Uitfasering DVB-C (Digibox, Digicorder en CI+ module)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

@ahrand
Zie:
https://tweakers.net/nieuws/239258/tele ... eunen.html

En post 1 in dit topic:
raf1 schreef: 20 okt 2024, 10:20 Ter informatie voor wie de komende jaren nog gebruik wil maken van DVB-C:

De komende vijf jaar plant Telenet het tv-aanbod via DVB-C-technologie volledig uit te faseren: Tweedehandsverkoop en activering van een tweedehands Digibox, Digicorder of CI+ module bij Telenet kan voorlopig nog wel.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 2033 keer
Recent bedankt: 11 keer

ahrand schreef: 3 maanden geleden Sluiten ze nog actief het TV signaal af denk je ? Ik bedoel, ze heeft enkel een actief kabel abbo nodig voor het compact signaal, niet ?
Ik denk dat de beste optie is om bij een zelfstandige reseller (Telenet Center) het internetabonnement stop te zetten met de expliciete vraag om het kabelabonnement met DVB-C/Compact signaal te behouden.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

@TheCeet dat laatste in je post kan ook al niet meer, ze activeren geen 2dehands spullen meer.
Het is totaal over met activatie oude spullen, ze ruilen wel nog digicorder of digibox om als deze defect is maar ook enkel als ze die op stock hebben, en ze zullen je de tv box pushen als je al internet hebt.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Fritzbox 4690 10G wan/lan.
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
stefan1234
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 39 keer

Wat zou ik doen voor familie in deze situatie? We kijken hier geen TV, ikzelf al een kwarteeuw niet meer, dus mijn begrip van hoe Vlaamse normie-televisie werkt is blijven steken ergens eind jaren '90. Ik begrijp dat er een overschakeling naar zuiver digitale televisie op til is, maar ik heb nooit de behoefte gehad om bij te leren op dit punt. De familie kent het op het niveau van "op knopje zoveel drukken om die post te pakken". Niemand wil iets doen met televisie dat eind jaren '90 niet kon.

Behoeften
Huis A: nood aan internet, mobiel, televisie op televisietoestel
Huis B (ernaast): enkel televisie op televisietoestel en vaste telefonie

Huidige situatie
Huis A: Telenet sociaal aanbod (op basis van verhoogde tegemoetkoming wegens invaliditeit, geen marginaliteit) met TV inbegrepen aan Eur 40/maand en 150 GB volumelimiet waarvan ze misschien 25 GB verbruiken. Nou ja dat was toen de limiet sinds Covid telde aan 50% tijdens de piekuren en 25% tijdens de daluren. Dat is nu blijkbaar afgeschaft, dus laten we zeggen 50 GB misschien. Een Digibox AD220 onder hun hoofd-TV, een kaartje voor een extra TV die niet absoluut nodig is. Mobiel via hey @ lichtste formule allemaal.
Huis B: Proximus vaste telefonie. Televisie op televisietoestel gratis van huis A afgetapt via coaxkabel onder de grond en met een tweede kaartje op Telenet-account van huis A.

Ik zat te denken: Hey Telecom vast internet voor huis A, UTP-kabel onder grond van huis A naar huis B waar nu de coax-kabel ligt, en beide huizen elk digitale televisie via TV Vlaanderen met een box onder de TV...
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 113 keer

Voor zover mij bekend blijft het Telenet sociaal aanbod (internet+TV) als dusdanig (tot nader order) behouden
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... anbod.html
Ooit (eind 2026?) enkel de digibox door een TVbox laten vervangen (met behoud huidig sociaal abo)
stefan1234
Premium Member
Premium Member

Het sociaal aanbod blijft inderdaad behouden (al is de 50%-regeling voor volume van tijdens de pandemie nu wel weg).

De vraag is wel of men op één account twee Telenet tv-boxen kan krijgen. En of die dan geen van beide meetellen voor het volume.

