Nieuw TV toestel

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
Bedankt: 3907 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Mijn oude Medion TV is aan vervanging toe, vooral de kleuren bevallen ons niet meer.

wat ik zoek:
  • budget ca 400€
  • schermdiameter 40-43" (kijkafstand 2m)
  • DVB-C tuner (voor zolang het nog duurt), DVB-S2 tuner (sateliet)
  • smart TV, liefst Google
  • OLED? QLED?
  • gemakkelijk zappen tussen TV- en satelietzenders
  • 4K/Ultra HD
Mijn shorlist is:
  • Philips (ik heb altijd de kleuren van een Philips mooi gevonden, sfeer)
  • Samsung (helder?)
  • Sony (natuurlijke beeldkwaliteit?)
Philips
- ik vind dat ambilight wel een leuke troef
- Philips is sedert vorig jaar terug overgestapt naar zijn eigen OS (Titan OS), maar blijkbaar wel Apps voor de Vlaamse zenders?)
- of liever toch uitkijken naar een Philips met Google TV (oudere jaargangen?)
- Philips 43PSU8500 (25/26), Philips PSU8808 (23/24) etc ...

Samsung
- de kleine handige remote
- moeilijker overgaan tussen steliet en kabel (denk ik)
- Tizen OS?
- Crystal Clear UHD series (DU7100)?

Sony
- gegarandeerd Google TV
- kwaliteit
- Bravia 3 (K43S30) ?

Gezien ik nog een geschenkbon van 50€ van de Krefel hebn ha ik daar mijn licht eens opsteken
Wellicht beter in een fysieke winkel (garantie) dan ergens online kopen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

philippe_d schreef: 2 maanden geleden Philips (ik heb altijd de kleuren van een Philips mooi gevonden, sfeer)
Ik heb een philips. Voor mij is TV meer een meubel dan een toestel, dus ik ben tevreden, maar let op bij goedkopere toestellen.
ik heb deze: https://tweakers.net/pricewatch/2199784 ... zwart.html
De kleuren zijn enkel netjes als je er quasi recht op kijkt.
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik lees met aandacht mee.
Heb hier nog steeds een LG 32" LED tv uit 2010 en die werkt eigenlijk nog super en moet niet veel onderdoen voor de huidige versies als ik in mijn omgeving kijk, maar die zal het ooit (jammer genoeg) wel begeven.

Als opvolger was ik al met 1 oog aan't kijken naar de C reeks van LG, die zitten rond de 1000 eur voor 42" en naar Sony (wordt dat nu TLC door hun samenwerking?) voor eventuele kleinere en goedkopere modellen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

welke je precies zou moeten nemen kan ik niet aanraden (ik zou eerder zeggen wandel eens een elektrozaak en een vandenborre en co binnen, en ga eens aan de tv-muur staan om te vergelijken)

maaar persoonlijk zou ik wel altijd zoeken naar een dumb tv en dan er een tv box bijnemen, want:
- de processor in de tv is meestal underpowered, dus onderhevig aan snel verouderd zijn
- als de fabrikant de tv niet meer update, en de apps ineens niet meer ondersteund zijn, dan is het gedaan met bv netflix
- en ik heb liever een tv die niet op zichzelf mijn tv gedrag gaat doorsturen naar iedereen omdat je akkoord bent gegaan met het aanzetten van het toestel
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

philippe_d schreef: 2 maanden geleden smart TV, liefst Google
Als je dat laat vallen en bv. Google Streamer gebruikt (ik weet het .. extra bakje) maakt de TV al veel minder uit en je hebt het voordeel dat je later je TV kan behouden en toch het Google platform kan blijven updaten eens je TV geen updates meer krijgt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
x0f
Pro Member
Pro Member

Splitter schreef: 2 maanden geleden maaar persoonlijk zou ik wel altijd zoeken naar een dumb tv
Naar een dumb tv van een beetje kwaliteit moet je al goed zoeken en, als je iets kan vinden, gaat die niet goedkoper zijn dan een vergelijkbare smart TV. Dat komt door de principes van massaproductie vermoed ik.

