Misschien komt dit uit Cambodja of Noord-Korea en staan ze daar nog niet zover met hun home-grown LLM's.
Wederom serieuze phishing oplichting XX..000 € na xxx.. telefoontje
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
- Bedankt: 789 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Kreeg whatsapp bericht van verblijf dat ik via Booking geboekt heb. Alleen kwam dat bericht uit India terwijl ik voor Italië geboekt had. Heb het doorgestuurd naar verhuurder en die gaf snel antwoord dat dit heel vaak voor komt. Dat probleem bij Booking blijft maar bestaan of ze krijgen het niet onder controle.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
ben144
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 40 keer
Thanks, misschien iets voor een gmail filter dan. Extra label MOGELIJKVEILIG voor mails van bepaalde domeinen voor pakjes/bank gerelateerde zaken.devilkin schreef: 2 maanden geledenAls de partij van wie het domein is z'n werk ietwat goed gedaan heeft zouden mails verzonden van niet legitieme mail servers gemarkeerd of gewoon gedropped moeten worden door jouw inkomende mail server.ben144 schreef: 2 maanden geleden Is het afzenderadres tegenwoordig altijd zeker dat het niet gespoofd is ?
Ik zie zeer veel phishing, maar altijd van andere domeinen. Vaak zeer goed gekozen, maar niet het juiste.
Geeft toch extra check bij snel nazicht op smartphone laat in de nacht.
voorbeeld gmail syntax : from:(*.argenta.be OR *.doccle.be OR *.keytradebank.be OR *.amazon.com.be OR *.bol.com OR *.amazon.nl OR *.amazon.de OR *.amazon.fr OR *.coolblue.be OR *.bpost.be OR *.postnl.be or *.notification.colisprive.com)
-
boulder
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
- Bedankt: 284 keer
Met dat ik meerdere talen spreek, krijg ik ze ook in veel van die talen.
Nu een itsme phishing in het Duits, maar dan wel vanuit een email adres dat op .mx eindigt.
Ook vreemd: Google kent plots het verschil niet tussen Engels en Duits.
Nu een itsme phishing in het Duits, maar dan wel vanuit een email adres dat op .mx eindigt.
Ook vreemd: Google kent plots het verschil niet tussen Engels en Duits.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
- Bedankt: 756 keer
- Recent bedankt: 1 keer
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/05/14 ... ng-met-el/
Wilt dit nu echt zeggen dat mensen niks controleren en gewoon gelijk welke overschrijving accepteren?
Voor zover ik weet toont elke bank het bedrag waar het over gaat. Als je dat zelfs niet nagaat...
Wilt dit nu echt zeggen dat mensen niks controleren en gewoon gelijk welke overschrijving accepteren?
Voor zover ik weet toont elke bank het bedrag waar het over gaat. Als je dat zelfs niet nagaat...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
-
FredericV
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik krijg regelmatig anonieme calls, die direct naar voice mail gaan. Vrijwel altijd fake card stop.
Maar deze mail was er vandaag nogal over, gezien telefoon nr om naar te bellen.
Zijn er userbasers die dit nummer een beetje willen pesten?
Maar deze mail was er vandaag nogal over, gezien telefoon nr om naar te bellen.
Zijn er userbasers die dit nummer een beetje willen pesten?
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 236 keer
Dit lijkt me toch een poging van een bank (KBC) om een oplossing te bedenken voor het probleem van "Human takeover-fraude".
https://newsroom.kbc.com/belgische-prim ... betalingenBelgische primeur: schakel ‘Engelbewaarder’ in bij verdachte betalingen
KBC geeft klanten de mogelijkheid een vertrouwenspersoon te betrekken als extra paar ogen om verdachte betalingen mee op te volgen in strijd tegen digitale fraude en human takeover
Op ‘Safer Internet Day’, een dag die veilig en bewust internetgebruik in de kijker wil zetten, lanceert KBC een Belgische primeur. Later dit voorjaar kunnen klanten met ‘Engelbewaarder’ zelf een vertrouwenspersoon inschakelen die mee toezicht houdt op verdachte overschrijvingen. KBC deelt het concept op aanvraag met andere financiële instellingen in de bredere strijd tegen digitale fraude.