Een week geleden belde ik naar het algemeen Telenet-nummer om te vragen of verkeer van de Telenet tv-box meetelt voor het volume. De gedrogeerd klinkende "Nederlander" aan de andere kant leek niet te begrepen waar het over ging. Mogelijk was de geest wat vertroebeld door het kauwen van te veel khat. Belde dan naar de lokale Telenet-winkel hier. Die man leek de vraag te begrijpen en zei zelfverzekerd en in goed Nederlands dat de TV-box meetelt voor het verkeer. Even later gecontroleerd op de netweters, en daar lijkt men het tegenovergestelde te denken.

Een cultureel communicatieprobleem dat ik ervaar als iemand die een tijd in het buitenland gewoond heb, is dat men hier i.p.v. eerlijk te zeggen "ik weet het niet" liever gewoon een antwoord geeft op basis van hoe men denkt dat het zou moeten zijn, maar zonder basis in iets of iemand die het recht heeft om dat te bepalen.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 16 keer
Provider
Te Koop forum

Volgens mij telt enkel het streaming verkeer van apps op de tvbox mee. Tv-kijken, al is het iptv niet. Maar Netflix en vrtmax dus wel.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

Kijken naar tv en iets terug kijken telt niet mee in het verbruik, wat via de apps op de tv box wordt verbruikt telt wel mee, Disney+, Apple TV, primevideo, vtmgo app VRT Max app.
Op de IP tv box net hetzelfde stramien.
greets
master-magic
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
Bedankt: 3902 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

stefan1234 schreef: 3 maanden geleden De vraag is wel of men op één account twee Telenet tv-boxen kan krijgen. En of die dan geen van beide meetellen voor het volume.
Dat zijn 2 vragen die je hier kan stellen, zonder die off-topic details over gedrogeerd klinkende medewerkers :oops:
De antwoorden zijn:
  • Ja, je kan op één account meerdere TV-Boxen gebruiken. Dat had je ook in de nieuwe prijslijst kunnen zien:
    * Huur 1ste Telenet TV-box = € 5,00 per maand.
    * Huur 2de,3de, 4de Telenet TV-box = € 7,00 per maand.
  • Zoals anderen hierboven al schreven: Neen, het verbruik van de TV-Box telt niet mee (= live kijken, uitgesteld kijken, opnames bekijken, VOD), behalve het verbruik via de Apps van derden die op de TV-Box geinstalleerd zijn.
    Het verkeer om te kijken via telenet.tv of de Telenet TV-App telt wel mee.
    Maar gezien alle nieuwe internet abonnementen "onbeperkt" zijn (3TB FUP), speelt internet vebruik geen rol meer.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Elite Poster
Elite Poster

Fyi
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... trole.html
Het verbruik van streamingapps telt mee voor je Telemeter. Kijk je live tv, een opname of een programma via Terugkijk TV? Dan telt je verbruik niet mee voor je Telemeter.
&
Uiteraard kunt u een 2e TVbox huren (7 euro/maand) cfr prijslijst
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... lenet.html

Opmerking: bij gebruik van sociaal abo TV+internet is en blijft het volume GB/maand beperkt (150GB)en is het gebruik van een eigen gekochte android TVbox als 2e tostel mogelijks niet aangewezen
stefan1234
Premium Member
Premium Member

OK, bedankt voor de antwoorden. Nog een vraag om te illustreren hoezeer ik niet mee ben met hedendaagse TV: wat was of is eigenlijk het nut van al die boxen (AD220 nu, AD210 eerder en nog wat anders daarvoor waarschijnlijk) de afgelopen decennia voor mensen zoals de familie die gewoon klassiek TV willen kijken? Ik weet dat die AD220 met een UTP-kabel rechtstreeks aangesloten moet zijn op de CV8560E-modem, terwijl het eigenlijke thuisnetwerk achter hun eigen router zit met de MAC passthrough-instelling in de Telenet klantenzone. Wat voegt zo'n box toe, buiten dan (neem ik aan) het decoderen van een versleuteld signaal dat een kaartje ook doet? Het interesseert me op zich niet, maar ik moet een beetje weten wat het is om de familie te kunnen helpen.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

