Homey energy dongle

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 161 keer
Provider

Ook ik was een gelukkige winnaar van de Homey energy dongle.

Installatie is vrij makkelijk, ding aan de P1 meter koppelen, app op de gsm erbij die de energy meter automatisch vond.

Wel even in je "My Fluvius" de poort openzetten, anders werkt niet alleen de homey niet, hij krijgt dan niet eens stroom.
Afbeelding

Daarna kan je los gaan met allerlei data:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na een weekje, wat meer trends:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De data zoals voltage en vebruik wordt elke 10 seconden uitgelezen, een stuk beter dan wat onze omvormer doet.

Wij hebben zonnepannelen en een thuisbatterij, maar die data is niet beschikbaar via een P1 poort, daarvoor zouden we homey moeten koppelen aan de omvormer.

Volgende stappen zijn dit combineren met homey self-hosted en eens wat flows aan maken om onze warmtepomp uit te lezen en aan te sturen, maar das voor een mogelijke update. Ik heb zelf geen zigbee e.d. apperaten dus ik ga denk ik nu eers eens een 30 dagen gratis met de self-hosted homey docker aan de slag, kijken hoe het werkt.

De homey pro of bridge kan wel interresant zijn voor wat flows als je dat combineert met apperaten die zigbee/ir/matter/thread e.d. gebruiken

Voorlopige eerste indruk: Alles werkt keurig, ziet er netjes uit en stukken makkelijk dan Home Assistent e.d.
MV 1000/500 on Fiberklaar
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
AMD Ryzen 7 9700X 64GB/4TB 5070Ti 16GB
Ugreen DXP6800 Pro 64GB/72TB+2x2TB
https://arnoraps.be
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”