e-sim

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 282 keer
Bedankt: 284 keer
Provider

Ik zit nu bij Yoin voor mijn mobiel bellen, maar de laatste tijd zit ik boven mijn bundel.
Ik heb een e-sim omdat mijn gewone SIM van een vorige provider vastzit in de GSM.
Het toestel dat ik heb is een Android model.

Welke providers bieden nu eigenlijk e-sim?
Bij Hey! Telecom spreken ze daar wel over, maar lijkt het enkel over iPhone te gaan.
Werkt e-sim met Android bij Hey! ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

hoe kan ik zien of mijn smartphone e-sim ondersteund?
samsung A25
nerph
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 64 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

boulder schreef: 2 maanden geleden Werkt e-sim met Android bij Hey! ?
Voor zo ver ik weet is het enige manier om eerst naar Orange te gaan, daar e-sim aanvragen en dan na een aantal dagen naar hey! te gaan. Dan zetten ze jou abonnement gewoon over en heb je geen nieuwe sim nodig, als ik mij niet vergis.

iPhone heeft inderdaad een functie om gewone sim om te zetten naar e-sim, maar ik durf niet zeggen of het altijd werkt bij hey!
marcvt63 schreef: 2 maanden geleden hoe kan ik zien of mijn smartphone e-sim ondersteund?
Een algemene manier om dit te weten te komen is door naar *#06# te bellen. Als je een EID nummer ziet, kan je e-sims gebruiken.

Bij Samsung Galaxy toestellen kan je ook het volgende doen:
For Samsung Galaxy devices:

- OPEN the Settings app, then TAP Connections.
- TAP SIM Manager.
- If Add eSIM is available, your device likely supports eSIMs.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 2047 keer
Recent bedankt: 9 keer

hey! telecom en Scarlet bieden nog geen eSIM aan.

eSIM is wel verkrijgbaar bij Orange, Proximus, Telenet, Digi, Base, Mobile Vikings, Edpnet, FASTfiber, Yoin, Tadaam, Undo en Lyca Mobile.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nerph schreef: 2 maanden geleden
boulder schreef: 2 maanden geleden Werkt e-sim met Android bij Hey! ?
Voor zo ver ik weet is het enige manier om eerst naar Orange te gaan, daar e-sim aanvragen en dan na een aantal dagen naar hey! te gaan. Dan zetten ze jou abonnement gewoon over en heb je geen nieuwe sim nodig, als ik mij niet vergis.
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt, want ik heb al een e-sim van Yoin.
De vraag is dus: kan ik van Yoin met deze e-sim overstappen naar Hey!, ,ook als die in een Android zit.
Als het werkt met een e-sim van Orange, zou het dan met deze e-sim ook moeten werken of niet?
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 163 keer
Provider

Als ge verandert van provider, hebt ge altijd een nieuwe simkaart nodig. Fysiek of esim maakt niet uit.

Uw huidige (e) simkaart wordt dan gewoon gedeactiveerd bij de huidige provider en is rijp voor de (virtuele) vuilbak. Uw esim van Yoin kan een andere provider dus niets mee doen.
nerph
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik heb zeker goed gelezen hoor :) Volgens mij begrijp jij niet goed hoe e-sims werken.

Een e-sim werkt op dezelfde manier als een fysieke sim, maar je moet dan niets in jou gsm steken. Als je veranderd van provider ga je een nieuwe e-sim krijgen, als ze die ondersteunen. Hey! ondersteunt dat momenteel niet, het enige manier is zoals ik geschreven had, langs Orange te gaan eerst.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
Bedankt: 85 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Goed nieuws: eSIM komt binnenkort naar Scarlet!
Zie: https://www.scarlet.be/nl/gsm-abonnement/esim
Student Business & IT @ VIVES Kortrijk | Jobstudent bij Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nerph schreef: 2 maanden geleden Ik heb zeker goed gelezen hoor :) Volgens mij begrijp jij niet goed hoe e-sims werken.

Een e-sim werkt op dezelfde manier als een fysieke sim, maar je moet dan niets in jou gsm steken. Als je veranderd van provider ga je een nieuwe e-sim krijgen, als ze die ondersteunen. Hey! ondersteunt dat momenteel niet, het enige manier is zoals ik geschreven had, langs Orange te gaan eerst.
Ik denk dat ik het perfect begrijp.
En jij en anderen zeggen dat van zodra je van provider verandert je een nieuwe (e-)sim nodig hebt.
En nu zeg je dat het via Orange wel gaat.