Ze geven het digitaal beeld door, nu wordt dat DVB-c aanbod afgebouwd tegen 2030, en zal je dus je kaartje dat ze niet meer verkopen of activeren ook niet meer kunnen gebruiken dan, alles wordt streaming en daarvoor heb je hun eigen tv box met Telenet internet nodig of voor 2de en verdere tv’s kan je de app gebruiken als je een actieve tv box hebt en internet van Telenet.
greets
master-magic
stefan1234
Premium Member
Premium Member

Impliceert dit dan ook dat na het uitfaseren van DVB-C "de post veranderen" iets is dat ze enkel kunnen doen via de afstandsbediening van het nieuwe bakje (Telenet TV-box, of iets van bv. Google of Apple indien we voor een ISP-agnostische TV-aanbieder zouden gaan)? En het enig waarvoor de afstandsbediening van het televisie-toestel zelf dan nog dient is aan/af, volume en eventueel de input veranderen als ze die per ongeluk verzet zouden hebben?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 811 keer

Om op je vraag te antwoorden:
Een digibox heeft enkel als meerwaarde dat hij het signaal kan decoderen, en is nodig als je geen TV hebt met een CI+ slot en DVB-C functionaliteit (voor een CI+kaartje dat het decoderen kan uitvoeren).
Een digicorder heeft ook als meerwaarde dat hij het signaal kan (en mag) opnemen; een VHS zoals vroeger is geen ding meer, want het signaal is encrypted en de industrie is erin geslaagd om vrije opnames te verbannen (iets waar ze ten tijde van Betamax nog een rechtzaak over verloren hadden hebben ze nu technisch onmogelijk gemaakt).

Een moderne tv-box is eigenlijk een ontvanger van een IPTV stream, vooral gebruikt omdat ze bang zijn dat een open platform hackbaar is, en dat mensen opnieuw opnames zouden maken die zich niet in hun gecontroleerde bubbel bevinden.
De opnames "vervallen" zelfs na X tijd, iets wat bij een digicorder niet het geval is.

En ja, dat impliceert dat bij een IPTV stream, de TV als "postenontvanger" afgedaan heeft; tenzij iemand een TV zou ontwikkelen die dat kan op de old fashioned manier, wat ik serieus betwijfel.
Er bestaan TVs die IPTV aankunnen, maar wat dat betekent in de praktijk is dat ze smartTVs zijn waarop je apps kan installeren die dan het IPTV deel voor hun rekening nemen; geen "zenders" of "posten" meer dus.
SmartTVs zullen dat vrees ik ook niet "lang genoeg" doen, want de levensduur van een TV mag toch minstens 10 jaar zijn, terwijl de softwareondersteuning meestal na een 2-tal jaar al stopt; waardoor je alsnog afhankelijk dreigt te worden van allerlei "bakjes".
baggins
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 3 keer

Ik wist niet dat er apps van derden op de TV-Box konden staan. Komen die voor-geïnstalleerd of zet je er deze zelf op?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Voor-geïnstalleerd:
  • VRT Max, VTM Go, PLAY, RTL Play, ..
  • Streaming apps (Streamz, Netflix, Disney+, Prime Video, Apple TV, HBO Max, YouTube, DAZN, ...)
Toegevoegd na 8 minuten 24 seconden:
stefan1234 schreef: 3 maanden geleden Impliceert dit dan ook dat na het uitfaseren van DVB-C "de post veranderen" iets is dat ze enkel kunnen doen via de afstandsbediening van het nieuwe bakje (Telenet TV-box, of iets van bv. Google of Apple indien we voor een ISP-agnostische TV-aanbieder zouden gaan)? En het enig waarvoor de afstandsbediening van het televisie-toestel zelf dan nog dient is aan/af, volume en eventueel de input veranderen als ze die per ongeluk verzet zouden hebben?
Ja, maar eens je zo'n bakje hebt geinstalleerd, heb je de afstandsbediening van de TV niet meer nodig :-D .
  • aan/uit gaat ook via de afstandsbediening van de TV-Box.
  • zappen ("de post veranderen" ) gaat inderdaad via de afstandsbediening van de TV-Box.
  • volume hoog/laag gaat ook via de afstandsbediening van de TV-Box.
  • last but not least: de input gaat automatisch terug naar de TV-Box op het ogenblik dat je die aan zet.
Tenzij je inderdaad nog een TV toestel gebruikt van de jaren 90.
Een recentere TV heeft HDMI CEC en kan de commando's van de TV-Box (aangesloten via HDMI) perfect interpreteren.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
stefan1234
Premium Member
Premium Member

