ALDI: Samsung Galaxy A17 LTE

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
Bedankt: 3903 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Koopje deze week in Aldi voor €145:
Samsung Galaxy A17 LTE
  • geheugencapaciteit: 128 GB
  • geheugenkaartformaat: microSD (1 TB max.)
  • display: Super AMOLED
  • werkgeheugen: 4 GB
  • beeldschermdiagonaal: 17,02 cm/6,7 inch
  • bluetooth 5.3
  • hoofd cameralens (3 lenzen): 50/18/5 MP
  • selfiecameralens: 13MP-groothoeklens
  • SAR-categorie A
  • resolutie: 2340 x 1080 pixels (FHD+)
  • incl. USB-C-oplaadkabel (alleen kabel geen lader)
https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedinge ... ticle.html

Goede deal voor een 12-jarige zijn eerste GSM? (straks naar eerste middelbaar :wink: )

PS: Op de foto in de folder staat (verkeerdelijk) een Samsung Galaxy A17 5G afgebeeld :oops:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 211 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Wel een groot scherm om met kleine handjes vast te nemen :-)
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 368 keer
Bedankt: 258 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Maar bij Bol is het een dagdeal, morgen terug €159.
Computer(k)nul
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 94 keer
Bedankt: 53 keer
Provider
Te Koop forum

Bij Vandenborre ook 129 euro. Lijkt niet alsof het een tijdelijke aanbieding is.

https://www.vandenborre.be/smartphone/g ... 28gb-black
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
Bedankt: 3903 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

cadsite schreef: 2 maanden geleden Bol: €129
https://www.bol.com/be/nl/p/samsung-gal ... 236944106/
Ja boehoe ... gisteren nog €159 :-(
Vandaag de 5G versie voor €155 - met 3 jaar fabrieksgarantie (dagdeal)

De Aldi A17 4G gaat ongeopend retour :-D
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Moest ik twaalf zijn ik zou daar echt niet gelukkig van worden. Kunt ge daar fortnite op spelen?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Mijn dochter had tot een klein jaar geleden de A12.
Daar kon je echt wel de meeste dingen mee doen.
En als je daar als 12-jarige niet tevreden mee bent dan krijg je van mij een 3310. Verwende snotneus.

Toegevoegd na 44 seconden:
Sinna schreef: 2 maanden geleden Maar bij Bol is het een dagdeal, morgen terug €159.
Nee, €144 :angel:
Rocky2025
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 4 keer

Rampzalig toestel. Heb die gehad voor effe , echt slecht man.
Presteerde zeer slecht en traag. Heel wat zaken kon je niet eens doen.
Ik raad deze absoluut niet aan.
Ga dan voor minstens de A37 ofzo of A57.
Alhoewel ik effe de A56 heb gehad ook voor tijdelijk was ook dat niet perfect te noemen. Die goedkopere toestellen geven her en der gelijk wat problemen met bv yahoo app die ik gebruik en dergelijke meer. Ik heb de S26 ultra; met deze heb ik dat allemaal niet voor.

Kan het maar laten weten die A17 bagger is, je doet ermee wat je wil, toestel maak ik altijd sneller, zelfs dat was ppfffff. En heel vaak moeten cleanen, echt vaak en zelfs dan was het nog niet goed te noemen. Te weinig ram ook , enorm traag, blijf ervan weg, dit zijn zelfs geen midrange toestellekes. En pas op, mijn ma heeft een A16 e en mijn vader A52 en zelfs die toestellen presteren nog beter dan die A17.

Ik begrijp wel als ouder dat je niet meteen soms heel veel geld wil uitgeven en als je alleen maar eens belt en een sms en whatsappke stuurt ist allemaal nog oke natuurlijk. Maar eenmaal je multitsking doet wat vele jongeren doen en snel wil schakelen en als je iets stuurt dat dit goed lukt ook, ik zou toch iets hoger gaan zoals reeds gezegd met een A37 of A57 ofzo. Hoe het komt weet ik echt niet wrm die A17 zo slecht presteerde. En ik ben den tel kwijt van hoeveel phones ik al heb getest. Ik heb ieder jaar paar nieuwe die ik test. Vooral samsung dan nog.

Als je wil dat je wat defitg mee kan doen en daar minstens 3 jaar mee wil doen dan raadk al helemaal dat toestel niet aan. zal voor veel frustratie uiteindelijk zorgen.