-
johann
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 58 keer
Geen oninteressant idee, maar ik ben wel benieuwd hoe ze de aansprakelijkheid van die 'engelbewaarder' juridisch zullen 'aankleden'. Want zie meteen toch enkele wolfsijzers en schietgeweren klaarliggen in het hoge gras. Bovendien een cadeau aan de bank: "er zijn zelfs twéé personen die de transactie bevestigd hebben, nu zijn we helemaal uit de wind gezet".
-
R2D2
- Elite Poster

https://www.hln.be/vtm-nieuws/rechter-v ... ~a741471a/Rechter verplicht bank tot onmiddellijke terugbetaling van 50.000 euro aan slachtoffers van phishing: hoe dit vonnis een doorbraak is
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/06/03 ... eteen-moe/
https://techpulse.be/nieuws/500272/rech ... vergoeden/
Opvallend: de naam van de betrokken bank wordt in geen enkel persartikel vermeld. Na wat opzoekwerk blijkt dat standaard te zijn, de redacties vrezen juridische gevolgen.
-
ben144
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Toepasselijke cartoon
Ik kan de gevolgen voor de gewone man al ruiken :
- Hogere kosten / nog minder intresten
- Meer AI controles, en aangezien die soms/dikwijls mislopen gaan veel mensen plots geblokkeerd zijn. (Zie reddit revolut, grote stijging van mensen die locked out geraken)
Anderszijds ben ik ook wel van mening dat de banken het toch nog wel iets beter kunnen doen
- Tijdkluis of cooldown periode zoals hier al besproken
- Mogelijkheid tot het blokkeren van spaarboekejs zodat er niet geld vanaf kan gaan binnen dezelfde dag.
- Recente wijziging van Argenta. "het is nu mogelijk om de pincode van je bankkaart te bekijken in de APP
"
Ik kan de gevolgen voor de gewone man al ruiken :
- Meer AI controles, en aangezien die soms/dikwijls mislopen gaan veel mensen plots geblokkeerd zijn. (Zie reddit revolut, grote stijging van mensen die locked out geraken)
Anderszijds ben ik ook wel van mening dat de banken het toch nog wel iets beter kunnen doen
- Tijdkluis of cooldown periode zoals hier al besproken
- Mogelijkheid tot het blokkeren van spaarboekejs zodat er niet geld vanaf kan gaan binnen dezelfde dag.
- Recente wijziging van Argenta. "het is nu mogelijk om de pincode van je bankkaart te bekijken in de APP
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
- Bedankt: 789 keer
Maar Apple/Google pay aanbieden dat kan niet 
Nog minder intresten is ook al moeilijk, straks is de intrest nog lager dan de service
Door AI kunnen ze duizenden mensen ontslaan, dat zal uiteraard leiden tot hogere intresten, ja toch
Nog minder intresten is ook al moeilijk, straks is de intrest nog lager dan de service
Door AI kunnen ze duizenden mensen ontslaan, dat zal uiteraard leiden tot hogere intresten, ja toch
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
- Bedankt: 382 keer
Hoeveel intrest krijg jij dan op een zichtrekening?ben144 schreef: 1 maand geleden Ik kan de gevolgen voor de gewone man al ruiken :
De kosten op mijn zichtrekening zijn nog steeds nihil doch de intresten in dezelfde grootorde en voor een gereglementeerde spaarrekening al niet significant anders.
Ik was er ook niet van op de hoogte dat de kosten/intresten op éénzelfde type bankrekening verschillen naargelang je een "gewone man" of een "buitengewone man" bent (inclusief vrouwen en alle mengvormen).