Ik was ooit de combinatie van een goede monitor met soundbar en google TV box aan het bekijken maar heb dat een beetje laten vallen omdat ik nu eigenlijk niets nodig heb. Ik weet echter niet of je op die manier wel een beter prijs/kwaliteit kan bereiken.
Laatst gewijzigd door x0f 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
Bedankt: 382 keer

Ik heb sinds 2019 een Samsung Q-led (de vorige was eveneens een Samsung die het nog altijd doet en verhuisd is naar één van de kinderen).

Geen enkel probleem met Tizen OS noch - tot op heden - smartfunctie updates.
Werkt ook probleemloos samen met Samsung Tablet en smartphone en met pc en smartphone van ander merk.
En een smart TV waar de smartfuncties het na een tijd niet meer doen en/of geen updates meer krijgt kan je uiteraard nadien nog altijd "smart" maken via een extra bakje. Maar hier na zeven jaar nog steeds niet nodig gebleken. Er zit (zat?) zelfs een nog steeds functionerende "shortcut" op de afstandsbediening voor Prime en Netflix.

Maar wij beschouwen onze TV niet als een vlekkeloze vervanging van de bioscoop noch concertzaal.
Ook alleen maar streaming (al jaren geleden cable cutters) doch alle voor de hand liggende apps (voor ons) zaten er al standaard op of kunnen vrij eenvoudig nadien geïnstalleerd worden.

Aldus alleen maar aangesloten op een vaste internetverbinding en voor het geluid een optische aansluiting op de ingang van de Marantz versterker (een extra soundbar is hier dus ook voor niets nodig).
En de kleuren, wij hebben er geen probleem mee maar "De gustibus et coloribus non est disputandum".

En ook niet in België gekocht maar indertijd in Nederland => 75% van de goedkoopste prijs hier (toen), een jaar extra garantie en gewoon aan huis geleverd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 444 keer
Bedankt: 117 keer
Provider

Linus heeft nog een dumb tv gereviewed.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 16 keer
Provider
Te Koop forum

Ik kocht opnieuw bij Frans de Smet. Is een winkeltje uit de tijd van toen kanten van Zottegem, voor mij ook uur rijden. Maar goede prijzen en no nonsense uitleg.. Je kan via hun site ook offerte vragen en ze leveren en precies ook. Ik kocht daar de eerste keer in 2010 en nu dit jaar opnieuw. De service zal allesinds beter zijn dan eender welke keten. Krefel staat trouwens op rand van faillissement. Zou daar allesinds niets op voorhand betalen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 236 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Is het concept TV-toestel nog wel relevant?
Mijn TV bevat verschillende tuners en CI+ maar die zijn allemaal ongebruikt (digicorder) en ze zullen met het verdwijnen van DVB-C volledig obsolete zijn.
De smartfuncties waren na enkele jaren niet meer ondersteund en dus daarvoor zijn Apple TV en Google TV in gebruik.
Daarom zou ik ook nooit nog ingebouwde smartTVplatform kiezen.
En de audio van een TV is ook nooit zo goed als een externe oplossing, dus die gebruikt ik ook niet.

Echter: zo een uitgekleed scherm zou dus een stuk goedkoper moeten zijn maar die blijken niet meer te bestaan , tenzij in de professionele markt, en die zijn dan weer veel duurder.
Gat in de markt? Of pure verspilling?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Bedankt: 789 keer
Provider
Te Koop forum

Frans de Smet was ook mijn leverancier voor de Philips 42PF9664h/12 die na 16 jaar nog altijd werkt (hout vasthouden). Voor een nieuwe TV zal ik ook bij hem eens kijken want hij had altijd scherpe prijzen.