Hun hoofd-TV is een Philips 32PFL7862D/10. Dat is een toestel van 2007. Het heeft o.a. 3 HDMI 1.3-ingangen en ondersteunt kennelijk CEC volgens de handleiding.

In de specificaties staat verder "Schermresolutie 1366 x 768p" terwijl bij "Ondersteunde beeldschermresolutie" gaat tot "1920 x 1080p, 60 Hz" voor computerformaten en "1080p, 24, 50, 60 Hz" voor videoformaten staat. Betekent dit dat het scherm tot 1920x1080 kan ontvangen als input, en dit dan herschaalt tot 1366x768?

Als ze enkel één, canvas, vtm en dat soort zaken zien met hun Telenet TV-box, is het beste wat ze dan nuttig kunnen gebruiken een toestel met een resolutie van 1920x1080? Ik meen elders gelezen te hebben dat VRT HDTV is, en dat is kennelijk 1920x1080.

Als ze TV willen zien zonder dat het aangerekend wordt op hun volume van 150GB, is er dan een generische posten-app o.i.d. die ze moeten gebruiken i.p.v. die individuele apps van de zenders zelf à la VRT Max, VTM Go en weet ik wat nog allemaal?
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

De Telenet app kan enkel gebruikt worden als je een tv box hebt met Telenet internet.
En die app verbruikt voor tv te kijken, met een tv box verbruik je niks voor live te kijken.
greets
master-magic
M_016
Elite Poster
Elite Poster

Als ze TV willen zien zonder dat het aangerekend wordt op hun volume van 150GB, is er dan een generische posten-app o.i.d. die ze moeten gebruiken i.p.v. die individuele apps van de zenders zelf à la VRT Max, VTM Go en weet ik wat nog allemaal?

Indien u gebruik maakt van een abo internet+TV van Telenet/Proximus/... en TV wordt bekeken via een digibox/TVbox/.... van de betrokken netwerkoperator wordt het verbruik TV niet in rekening gebracht als "internet data"
Indien u bv. gebruik maakt van een app zoals bv. TV Vlaanderen VRTmax, VTMgo of van de Telenet app wordt dit TV kijken aangerekend als "internet data"

Concreet zie ik niet direct in waarom u aan de bestaande situatie nu reeds iets zou veranderen de CI+Telenet module en de Telenet digicorder/box werken tot nader order gewoon verder en het sociaal tarief internet+TV blijft ook van toepassing
Desgewenst kunt u ook bij sociaal tarief overschekelen naar 2 TVboxen (de coax kabel AB dient dan wel te worden vervangen door een ethernetkabel)

