
Voor de VDAB is dat leuk meegenomen, kijk eens hoeveel we er succesvol begeleid hebben naar een job.
De outplacements worden rijkelijk betaald voor de verplichte formaliteiten.
Dat zijn drie partijen die zich vooral zelf een dienst doen op kap van de actieve bevolking.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
- Bedankt: 718 keer
Dat heb je dan verkeerd begrepen..tom35 schreef: 3 weken geleden Thx om nog even mijn punt te bevestigen se.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
phil48
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Dizzy schreef: 3 weken geleden ...maar je merkt wel erg hoe men naar mensen kijkt die niet werken...
Was vanmiddag wat oude kranten aan het "wegwerken" en mijn oog viel op een straf artikel in eentje van 28/1/26.
Maar liefst 8 000 Belgen combineren een uitkering (wegens ziekte/ouderschapsverlof, zelfs werkloosheid...) met 1 a 2 dagen flexi jobben per week en houden daar op t eind van de maand meer aan over dan indien zij voltijds zouden werken. Meer zelfs - een 4/5der die die ene dag gaat flexi jobben houdt meer over dan zijn collega die 5/5de werkt en dezelfde job doet. Tot dus iedereen dat gaat doen en niemand nog voltijds werkt.
Denk niet dat het systeem van pakweg ouderschapsverlof voor die reden werd ingevoerd. Bovendien straft Clarinval & co de voltijds werkenden, want zij moeten die weggevallen fiscale inkomsten compenseren. Slim plan van de overheid, om dit nu voor iedereen en in alle sectoren toe te laten.
- Dizzy
- Elite Poster

Het is een voorbeeld van starve the beast. Je neemt stilletjes inkomsten voor de soc zekerheid weg en daarna moet je snijden in dezelfde SZ omdat er tekorten zijn. Mensen gaan inderdaad 4/5de werken in vast verband om daarnaast bij te verdienen. Dit kannibaliseert dus vaste contracten en houdt jonge werknemers van een vaste job. Mensen die meer deeltijds werken zijn helemaal gezien. Het gaat richting uw job is onvoldoende om rond te komen, neem er nog een paar bij en ondertussen worden uw sociale rechten afgebouwd en krijg je de rekening via besparingen.
Om terug on topic van frustratie te komen: het is een voorbeeld van hoe kortetermijndenken problemen op langere termijn veroorzaakt.
Om terug on topic van frustratie te komen: het is een voorbeeld van hoe kortetermijndenken problemen op langere termijn veroorzaakt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 236 keer
Heel dat flexijob-stelsel is veel meer dan een frustratie. Het is een totale schande. Het wordt verkocht als flexibele oplossing om piekmomenten op te vangen, maar de realiteit is dat het een legaal systeem is om sociale lasten en belastingen te ontlopen. Op grote schaal.
Want het gaat al lang niet meer om die piekmomenten. In bepaalde bedrijven werken naast de zaakvoerders enkel nog flexijobbers. En dat is nu onlangs nog eens uitgebreid naar alle sectoren (want iedereen heeft recht op dit misbruik).
Waarom misbruik?
De voordelen zijn duidelijk: personeel is veel goedkoper voor de werkgever en het personeel betaalt ook geen belasting in dat statuut.
De nadelen:
- minder belastingsinkomsten (die dus moeten goedgemaakt worden door wie niet in het systeem zitten)
- ondergraving van de sociale zekerheid (nu al noodlijdend) en heel het solidariteitsprincipe gaat overboord.
Maar dan de effecten die doodgezwegen worden maar nog veel meer doorwegen:
- de arbeidskost in België is te hoog. Dat weten we al decennia en het is een stevige handicap voor de concurrentiekracht en het aantrekken van investeringen. Die arbeidskost moet dus omlaag maar met deze Flexi-kunstgreep is daar totaal geen ruimte voor.
- Flexijobbers nemen ook de plaats in van werklozen en loopbaanstarters. Heel het discours van de activering van werklozen is pure larie als je die werklozen met zo een imens obstakel opzadelt, en dat stelsel recent dus nog eens uitbreidt.
- het is dus ook totaal onrechtvaardig: lekker voor wie kan profiteren van dit snoepje en jammer voor wie uit de boot valt.
Het mattheuseffect in het kwadraat.
Onbegrijpelijk dat socialisten die in de regering zitten hierin meegaan. Hypocrisie en populisme op alle niveaus.
Want het gaat al lang niet meer om die piekmomenten. In bepaalde bedrijven werken naast de zaakvoerders enkel nog flexijobbers. En dat is nu onlangs nog eens uitgebreid naar alle sectoren (want iedereen heeft recht op dit misbruik).
Waarom misbruik?
De voordelen zijn duidelijk: personeel is veel goedkoper voor de werkgever en het personeel betaalt ook geen belasting in dat statuut.
De nadelen:
- minder belastingsinkomsten (die dus moeten goedgemaakt worden door wie niet in het systeem zitten)
- ondergraving van de sociale zekerheid (nu al noodlijdend) en heel het solidariteitsprincipe gaat overboord.
Maar dan de effecten die doodgezwegen worden maar nog veel meer doorwegen:
- de arbeidskost in België is te hoog. Dat weten we al decennia en het is een stevige handicap voor de concurrentiekracht en het aantrekken van investeringen. Die arbeidskost moet dus omlaag maar met deze Flexi-kunstgreep is daar totaal geen ruimte voor.
- Flexijobbers nemen ook de plaats in van werklozen en loopbaanstarters. Heel het discours van de activering van werklozen is pure larie als je die werklozen met zo een imens obstakel opzadelt, en dat stelsel recent dus nog eens uitbreidt.
- het is dus ook totaal onrechtvaardig: lekker voor wie kan profiteren van dit snoepje en jammer voor wie uit de boot valt.
Het mattheuseffect in het kwadraat.
Onbegrijpelijk dat socialisten die in de regering zitten hierin meegaan. Hypocrisie en populisme op alle niveaus.
-
boonpwnz
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 181 keer
@R2D2 Het erge is ook dat het verhoogde plafond van wat je flexi mag verdienen haast neerkomt op een halftijdse job. Dus inderdaad mensen die een opstapje willen doen kunnen dit niet meer doen.
- Dizzy
- Elite Poster

