@Petrikske Voor de goede orde, de quote die je aan mij toeschrijft schreef ik voor alle duidelijkheid NIET.
Het is niet omdat iemand anders denkt in mijn naam uitspraken te moeten doen dat je daarna ze ook nog eens aan mij moet toeschrijven.
Gelieve dit recht te zetten.
phil48 schreef: 4 maanden geleden
Ik zal even een typisch Ivob-antwoord geven hé.
Als ze niet (meer) tevreden zijn met hun job, staat het hen (net als elke andere werknemer) vrjj een andere baan te zoeken he. Hetzelfde geldt trouwens ook voor het treinpersoneel.
De "ik" in deze is toe te schrijven aan
@phil48
Wat ik wel schreef was:
En we zijn inderdaad nog altijd een vrij land met een relatief open economie waar het iedereen vrij staat een job te zoeken die past binnen de eigen mogelijkheden.
Vrij zijn in een keuze binnen de eigen mogelijkheden impliceert ook dat je niet verplicht bent van baan te veranderen. Je hebt ook nog altijd de keuze te blijven zitten waar je zit.
Je moet er alleen ten alle tijde rekening mee houden dat iedere keuze zijn eigen gevolgen heeft. Het is aan ieder individu de afweging te maken welke gevolgen hun wel of niet willen dragen en dat zal voor iedereen iets anders liggen.
Een doordachte afweging maken op basis van de voor- en nadelen is ook nog eens het tegengestelde van afgaan op het buikgevoel.
Uiteraard zal je ook steeds een deel mensen hebben die zelf geen keuze kunnen/durven maken. Maar dat houdt dan doorgaans in dat anderen - met of tegen hun eigen wil - dan uiteindelijk een keuze voor hen gaan maken. Met doorgaans gevolgen waar men zelf nog maar weinig vat op heeft.