Backup software

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Kent er iemand een goeie tool om wekelijks een paar gb op DVD te branden bij wijze van backup?

tot nu toe deed ik het via ntbackup, waarna een script alles upload naar een offsite ftp accountje, maar aangezien de data begint te groeien wil'k gewoon wekelijks op DVD burnen.

Deze tool moet dus elke week runnen, en van bepaalde mappen een backup maken en deze automatisch wegschrijven naar DVD, waarna deze uitgeworpen wordt en door de secretaresse 's avonds mee naar huis genomen wordt.

Liefst freeware/opensource, t gaat om een school, met geen unlimited resources (da's waarom ik er dus geen lekker tapelibrary neerzet :p)!

All suggestions welcome!

ps: t gaat wel om een w2k3 serverke.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Zelf een scriptje maken?
Image genereren (geen idee of dat commandline kan, ongetwijfeld wel) en dan via dvdburn (uit de w2k3-resource kit) op een dvd-tje branden en dan nen eject senden (kan volgens mij ook commandline :))
NickG
Elite Poster
Elite Poster

hmm da's mss nog geen slecht idee... Als ik morgen eens tijd heb idd eens kijken of ik geen image kan maken via cmd!

Alhoewel een tooltje toch makkelijker zou zijn voor deze (luie) administrator :p

/edit: tooltjes genoeg, maar niet echt freeware om via commandline een iso te creeeren :-s. Burnen met dvdburn & ejecten is geen probleem meer :-)
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Idd scriptje

via de tool tar (ook voor windows) of gewoon via winrar command line (freeware)

dan heb je een tar, zip of tar.gz file. van ganse dir structuur.
Volgende stap is via sotfware branden.
Icecubes
Member
Member

Probeer eens met Backupmaker, ik maak daar dagelijks een backup mee op mijn W2K3 Server. Geen klachten tot nu toe, het wordt ook gecomprimeerd en eventueel gecodeerd.

backupmaker

Grtzz
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Ziet er goed uit! Backups gescheduled voor dit weekend, benieuwd of alles vlot gaat. Alvast merci voor de tip!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”