Interactieve kaart zendmasten België (Digi,..)
- Data technicus
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 144 keer
Mss kan hij beter ook een formulier toevoegen waarop mensen via zijn website kunnen reageren over de masten die actief zijn of als er fouten zijn.
-
telemans
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 9 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ook de site van Digi OV03193 Herstage in Aalst staat als actiefneils1108 schreef: 4 maanden geleden Klein foutje vermoed ik, deze is tot mijn weten niet actief (voor DIGI allezins).
Dat kan niet ,Orange heeft na de swap zijn antennes daar weg genomen
Op deze vrije steunen kom de antennes van Dige
Op deze steunen staan nog steeds geen antennes
-
JAMIN001
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 14 keer
Hoe kan je doorgeven om te bevestigen of niet?neils1108 schreef: 4 maanden geleden Klein foutje vermoed ik, deze is tot mijn weten niet actief (voor DIGI allezins).
Toegevoegd na 6 minuten :
Is opgelostJAMIN001 schreef: 4 maanden geleden @jan5787
Als ik de datumfilter selecteer op de laatste 30 dagen krijg ik 0 resultaten terwijl van onderen staat 121 nieuwe de laatste 30 dagen???
EDIT: ik merk dat de datumfilter in het algemeen niet meer werkt
Internet: Giga-internet van Telenet
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
-
telemans
- Pro Member

Dat lijkt me een goede idee, ik geef wijzigingen door per mail maar de aanpassingen gebeuren niet vermoedelijk heeft de ontwerper van de kaart nog geen tijd gehadData technicus schreef: 4 maanden geleden Mss kan hij beter ook een formulier toevoegen waarop mensen via zijn website kunnen reageren over de masten die actief zijn of als er fouten zijn.
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 651 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ik vroeg in *januari* via mail aan digi wanneer 5g op een mast hier in de buurt actief ging worden.
(staat hier op het kaartje mooi aangeduid met een certificaatdatum van november afgelopen jaar)
ik kreeg vandaag, op 3 dagen na 2 maanden later, antwoord.
het antwoord?
"Wij nodigen u uit om contact met ons op te nemen via telefoon, zodat wij de activatiedatum van de Citymesh-mast kunnen controleren"
dus ze hebben 2 maanden nodig om een quasi standaard mailtje te versturen, dat de vraag totaal niet beantwoord, om dan aan te raden dat je hun klantendienst telefonisch lastig valt met diezelfde vraag, omdat ze via mail blijkbaar een secretaresse hebben zitten die niets kan nagaan.
(staat hier op het kaartje mooi aangeduid met een certificaatdatum van november afgelopen jaar)
ik kreeg vandaag, op 3 dagen na 2 maanden later, antwoord.
het antwoord?
"Wij nodigen u uit om contact met ons op te nemen via telefoon, zodat wij de activatiedatum van de Citymesh-mast kunnen controleren"
dus ze hebben 2 maanden nodig om een quasi standaard mailtje te versturen, dat de vraag totaal niet beantwoord, om dan aan te raden dat je hun klantendienst telefonisch lastig valt met diezelfde vraag, omdat ze via mail blijkbaar een secretaresse hebben zitten die niets kan nagaan.
Laatst gewijzigd door Splitter 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
telemans
- Pro Member

Het blijft een indrukwekkende kaart met regelmatig aanpassingjan5787 schreef: 4 maanden geleden Ik heb inderdaad even geen tijd om de manueele aanpassingen te doen. Ik zal later iets toevoegen om de meldigen van actieve antennes iets vlotter te maken.
ik heb al een aantal mail met aanpassingen actief of zeker inactief gezonden
werk er verder aan om toch wat proximus betreft zo duidelijk mogelijk te laten aan passen
Volgende week werk ik er aan verder
- jan5787
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 84 keer
Wallonië-data bijgewerkt: de oude downloadlink stond stil op 16 december 2025, maar via de REST API zijn nu de nieuwste 203 antennes toegevoegd. Maandelijkse updates zullen voortaan ook automatisch worden opgepikt. Zonder officiële datum krijgen ze "eerst gezien: 05/04" mee.
Ik zie ze nog binnenkomen! maar heb hiervoor spijtig genoeg nog gn tijd voor gevonde, hopelijk kan ik binnekort dat deel ook automatiseren!telemans schreef: 3 maanden geleden ik heb al een aantal mail met aanpassingen actief of zeker inactief gezonden
-
Jap
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 15 keer
Kan men ergens zien (via deze kaart of elders op het internet) voor welke sites er een vergunningsprocedure loopt (bv. bestaande site waar vergunningsaanvraag ingediend werd om aanpassingswerken te doen, bv. in het kader van de uitrol van 5G)?
-
telemans
- Pro Member

