Petrikske schreef: 2 maanden geleden
[Ze winnen op sommige plaatsen nog terrein hoor, zij het wel heel weinig en tegen een zware menselijke kost.
Klopt, maar tegelijk verliezen ze terrein op andere plaatsen.
En de optelsom van beiden is dat de Russen terrein verliezen.
Toegevoegd na 2 minuten 6 seconden:
Petrikske schreef: 2 maanden geleden
Ik ben er nog niet zo zeker van dat we shady Vance in 2028 nog gaan terug zien.
Zouden mensen bereid zijn om zich nogmaals te laten bedotten?
Door een drag queen dan nog?
Ik denk dat hij bedoelde dat als Trump nu afgezet wordt, dat niet voor nieuwe verkiezingen zorgt in de VS, maar dat dan de vicepresident president wordt, en dat is dus Vance...
Toegevoegd na 8 minuten 19 seconden:
heist_175 schreef: 2 maanden geleden
sukkelaar schreef: 2 maanden geleden
Is die berg goud vandaag officieel 500 miljard waard, ik zeg maar wat, dan mag rusland blij zijn als ze er 250 miljard voor krijgt.
Rusland heeft/had 2300 ton goud.
1 ton goud = €108 mio
2300 ton = €250 mia
Dat zegt natuurlijk niets als je niet weet hoeveel die oorlog kost.
Volgens dit artikel kostte de oorlog aan Rusland in 2025
85 miljard euro.
In 2025 kon Oekraïne nog bijlange zoveel olie-installaties niet vernietigen, dus de kost voor 2026 zal nog hoger liggen.
Laat ons even veronderstellen dat dat dan 100 miljard is.
Zelfs als ze nog voor 250 miljard euro aan goud hebben, en er bij verkoop de volle pot voor krijgen, is dat nog maar 'goed' voor 2,5 jaar oorlog.
Toegevoegd na 5 minuten 41 seconden:
fluppie schreef: 2 maanden geleden
Er is niets mis daarmee, maar de Russen zitten ook niet stil, en ik ben een beetje bang dat men een meer verfijnde hitte zoekende raket zal ontwikkelen voor de afweer.
Ik vind dat de Russen juist heel erg stilzitten, heel de oorlog lang al.
Ze zijn totaal niet in staat hun achterlijke manier van oorlogvoeren te verbeteren.
Ze werken nog altijd met die trage, logge commandostructuur, waarbij elk eigen initiatief ontmoedigd wordt.
De Oekraïners daarentegen vernieuwen constant, ontwikkelen steeds nieuwere drones.
En de enige 'vernieuwing' die de Russen gemaakt hebben is dat in plaats van massaal kanonnenvlees in te zetten ze met kleine groepjes infiltranten werkten.
Toegevoegd na 2 minuten 40 seconden:
Probleem voor de Russen is dat zelfs als ze zo'n drone kunnen openen (onlangs een video gezien waarin ze zo'n drone hebben kunnen openen), veel van die componenten enkel in het Westen te krijgen zijn, en Rusland met sancties van doen heeft.
Via schimmige deals kunnen ze er misschien wel aangeraken, maar dat kost dan weer extra tijd en geld.
En ondertussen vernieuwt Oekraïne rustig verder.