Het systeem is pervers maar is populair door de korte termijn voordelen. In feite duwt het mensen in een onzekerder systeem. Is uw pensioen niet genoeg, ga gewoon opnieuw werken. Wie dat niet kan, pech of waarschijnlijk een luierik. Mensen die men uit de werkloosheid wil activeren hebben er ook stevige concurrentie mee maar dat waren ook al luieriken. Mensen die halftijds werken kunnen het niet maar dat zijn... luieriken. Wat men er niet bij vertelt is dat de kosten door een steeds kleinere groep moet betaald worden. Als ze dat niet meer kunnen... luieriken of onhoudbaar SZ.
Het systeem werd opgezet tegen zwartwerk en is nu in feite legaal zwartwerk voor bepaalde categorieën. Het lijkt me logisch dat de anderen ook voor zwartwerk zullen kiezen als dat financieel nodig is, zo ondergraaft men de eerdere doelstelling.
Voor wie is het wel goed? Werkgevers die goedkopere en flexibelere werkkrachten krijgen en politici wiens doel het is te bewijzen dat het huidig systeem met SZ niet werkt. Dat ze het zelf bewust ondergraven is een oude maar effectieve techniek. We zien het ook bij oa De Lijn. Bouw dienst af en bespaar dan verder want minder gebruik en repeat.
Het systeem werd opgezet tegen zwartwerk en is nu in feite legaal zwartwerk voor bepaalde categorieën. Het lijkt me logisch dat de anderen ook voor zwartwerk zullen kiezen als dat financieel nodig is, zo ondergraaft men de eerdere doelstelling.
Voor wie is het wel goed? Werkgevers die goedkopere en flexibelere werkkrachten krijgen en politici wiens doel het is te bewijzen dat het huidig systeem met SZ niet werkt. Dat ze het zelf bewust ondergraven is een oude maar effectieve techniek. We zien het ook bij oa De Lijn. Bouw dienst af en bespaar dan verder want minder gebruik en repeat.
- cadsite
- userbase crew

01/07 een sollicitatie per mail versturen.
06/07 bellen, maar niemand relevant aan de lijn krijgen
07/07 een reminder per mail sturen naar het "info" adres ipv de contactpersoon in de vacature
15/07 mail terug krijgen: jaja, we ontvingen je sollicitatie al op 01/07 maar hadden geen tijd. Gevolgd door een vraag.
Euh.. we zijn dikke 2 weken verder. Ik heb ondertussen een andere job.
Als je vragende partij bent moet je geen 15 dagen wachten om een teken van leven te geven.
06/07 bellen, maar niemand relevant aan de lijn krijgen
07/07 een reminder per mail sturen naar het "info" adres ipv de contactpersoon in de vacature
15/07 mail terug krijgen: jaja, we ontvingen je sollicitatie al op 01/07 maar hadden geen tijd. Gevolgd door een vraag.
Euh.. we zijn dikke 2 weken verder. Ik heb ondertussen een andere job.
Als je vragende partij bent moet je geen 15 dagen wachten om een teken van leven te geven.
- Dizzy
- Elite Poster

