Installatie is vrij makkelijk, ding aan de P1 meter koppelen, app op de gsm erbij die de energy meter automatisch vond.
Wel even in je "My Fluvius" de poort openzetten, anders werkt niet alleen de homey niet, hij krijgt dan niet eens stroom.

Daarna kan je los gaan met allerlei data:

En na een weekje, wat meer trends:

De data zoals voltage en vebruik wordt elke 10 seconden uitgelezen, een stuk beter dan wat onze omvormer doet.
Wij hebben zonnepannelen en een thuisbatterij, maar die data is niet beschikbaar via een P1 poort, daarvoor zouden we homey moeten koppelen aan de omvormer.
Volgende stappen zijn dit combineren met homey self-hosted en eens wat flows aan maken om onze warmtepomp uit te lezen en aan te sturen, maar das voor een mogelijke update. Ik heb zelf geen zigbee e.d. apperaten dus ik ga denk ik nu eers eens een 30 dagen gratis met de self-hosted homey docker aan de slag, kijken hoe het werkt.
De homey pro of bridge kan wel interresant zijn voor wat flows als je dat combineert met apperaten die zigbee/ir/matter/thread e.d. gebruiken
Voorlopige eerste indruk: Alles werkt keurig, ziet er netjes uit en stukken makkelijk dan Home Assistent e.d.