Automatische google app installatie bij aanpassing APN

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 45 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb net mijn nieuwe simkaart voor het citimesh netwerk ontvangen, nadat die onderweg was via de post vanaf 3 April. Ik heb zelf de APN settings opnieuw moeten ingeven,, en alles wat ik getest heb werkt naar behoren.

Nu is me wel opgevallen dat, telkens ik zelfs maar naar de APN settings kijk, de volgende apps automatisch worden geinstalleerd op mijn zenphone 9:
- Google meet
- Google drive
- Google TV
- Google photos

Aangezien deze apps erop uit zijn om mijn persoonlijke bestanden en fotos naar google te sturen, ben ik hier absoluut niet mee opgezet. Ik heb ze al een paar keer verwijderd, maar ze komen telkens terug.
Ik heb online een thread gevonden die hetzelfde fenomeen beschrijft, beweert een oplossing te hebben, maar het niet heeft: https://zentalk.asus.com/t5/zenfone-9/g ... 085/page/2 . Hier wordt wel gesuggereerd dat dit gepushed wordt door de provider. Kan dit kloppen? En heeft EDPnet hier invloed op?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 94 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Is dat niet preloaded crap die weer tevoorschijnt komt met een systeemverandering?
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 45 keer
Provider
Te Koop forum

Dat zou inderdaad kunnen. Dat mijn android telefoon beweert dat die zojuist gedownload en geinstalleerd zijn is inderdaad niet direct geloofwaardig.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Dit heeft niets te maken met EDPnet maar met Android. Die apps worden idd steeds geherinstalleerd als ze verwijderd zijn. Ook Gaming Hub komt steeds terug en zo zijn er nog.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”