Ik had dus donderdag mijn gsm laten vallen tijdens het werken. Hij is toen op een stenen vloer gevallen en het scherm was gebarsten. Ik ben toen in de avond naar iRepairShop in Zele geweest en heb 200 euro betaald voor een nieuw scherm.
Allemaal goed en wel, maar toen ik thuiskwam, werkte geen enkel van mijn eSIMs nog. Verwijderen en lijnen deactiveren werkte niet. IMEI, EID en modemfirmware waren nog zichtbaar.
Eerst heb ik een netwerkreset gedaan, daarna een volledige reset en zelfs een DFU-reset, maar dat was allemaal tevergeefs. Ik heb dan een prepaid Orange-simkaart ingestoken, maar de gsm kon die niet deftig herkennen. Dit is raar, want vóór de reparatie had ik wel nog mobiel netwerk enz.
Vandaag ben ik weer naar iRepairShop geweest, bij dezelfde reparateur. Hij heeft een nieuw scherm geprobeerd en nog eens een DFU-reset via Mac gedaan, “want dat zou het misschien kunnen oplossen”. Ik begrijp volledig dat ze het boekje moeten afgaan. Hij heeft zelfs een kabel opnieuw aangesloten, maar hij zei dat het waarschijnlijk het moederbord was.
Ik krijg morgen waarschijnlijk nog eens opnieuw te horen of ik de 200 euro voor het scherm terugkrijg, omdat het niet gebruikt is en nog perfect nieuw is. Hopelijk krijg ik nog iets voor de gsm.
Maar wat denken jullie in feite van de hele situatie? Voor mij lijkt het hopeloos.
Hierbij dan ook. Zou ik dan kijken voor een tweedehands of refurbished iPhone of een nieuwe android. Prijsklasse is 300-400 euro.
iPhone 15 Plus Problemen/nieuwe gsm
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 4 keer
IOS is sowieso goed, maar het is al jaren geleden dat ik android heb gebruikt. Dus ben benieuwd of er gewoon al veel veranderd is.
Toegevoegd na 3 minuten 48 seconden:
Maar ik vind het gewoon raar dat mobiel gegevens ineens niet meer werken na een herstelling van een scherm... Als ze niet aan het moederbord zijn geweest en ervoor werkte het wel?
Internet: edpnet VDSL (86 Down / 27 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 205 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Enkel bij Apple kan je toch officiële herstellingen uitvoeren of ben ik mis?
Wat zegt dit bij jouw toestel
https://support.apple.com/nl-be/102658
We weten natuurlijk niet of de herstelling toch iets geraakt heeft ofzo, losse connector(s) ofzo toevallig. Geen idee.
Toevallig ook eens gepolst bij jouw provider?
Wat zegt dit bij jouw toestel
https://support.apple.com/nl-be/102658
We weten natuurlijk niet of de herstelling toch iets geraakt heeft ofzo, losse connector(s) ofzo toevallig. Geen idee.
Toevallig ook eens gepolst bij jouw provider?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.2_2
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.2_2
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 61 keer
Ik kan mis zijn maar iRepairShop is geen Apple erkend retailer noch repair shop, en ze hebben waarschijnlijk een "niet-origineel" scherm in geplaatst.
Geen idee of dit voor problemen kan zorgen met eSIMs en zo (tenzij ze iets beschadigd hebben tijdens het herstel), maar je had beter contact opgenomen met Apple en het naar hen gestuurd voor repair.
Misschien is dit wel nog mogelijk, en ik kan mij niet inbeelden dat het meer dan €300-400 zal kosten.
Edit: Ik ben blijkbaar mis, het zou €405 kosten bij Apple zelf (volgens https://support.apple.com/nl-be/iphone/ ... eplacement). Vraag is dus, vind je voor €400 een "betere gsm" dan jou iPhone 15 Plus? zo ja, koop die. Zo niet, laat je scherm repareren door Apple. Dat is alleszins wat ik zou doen.
Geen idee of dit voor problemen kan zorgen met eSIMs en zo (tenzij ze iets beschadigd hebben tijdens het herstel), maar je had beter contact opgenomen met Apple en het naar hen gestuurd voor repair.
Misschien is dit wel nog mogelijk, en ik kan mij niet inbeelden dat het meer dan €300-400 zal kosten.
Edit: Ik ben blijkbaar mis, het zou €405 kosten bij Apple zelf (volgens https://support.apple.com/nl-be/iphone/ ... eplacement). Vraag is dus, vind je voor €400 een "betere gsm" dan jou iPhone 15 Plus? zo ja, koop die. Zo niet, laat je scherm repareren door Apple. Dat is alleszins wat ik zou doen.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
-
9livesuni
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 95 keer
- Recent bedankt: 2 keer
neils1108 schreef: 2 maanden geleden Zou ik dan kijken voor een tweedehands of refurbished iPhone of een nieuwe android. Prijsklasse is 300-400 euro.
Een refurbished android?
- neils1108
- Premium Member

Neen, in principe kan je overal gaan. Je betaalt wat minder maar dan krijg je deze klodden...TheCeet schreef: 2 maanden geleden Enkel bij Apple kan je toch officiële herstellingen uitvoeren of ben ik mis?
Awel was ook perfect mogelijk misschien refurbished pixel of samsung s-series.
- nerph
- Premium Member