Philips heeft ambilight en dat is de enige reden waarom je voor het merk zou kiezen. Wie het had zal het niet graag missen, voor de rest zijn er veel modellen en niveaus van uitrusting binnen het merk. Mijn TV was redelijk high level maar van jaar voordien en dus goedkoper dan een toestel met minder functionaliteit.

Mocht mijn oude TV het begeven zou ik opnieuw opteren voor Philips (Oled) door ambilight en het feit dat ik erg tevreden ben met bang for buck van dit toestel. Tweede keuze zou Oled zijn (LG of Sony)

Qua software zou ik niet te hard focussen en eerder opteren voor een eigen bakje, dat gebruik ik nu al (AppleTV4K).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 161 keer
Provider

Ik zou inderdaad altijd aanraden om een eigen bakje te pakken, blijft langer ondersteund.

Ik heb ook net vorige maand een nieuwe tv gekocht bij Frans, was de goedkoopste. Ook model van 2025 gepakt, dat scheelt ook nog flink. Wel laten leveren, paste niet in de auto.
MV 1000/500 on Fiberklaar
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
AMD Ryzen 7 9700X 64GB/4TB 5070Ti 16GB
Ugreen DXP6800 Pro 64GB/72TB+2x2TB
https://arnoraps.be
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 162 keer
Provider
Te Koop forum

excuses, geheel buiten de vraag van de TS maar ik moet het kwijt:

-ambilight is een trucje om je TV groter te laten lijken => koop gewoon een grotere tv & je mist het niet + gaat er enorm op vooruit.
-voor kijkafstand 2 meter is 55 tot 65 inch aangeraden, afhankelijk van je smaak => maar "groter" ben je enorm snel gewoon
-overweeg tv aan de muur te bevestigen. Het ziet er zoveel beter uit!
-als je die tv enigzins frequent gebruikt (wat zo lijkt te zijn uit de andere voorwaarden): overweeg groter budget
-kijk of de tuner-voorwaarden echt nog wel nodig zijn. 95% is met google streamer perfect gesteld en mist al de rest nooit meer. Extra bonus: het tv bakje gebruik je inpraktijk nooit meer, moet je dus al niet op letten.
-overweeg, tenzei je 0,0 audiofiel bent, op zijn minst een deftige soundbar. Maar als je budget en huiskamer het toestaat: dedicated 2.1 boxen van enige grootte en kwaliteit of beter.
--------------
Mijn keuze vandaag zou zijn de LG G5 (net de G6 wegens nog te nieuw/duur)
55" https://tweakers.net/pricewatch/2215476 ... zwart.html
65" https://tweakers.net/pricewatch/2063198 ... zwart.html

Ik heb zelf een LG G3 sinds enkele jaren => die perfect platte ingebouwde montage aan de muur is zalig.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ambilight is heus wel meer dan "groter lijken". Het zat op mijn toestel maar ik wou het aanvankelijk niet en er zeker niet extra voor betalen. Het beviel echter zodanig dat ik nu puur daarom een Philips zou overwegen. Het is eerder sfeer en meer in het beeld zitten omdat de kleuren overeenkomen met het beeld.

Ik heb de TV gemonteerd op een witte wand wat wel perfect is voor ambilight. Als je TV voor een raam of lichtbron staat zal het anders zijn.

Kijk nu vanop 3m naar 42", iets groter 48" of 50" lijkt me perfect. Wil ook niet dat TV te hard opvalt in interieur en heb zelfs overwogen om wand voor TV te kunnen schuiven om hem helemaal weg te halen maar door Bose luidsprekers aan weerskanten niet gedaan.

Voor groot beeld heb ik een beamer, dat is voor films en sportwedstrijden.

Bakjes bieden inderdaad voordelen en ook meer functionaliteit dan puur TV. Hangt af van welk systeem je gebruikt op gsm maar hier is alles Apple en dat werkt vlot en heel vaak updates. Dat bakje kan ook in de kast en uit zicht.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
nerph
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Ik heb ook een Philips TV met Ambilight en ik vind het super. Ik deel de mening van Dizzy in dat het sfeer creëert.