Op de sites van overheid zie je in de dossier al welke NR banden ze aanvragen
Verder kan dat niet , op de apps die ik gebruik zie je wel de banden die actief zijn
op de S25 netwerk opertators 20604 kiezen 5G SA .Dan zie je Gnb en cell id
Over bijna heel het land cell id 819xxxxxxxxxxx Gnb 20xxxxxxxx
Als je het de Ndb van het 4G netwerk weet is er een truck om de Gnb te weten
Verder kan dat niet , op de apps die ik gebruik zie je wel de banden die actief zijn
op de S25 netwerk opertators 20604 kiezen 5G SA .Dan zie je Gnb en cell id
Over bijna heel het land cell id 819xxxxxxxxxxx Gnb 20xxxxxxxx
Als je het de Ndb van het 4G netwerk weet is er een truck om de Gnb te weten
-
telemans
- Pro Member

https://www.geopunt.be/?service=https%2 ... torpubliek
Deze kaart is gebaseerd op 5G aanvragen in Vlaanderen april 2024
Jammer is dat deze kaart alleen aanduid 5G ja of , maar geen site code of operator
Deze kaart is gebaseerd op 5G aanvragen in Vlaanderen april 2024
Jammer is dat deze kaart alleen aanduid 5G ja of , maar geen site code of operator
- jan5787
- Plus Member

Klopt inderdaad, ik heb het aangepast. Bedankt voor het melden.insomnia schreef: 3 maanden geleden Het lijkt dat DIGI in Brussel niet meer onder CityMesh valt maar nu in de overige categorie als “Digi Communications Belgium”
Zou dit aangepast kunnen worden?
-
insomnia
- Starter

- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Geen idee of dit effectief het geval is, zou me verbazen aangezien dit ervoor niet was maar het kon overgenomen zijn veronderstel ik.Kun schreef: 3 maanden geleden Misschien omdat de masten buiten Brussel van Citymesh zijn en de masten in Brussel zijn 100% van DIGI?
Lebbeke en Dendermonde zijn bij Digi actief. Interessant aan dit netwerk is dat je nu is kan meten tot hoever je telefoon op een antenne blijft. Dat is minder ver dan dat je soms zou denken. Bij min of meer vrij zicht op antenne Sint-Gillis zit ik constant te wisselen tussen Digi en Proximus.
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als ik de DIGI sim win zal ik eens mee testen hier uit zelfde regio
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
- Block
- Erelid

- Uitgedeelde bedankjes: 232 keer
- Bedankt: 153 keer
@Dimieke dat klopt het is niet dat ze op de kaart staan ze effectief werken. Bij ons in de gemeente zijn de 2 masten zo te zien de conformiteitsattesten in 2024 afgeleverd, maar werken niet.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
-
hitech2207
- Starter Plus

- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb het gevoel dat Digi massaal overal masten plaatst en fiber trekt maar niet altijd actief zet en zodra ze genoeg materiaal overal hebben, ze het gelijk te koop zetten en vertrekken.
- jan5787
- Plus Member

Bedankt om dit te melden, er liep inderdaad iets mis bij het update. De Wallonie API URL was veranderd en dat zorgde voor de crash van het script.
Maar is nu aangepast en opgelost
De site is gehost op een zeer goedkope aanbieder, normaal werkt die wel goed, maar korte outages kunnen wel al eens gebeuren precies
-
telemans
- Pro Member