Uiteraard wel tussen de verschillende mogelijkheden om je (spaar)geld tijdelijk te parkeren. Maar daar kan ook de "gewone man" (wie dat ook mag zijn) gebruik van maken.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
warpozio2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
https://tweakers.net/nieuws/248656/belg ... oeden.htmlR2D2 schreef: 1 maand geledenhttps://www.hln.be/vtm-nieuws/rechter-v ... ~a741471a/Rechter verplicht bank tot onmiddellijke terugbetaling van 50.000 euro aan slachtoffers van phishing: hoe dit vonnis een doorbraak is
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/06/03 ... eteen-moe/
https://techpulse.be/nieuws/500272/rech ... vergoeden/
Opvallend: de naam van de betrokken bank wordt in geen enkel persartikel vermeld. Na wat opzoekwerk blijkt dat standaard te zijn, de redacties vrezen juridische gevolgen.
Toegevoegd na 2 minuten 35 seconden:
Argenta Groei is 1.1 rente en 1.5 getrouwheid.Hoeveel intrest krijg jij dan op een zichtrekening?
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
- Bedankt: 382 keer
Ik ben klant bij Argenta.
Op mijn zichtrekening (Betaalrekening Green) krijg ik nul (0) percent intrest (en dat kost me aan "Taks portkost intrest" 15 cent per jaar).
Argenta Groerekening en Argenta e-spaar krijg je wel een kleine intrestvergoeding maar nog altijd lager dan de inflatie. En dat zijn ook geen betaalrekeningen. Om die "hogere" vergoeding te krijgen moet het geld er al tig keer langer opstaan (12 maanden) dan de gegarandeerde intrest bij andere beleggingen (waar sowieso bij leven niemand anders bijkan en volledige spaarbedrag ook nog eens beschikbaar binnen de week).
De "hogere intrest" voor een groeirekening krijg je ook alleen maar tot een max. inleg van 500€ per maand. Daar spring je ook niet er mee.
Bij Argenta kan je sowieso al zelf beperkende bedragen instellen voor overschrijvingen tussen de eigen rekeningen.
Wanneer je van de betaalrekening naar derderekening wil overschrijven moet dat vanaf een bepaald bedrag eveneens via "Itsme" of "het kastje" passeren.
Wanneer je Argenta account aan meerdere toestellen is gekoppeld krijg je bijna in real time een melding op de toestellen die je niet gebruikt dat er op een ander toestel verrichtingen op je account gebeuren.
Om in te loggen op die account heb je mijn vingerafdruk al nodig (voor de andere beveiligingen).
Ze vragen nog juist niet om een alu-hoedje op te zetten voor je op de eigen account kan inloggen.
Op mijn betaalrekening staat normaliter nooit meer dan 1000€ met een zelf ingestelde beveiliging voor het minimum mogelijk bedrag voor overschrijvingen (500€). Dat kan ik, indien nodig, ad hoc aanpassen tot 25K.
De kaartlimiet voor dagafhalingen aan een automaat kan je zelf instellen/beveiligen van 0 tot 650€ en de zevendaagse afhalingen van 0 tot 2500 € aan een automaat en 0 tot 5000 € voor kaartbetalingen in een winkel en/of onlinebetalingen.
Je bepaalt dus zelf het maximum van de "eventuele schade" bij een onoplettendheid en dat zijn al zeker de bedragen niet die je op de clickbaits van o.a. HLN kan lezen.
Sol Invictus!
-
warpozio2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
https://www.hln.be/binnenland/na-veroor ... ~aaa2f4e7/R2D2 schreef: 1 maand geleden Opvallend: de naam van de betrokken bank wordt in geen enkel persartikel vermeld. Na wat opzoekwerk blijkt dat standaard te zijn, de redacties vrezen juridische gevolgen.
Blijkbaar was het Argenta?
-
Avenger 2.0
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 122 keer
Denk dat Argenta toch nog steeds ook wat achter loopt op veiligheidsgebied, daarmee dat ze zoveel slachtoffers hebben.
