Openbank (in Nederland: https://www.openbank.nl/) is de online- / neobank van Santander en gaat samengevoegd worden met het onderdeel van de groep, waaronder Santander België nu valt.
De kans is dus groot dat we hier binnenkort ook Openbank kunnen gebruiken en er dus een nieuwe neobank de concurrentie in België aangaat met o.a. revolut.
Heeft er iemand al ervaring mee (in NL of ES bevoorbeeld)?
Openbank
-
9livesuni
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 95 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Geen idee wat het voordeel zou zijn? Een spaanse iban?
Leuk als je die al zou krijgen, maar het samenvoegen zal je eerder een BE iban geven gok ik.
Geen meerwaarde voor mij persoonlijk.
Leuk als je die al zou krijgen, maar het samenvoegen zal je eerder een BE iban geven gok ik.
Geen meerwaarde voor mij persoonlijk.
- Sinna
- Elite Poster

- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
- Bedankt: 258 keer
- Contacteer:
Ik kreeg zelf gisteren volgend e-mailbericht van Santander Consumer Bank:
Zoals ik dit lees, wordt Santander Consumer Bank in België dus Open Bank en verandert er buiten de naam (momenteel?) niets.Beste klant,
Wij willen u graag informeren over een belangrijke ontwikkeling met betrekking tot uw bank.
Santander Consumer Finance S.A. en Open Bank, S.A. – beide volledig eigendom van Banco Santander, S.A. – worden samengevoegd tot één juridische entiteit. De overnemende vennootschap, Santander Consumer Finance S.A., neemt daarbij de naam over van Open Bank, S.A. Om die reden zal Santander Consumer Finance S.A. – Bijkantoor in België, zodra alles officieel is geregistreerd en gepubliceerd in België, verdergaan onder de naam Open Bank, S.A. – Bijkantoor in België.
Wat betekent dit concreet voor u?
Eigenlijk verandert er voor u niets:Ook de bescherming van uw spaargeld blijft ongewijzigd. Uw tegoeden blijven gegarandeerd tot €100.000 per persoon, per entiteit, volgens de wettelijke regeling.
- Uw rekeningen en contracten blijven volledig hetzelfde.
- Uw voorwaarden wijzigen niet.
- Uw geld en persoonsgegevens blijven even goed beschermd.
- U kunt blijven rekenen op dezelfde klantendienst en vertrouwde contactpunten.
Kortom: u blijft genieten van dezelfde dienstverlening en zekerheid zoals u die vandaag kent.
Mocht er in de toekomst nog iets veranderen, dan brengen wij u uiteraard tijdig op de hoogte.
Wilt u meer details bekijken? U kunt de algemene voorwaarden raadplegen (met de aangepaste naam) via onderstaande link.
Met vriendelijke groet,
Uw Santander Consumer Bank team
Computer(k)nul
-
x0f
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ik verwacht dat ze wat er nu in BE beschikbaar is, (op termijn) gaan uitbreiden met de diensten zoals openbank elders in de EU aanbiedt (kaart, zichtrekening, int transfers, ...) . Echte neo-banken met volledige service (en met BE IBAN) zijn er BE, buiten revolut, niet op dit moment. Meer concurrentie is niet slecht denk ik.