Userbase.be Live Event 2026 - 25/10/2026

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 264 keer
Provider
Te Koop forum

Beste Userbase-leden,

Het is weer zover! We nodigen jullie van harte uit voor een gloednieuw Userbase.be Live Event dat volledig in het teken staat van de transitie naar duurzame energie en mobiliteit. Naar jaarlijkse gewoonte mogen we dankzij EDPNET opnieuw hun locatie in Sint-Niklaas gebruiken

Ook dit jaar hebben we een sterk programma samengesteld:
  • Elektrisch rijden – Philippe Vangeel (CEO EV Belgium) deelt de nieuwste inzichten en toekomstperspectieven rond elektrische mobiliteit in België.
  • De energiemix van morgen – Maarten Michielssen (CEO EnergyVision) neemt ons mee in de snel evoluerende energiemarkt en licht toe hoe EnergyVision hierop inspeelt.
  • Userbase-update – Uiteraard blikken we ook kort vooruit met een update over onze community.
Naast de presentaties is er volop ruimte voor interactie. Stel je vragen tijdens de Q&A-sessies en praat bij met andere Userbase-leden. En wegens het grote succes van de voorbije jaren: de legendarische spitbroodjes zijn opnieuw van de partij tijdens de lunch!

---

Praktisch overzicht

Datum: 25 oktober 2026

10u30 – Ontvangst
10u45 – Welkom & Userbase-update
11u00 – Toekomst van elektrisch rijden (Philippe Vangeel) + Q&A
12u00 – Lunch met spitbroodjes & netwerken
13u15 – Evoluties in de energiemix (Maarten Michielssen) + Q&A
14u30 – Voorziene afsluiting

Ben jij erbij om mee te discussiëren over de technologie en energie-uitdagingen van morgen? Schrijf je dan in via onze Eventbrite-pagina.

Belangrijk

Om het aantal no-shows te beperken, vragen we dit jaar een bijdrage van €5 per deelnemer.

Je kan dit bedrag overschrijven op rekening BE79 7340 6563 2633 van Userbase.be, met vermelding van je Userbase-gebruikersnaam.

De volledige opbrengst wordt gebruikt voor de aankoop van een leuke prijs die tijdens het event wordt verloot onder de aanwezigen.

Waarom deze bijdrage? Voor de organisatie van het event voorzien we catering en andere kosten op basis van het aantal inschrijvingen. No-shows brengen daardoor een financieel risico met zich mee. Dankzij deze kleine bijdrage kunnen we het event beter organiseren en ervoor zorgen dat de beschikbare plaatsen effectief worden benut.

Dus: inschrijven via https://www.eventbrite.com/e/usernamebe ... 0712403387 - 5 EUR storten op BE79 7340 6563 2633 met vermelding van je Userbase nickname en je inschrijving is bevestigd!

Hopelijk tot dan!
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1732 keer
Bedankt: 1672 keer
Recent bedankt: 22 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben ingeschreven!
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 729 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Ik schrijf me in wanneer ik weer in het land ben. De agenda is al ingevuld.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
Bedankt: 386 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik kan helaas niet komen maar heb wel twee vragen:

- Wat zijn spitbroodjes ?
- En kan iemand aan dieje van energy vision eens vragen om zijn 1000kwh vast tarief met voordeel zekerheid deftig uit te leggen ?

Concrete vraag:
*Iemand* verbruikt 150kwh in december en 200kwh in januari, de andere maanden van het jaar is er geen verbruik van het net (nul kwh)
Wordt het ganse jaarverbruik van 350kwh dan afgerekend aan het vast tarief voor 1.000 kWh (9,54 cent/kWh (incl. btw))

Bijkomende vraag
Als het variabel maandtarief lager is dan 9,54 cent/kwh wordt dan toch het vaste tarief gerekend zodat je goed gezjost zijt?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Om te weten wat spitsbroodjes zijn, zal je toch eens moeten komen 😁
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
Bedankt: 382 keer

duizend schreef: 2 maanden geleden Concrete vraag:
*Iemand* verbruikt 150kwh in december en 200kwh in januari, de andere maanden van het jaar is er geen verbruik van het net (nul kwh)
Wordt het ganse jaarverbruik van 350kwh dan afgerekend aan het vast tarief voor 1.000 kWh (9,54 cent/kWh (incl. btw))

Bijkomende vraag
Als het variabel maandtarief lager is dan 9,54 cent/kwh wordt dan toch het vaste tarief gerekend zodat je goed gezjost zijt?
Gerelateerde vraag: Waarom kan/wil hun eigen helpdesk op deze duidelijke vragen geen antwoord geven en blijven ze verwijzen naar hun "contractuele voorwaarden" die voor talrijke interpretaties vatbaar zijn.
Kortom, waarom zijn de "kleine lettertjes" in hun tariefplan niet transparant.