Dit is een topdeal als je genoeg zou hebben aan 128GB, art&craft is goede winkel ook, al vaker gekocht.
Met dit toestel zal je 12 jarige heel tevreden mee zijn. En op latere termijn overschakelen naar het ultra model aja ;). :beerchug:

https://www.artandcraft.com/be-nl/samsu ... &utm_term=
Laatst gewijzigd door Rocky2025 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik vraag mij altijd af waar iedereen tegenaan loopt...
Mijn vorige was een A33, de enige reden waarom ik die omgeruild heb was omdat het een buiten-EU toestel was en niet kon updaten.
Nu heb ik een A35. Dat is mijn enige en dagelijkse toestel waar ik alles deftig kan doen. Yahoo werkt perfect, navigatie terwijl ik luister naar een podcast, bankieren,...
Ik zie echt niet in waarom ik het dubbele tot drievoudige zou moeten uitgeven om exact hetzelfde te kunnen doen.
En als je de A37 en A57 vergelijkt ga je al héél goed moeten kijken om verschillen te zien, behalve de prijs.
https://versus.com/en/samsung-galaxy-a3 ... gb-8gb-ram

Tel hierbij het feit dat we spreken over 11 à 12 jarigen. Die zijn niet gewoon om met een smartphone rond te lopen, spelen nog veel, fietsen, laten vallen,...
Dan liever een toestel van €150 dan eetje van €800. :roll:
Rocky2025
Plus Member
Plus Member

Cadsite; een A17 is low budget model, een A33 en ondertussen A37 staat daar boven en een A57 is nog een stukje beter.
Zoals je zelf aangeeft; met de A33 zat je best goed, welnu, dat is met de A17 echt niet zo. Ik heb die enkele weken gehad en ik werd er knettergek van. Bijvoorbeeld ik post veel op sociale media en dergelijke meer en bepaalde zaken man gingen niet of niet goed; ik wou op de knop klikken om te verzenden zeg en dat ding wou niet en sprong weg. Ook bij mijn mails was het ook soms dat bepaalde dingetjes niet deden wat ik wou en vervelend begon te doen. Alsof de software of weet ik veel wrm het is niet goed werkte.

Ik ben iemand die altijd mijn zelfde apps gebruik; nu met de S26 ultra heb ik plots al deze problemen niet meer, zo raar.
En ik zei het net ; zelfs de oude A52 van mijn vader vindk beter werken dan de A17 die ik had, dat toestel was verschikkelijk traag, te weinig ram voor de dag van vandaag.

Ik wist dat dat argument zou komen van het zal breken en dit en dat; ja man, dat is verantwoordelijkheid dragen en een goede cover gebruiken en een stukje geluk mee hebben ook. Ik heb trouwens geen toestel aangeraden van 800 euro en meer. Die A57 nu staat aan een spotprijs ze bij art&craft en een goed toestel.
Mijn cover kost 12 euro en mijn S26 ultra vloog uit mijn hand omdat iemand er tegenaan zwierde, val van 2 meters naar beneden op de trap met het scherm volledig plat op de grond, nikske aan, oef. Veel geluk gehad.

Wrm zitten mensen altijd iemands woorden te verdraaien? zzzzz.

PS; diene mens koopt volgens mij ook niet een smartphone om ieder jaar te gaan veranderen (ze zijn niet allemaal zoals mezelf); dus moet je ook daarmee rekening houden en je zal verder raken met die A57 dan met die A17.

Ik kan maar mijn ervaringen meedelen, ieder moet maar zelf bepalen, ik heb gewaarschuwd, meer kan ik niet doen. Ik zeg altijd; een verwittigd man is er 2 waard.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Jij komt af met een S26 Ultra, ik was nog héél braaf met mijn €800.
En moest je het gemist hebben, TS startte met een A17 voor "ideaal als eerste gsm".
Ik hen die A12 zelf een paar maand gebruikt tot mijn dochter eentje nodig had, dan heb ik die aan haar gegeven en voor mezelf een A33 gekocht. Dus ja, ik weet wat het is om zo'n instapper te gebruiken. Dat werkt gewoon, alleen soms wat trager.
Je kan afkomen met "verantwoordelijkheid leren", welnu, dat kan ook met minder geld in de weegschaal.
Maar hé, als jij jouw kinderen een toestel in hun handen wil stoppen van €300 op hun 11 à 12 jaar, doe gerust hoor.
Rocky2025
Plus Member
Plus Member