Toegevoegd na 14 minuten 18 seconden:
VossyGamer schreef: 2 maanden geleden
Goed nieuws: eSIM komt binnenkort naar Scarlet!
Zie: https://www.scarlet.be/nl/gsm-abonnement/esim
Maar Scarlet is een pak duurder dan mijn huidig Yoin abonnement.
Ik heb dus geen reden om naar deze provider over te schakelen, of die nu e-sim heeft of niet.
Scarlet: 13€/maand voor 20Gb/maand
Yoin: 10€/maand voor 30Gb/maand
Scarlet: 18€/maand voor 50Gb/maand
Yoin: 14€/maand voor 60Gb/maand

Ik betaal ook 1€ extra voor de optie om 5G te hebben bij Yoin.
Maar op dit moment heb ik ook nog een korting van 4€/maand, dus als ik mijn datavolume niet overschrijd betaal ik 7€/maand, maar dat volume staat op 25Gb, niet op de 30Gb die momenteel aangeboden wordt.
Hey is nog goedkoper, maar als ik er niet kan overschakelen vanwege e-sim, denk ik dat ik mijn abonnement bij Yoin zal upgraden, als ik daarmee mijn korting niet kwijtspeel.
nerph
Premium Member
Premium Member
Provider

boulder schreef: 2 maanden geleden En nu zeg je dat het via Orange wel gaat.
Omdat hey! telecom van Orange is? Of wist je dat niet? Het is gewoon een budget merk van Orange.

Ze passen iets aan in hun backend en jou Orange abonnement wordt overgezet naar hey! telecom.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik wist dat het een budgetmerk van Orange is, maar dan nog.
Als je bijv. van Proximus naar Scarlet ga je toch niet zomaar je SIM kaart kunnen overnemen.
Vreemd dat Orange hier de e-sim behoudt voor zichzelf maar niet voor andere providers.
Komt nogal wat marktafschermend over.
Ik ga in elk geval niet zoveel moeite doen, als ze het moeilijk maken.
Ik kan geen fysieke SIM meer installeren in deze GSM, en voor de rest is hij voor mij nog altijd perfect.
Ik wil ook niet een maand zonder GSM abonnement zitten.
Ik zie dat de korting van €4 die ik nu bij Yoin heb, vanaf midden juli gedaan is.
Ik denk dat ik dan een iets duurder abonnement zal nemen, zodat ik wat meer data heb.
De dag dat Hey wel rechtstreeks e-sim ondersteunt zal ik wel kijken om terug om te schakelen.
nerph
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik ben niet de beste in uitleggen maar ik denk dat het verschil in ligt dat Proximus Scarlet overgenomen heeft. Misschien blijven ze bestaan als hun eigen "entiteit", en gebruiken ze nog altijd hun eigen systemen. Hey! telecom werd opgericht door Orange en ze gebruiken, voor zo ver ik weet, dezelfde systemen en backend.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
Bedankt: 85 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Scarlet is enige tijd geleden op technisch vlak volledig geïntegreerd in de Proximus groep, in tegenstelling tot (vooralsnog) Mobile Vikings. De Scarlet back-end en front-end is die van het moederbedrijf. Did you know: Je kan inloggen op My Proximus met je Scarlet-inloggegevens als je alleen Scarlet klant bent, en daar ook je producten bekijken.

De reden dat je een simkaart van het Proximus merk (want het draait hier eigenlijk rond merken) niet kan gebruiken, als je overgaat naar Scarlet, is eerder een marketingregel. Men wil het A-merk afschermen van het 'B-merk'. Zodat klanten niet veel te eenvoudig kunnen overschakelen met een druk op de knop van type merk (met grote verliezen tot gevolg), binnen de dezelfde groep. Maar denk ook aan klanten (werk zelf in een Proximus-shop) die met hun zogezegde 'Proximus' mobiele abo/simkaart onnodige vragen zouden kunnen komen stellen in shops, maar werkelijk Scarlet klant zouden kunnen zijn. Terwijl de support - want shops runnen kost veel geld - eigenlijk voorbehouden zouden moeten zijn voor klanten van het A-merk. Door de merken gescheiden te houden voorkom je dit ook onder andere.

Orange pakt dit gewoonweg anders aan. Ook omdat het hey!-merk nog maar enkele jaren bestaat, in tegenstelling tot Scarlet, dat al heel lang bestaat en werd overgenomen door de Proximus groep. Dat verklaart ook waarom de carriername op je toestel bij zowel het Orange merk als het hey! merk beide "Orange B" zijn. In tegenstelling tot de verschillende carriernames "Scarlet" & "Proximus".
Student Business & IT @ VIVES Kortrijk | Jobstudent bij Afbeelding
nerph
Premium Member
Premium Member
Provider

Ah oke! Merci VossyGamer voor de uitleg, leuk om iets bij te leren :)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”