En in verband met Titan OS, ik deel de mening van anderen dat je beter af bent met een streaming stick of box erbij, gelijk Google TV of Apple TV. Die krijgen regelmatige updates en dan hoef je niets meer aan te trekken van welke OS je TV heeft. De netwerkkaarten in TV's zijn ook niet denderend heb ik ondervonden, en dan hoef je je TV ook niet aan te sluiten op het internet...
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (30GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 23 keer

Ik zou geen OLED nemen wegens het risico op inbranden. Alleen al de gedachte eraan doet af van mijn kijkervaring.
Qua audio, maar dat hangt af van hoe het daar staat in je huiskamer: twee luidsprekers en een kleine versterker -moeilijk te verslaan en ook bruikbaar voor andere toestellen.
Maar vooral, zoals ik zelf 2 jaar geleden ondervonden heb: binnenkort is het voetbal, nietwaar? Wacht tot aan de start van het kampioenschap om te kopen. Hou de prijzen op Tweakers in het oog. Coolblue, VDB, Krefel, ze reageren op elkaar. Ik zag mijn TV zakken van 1250 EUR naar 900 EUR of daaromtrent en nadien ging er nog iets af, maar toen stond hij hier al te blinken.
LG geeft 5 jaar updates.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Met moderne oled's (na 2018) is dat echt wel een extreem klein risico. Mijn vorige was ook een oled, van 2016, en dat begon vorig jaar op te vallen dat er wat inbranding van een logo was, dus pas na bijna 9 jaar.
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 140 keer
Te Koop forum

Ja, hier ook een Medion TV met een defecte HDMI-poort. Bij een familielid die alles in de Aldi koopt/kocht gaan de Medion toestellen ook niet te lang mee. Hij heeft het intussen al door.
Acer is van't zelfde. Als ergens in de familie een laptop stukgaat is het meestal een Acer.

Frans De Smet is een aanrader. Voor mij niet zo ver. Al 2 TV's gekocht en was de goedkoopste. Ik rijd in Aalst dan voorbij Van den Borre en Krëfel :-D
Als we kunnen kiezen (voor andere toestellen): Van de Borre. Daar is veel meer personeel en moet je minder lang wachten. Krëfel is triestig op dat vlak.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1729 keer
Bedankt: 1651 keer
Provider
Te Koop forum

Hier ook een Philips van bij Frans de Smedt en een andere Philippe van bij coolblue. De eerste volledig buiten je budget, dat was in de tijd een topmodel oled. Ambilight is een unique selling point.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

ivm medion kan ik weinig zeggen (enige tv van de medion die hier nog rondhangt is eentje die nog "maar" 4 jaar oud is), maar mijn acer laptop was echt toch wel geen "als het stukgaat"... die is 14j !!! meegegaan en is enkel stukgegaan omdat ik blijkbaar de correcte lader kwijt was en een foutieve aangesloten had,
wat een toestel dus niet graag heeft (met andere woorden, hoewel die wel wat ouder van dage werd, had die acer nog prima gewerkt moest ik 'em niet gemold hebben)

krefel heb ik ooit 1x eens wat gekocht, maar dat voelt als eeuwen geleden (wat ook zo was, want de locatie waar die zat werd daarna een eldi en daarna een fitnesszaak....) en vandenborre blijf ik ver van weg, daar draait het om verkopen en meestal niet het nieuwste, niet de beste prijs, en al helemaal niet de beste service.
(en, on top of that: het is vaak ook duidelijk dat de filialen en de online shop elkaar niet graag hebben - wat ik ergens snap bij franchises but still)

ik denk als ik nu nog eens een tv koop dat ik eigenlijk niet weet waar te kopen....
die frans de smet is me wat aan de verkeerde kant van het land,
maar als het voor service is, is er een zeer goede zaak niet ver hiervandaan, alleen helemaal niet zo goedkoop.
dus dan val ik al gauw terug op coolblue, al is dat evenzeer niet altijd de goedkoopste.

