Nadat Fiberklaar jaren geleden (gestart in 2023) begonnen was met aanleg van fiber in de buurt, maar waar ik al die tijd nog niet aansluitbaar was, ben ik dat nu wél. Toevallig te weten gekomen door een adres check uit te voeren, geen informatie hierover ontvangen.
Jaren geleden is Fiberklaar langsgekomen om foto's te maken waar de kabel naar binnen moest. Maar tot op heden is er nog niets gebeurd. Er is dus nog geen ONT binnen geplaatst, de fiberkabel ligt nog maar tot aan de stoep.
Ik wou een abonnement bij edpnet nemen, maar blijkbaar zit daar een activiatiekost bij van €99 (ik veronderstel dat dit het binnentrekken en aansluiten van de fiberkabel is?). Is het mogelijk om eerst een abonnement bij Proximus te nemen, en dan na een maand over te schakelen, waardoor ik die activatiekost van €99 bij edpnet kan vermijden?
Edpnet fiber
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 27 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Eerst een abonnement pakken bij PX. 12 maanden korting + gratis aansluiting. Want als je je direct aansluit bij edpnet moet je de aansluitkosten erbij betalen, en ik vermoed dat 100 euro het nu niet echt waard is. In principe kan je na een maand denk ik weer weg, ben ik niet zeker.
Internet: edpnet
86 Down / 27 Up
Mobiel: hey! & BASE
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 61 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Bij mij werd ik pas "aansluitbaar" een aantal weken na dat Fiberklaar de kabel hadden binnengebracht en een NT geplaatst, dus dit vind ik wel wat vreemd.
Het kan alleszins geen kwaad om te proberen zeker? En zoals neils1108 zei, eerst bij Proximus voor gratis aansluiting en dan na een paar maand veranderen.
Het kan alleszins geen kwaad om te proberen zeker? En zoals neils1108 zei, eerst bij Proximus voor gratis aansluiting en dan na een paar maand veranderen.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
-
EotT
- Crew support

- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 324 keer
Blijkbaar wordt deze manier bij fastfiber zelfs aangeraden:neils1108 schreef: 3 maanden geleden Eerst een abonnement pakken bij PX. 12 maanden korting + gratis aansluiting. Want als je je direct aansluit bij edpnet moet je de aansluitkosten erbij betalen, en ik vermoed dat 100 euro het nu niet echt waard is. In principe kan je na een maand denk ik weer weg, ben ik niet zeker.
Ik denk dat ik dit dan maar zal proberen, €100 besparen is wel de moeite.Mogelijke oplossing om deze installatiekost te vermijden:
Proximus biedt meestal gratis installatie en activatie aan. Je kan er dan voor kiezen om eerst je lijn bij Proximus te activeren en nadien onmiddellijk en kosteloos naar Fastfiber over te stappen.
Vind ik ook wel vreemd. Maar bij alle providers waar ik check ben ik blijkbaar aansluitbaar (of gebruiken die achterliggend allemaal dezelfde database voor hun opzoeking?).nerph schreef: 3 maanden geleden Bij mij werd ik pas "aansluitbaar" een aantal weken na dat Fiberklaar de kabel hadden binnengebracht en een NT geplaatst, dus dit vind ik wel wat vreemd.
Op de website van Fiberklaar staat wel nog steeds dat ze zelf voor de fiber aansluiting in huis zorgen nadat je een abonnement wilt nemen bij een van de providers. Het lijkt precies dat het gratis is, maar op 1 plaats verwijzen ze toch dat er een kostprijs kan zijn naargelang de provider. Een beetje misleidend...