Het forum waar ik al jaren relevante info haal en hulp kan krijgen i.v.m. met mijn Peugeot stopt ermee*:
https://www.peugeot-community.nl/forum/ ... hp?t=19129
Ik heb er veel geleerd.
Het was een mooi hobbyprojectje,
maar meer en meer behandelen (nieuwe ?) gebruikers het als een extensie van Peugeot support
met eisen en persoonlijke aanvallen en verwijten naar de beheerders toe.
* Nog beschikbaar tot 1 maart 2027
Peugeot Community Forum stopt ermee
-
x0f
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik ken het fourm niet maar de uitleg die ze geven vind ik wel een beetje flauw. Ik kan best geloven dat ze er genoeg van hebben maar domme, ondankbare en onbeschofte mensen vind je overal en zijn van alle tijden. Als je contact hebt met andere mensen, kom je ze wel tegen of je nu een forum beheert als hobby of niet.
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
- Bedankt: 807 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Zo'n zaken kosten geld en brengen niets meer op.
Vroeger, tot zo'n 10 (?) jaar geleden kon je daar een paar €100/ jaar aan inkomsten uit krijgen via adsense, maar dat is nu verwaarloosbaar geworden.
Die incentive valt dus al weg voor de uitbaters. Ook heb je moderatoren nodig, vroeger kon je die af en toe een kinepolis ticket of bol voucher toestoppen als bedanking, maar als de inkomsten weg vallen en de uitgaven blijven, dan lukt dat niet meer zonder er zelf aan toe te steken.
Dit in combinatie met te veel onbeschofte bezoekers maakt dat dit soort fora er de brui aan geven.
Jammer, maar begrijpelijk.
Vroeger, tot zo'n 10 (?) jaar geleden kon je daar een paar €100/ jaar aan inkomsten uit krijgen via adsense, maar dat is nu verwaarloosbaar geworden.
Die incentive valt dus al weg voor de uitbaters. Ook heb je moderatoren nodig, vroeger kon je die af en toe een kinepolis ticket of bol voucher toestoppen als bedanking, maar als de inkomsten weg vallen en de uitgaven blijven, dan lukt dat niet meer zonder er zelf aan toe te steken.
Dit in combinatie met te veel onbeschofte bezoekers maakt dat dit soort fora er de brui aan geven.
Jammer, maar begrijpelijk.
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1729 keer
- Bedankt: 1652 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Het probleem dat ik daar lees is dat het blijkbaar allemaal door één enkeling wordt gerund. Datwwerkt zolang die enkeling motivatie heeft.
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
- Bedankt: 789 keer
Zelfde als bij Spaargids. Te weinig inkomsten en te weinig idealisten die als mod willen werken voor niets.
Het feit dat Stellantis het zeer slecht doet en er dus ook pakken klachten komen van gefrustreerde klanten zal er ook niet aan helpen.
Je kan je afvragen hoeveel mensen er op de klantendienst van pakweg Telenet zouden werken als ze niet betaald werden om de stroom klachten te aanhoren?
Het feit dat Stellantis het zeer slecht doet en er dus ook pakken klachten komen van gefrustreerde klanten zal er ook niet aan helpen.
Je kan je afvragen hoeveel mensen er op de klantendienst van pakweg Telenet zouden werken als ze niet betaald werden om de stroom klachten te aanhoren?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 236 keer
Is het ook niet de concurrentie van de facebook-groepen? Daar houden zich dezelfde comunities op en dat is behoorlijk eenvoudig op te zetten, te modereren en kosteloos. De trafic (opbrengsten) is voor FB zelf.
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1729 keer
- Bedankt: 1652 keer
De kosten voor een kleine community te draaien vallen reuze mee. Als je natuurlijk veel trafiek begint te krijgen dan is dat iets anders.
-
Flippi
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 114 keer
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar in die Facebook groepen verlies ik toch vlug het overzicht en krijg ik vlug het gevoel van niet meer mee te zijn als ik eens een paar dagen niet volg (wat is het laatste bericht dat ik nog gelezen heb en waar beginnen de ongelezen berichten).
Via een forum krijg ik netjes een oplijsting van ongelezen berichten waar ik doorheen kan scrollen.
Via een forum krijg ik netjes een oplijsting van ongelezen berichten waar ik doorheen kan scrollen.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
-
Freec
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 29 keer
Forums zijn eigenlijk ten dode opgeschreven. Ik merk ook aan mezelf dat ik niet graag accounts maak op die dingen. Tegenwoordig zoek ik een facebookgroep ofzo. Ik denk dat dat voor velen zo is, dus blijven die forums met oude leden over en bloeden ze stilaan leeg. Kijk bvb juridisch forum.. dat worden spamsites.
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 211 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Was vroeger ook forum gebruiker (lezer vooral 20 jaar geleden).
Was inderdaad een forum met een schat aan informatie door gedreven Peugeot eigenaars.
Maar de tijden zijn veranderd en nu heb ik zelf dit merk links gelaten.
Was inderdaad een forum met een schat aan informatie door gedreven Peugeot eigenaars.
Maar de tijden zijn veranderd en nu heb ik zelf dit merk links gelaten.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
crackjack
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik zie dat er nog een paar Peugeot fora bestaan:
https://www.peugeotforum.be/
https://www.forum-peugeot.com/Forum/
misschien vinden jullie daar jullie gading?
https://www.peugeotforum.be/
https://www.forum-peugeot.com/Forum/
misschien vinden jullie daar jullie gading?