Jaman, heb jij een probleem met begrijpend lezen? Dzjeezes. Ik heb de S26 ultra helemaal niet aangeraden om te kopen voor een 12 jarige lol, ik heb het als voorbeeld gegeven dat ik met dat toestel die problemen niet voor heb, hetgeen ik wel tegen kwam met de mindere modellen en vooral met de A17 was het bij mij echt erg.
En ik heb gezegd; ik kan maar mijn ervaring met dat ding (A17) meegeven en ja, ik heb meer ervaring dan de meeste andere hier ivm smartphones en soms is het weldegelijk beter om ietsje meer uit te geven, zeker als je wil dat ze er 3j (of mss nog wat langer) mee moeten doen, dan zit je niet oke met die A17.
Maar wil iedereen hier dat ding kopen, i don't care ze, boeit me niet. Ieders keuze. Beslis zelf.
Laatst gewijzigd door Rocky2025 2 maanden geleden, in totaal 3 gewijzigd.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1272 keer
Recent bedankt: 2 keer

Of stimuleer wat tweakers-mindset: koop voor €50-100 een 2de handse GSM met bv een SM8250 en LineageOS.
Die loopt rondjes rond deze A17 én is goedkoper én je stimuleert "kinderen" om met IT aan de slag te gaan: images, flashen, ADB, ...

bv:
https://www.gsmarena.com/compare.php3?i ... one2=10437
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Rocky2025 schreef: 2 maanden geleden Jaman, heb jij een probleem met begrijpend lezen? Dzjeezes. Ik heb de S26 ultra helemaal niet aangeraden
Heb ik dat dan ergens beweerd? Jij gaf die aan als referentie. Last met begrijpend lezen?
Ik gaf gewoon mijn ervaring met die toestellen, maar blijkbaar is dat niet wenselijk, en van jou wel.
Weer wat geleerd. :thumbs:
Rocky2025
Plus Member
Plus Member

Omg, nevermind.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 271 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Oei oei.... wat nu met mij ...? :oops: ik gebruik hier een Samsung A10s model nummer SM-A107/DS reeds jaaaren werkend .... ik ga nooit een nerd kunnen zijn :roll: :mrgreen: ( gekocht in Thailand voor4000 Thai baht toen =108 € ) en tevreden kan zijn omdat dat toestel doet wat ik vraag :beerchug:

T'is maar wat je wil uitstralen voor je eurootjes :angel:

De magere Gegevens v/Toestel :oops: :

Product details of Samsung Galaxy A10s

(เครองศนยไท
฿3,790.0
รนทครายๆกน
Mobiles & Tablets Smartphones Samsung Galaxy A10s
   

Black
32GB
32GB
.
Positive Seller
Ratings
91%
Ship on Time
100%
Galaxy A10s จอใหญ กลองค ดไซนโดดเดน •
จอแสดงผล Infinity Display HD+TFT ขนาด 6.2 นว •
กลองหลง 2 ตว ความละเอยดขนาด 13MP และ 2 MP •
กลองหนา ความละเอยดขนาด 8MP •
ขบเคลอนโดยชปประมวลผล Octa-Core •
รองรบการใชงานบนเครอขาย 2G/3G และ 4G LTE •
รองรบการใชงาน 2 ซมการด และชองสาหรบใส MicroSD Card •
RAM 2 GB, ROM 32 GB รองรบ MicroSD สงสด 512GB •
แบตเตอร 4000mAh •
ปลดลอกไดผานสแกนลายนวมอดานหลงตวเครอง และระบบจาใบหนา •
ระบบปฏบตการ Android •
รองรบเฉพาะซมเครอขาย
" give rope and any monkey shall climb..." :wave:
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 55 keer

Dat is gewoon een prima budget toestel dat je voor alles kan gebruiken uitgezonderd gamen. Er zijn betere specs te vinden voor de prijs maar bij Samsung ben je zeker dat de software op punt staat en je updates krijg.

