Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

devilkin schreef: 2 maanden geleden Nerdlandfestival... Waar de muziek zo luid moet staan dat ik op een afstand van 3km perfect kan volgen en de dreunen van de bassen nog kan voelen.
als je daar al last van hebt (van dat uurtje).... hier heb ik o.a (op meer dan 3km afstand) altijd de "eer" om te mogen meeluisteren met het circuit hun racejes,
en verschillende feestjes doorheen het jaar rondom in de gemeente hier.
weliswaar allemaal kleiner dan nerdland, maar toch zeker niet altijd stiller.

en honestly, "live & let live", zolang het niet alle dagen van dat is (en het niet vlak naast je deur is - want dat is wat anders), moeten we gewoon wat verdraagzaam zijn,
er is verder al genoeg gezeik en die stille disco's (hoewel grappig) zijn toch ook niet zo te vergelijken met "een echt feestje"
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
Bedankt: 756 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Moest het inderdaad het enige zijn, #care. Maar er is wel met regelmaat iets te doen daar, en op de duur steekt dat tegen.
Anyway - het was mijn kleine frustratie van de dag, de discussie hoeft niet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Bij ons om de hoek is ook een festivalletje. Een paar jaar terug met een weliswaar niet geeikte tablet tot 3u 's nachts 65-70 dB gemeten binnen in huis, alles dicht. Er was een uitzondering op de geluidsregels blijkbaar.
Het volgende jaar hebben we een WE Limburg geboekt en verleden jaar een WE Bastogne.
De "artiesten " vielen nog mee overdag maar in de late avond kwamen de DJs (Regi o.a) en dan was het niet te doen.
Het "event" is op 50 meter van de rijwoningen. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
Bedankt: 384 keer

Het "event" zal altijd wel naast iemand zijn woning zijn, ze bouwen alles vol.
En gewoonlijk zijn het de buren die er gaan wonen terwijl ze weten dat er "events" zijn die het hardst neuten. :angel:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Goeie analyse..maar volledig BS. bij ons is was het rustig... event is verhuisd van de andere kant van de gemeente naar achter de hoek, waar sinds we er wonen, een school verdubbeld is in grootte en een psychiatrisch centrum werd bijgebouwd. Voordien was het nieuwe schooldeel groen, net als waar nu het psychiatrisch centrum is. M.a.w. wij waren eerst 😀
Bye, Maurice
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 94 keer
Bedankt: 53 keer
Provider
Te Koop forum

Totaal niet te vergelijken maar moest hier nu aan denken.

Ik was onlangs aan het wandelen langs de Leie in de Sint-Antoniuskaai (Gent). Er was een ouder koppel op hun terras koffie aan het drinken. Er voer een toeristenbootje langs met gids. Die man riep vanop zijn terras: kan dat wat stiller?! :lol: :lol: :lol:
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 21 keer
Te Koop forum

Ben beetje gefrustreerd met mezelf.

Ik koos ervoor om alle browsers in een sandbox te draaien die zichzelf reset / alles wist bij het afsluiten. Dit geeft mij o.a. een extra isolatie laag waarbij normaal alle processen van de browser afzonderlijk draaien van de rest van het host-systeem. Ofja, dat zou toch moeten, gebruik sandboxie hiervoor omdat ik zo ook wel nog gewoon de updates e.d. van de browser krijg en kan behouden ipv iedere keer manueel de sandbox te updaten...

Overkill, allemaal tussen mijn twee oren? Kan goed zijn. Maar ik merkte toch op toen ik dit uitrolde bij mijn ouders dat het aantal noodkreten bij problemen drastisch terugliep. Zoveel zelfs dat ik het zelf ook ben gaan gebruiken voor dat beetje extra veiligheid. Nadeel is wel dat momenteel ook alle inlog gegevens en sessies verwijderd worden en ik dus overal opnieuw moet inloggen. Dat is nog doenbaar (al lees ik ook wel vaak niet ingelogd mee). De 2FA is voor mij lastiger. Ik vergeet en laat mijn telefoon overal rondslingeren. Dus vaak moet ik die eerst gaan halen voor ik verder kan.

Dat is geheel mijn eigen keuze en setup.
Maar is toch de frustratie van de dag

(en ik heb het ook te warm...)
-*-
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
Bedankt: 756 keer
Provider
Te Koop forum

Die vertragende factor speelt puur in je eigen voordeel: kans van gephished te worden (waarbij altijd alles dringend is) is gelijk een pak kleiner omdat je even dat moment hebt van terug te moeten inloggen - en gewoon dat ene momentje kan voldoende zijn...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
FredericV
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 37 keer

Amazon kafka

En hup, vandaag weer dezelfde miserie met amazon om aan een factuur te geraken, nu eentje waarbij amazon de fulfillment doet.