heel vroeger was dat tv's kopen in de carrefour (toen nog "biggs") nadat je daar voor hun tv-muur gekeken had,
daar was (in die tijd) prijs/kwaliteit/service aan een goede verhouding, maar tegenwoordig denk ik dat het een "choose 2" is
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1272 keer

Prijs/kwaliteit kan je moeilijk rond de Chinese merken heen: TCL en HiSense.
bv:
TCL 43V6C €240 https://tweakers.net/pricewatch/2242480 ... model.html
TCL 55V6C €300 https://tweakers.net/pricewatch/2242884 ... model.html
Hisense 55E7Q PRO €500 https://tweakers.net/pricewatch/2233906 ... zwart.html (55" + 144Hz)
x0f
Pro Member
Pro Member

Een TCL van vandaag zal niet meer de TCL van morgen zijn.
https://tweakers.net/nieuws/243812/sony ... t-tcl.html
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

OLED geeft het beste beeld met perfect zwart en dus beste contrast maar het inbranden en de kortere levensduur doen me toch ook een beetje twijfelen. Ik ben van het principe om mijn toestellen te gebruiken tot ze niet meer werken en dus liefst zo lang mogelijk. Na 10 jaar vervangen vind ik dus relatief vroeg.

Jammer dat er zo weinig domme TV's gemaakt worden want geluid gaat via Bose en voor OS heb ik AppleTV, het is dus puur een scherm voor mij.

TV's zijn wel goedkoper geworden of je krijgt gewoon meer voor hetzelfde geld. Ik denk dat mijn vorige 1.400 EUR gekost heeft, dat was toen een topmodel. Als ik de prijzen nu zie heb je daar zeker een goed toestel voor en vaak een stuk groter dan 42" al is dat niet echt noodzakelijk gezien de beamer. Uiteraard is 1.400 van toen niet meer 1.400 EUR van nu :)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Bij krefel een TCL of gewoon online bij xiaomi vind je wel een tv die aan al je eisen voldoet.

Zelf koop ik mijn tv’s ( en de rest ) gewoon online bij diegene die er het goedkoopst uitkomt.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 394 keer

https://www.electrodepot.fr/uhd-4k-phil ... light.html.

edit : sorry geen oled maar electrodepot zal je zeker iets vinden
iphone 16 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
Acer Connect X6E 5G router : Free Max argeles sur mer
ZTE MU5001 5G proximus 400GB
minimac : flex
macbook air 2024
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 444 keer
Bedankt: 117 keer
Provider

Albert Peetermans schreef: 2 maanden geleden Ik zou geen OLED nemen wegens het risico op inbranden. Alleen al de gedachte eraan doet af van mijn kijkervaring.
Mijn LG Oled van 2017 mankeert nog niks. Het beeld van oled is toch zoveel beter dan van andere schermen zoals lcd. Twee jaar geleden heb ik ook een oled monitor gekocht, voorlopig ook nog niks op aan te merken.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

https://www.krefel.be/nl/p/31003330-lg- ... 25-43-inch
Heb deze thuis ook, mooi beeld, 4K. WebOS is zeer underrated. Ben er grote fan van.

Toegevoegd na 50 seconden:
Heb nooit echt nood gehad aan OLED. Moet er wel bij zeggen dat Samsung zeer slecht is op vlak van software updates. Hadden 5 jaar geleden flagship TV gekocht. Nooit updates gekregen, niet eens naar het nieuwe platform.
:beerchug:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

dat "ai" overal in de naam moet staan vanwege de marketingjongens snap ik... maar dafuq doet copilot op een tv ?

ik vrees een beetje voor de dag dat ik een nieuwe tv moet hebben, denk niet dat er dan nog gaan zijn die zonder al die privacy-inbreuken komen
heist_175
Moderator
Moderator

Splitter schreef: 2 maanden geleden denk niet dat er dan nog gaan zijn die zonder al die privacy-inbreuken komen
Je hangt die gewoon niet aan het internet?
Als je smart-functies wil gebruiken, doe je dat met "een dongle".