Toegevoegd na 2 minuten 46 seconden:
Goztow schreef: 2 maanden geleden Om te weten wat spitsbroodjes zijn, zal je toch eens moeten komen 😁
Een "gratis" versie van AI geeft het volgende antwoord op dezelfde vraag:

Spitbroodjes (vaak geassocieerd met de bekende spitburger) zijn rijkelijk belegde, warme broodjes met dun gesneden geroosterde varkensham (beenham), afgewerkt met ijsbergsla, tomaat en geroosterde uitjes. Het is een populaire Vlaamse snack die zijn oorsprong vindt in Lokeren en een klassieker is tijdens de Gentse Feesten.De klassieke opbouw van een spitbroodje ziet er als volgt uit:Het broodje: Een licht krokant, ovaal broodje (vaak een Turks broodje).Het vlees: Malse, warme plakjes varkensham die vers van het spit worden gesneden.De toppings: Knapperige ijsbergsla, schijfjes tomaat en royale porties gebakken uitjes.De sauzen: Een combinatie van mayonaise en ketchup, of speciale cocktailsaus.De term kan daarnaast in sommige supermarkten of bakkerijen ook simpelweg verwijzen naar een krokant, langwerpig afbakbroodje (soms schnittbroodje genoemd) dat ideaal is om zelf te beleggen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 212 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

In 2024 konden we ook een spitbroodje eten met kip. Maar ik vind ze beiden iets TE krokant.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
Bedankt: 386 keer

Oei oei, oei, als den ivo en ik toch afkomen gaat het peentjes zweten zijn voor dieje van energy vision.

Ondertussen snap ik hun tariefplan volkomen, je hebt maandverbruiken, maandprijzen en excel nodig om het uit te kunnen rekenen.
En ja, je bent gewoon gezjost met hun tariefplan.

Dus de eigenlijke vraag wordt:
Welke vereenvoudigde formule geven ze aan sites zoals "mijn energie" zodat ze als goedkoopste er uit komen, maar je in werkelijkheid goed gezjost zijt.

Hopelijk zijn er spitbroodjes genoeg want kip en krokant lust ik wel en dus krijg ik goesting om toch af te komen ... :angel: :lol:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: 2 maanden geleden Ondertussen snap ik hun tariefplan volkomen, je hebt maandverbruiken, maandprijzen en excel nodig om het uit te kunnen rekenen.
En ja, je bent gewoon gezjost met hun tariefplan.
Inderdaad, tot dat besluit kom ik ook.
Spijtig dat veel van hun klanten alleen de aanhef van hun tariefplan lezen en niet de kleine lettertjes (als ze deze al begrijpen), dan intekenen en er na een tijd pas achterkomen dat het heel anders in elkaar zit (uiteraard in hun nadeel) dan het op het eerste gezicht lijkt.

Uiteraard blijft hun helpdesk dan rond de pot draaien want indien ze transparant zouden zijn verliezen ze klanten.
Kan uiteraard ook zijn dat ze hun eigen tariefplan niet begrijpen wat het alleen maar erger maakt.

Hoe de marketeers van o.a. Energyvision op de markt inspelen is voor sommigen inmiddels duidelijk. Daar moet je dus niet meer voor naar Sint-Niklaas rijden. En spitsbroodjes zal je ook wel buiten Sint-Niklaas kunnen kopen. Of dat aan 5€ kan weet ik dan weer niet (hier krijg je bij de lokale kiphandelaar in de TGTG verkoop voor 6,99 € krokante kip - plus groenten en dessert - waar je met twee personen twee dagen van kan eten en slechts tien minuten fietsen, uiteraard niet binnen het bereik van iedereen).

Maar de CEO van EnergyVision kan op beide oren slapen. Ik ga uiteraard geen 5€ betalen en helemaal naar Sint-Niklaas fietsen om zijn marketeerplan te doorprikken. Wie zich door zijn verhaaltjes wil laten inpakken en daar ook nog voor wil betalen moet dat zelf maar weten.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Wat een zure reactie op een evenement dat volledig gratis wordt georganiseerd door vrijwilligers rond een topic dat velen hier interesseert. Ja, dit jaar vragen we een kleine tussenkomst maar dat is puur om no shows een beetje in de hand te houden en wordt teruggegeven in de vorm van een prijs. Inderdaad best dat je niet komt, Ivob.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef: 2 maanden geleden Ja, dit jaar vragen we een kleine tussenkomst maar dat is puur om no shows een beetje in de hand te houden en wordt teruggegeven in de vorm van een prijs.
Daar was ik van op de hoogte en daar ging mijn reactie, niet eens naar jou noch een organisator gericht, niet eens over. :roll:
Goztow schreef: 2 maanden geleden Inderdaad best dat je niet komt, Ivob.
Dat is dan voor beiden een win-win situatie. :beerchug:
Maar daar moet je dan bovenstaande drogreden niet voor verzinnen. Dat had ik zonder je argumentum ad hominem ook zo wel al door. :wink:
Maar toch bedankt voor de onomwonden duidelijkheid.
Sol Invictus!
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Ik zal er ook zijn
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
---
CPU: AMD Ryzen 9 3900x; GPU: AMD Radeon RX 6800 XT; RAM: 32 GB DDR-4 @ 3200 MHz; Storage: 4 TiB Lexar NM790; Resolution 1440p
OS: Fedora KDE (daily driver); Windows 11 Pro (voor kernel-level anti-cheat games); MacBook Air M3 (15-inch) (voor onderweg)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 808 keer
Provider
Te Koop forum