Bij het order overview staat "request invoice"
amazon request invoice.png
In de chat kan je dan niet anders dan Amazon contacteren:
amazon-connect.png
en dan krijg je als email antwoord een link naar de pagina waar je net rapporteerde dat de invoice er niet staat.
Alsof er een lamme AI aan de andere kant zit.

Je kan ook geen screenshots meesturen, en de (fake) medewerker kan ook niet in je invoice meekijken, zogezegd voor privacy.

Het lijkt er dus op dat dit een soort malicious compliance is om je zo snel mogelijk af te schepen. Alle input naar amazon text only zodat een bot je kan sussen?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

fullfilment is niet meer dan "amazon stocks & ships it", je verkoper is nog altijd een of ander vaag schimmig waarschijnlijk-random-opgericht chinees bedrijfje dat wss dropshipping doet, dat zie je duidelijk aan de naam.
en dat is uiteindelijk vermoedelijk degene die je de factuur moet bezorgen...

ik ben er vrij zeker van als je iets koopt dat "sold by amazon" is, je dat probleem niet hebt.
FredericV
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 37 keer

Splitter schreef: 2 maanden geleden ik ben er vrij zeker van als je iets koopt dat "sold by amazon" is, je dat probleem niet hebt.
één keer voor gehad met een SSD die van amazon prime kwam, heeft vele uren frustratie gekost en alsnog geen factuur.
Als nu de factuur niet bij levering van een Amazon Prime bestelling downloadbaar is, gaat het direct terug.

Maar hier zijn het antistatische zakjes die ik éénmalig nodig heb, en Amazon verkoopt dit niet direct.
Worst case is het nu dan een onkost van 10 euro.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Blijkbaar gaat ons vast nummer nu op alle Argenta phisher lijsten, zowel anonieme als 033*** bellen meerdere keren per dag. De anonieme gaan direct naar antwoordapparaat, de 033 nummers worden manueel op de blocklist gezet.
Bye, Maurice
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

@on4bam : kan je me in prive een paar call voorbeelden geven ? (heb nodig: tijdstip en jouw nummer, en indien de CLI niet verborgen was, ook het bellende nummer)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

VW die de API dichtzet zodat integratie in Home Assistant het niet meer doet...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1272 keer

Joe de Mannen schreef: 1 maand geleden VW die de API dichtzet zodat integratie in Home Assistant het niet meer doet...
En hoewel Skoda op hetzelfde platform zit, werkt de HA voor Skoda nog wel.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Voor Audi blijkbaar ook nog, zo lees ik.
Vreemd allemaal.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Bedankt: 789 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Tweede douche op de fiets :)

UB keert telkens terug naar login als je op logo linksboven (nieuwe berichten) klikt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

6-maandelijkse rekening van de orthodontist betaald en na controle gezien dat ze €250 te veel aanrekenden.
"u hebt gelijk, we zullen dat bij de volgende afrekening in mindering brengen".
Allereerst vind ik het al serieus fout dat ze zoveel te veel aanrekenen en dan nog eens normaal vinden dat ze die €250 6 maanden denken te mogen houden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je hebt het dan toch niet toegelaten, veronderstel ik...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 1 maand geleden 6-maandelijkse rekening van de orthodontist betaald en na controle gezien dat ze €250 te veel aanrekenden.
"u hebt gelijk, we zullen dat bij de volgende afrekening in mindering brengen".
Allereerst vind ik het al serieus fout dat ze zoveel te veel aanrekenen en dan nog eens normaal vinden dat ze die €250 6 maanden denken te mogen houden.
Tuurlijk is dat normaal... als de enige sanctie het terugbetalen bij betrapping is. Maar ja, ze hebben dat nodig want met een hoger loon dan de premier is het moeilijk rond komen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 1 maand geleden Je hebt het dan toch niet toegelaten, veronderstel ik...
Uiteraard.
Was behoorlijk gemor aan de andere kant van de lijn want "lastig in de boekhouding".
Tsja hier is het ook lastig in mijn boekhouding. :roll:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Mensen die applaudisseren als een vliegtuig landt, wie zijn ze, wat drijft hen. Is het omdat ze van hun angst verlost zijn als de wielen de grond raken? Waarom doen ze het na een korte vlucht en (meestal) niet na een zeer lange? Doen ze dat ook als de buschauffeur en aan het station afzet?
Bye, Maurice
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 157 keer

Eingelijk gisteren, maar een president die het nodig vindt om een krachtige tool enkel maar te beperken tot de US.
Wel, top van Anthropic dat ze dan actie ondernemen en niemand nog toegang verschaffen. Daar zijn ballen voor nodig maar… het helpt ons niets vooruit.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 236 keer
Provider