Maar dat zijn dus geen officiële herstellingen zoals TheCeet zegt. Dat kan inderdaad voor problemen zorgen zoals je nu ervaart.neils1108 schreef: 2 maanden geleden Neen, in principe kan je overal gaan. Je betaalt wat minder maar dan krijg je deze klodden...
- neils1108
- Premium Member

Kan volledig mogelijk zijn, was dan toch een heel duur niet-origineel scherm. Heb er toch mooi 200 euro voor betaald. Maar normaal zou ik morgen nog eens binnenspringen om met de hoofdverantwoordelijk te praten. Reparateur zei voor de iphone zelf kan ik weining tot niks meer krijgen omdat ineens heel moederbord kapot zou zijn??? Maar scherm is gloednieuw en van donderdag dus zou ik nog mijn 200 euro voor kunnen terugkrijgen.nerph schreef: 2 maanden geleden Ik kan mis zijn maar iRepairShop is geen Apple erkend retailer noch repair shop, en ze hebben waarschijnlijk een "niet-origineel" scherm in geplaatst.
Toegevoegd na 6 minuten 17 seconden:
Toch spijtig langs een kant maar veel kan je er in feite niet aandoen. Wat ik wel weet is dat applecare nodig zal zijn.nerph schreef: 2 maanden geleden Maar dat zijn dus geen officiële herstellingen zoals TheCeet zegt. Dat kan inderdaad voor problemen zorgen zoals je nu ervaart.
- nerph
- Premium Member

Toch wel he, je herstellingen laten gebeuren door Apple...
AppleCare is een soort abonnement/verzekering voor Apple toestellen. Die kan je niet nemen in België voor iPhones, enkel voor Mac-toestellen, iPad's en Apple TV (van wat ik kan zien op https://www.apple.com/benl/support/products/).
of met "AppleCare" bedoel je dat Apple nodig zal zijn voor je herstelling?
- neils1108
- Premium Member

Ja, dat is sowieso al een les geleerd.
Ah, ik dacht dat je dit ook voor iPhones kon nemen. Maar blijkbaar niet in België.nerph schreef: 2 maanden geleden AppleCare is een soort abonnement/verzekering voor Apple toestellen. Die kan je niet nemen in België voor iPhones, enkel voor Mac-toestellen, iPad's en Apple TV (van wat ik kan zien op https://www.apple.com/benl/support/products/).
-
9livesuni
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 95 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Alsof apple kan toveren en valschade enkel cosmetisch kan houden.nerph schreef: 2 maanden geleden Misschien is dit wel nog mogelijk, en ik kan mij niet inbeelden dat het meer dan €300-400 zal kosten.
Uw telefoon kan wel tegen een stootje, maar uiteindelijk zal uw toestel wel eens de geest geven. Dat kost geld. Als je daarmee niet overweg kan dan koop je iets dat gemakkelijk vervangbaar is ( de a1 reeks van samsung is hier redelijk populair).
De teneur dat een zelfstandig technieker dan maar de oorzaak van alle ellende is vind ik er wel wat over. Maar ik gun u het geloof in Apple en hun kunnen.
- nerph
- Premium Member

Tja, ik baseerde mijn stelling op wat neils1108 ons vertelde, namelijk dat zijn eSIMs werkten voor hij het binnenbracht bij iRepairShop en na hun herstelling werkte het niet meer.
Ik zei toch niet dat Apple kan toveren? Ik zei enkel dat de enige plaats waar ze herstellingen doen met officiële onderdelen is Apple zelf, en dat herstellingen met niet-officiële onderdelen voor problemen kan zorgen.
Ik zei toch niet dat Apple kan toveren? Ik zei enkel dat de enige plaats waar ze herstellingen doen met officiële onderdelen is Apple zelf, en dat herstellingen met niet-officiële onderdelen voor problemen kan zorgen.
Merci, lijkt me redelijk logisch dat Apple de meeste geschikte mensen zijn voor herstellingen van Apple producten.
- neils1108
- Premium Member

Korte update: vandaag ben ik nogmaals langs geweest. Ik heb het geld van de schermreparatie teruggekregen, omdat het scherm uiteindelijk niet gebruikt is. Met dat geld + zelf nog wat bijgelegd, heb ik dan maar een iPhone 13 Pro 256 GB gekocht. Toch spijtig dat het moederbord van de 15 Plus ineens kapot is gegaan... 
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1732 keer
- Bedankt: 1673 keer
- Recent bedankt: 22 keer
Het is niet ineens kapot gegaan denk ik. Ofwel tijdens de val, ofwel tijdens de reparatie. Zo'n dingen gebeureb. Maar blij dat je een oplossing hebt.
- neils1108
- Premium Member

@Goztow Neen, vermoedelijk tijdens reparatie. Maar spijtig genoeg inplaats van fout toe te geven werd schuld eerst bij mij gelegd. Maar kijk, ze hebben achteraf wel netjes gehandeld en ik heb een nieuwe gsm. Dus ik mag zeker niet klagen.