Kan me nog de tijd van PC banking van hun herinneren waarbij je enkel een soort vast serienummer als beveiliging kreeg en je daarvan enkele cijfers/letters van moest aanvullen als beveiliging terwijl de andere banken al lang een digipas hadden
Kan me nog de tijd van PC banking van hun herinneren waarbij je enkel een soort vast serienummer als beveiliging kreeg en je daarvan enkele cijfers/letters van moest aanvullen als beveiliging terwijl de andere banken al lang een digipas hadden
- Matt555
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 271 keer
- Bedankt: 60 keer
En toch nog ondanks ....
https://www.hln.be/binnenland/opgelet-v ... ~a82b6b25/
Phishingplaag
Opgelet voor deze nieuwe truc: oplichters vinden achterpoortje om naamcontrole bij overschrijvingen te omzeilen
De controle die moet nagaan of een rekeningnummer overeenkomt met de naam van de ontvanger, moet bankfraude bemoeilijken. Maar volgens Ombudsfin hebben oplichters intussen een manier gevonden om die extra beveiliging te omzeilen. Dat schrijft 'De Tijd'.
Ine Holmstock
Journalist bij HLN
Bron: De Tijd
11 juni 2026, 08:35
Laatste update: 11:23
Oplichters hebben nauwelijks tijd nodig gehad om zich aan te passen aan de nieuwe IBAN-naamcontrole bij banken. Volgens Ombudsfin proberen fraudeurs die extra beveiliging steeds vaker te omzeilen door slachtoffers niet langer een overschrijving te laten uitvoeren, maar hen via een betaallink of online betaalplatform te laten betalen.
meer...
https://www.hln.be/binnenland/opgelet-v ... ~a82b6b25/
Phishingplaag
Opgelet voor deze nieuwe truc: oplichters vinden achterpoortje om naamcontrole bij overschrijvingen te omzeilen
De controle die moet nagaan of een rekeningnummer overeenkomt met de naam van de ontvanger, moet bankfraude bemoeilijken. Maar volgens Ombudsfin hebben oplichters intussen een manier gevonden om die extra beveiliging te omzeilen. Dat schrijft 'De Tijd'.
Ine Holmstock
Journalist bij HLN
Bron: De Tijd
11 juni 2026, 08:35
Laatste update: 11:23
Oplichters hebben nauwelijks tijd nodig gehad om zich aan te passen aan de nieuwe IBAN-naamcontrole bij banken. Volgens Ombudsfin proberen fraudeurs die extra beveiliging steeds vaker te omzeilen door slachtoffers niet langer een overschrijving te laten uitvoeren, maar hen via een betaallink of online betaalplatform te laten betalen.
meer...
" give rope and any monkey shall climb..." 
- Matt555
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 271 keer
- Bedankt: 60 keer
Opgelet nu is blijkbaar CRELAN aan de beurt , juist email met melding account te vervolledigen ....PHISHING !! want na contact bankbureel bevestigd dat het PHISHING betreft .
Voorgaande ParisBas en Argenta wist ik al , daar geen klant , maar bij Crelan wel ...
Dus weze gewaarschuwd mensen !!
(was een Form. ws. in pdf ingevoegd om openen ) natuurlijk niet gedaan
Voorgaande ParisBas en Argenta wist ik al , daar geen klant , maar bij Crelan wel ...
Dus weze gewaarschuwd mensen !!
(was een Form. ws. in pdf ingevoegd om openen ) natuurlijk niet gedaan
" give rope and any monkey shall climb..." 
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
- Bedankt: 756 keer
Ik heb denk ik al elke bank zien passeren, plus een hoop buitenlandse.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
Jack Daniels
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 390 keer
- Bedankt: 747 keer
Paypal heb ik nog niet zien passeren. En daar ben ik al veel langer klant dan bij Argenta.devilkin schreef: 1 maand geleden Ik heb denk ik al elke bank zien passeren, plus een hoop buitenlandse.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 15kWh
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 15kWh
-
DIBO
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 202 keer
- Bedankt: 98 keer
Je betaling is niet gelukt
Er is een probleem opgetreden bij het verwerken van je betaling. Je hoeft je geen zorgen te maken, dat kan gebeuren. Het is eenvoudig op te lossen zodat je snel weer kunt kijken. Klik:
- Betaling opnieuw proberen
- Betaalmiddel bijwerken
Dat hebben ze toch genoeg ingepeperd, nooit op een link klikken; wel zelf (zonder google) naar de site gaan, waar dit zogezegd van komt
Alleen was dit een legit bericht, en vragen ze exact te doen waartegen men de mensen probeert te waarschuwen...