Is er een grote verandering in wallonie dat bij het aanwijzen van de site niet meer de site code van de provider te zien is ?
Ik zie het site nr die wallonie geeft en niet meer de site code van proximus bvb 69TOU .Dat lokt voor de laatst 7 dagen opvraging een 1808 nieuwe uit.
Ook per site code kan je dus niet meer zien, jammer ook niet als er maandelijkse update is uit wallonie .
Ik zie het site nr die wallonie geeft en niet meer de site code van proximus bvb 69TOU .Dat lokt voor de laatst 7 dagen opvraging een 1808 nieuwe uit.
Ook per site code kan je dus niet meer zien, jammer ook niet als er maandelijkse update is uit wallonie .
-
beont
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 13 keer
@telemans Ik ben de laatste tijd bezig om op cellmapper de antennes juist te zetten voor proximus (4G vooral, aan de hand van mijn gemapte gegevens) Maar sommige antennes staat heel dicht bij elkaar, zodat ik niet 100% weet welke antenne, welke site is. Heb jij ergens een idee hoe je dat kunt correleren? Veelal kan ik dat wel bepalen door de hoogste frequentie te nemen, en te kijken hoe de antenne staat tov. de gemapte gegevens en de zendantennes op de site van Jan5787, maar echt zeker ben ik nooit.telemans schreef: 1 maand geleden Is er een grote verandering in wallonie dat bij het aanwijzen van de site niet meer de site code van de provider te zien is ?
-
telemans
- Pro Member

Op Celmapper kan je 100% zeker zijn als daar voor Proximus een 40xxxxx ziet staan wil dat zegen dat de site actief is .
Daar is iemand met account voor bij gegaan of voorbijgereden .ik doe daar ook met mee.
Je kan per operator zoeken of per dag of een periode.
Daar is iemand met account voor bij gegaan of voorbijgereden .ik doe daar ook met mee.
Je kan per operator zoeken of per dag of een periode.
-
beont
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 13 keer
ja dat begrijp ik wel, maar ik ben bezig met honderden antennes op de juiste locatie te zetten op cellmapper (ik ben Contributor) , maar het is mij gewoon niet duidelijk hoe je kan weten welke antenne op cellmapper overeen komt met welke antenne op de zendantennekaart. Vooral als er meerdere antennes staan in de nabije buurt.
-
telemans
- Pro Member

ik gebruik daar voor G net track pro , die meet elke 15 sec het netwerk en zet er de 40xx bij en de coördinaten .Die zoek je dan op Google .
Zo weet je precies waar de 400xxxx staat , heel nauwkeurig en altijd juist.
Zo weet je precies waar de 400xxxx staat , heel nauwkeurig en altijd juist.
- buthead
- Elite Poster

Hoe kan je een antenne bevestigen?
PX is ook lekker bezig in de regio opeens allemaal nieuwe antennes of vervangen?
9200 Dendermonde zag 4 nieuwe reeksen en gemeente ernaast op industrie ook nieuwe
PX is ook lekker bezig in de regio opeens allemaal nieuwe antennes of vervangen?
9200 Dendermonde zag 4 nieuwe reeksen en gemeente ernaast op industrie ook nieuwe
Internet = Hey Telecom
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 203 keer
Op basis van cell id?
Maar die info staat niet in het certificaat, dus goeie vraag. Hoe weet je of de vermelde site actief is...
@buthead
viewtopic.php?p=1051736#p1051736
Maar die info staat niet in het certificaat, dus goeie vraag. Hoe weet je of de vermelde site actief is...
@buthead
viewtopic.php?p=1051736#p1051736
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- buthead
- Elite Poster

Per mail zie ik idd staan zal momenteel de mogelijkheid zijn
Internet = Hey Telecom
-
telemans
- Pro Member

Dendermonde ?buthead schreef: 4 dagen geleden Hoe kan je een antenne bevestigen?
Berlare Wetteren Lede en Dendermonde waren de piloot gemeente bij swap naar Nokia
Nu al
drie jaar geleden 53LED en 52BER werden eerst geswapt.
- buthead
- Elite Poster