150 GB/maand =+/- 5 GB/dag ; HD = 2 à 3 GB/uur -> +/- 2h/dag via een "internet app" zoals TV Vlaanderen, VRTmax, Telenet TV app, ....
= indien om één of andere reden geen gebruik meer zou gemaakt worden van een TVbox van Telenet, Proximus, Orange, ....maar van een eigen aangekochte Google TVbox, ... lijkt het dus zoals eerder aangestipt aangewezen over te schakelen naar een vast of mobiel intenet abonnnement met meer data
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@M_016 er is nergens info te vinden of je bij een sociaal abonnement een 2de tv box kan huren, en die prijs zal dan 7€ zij
, wel extra kosten dan en de opname capaciteit wordt gedeeld over de 2 tv boxen, dus ook een probleem als de ene iets opneemt en de andere dit wist zonder bij na te denken dat dit van de ander kan komen die opname bij Telenet, je krijgt dus 200 uren voor de 2 tv boxen, waar dit bij digicorders niet gedeeld wordt door de eigen harde schijf.
Dus ook iets waar je rekening moet mee houden, dit is ook zo bij Proximus dat je uw opname capaciteit deelt op beide tv boxen.
Dus beste in deze is bekijken voor de ene een tv box en de ander een tv Vlaanderen app optie of de gratis apps gebruiken, met wel in het achterhoofd te behouden dat je met de apps verbruik hebt van data.
greets
master-magic
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 20 keer
Provider

Zouden ze al begonnen zijn aan het buitenpesten van de mensen met een gekochte Digicorder? Vorige week zat ik toevallig op woensdagochtend in de woonkamer. Om exact 10:30 startte de digibox uit zichzelf op om een update te installeren (heeft een tijdje geduurd). Sindsdien zijn programma's die we gepland hadden om op te nemen gewoon niet opgenomen. Ze waren verdwenen uit de lijst "gepland". Ook na het terug instellen van de opname wordt er niks meer opgenomen, ook al staat er een rode bol naast. De zoekfunctie lijkt ook nog weinig op te leveren. Zoeken naar een bepaald programma geeft geen resultaten, ook al zie je het zwart op wit (of wit op zwart) in de tv-gids staan.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@kippewit er is een probleem ontdekt bij alle digicorder gebruikers met EPG ondersteuning, ze zijn ermee bezig dit op te lossen,
Van zodra dit is opgelost en gepusht is naar alle klanten kan je weer opnames maken en zullen de geplande opnames weer lukken.
Nog even geduld, ze zijn op de hoogte bij Telenet en werken er aan.
greets
master-magic
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
Bedankt: 284 keer
Provider

Zal wel zijn dat ze eventjes zitten te testen of het lukt om TV opnames te blokkeren, want ze gingen dat toch binnen zoveel tijd onmogelijk maken?
Dan zeggen ze dat het een foutje is, en ondertussen hebben ze het getest.
Want zeg nu zelf: waarom zouden ze nu nog veel sleutelen aan die functionaliteit, als ze ze binnenkort gaan afschaffen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 211 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

master-magic schreef: 2 maanden geleden Van zodra dit is opgelost en gepusht is naar alle klanten kan je weer opnames maken en zullen de geplande opnames weer lukken.
Interactiviteit was hier al een week uitgeschakeld. Weet niet of het nu zinvol is om deze terug te activeren ?
Wij gebruiken dit toch enkel maar om EPG opnames te kunnen maken in de toekomst.
Of pusht Telenet de wijzigingen door via Coax ?
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Normaal komen de updates via de coax.

Zolang je interactiviteit hebt, zou ik die gebruiken (dan heb je de EPG voor 14 dagen).
Zonder interactiviteit heb je de EPG die via het coax signaal binnenkomt, en dat is maar één of 2 dagen vooruit.

Interactiviteit wordt, dacht ik, in juli gedactiveerd.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@boulder er is op de EPG source van liberty global in alle landen een aanpassing geweest zodat je enkel de naam krijgt van een programma en geen bijkomende info over een programma, dat is nu het probleem op de digicorders en digiboxen dat ze moesten aanpassen zodat die EPG weer werkt op die toestellen.
Weet niet of dit ondertussen al is aangepast of niet,
Je kan dit zelf merken als je webgrabplus gebruikt, de ini files van Telenet.tv en de globale van liberty global zijn erdoor gepest ook, zelf ziggogo van Nederland, ook een liberty global onderdeel.
Het heeft dus wel degelijk een oorzaak hier in dat er momenteel geen opnames kunnen gedaan worden sinds 16 mei de tijd dat er een verandering is op de EPG.
greets
master-magic
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 163 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vraag me af als iemand nu Telenet internet + TV (tvbox dus) bestelt, komen ze dan de TOF filter ook weghalen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Neen, want zelfs met een TV-Box IP heb je nog altijd het recht om de zenders van het Compact Signaal te installeren op andere TV toestellen, of bestaande (reeds geactiveerde) CI+ modules te gebruiken.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Je bedoelt dan dus ja ipv nee?
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@splinterbyte Er worden nu al zenders enkel via IP streaming doorgegeven en niet meer via DVB-C, dus je hebt nu nog beide opties op een tv box, eens DVB-C is uitgefaseerd zal je enkel streaming hebben op de tv box en is die Filter niet meer nodig want er zijn dan geen digitale zenders meer op de DVB-C enkel streaming.
greets
master-magic
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