En verder... Uiteraard krijg je meer als je meer wilt uitgeven. Een S26 ultra vergelijken met een A17 is absurd :bang:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
Bedankt: 382 keer

Matt555 schreef: 2 maanden geleden Oei oei.... wat nu met mij ...? :oops: ik gebruik hier een Samsung A10s model nummer SM-A107/DS reeds jaaaren werkend ....
Bwa, het kan blijkbaar altijd nog "erger". :lol:
Tot vorig jaar had ik als enige telefoon nog een Samsung GT-C3350 in gebruik.
Een 13-14 jaar geleden voor iets van een 80€ nieuw gekocht.
Ding is niet stuk te krijgen en de originele batterij gaat in standby nog altijd minstens een maand mee.
Nu alleen tijdelijk op non actief gezet (maar wel achter de hand als back up) omdat ik gratis een "afgedankte" Moto G7 kreeg.
Beiden doen alles waarvoor ik het nodig heb.
En dat nog steeds op een Orange abo van 61 cent/maand. :angel:

En tja, 12-jarigen die "ongelukkig worden" omdat een gegeven paard niet meer aan hun "verwachtingen" voldoet?
Dan heb je als volwassene de keuze ze beter op te voeden* of ze alsnog "hun zin" te geven en dan maar hopen dat ze niet "ongelukkig" worden omdat ze op hun 18de geen eigen auto onder hun verwende gat toegeschoven krijgen.

*Bv. door ze wat extra tijd te laten besteden aan het bijschaven in de kennis van de geschreven versie van de Nederlandse taal ipv gamend door te brengen. :roll:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 271 keer
Provider

ivob schreef: 2 maanden geleden Bwa, het kan blijkbaar altijd nog "erger". :lol:
Tot vorig jaar had ik als enige telefoon nog een Samsung GT-C3350 in gebruik.
Een 13-14 jaar geleden voor iets van een 80€ nieuw gekocht.
Ding is niet stuk te krijgen en de originele batterij gaat in standby nog altijd minstens een maand mee.
Toch nog even een poging om nog oudere werkende Samsung A2 te tonen , ook in Thailand gekocht , zo een 11 jaar geleden , deze prima werkend maar heel weinig ram enz.... maar faalt nooit Samsungs niet kapot te krijgen ..... vandaar dat ze geen updates meer geven om je te dwingen nieuwere te kopen :angel:

2,590.-Thai baht

Key Specifications
Octa-core 1.6 GHz
5 MP front / 5 MP back
1GB / 8GB / 5"
4G Dual SIM / 2600mAh
SKU:
Warranty
Product No.:
Short link:
1 Year by Samsung
SS-GLXY-A260G(BL)

Color: Blue
Description Specifications Specifications
Stock Status: 1-3 days
Android version: Android Go
Display : 5.0"
Network: 2G GSM,3G WCDMA,4G LTE FDD,4G LTE TDD
2G GSM: GSM900,DCS1800
2G CDMA: N/A
3G UMTS: B1(2100),B5(850),B8(900)
3G CDMA: N/A
3G TD-SCDMA: N/A
" give rope and any monkey shall climb..." :wave:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cadsite schreef: 2 maanden geleden Ik vraag mij altijd af waar iedereen tegenaan loopt...
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er heel veel hun leven laten leiden door wat er in den folder van den aldi staat. Verleid door een vermeende aanbieding en dan maar een gewenste toepassing verzinnen.

Mij niet gelaten, maar wat wil een twaalfjarige zelf? En dit is voor elke kleine wellicht anders. De een speelt al jaren met een flagship van de ouders een ander heeft er totaal geen interesse in.

Maar als ik het gedrag verzin voor een twaalfjarige zal dit wellicht een veredelde tv / playstation zijn. En hoe leuk mono in mijne tijd was ik wil het niet meer horen naast mij in de zetel.

Als ge vind dat uwe kleine iets verdient/nodig heeft koop het hem dan. Maar vertrek niet vanuit een aanbieding waar ge duidelijk niet kunt aan weerstaan.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 20 keer
Provider

Om nog even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: mijn oudste zoon heeft nog steeds een A??? sinds 2020. De drie anderen hebben en A15, een A16 en een A17 en ik heb ze nog nooit horen klagen. Het is maar wat je kinderen gewend zijn en met welke verwachtingen je ze opvoedt neem ik aan.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