-
payphoneuser
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 64 keer
He, de links werken niet 
-
Avenger 2.0
- Elite Poster

Toevallig gezien dat als je bij Argenta verhoging boven €5000 wil doen van rekening je 5 uur verplicht moet wachten voordat actief is voor phishing bescherming.
-
koenraaddeconinck
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 145 keer
Mogen ze bij mij doen al van 1000€
-
Avenger 2.0
- Elite Poster

Standaard staat dat op 2500 euro. Had zelf verlaagd naar 1250 per 7 dagen, maar dan loop je toch snel tegen de limiet bij aankopen en als je dan 5u moet wachten is dat natuurlijk ook frustrerend. Vind de €5000 limiet wel okay. De meeste mensen kopen zelden voor meer dan €5000 per week. Dus enkel aan denken als je eens iets groots moet betalen (verbouwing, auto, etc)
-
DIBO
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 202 keer
- Bedankt: 98 keer
En een kaartlimietwijziging aangevraagd op een werkdag tussen 03 en 20u wordt binnen 1 uur verwerkt, anders kan je netjes wachten tot eerstvolgende werkdag.Avenger 2.0 schreef: 1 maand geleden Toevallig gezien dat als je bij Argenta verhoging boven €5000 wil doen van rekening je 5 uur verplicht moet wachten voordat actief is voor phishing bescherming.
Als je wijziging aangevraagd hebt, blijft het wijzigingsscherm ontoegankelijk (met bovenstaande melding) tot aanvraag werd verwerkt. En pas dan kan je volgende wijziging aanvragen en moet je weer wachten tot verwerking (bv. limiet wijzigen voor online transactie en aansluitend limiet wijzigen voor geldautomaat). Behoorlijk lastig. Dat ze het extra beveiligen OK, maar zo werkt het erg lastig voor iemand die zijn limieten vrij laag/strak wilt beheren.
-
R2D2
- Elite Poster

Net weer een robocall van anoniem nummer.
De voice was deze keer een westvlaamse vrouw (accent): het was precies minister Melissa Depraetere die er een flexijob bijgenomen had. Verdachte transacitie Mediamarkt?
Uiteraard 1 gekozen om doorverbonden te worden.
Ik kreeg een student aan de lijn die zich voorstelde als Thomas Vermeulen en me van dienst wou zijn.
Ik had deze keer geen tijd om het spel te spelen en tijd te rekken dus maar meteen hem enkele pertinente vragen gesteld. Daar was zijn script niet op voorzien en hij repliceerde met een (smakeloze) puberopmerking omdat hij begon door te hebben dat de vis niet ging bijten. Daarop werd het gesprek snel afgebroken.
De voice was deze keer een westvlaamse vrouw (accent): het was precies minister Melissa Depraetere die er een flexijob bijgenomen had. Verdachte transacitie Mediamarkt?
Uiteraard 1 gekozen om doorverbonden te worden.
Ik kreeg een student aan de lijn die zich voorstelde als Thomas Vermeulen en me van dienst wou zijn.
Ik had deze keer geen tijd om het spel te spelen en tijd te rekken dus maar meteen hem enkele pertinente vragen gesteld. Daar was zijn script niet op voorzien en hij repliceerde met een (smakeloze) puberopmerking omdat hij begon door te hebben dat de vis niet ging bijten. Daarop werd het gesprek snel afgebroken.
-
johann
- Pro Member

VDK Bank heeft onlangs in alle stilte hun beleid aangepast: standaard is de limiet voor instantoverschrijvingen nu op 0 euro gezet. Aanpassingen zijn weliswaar mogelijk en permanent, maar treden pas na 4 uur in werking. Instantoverschijvingen worden met dit systeem afgetopt tot 10000 euro. Cf. https://www.vdk.be/nl/nieuwe-phishingmaatregelen
Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om een 'spaarslot' van 3000 euro op spaarrekening te zetten, maar dat moet dan wel actief gebeuren via een kantoor.