Ik was er vorig jaar bij, dit jaar denk ik niet dat het gaat lukken, maar die €5 is gewoon belachelijk weinig.
Ik had daar met plezier €20 voor betaald.
Laatst gewijzigd door cadsite 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 119 keer
Provider
Te Koop forum

Wat is de uiterste inschrijvingsdatum ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

We sluiten 2 weken vooraf af zodat we het juiste aantal kunnen doorgeven aan de catering, en de tombola kunnen regelen
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 74 keer
Provider

Ik overweeg zeker te komen, de kleine bijdrage lijkt me meer dan normaal. Bedankt voor de moeite!
Gaat het door in Sint Niklaas? Dat zie ik immers niet meteen in de OP staan.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 87 keer
Provider

Jammer hoor Ivo dat je er niet bij bent. Als er iemand iets over energie zou kunnen bijdragen aan de userbase community dan ben jij het. Zochten de organisatoren geen eigen spreker ook? En ik zal dan een paar mooie voorzetten geven vanuit de zaal. Deal? We laten ons niet kennen voor 5 EUR toch
BertG3
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Inderdaad, EDPNET in Sint-Niklaas. Ik heb het verduidelijkt in de OP
ivob
Elite Poster
Elite Poster

liegebeestig schreef: 2 maanden geleden Jammer hoor Ivo dat je er niet bij bent.
Et tu Brute?
Sol Invictus!
EotT
Crew support
Crew support
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 324 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zal er ook weer bij zijn. Ingeschreven!
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Ik ga er ook weer trachten bij te zijn.
De reacties liegen er niet om , met energyvision hebben jullie weer een sterk en actueel programma.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 87 keer
Provider

ivob schreef:
liegebeestig schreef: 2 maanden geleden Jammer hoor Ivo dat je er niet bij bent.
Et tu Brute?
Ik ben er al elk jaar bij en dit jaar ook! Het zou fijn zijn als je er ook was voor deze energie editie. Verder geen Caesar verraad in het spel. Verre van.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Ook dit jaar zal ik van de partij zijn.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL
Modem/Router: Fritz!Box 7530 AX FRITZ!OS: 8.25
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 393 keer
Provider

Staat voorlopig al genoteerd in de agenda
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Anseric
Member
Member
Twitter: Anserics
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Ik zal eens komen, niet het actiefste lid maar ik ben eens benieuwd. Twijfel al elk jaar. 😁
BertG3
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Nog eventjes opnieuw een warme oproep om je te registreren :)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 119 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ga mijn inschrijving uitstellen tot ik zeker weet dat ik kan (vandaar de vraag hoeveel dagen vooraf je uiterlijk kan inschrijven). Sorry
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 729 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Ingeschreven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 157 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

ygeffens schreef: 2 maanden geleden Ik ga mijn inschrijving uitstellen tot ik zeker weet dat ik kan (vandaar de vraag hoeveel dagen vooraf je uiterlijk kan inschrijven). Sorry
Zelfde bedenking, ik ga mijn best doen om die datum te reserveren want de vorige edities waren superleuk, maar 't is nog ruim 4 maanden voor het zover is. Ik heb even teruggekeken en vorige keer konden we pas 2 maanden voor het event zelf inschrijven. Heel positief dat de datum nu al langer op voorhand vastligt hoor maar met mijn chaotische agenda weet ik het simpelweg nu nog niet. Maar ik ga het echt proberen. Een beetje zoals degene die zaterdag met Valerie trouwt ;)
DaNi0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 30 keer
Provider
Te Koop forum

ygeffens schreef: 2 maanden geleden Ik ga mijn inschrijving uitstellen tot ik zeker weet dat ik kan (vandaar de vraag hoeveel dagen vooraf je uiterlijk kan inschrijven). Sorry
Idem hier
BertG3
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Met het warme weekend misschien het ideale moment om in te schrijven voor ons event in oktober? :)
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”