Dat is het punt, zij zien jou als de vragende partij. Zo'n fouten kan misschien beterschap opleveren maar ik zou er niet te hard op rekenen 
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1272 keer
Doordat er veel mensen verlof nemen, loopt de wachttijd voor herstellingen of zelfs maar diagnose (logischerwijs) fors op in deze vakantieperiode.
Binnen ons leasecontract is voorzien dat we dan een vervangwagen krijgen. En laat ik dus al meteen met de disclaimer beginnen dat ik blij ben dat ik een vervangwagen heb/krijg én dat het een vervangwagen is met een redelijke koffer en (elektrisch bereik) - vandaar ook in dit topic: "kleine" frustratie.
Als tijdelijke vervangwagen van mijn Skoda Enyaq 85 kreeg ik een BMW iX3 (MY22-24); het vorige model dus, niet het nieuwste met de konijnentanden als grille.
https://ev-database.org/car/1535/BMW-iX3
Wat een bizarre auto is dat.
Lijkt snel-snel in elkaar gevezen:
- Onduidelijke indicator van batterij % -> dat lijkt me toch essentieel, voor een elektrische auto? Nu moet je zelf wat gokken hoeveel batterij je nog hebt.
- Geen pauzeknop voor media op het stuur -> dat lijkt me toch essentieel, hoe moet je anders uw media bedienen als je in de auto zit?
- Geen vlakke vloer achterbank, halfweg zit nog een "tunnel" alsof er een overbrenging van de motor vooraan naar de as/wielen achteraan moet.
- Geen bakje in de middenconsole, enkel een lelijke knop die nergens voor dient
- Geen 230V of iets anders dat snel kan laden,
- Heel hoog verbruik en dus weinig bereik, wat toch gek is voor een elektrische auto.
- Traag laden: als de batterij niet compleet leeg is, dan laadt ie maar aan 70kW en gaat snel naar 50-60kW, wat een verschil met andere elektrische platformen (bv VW MEB en Mercedes) die tot 70% nog laden aan 100kW.
Wat is wél goed, zoals je mag verwachten:
- de stoelen vooraan zitten goed
- cruise control kan je instellen tot op 1 km/h nauwkeurig
- ruime koffer
Wat is beter tov de Enyaq:
- De zijspiegels hebben meer kromming, waardoor je meer ziet naar de randen toe.
Het is nog niet duidelijk wanneer ik mijn Enyaq terugkrijg, maar als ik de volgende reis - over enkele dagen - ook met deze auto ga moeten doen, gaat de reistijd fors omhoog door het tragere laden en door het frequenter moeten laden.
Ik snap wel dat BMW overal rondtoetert dat de nieuwe iX3 beter is dan de vorige, ze hebben wel wat in te halen.
En dat is dan enkel nog maar tov de VW-groep, zelf niet bekend om geweldig innovatief te zijn, of snelle adopters van nieuwe tech.
Ik zou wel eens een BYD Seal U willen "krijgen" als vervangwagen.
Kortom: blij dat ik dit als vervangwagen kreeg (en geen Fiësta, want dan zou ik niet op reis kunnen gaan),
maar ik zal nog blijer zijn als mijn Enyaq terug is, die rijdt rondjes rond deze BMW.
vs

https://ev-database.org/car/2020/Skoda-Enyaq-85
Binnen ons leasecontract is voorzien dat we dan een vervangwagen krijgen. En laat ik dus al meteen met de disclaimer beginnen dat ik blij ben dat ik een vervangwagen heb/krijg én dat het een vervangwagen is met een redelijke koffer en (elektrisch bereik) - vandaar ook in dit topic: "kleine" frustratie.
Als tijdelijke vervangwagen van mijn Skoda Enyaq 85 kreeg ik een BMW iX3 (MY22-24); het vorige model dus, niet het nieuwste met de konijnentanden als grille.
Wat een bizarre auto is dat.
Lijkt snel-snel in elkaar gevezen:
- Onduidelijke indicator van batterij % -> dat lijkt me toch essentieel, voor een elektrische auto? Nu moet je zelf wat gokken hoeveel batterij je nog hebt.
- Geen pauzeknop voor media op het stuur -> dat lijkt me toch essentieel, hoe moet je anders uw media bedienen als je in de auto zit?
- Geen vlakke vloer achterbank, halfweg zit nog een "tunnel" alsof er een overbrenging van de motor vooraan naar de as/wielen achteraan moet.
- Geen bakje in de middenconsole, enkel een lelijke knop die nergens voor dient
- Geen 230V of iets anders dat snel kan laden,
- Heel hoog verbruik en dus weinig bereik, wat toch gek is voor een elektrische auto.
- Traag laden: als de batterij niet compleet leeg is, dan laadt ie maar aan 70kW en gaat snel naar 50-60kW, wat een verschil met andere elektrische platformen (bv VW MEB en Mercedes) die tot 70% nog laden aan 100kW.
Wat is wél goed, zoals je mag verwachten:
- de stoelen vooraan zitten goed
- cruise control kan je instellen tot op 1 km/h nauwkeurig
- ruime koffer
Wat is beter tov de Enyaq:
- De zijspiegels hebben meer kromming, waardoor je meer ziet naar de randen toe.
Het is nog niet duidelijk wanneer ik mijn Enyaq terugkrijg, maar als ik de volgende reis - over enkele dagen - ook met deze auto ga moeten doen, gaat de reistijd fors omhoog door het tragere laden en door het frequenter moeten laden.
Ik snap wel dat BMW overal rondtoetert dat de nieuwe iX3 beter is dan de vorige, ze hebben wel wat in te halen.
En dat is dan enkel nog maar tov de VW-groep, zelf niet bekend om geweldig innovatief te zijn, of snelle adopters van nieuwe tech.
Ik zou wel eens een BYD Seal U willen "krijgen" als vervangwagen.
Kortom: blij dat ik dit als vervangwagen kreeg (en geen Fiësta, want dan zou ik niet op reis kunnen gaan),
maar ik zal nog blijer zijn als mijn Enyaq terug is, die rijdt rondjes rond deze BMW.
vs

