Userbase.be updates
-
payphoneuser
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 64 keer
Nu nog glda19, die vandaag weer ongenadig toeslaat
-
SPR
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 32 keer
Goh, het heeft weinig nut om iedereen te bannen die iets mis zegt of je mening niet deelt. Anderzijds vind ik dat men met Ivob heel veel geduld heeft gehad, maar daar kwam soms ook wel een deftige uitleg uit, alleen de manier waarop was soms wat overdreven nors of bitsig.
Het geeft wel wat kleur aan een forum om wat straffe figuren te hebben.
In alle geval, even een ander profiel aanmaken en welkom terug bovi.
Het geeft wel wat kleur aan een forum om wat straffe figuren te hebben.
In alle geval, even een ander profiel aanmaken en welkom terug bovi.
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1729 keer
- Bedankt: 1651 keer
- Recent bedankt: 2 keer
We gaan ervan uit dat als iemand hier niet meer welkom is, dat hij of zij dan ook andere oorden opzoekt. Er zijn nog genoeg andere plaatsen om te discuteren.
-
boonpwnz
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 181 keer
Waar ik persoonsonafhankelijk me aan stoorde was vooral dat er sommige forumleden welles nietes discussies voerden met ellenlange teksten waarbij continu argumenten hopeloos werden herhaald. Dat is voor mij heel lastig lezen omdat er geen essentie in dat topic meer zit.
Anderzijds wil ik wel dat je vrijheid hebt om je mening te uiten en dat een mooie discussie zeker kan. Het ligt echter aan het topic en aan de diepgang.
Anderzijds wil ik wel dat je vrijheid hebt om je mening te uiten en dat een mooie discussie zeker kan. Het ligt echter aan het topic en aan de diepgang.
-
guido4096
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 36 keer
Continue off-topic gaan, niet relevante informatie erbij halen, hautain, en zijn eigen situatie, keuzes en gedragingen als superieur zien. Als hij erop wordt aangesproken de ander aanvallen; dat is niet nuttig voor discussies. Hij kon wel technisch interessante oplossingen bieden, jammer dat ie niet leert van feedback.
-
liegebeestig
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 85 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hij herhaalt gewoon altijd hetzelfde maar op zich geen slecht mens. Hij schept gewoon graag op. En eens je daar doorprikt kun je echt veel van hem leren.Goztow schreef:User Ivob is geband. Het geduld in het team met hem was al redelijk dun, zijn reacties werden steeds zuurder en we voelden steeds meer een gebrek aan respect in discussies.
Bannen is absoluut een foute actie tenzij er criminele feiten bij gemoeid zijn, het heeft iets van 'klikken', iets op een onmenselijke technologische manier 'oplossen' op het internet. Maar het zal niet opgelost zijn. Ivob of andere zeer snel herkenbare avatars dankzij de schrijfstijl. Hij zal er terug zijn. En maar goed ook.
Wat was de directe aanleiding voor de ban?
Laatst gewijzigd door liegebeestig 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
- Bedankt: 718 keer
Als hij zich aan z'n eigen overtuiging houdt, komt hij niet terug. Keuzes gemaakt, leef met de gevolgen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
ygeffens
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 117 keer
Er zijn er nog wel die zich zo gedragen. Ik wilde eerst schrijven: "die zich er aan schuldig maken". Maar dat voelt niet juist. Ik krijg bij wat er nu aan 't gebeuren is een slecht gevoel. Ik heb voor zover ik weet 1 keer een bedenking geuit over glda... Achteraf had ik daar spijt van. Moeten we echt mensen veroordelen over hoe ze zich hier gedragen? Je kan over een vooral misschien al grappend iets zeggen, en het daarna gewoon laten voor wat het is. Nu voelt het voor mij aan alsof we mensen op de brandstapel aan 't gooien zijn.guido4096 schreef: 1 maand geleden Continue off-topic gaan, niet relevante informatie erbij halen, hautain, en zijn eigen situatie, keuzes en gedragingen als superieur zien. Als hij erop wordt aangesproken de ander aanvallen; dat is niet nuttig voor discussies. Hij kon wel technisch interessante oplossingen bieden, jammer dat ie niet leert van feedback.
@guido4096 Mijn bericht staat in reply op jouw bericht, maar ik had het evengoed zonder quote kunnen plaatsen. Het is eigenlijk aan velen hier gericht.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
liegebeestig
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 85 keer
Helemaal akkoord met ygeffens. De standaardoplossing om it-bans toe te voegen is zo fout. Mensen onderling hebben voldoende inschattingsvermogen om te verbinden of afstand te houden. We hebben echt geen IT'ers nodig om een tech oplossing te geven aan conversaties die niet helemaal lopen zoals verwacht. Geef toch wat ruimte aan menselijkheid.
-
guido4096
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 36 keer
No worries. Ik had het zelf niet over glda; is ook niet belangrijk, want het gaat niet over specifieke personen, maar over gedrag en of gedrag wordt aangepast na heeeeel heeel veel herhalingen. Waar ik moeite mee heb is, dat als je kritiek geeft, er geen reflectie paatsvindt. Ik ga geen mening geven of verbannen juist is, ik wil de moderators ondersteunen in moeilijk werk en daar moeten soms harde keuzes gemaakt worden.
Laatst gewijzigd door guido4096 1 maand geleden, in totaal 2 gewijzigd.
-
x0f
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 55 keer
@ygeffens @liegebeestig Dat zijn interessante (en nobele) ruimere bedenkingen maar m.i. nogal utopisch ook. Als je die redenering doortrekt, mag een bedrijf dan nog iemand ontslaan of een school nog iemand schorsen als die persoon de werking in het gedrang brengt en zo de economische / educatieve activiteit hindert of verhindert? Mag de overheid nog iemand straffen/opsluiten bij overlast?
Gedrag zoals dat van ivob (en er zijn nog anderen idd), heeft ook gevolgen voor de werking en populariteit van het forum en m.i. werd er correct gehandeld door het UB team.
@mods/admins Deze (interessante) discussie kan misschien afgesplitst worden (naar het maatschappelijk deel) want dit heeft niet veel meer met Userbase.be updates te maken.
Gedrag zoals dat van ivob (en er zijn nog anderen idd), heeft ook gevolgen voor de werking en populariteit van het forum en m.i. werd er correct gehandeld door het UB team.
@mods/admins Deze (interessante) discussie kan misschien afgesplitst worden (naar het maatschappelijk deel) want dit heeft niet veel meer met Userbase.be updates te maken.
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1729 keer
- Bedankt: 1651 keer
het lijkt me dat ivob heel veel ruimte gekregen heeft. Ruimte gevuld met epistelsliegebeestig schreef: Geef toch wat ruimte aan menselijkheid.
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 202 keer
Feedback:
Bovenaan de header menu: snelle links, userbase, kennisbank.
Als je op Userbase klikt, helemaal onderaan "Userbase Twitter", kan misschien update krijgen naar nieuw logo + naamgeving?
Bovenaan de header menu: snelle links, userbase, kennisbank.
Als je op Userbase klikt, helemaal onderaan "Userbase Twitter", kan misschien update krijgen naar nieuw logo + naamgeving?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!