splinterbyte schreef: 2 maanden geleden Je bedoelt dan dus ja ipv nee?
Ik had je vraag niet goed begrepen, sorry.
Ik bedoelde met neen: er wordt geen TOF filter geplaatst als je Telenet internet + TV (tvbox) bestelt.
Geen idee of ze een bestaande TOF filter weghalen.
Bij een self-install waarschijnlijk niet, maar bij installatie door een technieker kan je het vragen??
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ooit deden ze dat zelfs bij self-install weet ik, maar idd goed idee om het nu te vragen bij Telenet. Maar bij BASE zullen ze dat sowieso niet doen neem ik aan.
De mensen voor wie ik het vraag hebben nu een filter (kan je zien buiten aan de paal) en zullen dan zien hoe lang het compact signaal blijft werken op de 2de TV/kamer die ze voor een oudere persoon willen inrichten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Als je in die woning betaalt voor TV, dan moeten ze op jouw vraag de filter wegnemen, gezien je het recht hebt op het Compact Signaal.
En de recente filters nemen juist dat Compact Signaal weg :-(
-
screenshot_889.png
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ja dat zullen ze met opzet doen, al heb ik gezien dat sommige filters wel een deeltje doorlaten zoals 298Mhz (33dB ipv normale 42dB maar wel werkend, 290Mhz wel 0dB) met alvast VRT, VTM en NPO :)
Kun
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer
Provider
Te Koop forum

IMG_6972.jpeg
Klanten met TV Box (v1 + v2) kunnen eindelijk gratis een tv box ip krijgen via klanten service.

Maar nu moet je €50 betalen als je een nieuw modem wil krijgen, bizar.
Internet + TV: Telenet
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

een vrijwillige modemswap is toch altijd al betalend geweest?
Enkel gratis in geval van defect of als je van abo veranderd en de modem moet upgrade krijgen.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@Kun en waarom zou je uw tv box omruilen ???
Die werkt ook via streaming voor de sport zenders en vanaf deze zomer voor de play film zenders en de extra pakketten.
Dus waarom veranderen (als de wifi of internet kabel interessanter is dan die coax kabel, of als je via moca het internet via de coax kabel wilt laten werken).
greets
master-magic
Kun
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer
Provider
Te Koop forum

@master-magic Waarom niet? Ik betaal er al elke maand voor :eek: :banana:
Internet + TV: Telenet
frisco
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

zonet een aanvraag gedaan voor het omwisselen van digicorder naar tv-box. Daarnaast heb ik nog "TV met een kaartje".
tot mijn verbazing kreeg ik de melding dat je de tv-box wél combineren met "TV met een kaartje", terwijl ik er vanuit gang dat het het ene of het andere was.

https://imgur.com/a/tAWyTp6

ik ben benieuwd...
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Ja, dat is toch altijd al zo geweest ...
Jouw CI+ kaartje zal werken totdat DVB-C uitgefaseerd wordt....

Wat er wel gewijzigd is, is dat je geen toegang hebt tot de Telenet TV App of telenet.tv als je alleen een CI+ kaartje hebt
Maar gezien je nu de TV-Box hebt, verandert er voor jouw niets
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”