9livesuni schreef: 2 maanden geleden Als ge vind dat uwe kleine iets verdient/nodig heeft koop het hem dan. Maar vertrek niet vanuit een aanbieding waar ge duidelijk niet kunt aan weerstaan.
Wat een aannames...
Ik ben de laatste 10 jaar niet eens een aldi binnen geweest.
Mijn kinderen hebben niet met een flagship van de ouders gespeeld, die kwamen niet aan mijn gsm, en mochten ze dat doen, dan hadden ze een A3x in hun handen gekregen.
Hun eerste toestel was een A1x, als ze daar 3 jaar deftig mee waren kregen ze het budget van mijn toestel, een A3x.
Als ze meer wilden moesten ze zelf bijleggen.
Een 12-jarige kan veel willen, maar zelf hebben ze nog geen geld, dus hebben ze zich te plooien naar wat ze krijgen.
Langs de ene kant zagen over een pampermaatschappij, maar langs de andere kant het wel normaal vinden om een 12-jarige een toestel in zijn handen te duwen van minimaal €350 terwijl eentje van €150 ook werkt. :roll:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Koopje deze week in Aldi voor €145:
Goede deal voor een 12-jarige zijn eerste GSM?

Is de aanname dat de aanbieding eerst was en de vraag welke smartphone voor een twaalfjarige pas later kwam fout dan? Uiteraard vraag je dat niet aan uw klein mannen maar overleg je dit eerst op een forum na de aankoop.

De kleine kan er maar goe zijn met dergelijke impulsaankopen.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 786 keer
Te Koop forum

Rocky2025 schreef: 2 maanden geleden[...] en ja, ik heb meer ervaring dan de meeste andere hier ivm smartphones [...]
Hier moest ik toch even kortstondig extra lucht uit m’n neus blazen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 326 keer

Om OP een idee te geven: ik gebruik voor mijn werk een een A16 5G.
Buiten dat het in het begin nogal groot uitviel, kwam van een compacte iPhone, moet ik zeggen dat ik bijzonder, positief verrast ben van dit toestel.
Maar ik gebruik dan ook geen tig apps.

Hoeveel geld iemand wilt geven aan een eerste telefoon voor een 12-jarige moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Degene die het advies krijgt om veel meer dan absoluut nodig uit te geven moet ook zelf beslissen.
Of een 12-jarige een telefoon van honderden euro's moet krijgen betwijfel ik maar dan moet die natuurlijk de reacties van peers kunnen weerstaan en de ouders de druk van deze tiener...

Alhoewel dat een andere discussie is: het is triestig om ze 's morgens aan de bushalte te zien staan, de meesten alleen, en soms samen op hun telefoon kijkend.
De verslaving lijkt volgens mij sterk te gaan gepaard met hoe ze zich voelen tegenwoordig en natuurlijk ligt het niet alleen daar aan.
Heppie NY!
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Is er dan zoveel druk vanuit de jongeren? Ik dacht echt begrepen te hebben dat ouders heel wat druk ervaren. Consumptiedruk, financieele druk, profileringsdruk you name it. Klein mannen moeten vooral hun muil houden en content zijn wat met ze krijgen om hen continu te tracken.
heist_175
Moderator
Moderator

9livesuni schreef: 2 maanden geleden Is er dan zoveel druk vanuit de jongeren?
Zelfs in de lagere school wordt er al gepronkt met een GSM waarop een stuk fruit staat :).
Gelukkig niet op de schaal zoals de zotternijen in Amerika.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ernie schreef: 2 maanden geleden Of een 12-jarige een telefoon van honderden euro's moet krijgen betwijfel ik maar dan moet die natuurlijk de reacties van peers kunnen weerstaan en de ouders de druk van deze tiener...
Waneer de ouders "de druk" van een twaalf-jarige voor "hebbe-hebbe" al niet meer kunnen weerstaan hebben ze uiteraard een veel groter (toekomstig) probleem dan de keuze voor een smartphone.
Het is uiteraard ook nooit te vroeg om de kinderen zo op te voeden dat ze verantwoord met de "reacties van peers" kunnen omgaan en dat het meer "moed en doorzettingsvermogen" vraagt om daar van proberen af te wijken dan de peers steeds gewoon achterna te hollen. En dat laatste is zeker van toepassing op de volwassenen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 326 keer

@ivob: ik zie dat zo en jij ook maar helaas niet iedereen...
9livesuni schreef: 2 maanden geleden Is er dan zoveel druk vanuit de jongeren?
Dat is al lang zo en lijkt alleen maar erger te worden!
heist_175 schreef: 2 maanden geleden Zelfs in de lagere school wordt er al gepronkt met een GSM waarop een stuk fruit staat
Zo is dat en je moet het hun nageven dat ze een sterk merk hebben gecreëerd maar ook dat die dingen goed werken.
Heel het ecosysteem is goed op mekaar afgestemd maar dat is natuurlijk gemakkelijk als je alles controleert en een prijs ervoor kan vragen die aan de bovenkant van de markt zit.