Ik heb hier zo'n TCL staan, met ingebouwde Google TV. Maar de GoogleTV functionaliteit is niet in gebruik.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Uiteindelijk verschuif je het probleem, je TV hangt niet aan internet maar de dongle of ander apparaat (Google streamer, o.i.d.) dan weer wel en dan moet je daar weer kijken wat waar naartoe gestuurd wordt (+ de apps zelf).
Hier is de TV ook niet aan internet aangesloten maar de G. Streamer wel. Privacy settings zijn wel allemaal nagekeken en ook per app werd dat gedaan.

Maar we wijken af, het ging om een TV met kabel/satelliet tuner.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator

on4bam schreef: 2 maanden geleden Uiteindelijk verschuif je het probleem
Het probleem wordt niet enkel verschoven van TV naar streamer (of geconnecteerde pc),
maar je krijgt een fundamentele shift in enshittification: het geconnecteerde toestel kan niets wijzigen aan uw TV via de HDMI poort.
Net zoals HP de eigen printers opdroeg om de keuze van de eigenaar van de printer wat betreft van toner/inkt te blokkeren,
zijn er in het verleden al heel wat voorbeelden geweest van TV-fabrikanten die via "updates" allerlei zaken bemoeilijkten of onmogelijk maakten.
Een TV-interface vol reclame (en dus troep) hoef ik niet.

Als ik een laptop via HDMI aansluit op mijn TV, heb ik volledige controle (apps, ...).
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1729 keer
Bedankt: 1651 keer
Provider
Te Koop forum

@philippe_d ik heb zowel een Philips tv met Google TV als een zonder. En bijvoorbeeld de base TV app bestaat niet op de Philips zonder Google TV. Voor de rest werkt die ook goed.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Gelukkig kun je nog wel op de tv geen ethernet aansluiten en geen wifi instellen. Privacy probleem opgelost, en geen ads mogelijk :) Ik vertrouw op dat vlak eerder AppleTV dan GoogleTV
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Splitter schreef: 2 maanden geleden ik zou eerder zeggen wandel eens een elektrozaak en een vandenborre en co binnen, en ga eens aan de tv-muur staan om te vergelijken)
Dat valt eerder tegen , en man met hoeveel volk lopen die daar voor een lege winkel. En wat ben je daar met het vergelijken in dat donker hoekje? Ik heb ook nog maar weinig afstandsbedieningen gezien die je kan bepotelen.

Nee een tv kies je thuis op basis van je eisen en daar kan je helemaal los in gaan. Geen enkele verkoper kent de details van hun toestellen.

Online heb je een zee aan keuze en een overvloed aan info.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

De TV's in grote zaken staan soms erg slecht afgesteld en hangen allemaal aan dezelfde bron met vaak slechte kabels. Je kan dus absoluut niet afgaan op zo'n vergelijking. Om echt te vergelijken moet de TV goed afgesteld zijn en je kan dan vergelijken als ze naast elkaar staan.

Moderne TV's hebben zoveel opties om het beeld te manipuleren en er zijn evenveel persoonlijke voorkeuren dat vergelijken moeilijk geworden is. Kies de technologie die uw voorkeur heeft met zijn voor- en nadelen en kies dan wat je eraan kan/wil geven.

Veel snufjes heb je niet nodig of gebruik je niet, wees daar kritisch op en je zal goedkoper uitkomen. Een model van vorig jaar is ook goedkoper maar niet noodzakelijk slechter. Elke TV zal beter spelen dan een vorige tenzij je van topreeks naar budgetreeks gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”