De logica zelf. Oorlogen worden gewonnen met technologie. Remember het einde van WO2? Of zie hoe Oekraïne dank zij technologie al 4 jaar weerstand biedt tegenover Rusland.
Als de producten van Anthropic effectief zo krachtig zijn, dan is het niet meer dan normaal dat ze dit als wapentechnologie beschouwen en de proliferatie ervan willen tegenhouden.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1272 keer

R2D2 schreef: 1 maand geleden Als de producten van Anthropic effectief zo krachtig zijn, dan is het niet meer dan normaal dat ze dit als wapentechnologie beschouwen en de proliferatie ervan willen tegenhouden.
Dat is niet wat er gebeurd is.
Amazon heeft gemeld dat er een lek zit in de veiligheidsbeperking van de ruimer beschikbare Mythos. Volgens Amazon is dat dermate problematisch dat het is alsof er géén veiligheidsbeperking meer is. Anthropic is het daar niet mee eens en zegt dat het een beperkt "lek" is in hun beveiliging.
Uit schrik dat de bewering van Amazon wél correct is en dat Anthropic maar een bende softe-losers zijn, heeft Trump - die Anthropic haat omdat noch het bedrijf noch de CEO buigt voor zijn onzin - een domme maatregel genomen.

https://tweakers.net/nieuws/249096/amaz ... halen.html

De maatregel is dom, want het zet het ganse model stop, ook voor de USA. De maatregel is dus niet precies genoeg omschreven om enkel het doel te treffen dat ie wilde treffen.

Ondertussen kan de rijkste man ter wereld verder knutselen aan zijn fascistische (maar niet fantastische) AI-tool, dat zal Trump wel prima vinden.
Dafke schreef: 1 maand geleden Daar zijn ballen voor nodig maar
Die houding legt het bedrijf duidelijk geen windeieren :).
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 45 keer
Provider
Te Koop forum

on4bam schreef: 1 maand geleden Mensen die applaudisseren als een vliegtuig landt, wie zijn ze, wat drijft hen. Is het omdat ze van hun angst verlost zijn als de wielen de grond raken? Waarom doen ze het na een korte vlucht en (meestal) niet na een zeer lange? Doen ze dat ook als de buschauffeur en aan het station afzet?
Ik frustreer me aan het feit dat ze niet wachten met applaudisseren totdat ze veilig en wel stil aan de gate staan. Na touchdown kan er nog zo veel fout lopen....
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Je hebt dat meestal gelukkig enkel op charters van de touroperators genre Tui. Die vliegtuigen kampen geregeld met problemen misschien daarom dat ze blij zijn dat hij deze keer niet neergestort is :)

Soit, wij maken er een spelletje van als we toch op zo'n vlucht zitten. Wie zal klappen en wie zal het hardst klappen? Soms maken ze het wel makkelijk met hun Tui tas of zelfs nog hun stickertje opdat de gids hen niet zou kwijtspelen :)
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Het was Air Lingus (we hebben nog nooit een chartervlucht gehad, de tijd van reisbureaus e.d. ligt ook al 25 jaar achter ons).
Ik ga er van uit, gezien het klappen vele rijen voor ons was en geconcentreerd rond enkele rijen, dat het iets van groep of begeleide reis was. In elk geval was het alweer een tijd geleden dat we dit meelmaakten.
Het zijn waarschijnlijk wel mensen die zenuwachtig zijn of (lichte) vliegangst hebben die afreageren eens ze de grond weer voelen.

Tegenwoordig lijkt het meer aangewezen om eens te applaudisseren voor de bagageafhandeling, kwestie dat ze het werk niet neerleggen :-)
Bye, Maurice
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Opnieuw zware ontgoocheling ivm verzekeringen. Voor de allereerste keer doe ik voor een herstelling beroep op mijn omniumverzekering, overtuigd dat dit zonder franchise was.
In de offerte die ik destijds kreeg stond letterlijk:
Met de Ethias autoverzekering bent u alvast zeker van de volgende voordelen:
  • Aantrekkelijke verzekeringsformules op maat van goede bestuurders, eco−bestuurders en jongeren.
  • Een omnium zonder vrijstelling wanneer u uw wagen laat herstellen bij één van onze erkende herstellers.
De herstelling gaat gebeuren bij een erkende hersteller maar die melde dat ik toch een vrijstelling van €450 moet betalen. Bij nazicht blijkt dat ook zo in de polis te staan.(punt 251...)

Dus juridisch zal de polis zeker de bovenhand halen, maar ik heb destijds offertes vergeleken en "zonder vrijstelling" was een criterium om voor Ethias te kiezen. Grove misleiding dus. En ik geloof niet dat dit per ongeluk gebeurd is.