Het is daarom dat ik dat hier aanhaal van het toestel dat ik gebruik om aan te geven dat het niet zo duur hoeft te zijn.
Maar ja, tegenwoordig hebben veel jongeren het voor het zeggen en/of het eigen kind, schoon kind fenomeen dat speelt.
Heppie NY!
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

welk model van samsung raden jullie aan?
max 250 euro en ook 5G
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1727 keer
Bedankt: 1651 keer
Provider
Te Koop forum

Wat wil je ermee doen? Wat is belangrijk voor je? Batterij? Fototoestel? Opslagplaats? De a26 lijkt overall een kanshebber.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ernie schreef: 2 maanden geleden @ivob: ik zie dat zo en jij ook maar helaas niet iedereen...
Uiteraard niet voor iedereen en daar is niets mis mee.
Zoveel verschillende insteken er zijn, zoveel verschillende gevolgen.
De kinderen die van jongsaf al wordt bijgebracht dat een "neen" een "neen" is (en dat daar goede redenen voor zijn) en dat ook van jongsaf je al moet leren erantwoordelijkheid te dragen en wanneer je iets echt wil daar beter zelf al iets voor moet doen dan gewoon "vragen en krijgen" hebben later een paar streepjes voor op de rest.
Maar ja, tegenwoordig hebben veel jongeren het voor het zeggen en/of het eigen kind, schoon kind fenomeen dat speelt.
De "weerbots" van zo'n "opvoeding" (of wat daar voor moet doorgaan) ondervinden ze doorgaans later nog wel.
Sol Invictus!
Rocky2025
Plus Member
Plus Member

selder schreef: 2 maanden geleden
Rocky2025 schreef: 2 maanden geleden[...] en ja, ik heb meer ervaring dan de meeste andere hier ivm smartphones [...]
Hier moest ik toch even kortstondig extra lucht uit m’n neus blazen.
Ik ben allang de tel kwijt van hoeveel toestellen ik heb gehad sins de 1ste iPhone (en ervoor had ik er ook al verschillende).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 811 keer
Bedankt: 276 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn moeder heeft de A36 5G en is er tevreden over. Deze heeft een snapdragon chip en wordt minder warm dan die in de A26.
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

durven jullie een honor of xiaomi of oppo- te kopen?
maakt deze ook goede foto's want de foto's van mijn samsung a25 vind ik redelijk goed
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1727 keer
Bedankt: 1651 keer
Provider
Te Koop forum

Hier al jaren OnePlus, wel iets duurdere.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heist_175 schreef: 2 maanden geleden Zelfs in de lagere school wordt er al gepronkt met een GSM waarop een stuk fruit staat :).
Veel pronken zal er wellicht niet inzitten met een smartphone verbod. Wellicht zal in de lagere school zowat met elke schuifrestant gepronkt kunnen worden gezien de leeftijd.

Wie maakt dat appeltje trouwens zo speciaal? Als ik merk hoeveel volwassenen, out of the blue, zich willen uitlaten over apple producten. Wellicht hun momentje om zich iets beter te voelen. ( ze moeten dat speciaal vragen, is dat een iphone?, om bij bevestiging een zondvloed aan frustraties te spuwen)

Dat lisa in het derde jaar zeult met een iphone 13 pro, is wat het is, een second life voor e-waste.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1163 keer
Bedankt: 756 keer
Provider
Te Koop forum

Een smartphone is en blijft - net zoals een wagen - voor velen een status symbool. En ja, Apple heeft daar een beter imago voor velen dan de andere toestellen (zoals ook BMW, Audi, Mercedes voor velen "het" merk is)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
heist_175
Moderator
Moderator

marcvt63 schreef: 2 maanden geleden welk model (...) raden jullie aan?
max 250 euro en ook 5G
Oneplus 9 & 9Pro
Oneplus 11 & 12R
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”