[Te koop] Landroid WR306E robotmaaier

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Forumregels
Raadpleeg hier de specifieke forum regels.
Verkoop kan enkel door gevalideerde kopers of verkopers
Kopen en verkopen is op eigen risico, Userbase.be kan geen enkele verantwoordelijkheid nemen in geval van fraude. Wees altijd waakzaam, in het bijzonder als het te mooi lijkt om waar te zijn!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Item: landroid vision cloud WR306E (link: https://www.amazon.com.be/dp/B0FST1TYK3 )

Ouderdom: 1 dag

Locatie: 3580 Beringen, enkel op te halen vanwege het gewicht (ding weegt toch wel 15kg)

Prijs: 705 euro (prijs die ik ervoor betaald heb, was een mooie deal want staat terug aan 899 nu)

Reden van verkoop:
de nRTK moet bepaalde poorten open hebben naar internet om te kunnen werken en dat staat mij niet zozeer aan.
vermoedelijk wil dit ook zeggen dat hij niet zal werken zonder wifi signaal, maar dit heb ik verder niet getest (want again, ik blokkeer die poorten en heb geen zin een uitzondering te maken, en dat is idd een bizarre reden, maargoed, ik dacht dat het ding nRTK ging doen via 4g ofzo en dat was niet het geval.

ik zou kunnen terugsturen, maar dat kost mij dan geld en daar heb ik nu ook weer geen zin in, dus ik dacht: misschien dat hier iemand wel interesse heeft,
iets minder pietlullig is over zijn firewall op het thuisnetwerk (ik veronderstel niet dat er echt veel mensen uitgaand verkeer blokkeren) en die deal gemist heeft.

was het niet voor dat "nrtk wil open poorten die niet de standaard http poorten zijn" had ik hem vermoedelijk wel een betere kans gegeven,
en ik zou eventueel geloof ik ook een rtk antenne kunnen kopen, maar dat verslaat het doel van nrtk dan weer.
dus ik ga dan liever toch uiteindelijk voor een wat duurder model met lidar gaan
YordiDR
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Slightly offtopic maar ik heb dezelfde "regels" als jou betreft internettoegang voor zaken die zonder moeten kunnen werken. Lidar modellen met camera's kunnen vaker zonder netwerk aangezien die geen timesyncing en dergelijke nodig hebben. Ik ben voor een mammotion yuka 2 1000 gegaan en ben er tevreden van. Die heeft geen internettoegang en kan via bluetooth bedient worden (inclusief home assistant via BLE proxy), werkt gewoon goed.

Sent from my Pixel 8 using Tapatalk

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

ja, achteraf gezien idd beter met lidar gegaan, zou ook de moeite van het schaduwveld opgelost hebben (hier ligt een deel van de tuin in schaduw met daar vlak naast een deel in de felle zon, niet ideaal voor de "stereo camera" van de landroid.

dat gezegd zijnde doet hij de job eigenlijk zeker wel goed (moet de map nog wat aanpassen vermoedelijk - maar hij leert ook zelf, dan zie je hem soms een toertje doen met de melding in de app dat hij zijn gegevens aan het updaten is),
maar het firewall-gedeelte blijft voor mij een zwaar strafpunt, zeker ook omdat ik nog altijd nergens de MAC-adressen gevonden heb dewelke gebruikt zouden worden,
en dat er blijkbaar 2 "fake" zijn (1 voor het basisstation, 1 voor de robot zelf), dus vind dat niet bepaald netjes.

en ja, soms voel ik me daardoor weleens als een oude man klinken :oops:

maar terugsturen doe ik liever niet (risico op verlies en dan ben je alles kwijt + het kost me nog eens geld om terug te sturen, want dat mag niet zomaar naar amazon in bxl, nee dat moet naar hun magazijn in SK blijkbaar), en houden.... ja, als niemand hem wil hebben voor 700 zal ik hem natuurlijk wel houden (ik ga een robot van een dag oud ook niet verkopen voor een geweldig verlies), maar als iemand er interesse in heeft dan mag hij toch wel weg en zoek ik naar een lidar versie die volledig offline werkt (idealiter zou ik eigenlijk eentje willen die local app heeft, maargoed, "de meeste dromen....")
ben144
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 40 keer
Provider
Te Koop forum

Geef de landroid een eigen vlan+ssid heb ik hier ook. De laatste firmware werkt nu heel goed.
Inderdaad 2 devices op het netwerk laadstation en de robot. Het laadstation moet altijd wifi hebben, de robot enkel op de laadstaion plaats.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

hij krijgt gewoon een sharde vlan samen met de andere IOT troep :)
weet ondertussen na wat verder sniffen op de 2 MACs nu ook welke speciale poorten ze willen

volgende heb ik zien voorbijkomen al:
142.251.157.119:443 (redirect naar google)
52.50.190.34:8883 (deze poort stond op IOT reeds open voor de playstore.... vreemd dat de robot die wil?)
18.197.40.169:8002 (allowed voor de robot, blijkt de ntrip server... benieuwd of dat hardcoded is)
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”