https://ev-database.org/car/2020/Skoda-Enyaq-85
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
- Bedankt: 724 keer
Dat is geen "kleine" frustratie, dat is het failliet van de moraliteit en dat is al een hele tijd aan de gang.
Bye, Maurice
-
FredericV
- Pro Member

We hebben zelf een broodfokhond gered uit het asiel. Een prachtige ruwhaar teckel, en een hond met flink wat uitdaging aan, gezien o.a. verlatingsangsten en trauma's door eerdere eigenaars en het snel wegnemen bij de moeder hond. Aan onze hond hebben we al 2 jaar een flinke uitdaging maar het gaat steeds beter.Dizzy schreef: 1 week geleden https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/07/22 ... el-deurne/
Huisdieren als consumptiegoederen![]()
Mensen willen het genot van een huisdier, zonder de verantwoordelijkheid. Zo werkt het niet. Een hond is deel van het gezin. Het is zoals een kleuter waar je continu alert voor moet zijn.
- Dizzy
- Elite Poster

Ik kan daar echt niet bij. Je neemt een gezelschapsdier en dan dump je dat gewoon omdat het u even niet uitkomt? Dat is toch een teken van erg gestoord gedrag. Ik las ooit een boek over zwaar psychisch gestoorde mensen, genre seriemoordenaars, velen van hen hadden dit gedrag, dieren mishandelen, vaak al als kind. Het is een teken van een gebrek aan empathie en veel erger. Een vorm van sadisme.
Je merkt het ook soms dat mensen elk jaar een andere hond hebben want daar zitten ook blijkbaar modes in. Wat hebben ze dan met de vorige gedaan?
Als ik een huisdier zou nemen dan is het maar logisch dat je er ook voor zorgt en nog heel goed ook. Ik heb een kat die hier passeert maar eigenlijk van de buren is. Zelfs die behandel ik zeer goed en het is zover gekomen dat ze evenveel bij ons zit dan bij hen. We hebben ook hun sleutel om de kat binnen te laten als ze langer weg zijn. Dat is ook DE reden waarom ik zelf geen huisdier heb, we zijn te vaak en te lang weg.
Je merkt het ook soms dat mensen elk jaar een andere hond hebben want daar zitten ook blijkbaar modes in. Wat hebben ze dan met de vorige gedaan?
Als ik een huisdier zou nemen dan is het maar logisch dat je er ook voor zorgt en nog heel goed ook. Ik heb een kat die hier passeert maar eigenlijk van de buren is. Zelfs die behandel ik zeer goed en het is zover gekomen dat ze evenveel bij ons zit dan bij hen. We hebben ook hun sleutel om de kat binnen te laten als ze langer weg zijn. Dat is ook DE reden waarom ik zelf geen huisdier heb, we zijn te vaak en te lang weg.
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1272 keer
https://wegenenverkeer.be/werken/grondi ... t-machelen
Opnieuw de E19, begin juli werd daar ook al het wegdek vernieuwd vanaf Mechelen-Noord tot in Zemst.
Maar nu dus van 10/8 - 26/9, dat gaat een file-feestje worden!
Opnieuw de E19, begin juli werd daar ook al het wegdek vernieuwd vanaf Mechelen-Noord tot in Zemst.
Maar nu dus van 10/8 - 26/9, dat gaat een file-feestje worden!
- Dizzy
- Elite Poster

Sluikstorters die hun vuiligheid telkens dumpen op publiek domein/natuur. Gelukkig worden ze soms ook gepakt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/07/23 ... te-koppel/