Ik heb me nog niet door de reglementen geploegd om na te gaan hoe uitzonderingen te bekomen zijn. Indien mogelijk, dan sowieso toch alleen via de omweg van het kantoor en dus niet 'bij nacht en ontij'. (Wat dus niet bepaald klantvriendelijk is.)
Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om een 'spaarslot' van 3000 euro op spaarrekening te zetten, maar dat moet dan wel actief gebeuren via een kantoor.
Ik heb me nog niet door de reglementen geploegd om na te gaan hoe uitzonderingen te bekomen zijn. Indien mogelijk, dan sowieso toch alleen via de omweg van het kantoor en dus niet 'bij nacht en ontij'. (Wat dus niet bepaald klantvriendelijk is.)
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
- Bedankt: 807 keer
- Recent bedankt: 6 keer
VDK bank...
Dat is nu echt wel de laatste (OK, misschien Belfius, maar soit) die moet neuten over oplichten.
Ik heb jammer genoeg de folder niet meer, maar zie het nog zo voor me. "investeer risicoloos in arcopar, 100% staatsgarantie"
Dat is nu echt wel de laatste (OK, misschien Belfius, maar soit) die moet neuten over oplichten.
Ik heb jammer genoeg de folder niet meer, maar zie het nog zo voor me. "investeer risicoloos in arcopar, 100% staatsgarantie"
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1272 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Nooit de reclame geloven, altijd de kleine lettertjes lezen. Op aandelen is er geen "staatsgarantie".cadsite schreef: 1 maand geleden Ik heb jammer genoeg de folder niet meer, maar zie het nog zo voor me. "investeer risicoloos in arcopar, 100% staatsgarantie"
En oplichten zou ik dat niet noemen, eerder foute reclame.
-
johann
- Pro Member

Zo zwart/wit was dat niet hoor. Ik zou diep moeten graven om de hele geschiedenis te reconstrueren, maar dit nieuwsberichtje geeft in ieder geval aan welke gekke constructies er ooit werden opgezet: https://news.belgium.be/nl/staatsgarantie-cvbas. Dus, jazeker, er zijn ooit staatsgaranties geweest op aandelen.
- cadsite
- userbase crew

Voor mij gaat het over 'amper' €500, dus ik kan echt wel mijn emotie opzij zetten.heist_175 schreef: 1 maand geledenNooit de reclame geloven, altijd de kleine lettertjes lezen. Op aandelen is er geen "staatsgarantie".cadsite schreef: 1 maand geleden Ik heb jammer genoeg de folder niet meer, maar zie het nog zo voor me. "investeer risicoloos in arcopar, 100% staatsgarantie"
En oplichten zou ik dat niet noemen, eerder foute reclame.
Als een bank een folder uitdeelt met 'staatsgarantie' en als een bankmedewerker zegt "madammeke, meneer, dit is 100% veilig om de spaarcenten van uw baby hier in te steken, want het is gedekt door de staat", dan is dat in mijn ogen complete oplichting als blijkt dat dit niet waar is.
Ik zal geen kans onbenut laten om die ***** eraan te herinneren dat ze degoutante kl**** zijn en doelbewust de boel in 't zak hebben gezet.
dexia, vdk, acv, ...
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1272 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik ken mensen die €5mio kwijt zijn, omdat ze "een goeie vriend" geloofden dat crypto alleen kon stijgen.
Is dat oplichting? Phishing? Goedgelovigheid?
Als je SpaceX gekocht hebt, ben je dat slachtoffer van oplichting of van uw eigen goedgelovigheid?
Is dat oplichting? Phishing? Goedgelovigheid?
Als je SpaceX gekocht hebt, ben je dat slachtoffer van oplichting of van uw eigen goedgelovigheid?
- cadsite
- userbase crew

ofwel lees je niet, ofwel wil je het niet begrijpen.
Een bank is een financiële instelling en is gebonden aan regels om te mogen adviseren.
Als ze die bewust met de voeten treden is dat niets anders dan oplichting.
Een bank is een financiële instelling en is gebonden aan regels om te mogen adviseren.
Als ze die bewust met de voeten treden is dat niets anders dan oplichting.