Verzekeringen zijn echt grote oplichters. Ik heb nu al een reeks van ontgoochelingen achter de rug en deze bevestigt nog maar eens het ware karakter van die bedrijven.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1729 keer
Bedankt: 1651 keer
Provider
Te Koop forum

Jammer genoeg geen verrassing daar :-(.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

verzekeringen is 1 ding (en zullen zich quasi altijd proberen in te dekken).... ethias is een ander ding.
die doen bewust idd moeite om te zorgen dat ze onder betalingen onderuit kunnen, om maar 2 voorbeelden te geven:
- 1 euro te laat betalen (waarbij de reminder niet ontvangen was) => permanente schrapping van de assurcard / 3rdebetaler systeem
- "samenvattingen" van de apotheek halfjaarlijks doormailen mag niet, alles moet "per product" digitaal aangeleverd worden, en als dat niet doorkomt is het aan de klant om te zorgen dat het toch bij hen raakt

het enige wat ik qua verzekeringen kan aanraden is een goede makelaar vinden (en dus niet een gigantisch -je bent een nummer- kantoor of je bankkantoor),
en dan hopen als je die nodig hebt, dat je idd goed gekozen hebt.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 119 keer

Wel... en laat Ethias nu net een verzekeraar zijn waar ik zelf nog geen problemen mee gehad heb (in tegenstelling tot andere verzekeringen).
Stormschade? Offerte indienen en het geld binnen de week op de rekening.
Autoschade? Alles mooi betaald, rechtstreeks naar de garage.
Auto perte totale (ja, m'n ex kon er wat van): nieuwwaarde wagen uitbetaald gekregen.

Nog niets van problemen gekend met hun naar dossiers toe.
Enkel maar dat hun afrekeningen wel eens foutief durven zijn (ik krijg een permanente korting, en dien geen termijnkosten te betalen; toch stonden die er steeds op), maar steeds rechtgezet na een eenvoudig mailtje.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Vanmorgen een snurker op de trein, de man kon er wat van en de ganse wagon kon ervan genieten :)
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 368 keer
Bedankt: 258 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Hopelijk niet in een stiltezone :twisted:
Computer(k)nul
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

de "ETA" die je moet aanvragen als je naar engeland wil gaan, dewelke 25 euro kost.... en kan geweigerd worden zonder echte opgave van reden.
wil je dan nog eens proberen? nog eens langs de kassa....

op hun site staan dan bovendien ook nog eens ipv een passport een gewone id-card, maar blijkbaar moet je dus toch een passport meehebben,
wat je hier dan weer moet aanvragen & ook extra tijd & geld kost.... sja, dan houden ze de UK maar, die moeite & kost voor een weekendtrip gaan we niet doen
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Zwijg er van.. Ik heb het voor gehad. 3 ETA's aangevraagd, eerste na 2 min bevestigd, andere 2 geweigerd. Een dag later heel voorzichtig de tweede heraangevraagd en gewacht.. bevestigd, dan de derde, gewacht en bevestigd.

Het belachelijke was dan nog dat we niet "echt" in het UK moesten zijn maar in N-Ierland zodat we zelfs geen grensposten gezien hebben. Je mag natuurlijk dan niet voor hebben waarbij je politie nodig hebt (bv. elk ongeval met huurwagen) want dan hang je wss.

In elk geval heb je een reispas nodig, ID-kaart volstaat niet.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat heb je allemaal niet als je gewoon een bootje neemt en zelf over vaart :)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Splinternieuwe Google Home Speaker besteld, na maanden wachten op de release.
Maar Goolge geeft blijkbaar geen factuur hiervoor. Volgens hun info kun je bij google payments wel ergens je BTWnummer toevoegen, maar dat heb ik nergens gevonden. Dan maar gebeld: "sorry, maar dat kunnen wij niet geven".
Dus een multinational verkoopt hier diensten en producten (met BTW aangerekend) maar kan/wil geen factuur geven?
Dat klopt toch helemaal niet.
Bestelling meteen weer geannuleerd en ik wacht wel nog wat tot het ook beschikbaar wordt in een echte winkel.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

De onhebbelijke gewoonte die bepaalde bezienswaardigheden hebben dat je op voorhand een ticket met tijdslot moet reserveren. Ondoenbaar als je rondrijdt en op verschillende plaatsen stopt en wandelingen doet maar dan ergens op een bepaald tijdstip moet zijn (te laat, geld kwijt, niet gereserveerd, geen tickets meer).
Bye, Maurice
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 384 keer

Ja jongen, accepteren dat er niemand op jou staat te wachten. Moeilijk zulle.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”