Leuke info!
Had helemaal geen idee dat verklaart veel
Had helemaal geen idee dat verklaart veel
Internet = Hey Telecom
-
FredericV
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
In Aalst hebben we dankzij de antenne site van de overheid (en ook bevestigd door de site in deze topic), ontdekt dat er naast GSM masten gewoon DAB+ zenders met een zendvermogen van gecombineerd 1.552 Watt in een woonwijk knallen! Het gaat om twee DAB+ frequenties met een power level van 58.9 dBm of 776 watt per antenne, op de watertoren. Ik laat dit bericht hier staan, zodat bewoners deze topic kunnen vinden.
ICNIRP believers die enkel geloven in thermische effecten stoppen nu beter met lezen.
Dit was naar aanleiding van flinke overlast, waarbij de overlast bleef buiten line of sight. Dronken gevoel / mottig gevoel. Een GSM mast doet dit typisch niet, en al zeker niet op honderden meters. In Lede kunnen we bvb naast een GSM mast staan aan de bib, en geen last.
Maar in Aalst was dit iets anders. We hebben er lang op gezocht wat dit was, want het ging niet weg met typische hindernissen zoals huizen / muren / beton, hindernissen die microgolf straling drastisch verminderen. Je verwacht natuurlijk bij het zien van GSM antennes op een mast, dat dit het zou veroorzaken, maar het ging in de naburige straten nergens weg Dat was al zeer verdacht. En zo kwamen we via de antenne site, op nog andere zendinstallaties.
DAB+ knalt elke 96ms een frame. De duty cycle is niet 100% en er zit dus een gat tussen 2 frames waarin de zender dus uit staat:
Ik heb dan aan Gemini gevraagd om die 10.41 Hz pulsen te vergelijken met de data uit de koude oorlog, waarbij er tabellen bestaan wat elke puls frequentie van 1 tem 40 pulsen per seconde, met een mens doet.
Spijtig voor de mensen die daar wonen ... die staan dus bloot aan een soort high power neuromodulation.
Dat zoiets in een woonwijk mag is totaal crazy.
PS: mijn wifi beacon interval staat op 1s. Mijn wifi staat in mijn slaapkamer. 0 last. 1 puls per seconde gaat het zeer lastig worden voor het menselijk lichaam om daarop te locken. Maar 10 pulsen per seconde en 1552 Watt is andere koek.
ICNIRP believers die enkel geloven in thermische effecten stoppen nu beter met lezen.
Dit was naar aanleiding van flinke overlast, waarbij de overlast bleef buiten line of sight. Dronken gevoel / mottig gevoel. Een GSM mast doet dit typisch niet, en al zeker niet op honderden meters. In Lede kunnen we bvb naast een GSM mast staan aan de bib, en geen last.
Maar in Aalst was dit iets anders. We hebben er lang op gezocht wat dit was, want het ging niet weg met typische hindernissen zoals huizen / muren / beton, hindernissen die microgolf straling drastisch verminderen. Je verwacht natuurlijk bij het zien van GSM antennes op een mast, dat dit het zou veroorzaken, maar het ging in de naburige straten nergens weg Dat was al zeer verdacht. En zo kwamen we via de antenne site, op nog andere zendinstallaties.
DAB+ knalt elke 96ms een frame. De duty cycle is niet 100% en er zit dus een gat tussen 2 frames waarin de zender dus uit staat:
Ik heb dan aan Gemini gevraagd om die 10.41 Hz pulsen te vergelijken met de data uit de koude oorlog, waarbij er tabellen bestaan wat elke puls frequentie van 1 tem 40 pulsen per seconde, met een mens doet.
Spijtig voor de mensen die daar wonen ... die staan dus bloot aan een soort high power neuromodulation.
Dat zoiets in een woonwijk mag is totaal crazy.
PS: mijn wifi beacon interval staat op 1s. Mijn wifi staat in mijn slaapkamer. 0 last. 1 puls per seconde gaat het zeer lastig worden voor het menselijk lichaam om daarop te locken. Maar 10 pulsen per seconde en 1552 Watt is andere koek.